Gå til innhold

Krise! Klarer ikke bli enig med samboeren om påskeferien.


Påskekyllingen

Anbefalte innlegg

I alle dager ... Jeg sitter bare med et håp om at mannen skal få blitt med på hytta en langhelg i påsken, men vet at det er mulig han må jobbe hele påska. Eneste irritasjon jeg har over det, er rettet mot sjefen hans, og handler om at det ennå ikke er avklart (som vanlig 🙄). Om han får blitt med en hel uke, ville jo det vært fantastisk! 

Hun høres litt vel kravstor ut? Med mindre ts først har lovet å bli med hele påska og så plutselig sagt ja til ekstra jobb eller noe slikt da?

Endret av MariaIsabel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Legg merke til at jeg ikke berørte spørsmålet om felles påskeferie, kun omsorg for barna som ikke kan være på skole og heller ikke bhg/sfo alle dagene. Det med skole-/bhgferie som ikke går helt sammen med jobb er en av grunnene til at folk går ned i stilling eller involverer besteforeldrene når de får barn. 

Anonymkode: e1977...f5f

De fleste, inkludert meg og min mann, har klart å løse dette helt greit uten hverken å gå ned i stilling eller involvere besteforeldre. 

Anonymkode: 6a010...1ee

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir dere hjemme.

Anonymkode: 0299b...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har forpliketlser i fht til jobb. Og du er 7 dager på hytta. Hun har selvsagt ingenting å klage over.

Anonymkode: 127cb...9e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De fleste, inkludert meg og min mann, har klart å løse dette helt greit uten hverken å gå ned i stilling eller involvere besteforeldre. 

Anonymkode: 6a010...1ee

Noen tar også ut ubetalt ferie. Det er mange metoder.

Anonymkode: e1977...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskekyllingen skrev (På 17.3.2024 den 13.23):

Samboeren min vil at vi skal tilbringe perioden 23.3 til 1.4 på hytta. Det er i utgangspunktet greit, men jeg har tatt et vikariat som innebærer at jeg jobber 30/31.3. Hun vil at jeg skal bytte bort disse vaktene, eller gi dem bort hvis jeg ikke får byttet dem bort, slik at vi får vært 10 dager på hytta. For henne er påsken "overgangen fra vinter til vår", og hun beskylder meg for å ikke skjønne hvor viktig det er for henne. Det har hun rett i. Jeg klarer ikke å skjønne hvorfor det ikke holder med 7 dager på hytta før jeg drar tilbake til Oslo for å jobbe og hun blir igjen på hytta med foreldrene sine. Hun knakk armen i fjor sommer og vi fikk ikke dratt på hytta så mye som vi (hun) ønsker gjennom høsten og vinteren. Nå skal dette tas igjen i den aller viktigste høytiden alle, eller det viktigste årstidsskiftet, rettere sagt. Dette handler ikke om religiøs tro.

Jeg synes syv dager er mer enn nok tid på hytta. Jeg har begynt å studere, og det er viktig for meg å holde kontakt med arbeidsplassen min. I tillegg handler det om det økonomiske aspektet..jeg er lite lysten på å gi i fra meg over 12 000,- for å spise kvikklunsj og gå på ski i tre dager ekstra i tillegg til de nevnte sju dagene. Det er heller ikke veldig populært å gi i fra seg vakter man har tatt, spesielt ikke i påsken hvor det er  temmelig vanskelig å dekke vakter. Jeg har prøvd å møte henne på halvveien ved å bytte bort vaktene, men det gikk ikke( som ventet, jeg prøvde bare for å møte henne på halvveien). Hun er skuffet, sint osv. Jeg synes dette er temmelig håpløst og oppfatter henne som en smule krevende. Hva tenker dere?

Hun er urimelig.

Du står på ditt.

Punktum.

Hadde jeg gjort og jeg tror de aller fleste!!! (Unntatt tøffelhelt menn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes din samboer er veldig urimelig. Det er da ikke bare hun som skal bestemme. Jeg hadde sagt at jeg drar den 30. for å jobbe, så får vi kose oss max de 7 dagene vi har. Dette har du nå bestemt deg for, og du håper hun kan respektere ditt valg.

Om hun er sur, så hadde jeg dratt hjem tidligere. Ikke la henne herse med deg.

Anonymkode: 8d81c...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...