Gå til innhold

Krise! Klarer ikke bli enig med samboeren om påskeferien.


Påskekyllingen

Anbefalte innlegg

Bare dra hjem og ta de vaktene. Herregud for en dame. Jeg hadde uansett aldri gått med på 10 dager på en hytte med svigers, og det hadde ikke min mann orket heller. Her er det hun som er totalt urimelig. 

Anonymkode: 6ee7d...a3f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 dager på hytta er jo kjempelenge. Nei her må hun bare ta seg en bolle. Hun høres litt bortskjemt ut. Burde vært glad for at du er med på hytta med svigerforeldrene i det hele tatt.

For meg, hadde det IKKE vært noe chill ferie å henge med svigers så lenge. Tror jeg hadde satt maks 5 dager som krav, slik at jeg kunne hatt en normal, avslappende ferie etterpå. 

Anonymkode: 8f9c0...2b0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnomynBurker

Hva med å gi henne noe hun ønsker seg for de 12 000,-? For du må jo på jobb. Noe annet blir helt feil. 

Du vet best hva hun liker. Kanskje noe hun trenger for å møte våren? Slik vil hun kanskje føle seg mer forstått? 

Edit: ikke gave for hele 12 000 - men litt av de. 

Endret av AnomynBurker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i verden om jeg hadde gitt meg på dette om jeg var deg, TS, hun er ufattelig urimelig og selvsentrert

Anonymkode: ddbeb...786

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort som jeg ønsket. Hadde ikke tatt ti dager hvis jeg har villa jobba nei. Man skal gi og ta i et forhold. Ikke bare gi. Eller ta fra hennes ståsted da. Hadde ikke gidda

Anonymkode: ac9a5...4a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, vanskelig dame. Jeg syns du skal gå på jobb, jeg. Det hadde vært noe annet hvis du også hadde hatt samme sterke ønske om ti dager på hytta, men det har du ikke. Du vil på jobb. Jeg forstår ikke at hun ikke kan se at kompromisset allerede er satt; hun får sju dager på hytta med deg, og du kan dra hjem for å jobbe de siste tre. 

Hvordan oppfører hun seg ellers? Er hun ofte så vanskelig å ha med å gjøre på slike ting? 

Jeg vet i hvert fall at hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg satt ned foten og sagt at jeg skal på jobb. Det er ikke mer å diskutere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er vel grunnen hvorfor man ikke skal innlede forhold med jenter men heller kvinner. Så urimelig og barnslig av henne. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte. Jeg vet at hun er urimelig og trengte en liten utblåsning. Svigers kommer innom litt sånn til og fra ettersom de bor i nærheten. De er veldig ålreite, og det er absolutt ikke noe stress å være sammen med dem. 

drue skrev (34 minutter siden):

Haha, vanskelig dame. Jeg syns du skal gå på jobb, jeg. Det hadde vært noe annet hvis du også hadde hatt samme sterke ønske om ti dager på hytta, men det har du ikke. Du vil på jobb. Jeg forstår ikke at hun ikke kan se at kompromisset allerede er satt; hun får sju dager på hytta med deg, og du kan dra hjem for å jobbe de siste tre. 

Hvordan oppfører hun seg ellers? Er hun ofte så vanskelig å ha med å gjøre på slike ting? 

Jeg vet i hvert fall at hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg satt ned foten og sagt at jeg skal på jobb. Det er ikke mer å diskutere. 

Hun en tipp-topp dame som jeg er glad for å ha møtt, selv om hun av og til kan være temmelig rigid. Spesielt når det gjelder hytta og langrennsturer. Langrenn = religion. C`est la vie osv.

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Hun er ego og kravstor. La henne sutre. Hvorfor er det bare du som skal nikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gladelig gitt fra meg feriedager for å slippe 10 dager på familiehytta. 7 dager er iallefall høyst i overkant. 

Kjæresten din høres umoden ut

Anonymkode: ece42...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann jobber alle påskedagene, jeg er alene med barna og helt klart kunne tenkt meg hytta, hytta er best i påsken. Jeg kan ikke alltid få vilja mi, jobb er jobb. 
Dra på jobb så får hun bare være sur. Snakk om 3 dager bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte er dette en krise egentlig? Du får vel bare si at du skal jobbe, er det virkelig så vanskelig?

Anonymkode: 11f67...d23

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er sikkert lei hverandre etter noen dager. Dette ordner seg 😅

Anonymkode: 7b82b...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh, hæ? Har du en kjæreste på 3 år som tramper i gulvet og blir "prinsesse vil ikke" når hun ikke får bestemme alt?

Dette bør da gå helt fint.

(Noe annet om dere hadde lagt helt spesifikke planer sammen for de tre dagene du blir fraværende, men herregud, eller du ofte bryter avtaler).

Anonymkode: 1dcb2...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnomynBurker skrev (3 timer siden):

Hva med å gi henne noe hun ønsker seg for de 12 000,-? For du må jo på jobb. Noe annet blir helt feil. 

Du vet best hva hun liker. Kanskje noe hun trenger for å møte våren? Slik vil hun kanskje føle seg mer forstått? 

Edit: ikke gave for hele 12 000 - men litt av de. 

Herregud.. hun høres bortskjemt nok ut som hun er. 

Fjolle. 

Anonymkode: d1b30...9d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er urimelig.

Og om du får barn med henne vil det bli verre.

Pass på at du bruker kondom når dere har sex, beskytt deg selv!

Skal dere fortsette sammen, gå i parterapi forebyggende, for slik hun oppfører seg og kommuniserer VIL dere få større problemer i fremtiden (hvis du ikke blir tøffel og uten egen stemme i forholdet).

Fortsett å bruke kondom så lenge dere går i parterapi også...

Anonymkode: bf237...579

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Påskekyllingen skrev (6 timer siden):

Samboeren min vil at vi skal tilbringe perioden 23.3 til 1.4 på hytta. Det er i utgangspunktet greit, men jeg har tatt et vikariat som innebærer at jeg jobber 30/31.3. Hun vil at jeg skal bytte bort disse vaktene, eller gi dem bort hvis jeg ikke får byttet dem bort, slik at vi får vært 10 dager på hytta. For henne er påsken "overgangen fra vinter til vår", og hun beskylder meg for å ikke skjønne hvor viktig det er for henne. Det har hun rett i. Jeg klarer ikke å skjønne hvorfor det ikke holder med 7 dager på hytta før jeg drar tilbake til Oslo for å jobbe og hun blir igjen på hytta med foreldrene sine. Hun knakk armen i fjor sommer og vi fikk ikke dratt på hytta så mye som vi (hun) ønsker gjennom høsten og vinteren. Nå skal dette tas igjen i den aller viktigste høytiden alle, eller det viktigste årstidsskiftet, rettere sagt. Dette handler ikke om religiøs tro.

Jeg synes syv dager er mer enn nok tid på hytta. Jeg har begynt å studere, og det er viktig for meg å holde kontakt med arbeidsplassen min. I tillegg handler det om det økonomiske aspektet..jeg er lite lysten på å gi i fra meg over 12 000,- for å spise kvikklunsj og gå på ski i tre dager ekstra i tillegg til de nevnte sju dagene. Det er heller ikke veldig populært å gi i fra seg vakter man har tatt, spesielt ikke i påsken hvor det er  temmelig vanskelig å dekke vakter. Jeg har prøvd å møte henne på halvveien ved å bytte bort vaktene, men det gikk ikke( som ventet, jeg prøvde bare for å møte henne på halvveien). Hun er skuffet, sint osv. Jeg synes dette er temmelig håpløst og oppfatter henne som en smule krevende. Hva tenker dere?

Har vel knapt hatt noe fri i påsken siden jeg gikk på skolen, utover 1-2 dager😂

Dama di har et naivt og blåøyd forhold til arbeidslivet. Tror hun alle har 10 dager fri i påsken eller?

Anonymkode: 959fe...570

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

 

Er hun alltid sånn som skal bestemme og blir sur/sint når hun ikke får det som hun vil? 

Anonymkode: 2530c...6e1

Når en kvinne føler  eller har behov for noe så bør mannen følge det. 

Mannen må også ta konsekvensene av hvordan hun reagerer når mannen ikke følger det hun føler eller har behov. 

Anonymkode: ec225...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hun er urimelig.

Og om du får barn med henne vil det bli verre.

Pass på at du bruker kondom når dere har sex, beskytt deg selv!

Skal dere fortsette sammen, gå i parterapi forebyggende, for slik hun oppfører seg og kommuniserer VIL dere få større problemer i fremtiden (hvis du ikke blir tøffel og uten egen stemme i forholdet).

Fortsett å bruke kondom så lenge dere går i parterapi også...

Anonymkode: bf237...579

Klokt innlegg.

Når en kvinne slår seg så vrang for så lite så bør du virkelig revurdere om dette er en kvinne du vil ha barn med.

Og ved et samlivsbrudd, tror du hun vil ha barna i fokus eller vil hun bruke alle sine krefter på å sabotere samvær med barnet? 

 

Anonymkode: ec225...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskekyllingen skrev (6 timer siden):

Samboeren min vil at vi skal tilbringe perioden 23.3 til 1.4 på hytta. Det er i utgangspunktet greit, men jeg har tatt et vikariat som innebærer at jeg jobber 30/31.3. Hun vil at jeg skal bytte bort disse vaktene, eller gi dem bort hvis jeg ikke får byttet dem bort, slik at vi får vært 10 dager på hytta. For henne er påsken "overgangen fra vinter til vår", og hun beskylder meg for å ikke skjønne hvor viktig det er for henne. Det har hun rett i. Jeg klarer ikke å skjønne hvorfor det ikke holder med 7 dager på hytta før jeg drar tilbake til Oslo for å jobbe og hun blir igjen på hytta med foreldrene sine. Hun knakk armen i fjor sommer og vi fikk ikke dratt på hytta så mye som vi (hun) ønsker gjennom høsten og vinteren. Nå skal dette tas igjen i den aller viktigste høytiden alle, eller det viktigste årstidsskiftet, rettere sagt. Dette handler ikke om religiøs tro.

Jeg synes syv dager er mer enn nok tid på hytta. Jeg har begynt å studere, og det er viktig for meg å holde kontakt med arbeidsplassen min. I tillegg handler det om det økonomiske aspektet..jeg er lite lysten på å gi i fra meg over 12 000,- for å spise kvikklunsj og gå på ski i tre dager ekstra i tillegg til de nevnte sju dagene. Det er heller ikke veldig populært å gi i fra seg vakter man har tatt, spesielt ikke i påsken hvor det er  temmelig vanskelig å dekke vakter. Jeg har prøvd å møte henne på halvveien ved å bytte bort vaktene, men det gikk ikke( som ventet, jeg prøvde bare for å møte henne på halvveien). Hun er skuffet, sint osv. Jeg synes dette er temmelig håpløst og oppfatter henne som en smule krevende. Hva tenker dere?

Tenker at hun krever for mye🫣

Her drar mannen på jobb hele påsken. Ekstra godt betalt 😄 Jeg og barna reiser på hytta, drar bare hjem når jeg kjenner at jeg vil hjem igjen😅 

Anonymkode: 09cf0...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...