Gå til innhold

Hobbyer "ingen" har lengre, som du husker før?


miniomelett

Anbefalte innlegg

ElectricScum skrev (1 time siden):

Poenget er at du velger å tolke tema så bokstavelig at du konkluderer med at det ikke er noen vits i bidra i tråden så lenge det kanskje sitter et par eldre damer et sted i verden som fortsatt lager blomster av gamle strømpebukser, ergo er premisset for tråden ugyldig?

Jeg kan omformulere tråd-tema for deg om du har lyst å delta 😉:

"Hvilke hobbyer hadde man før som du har inntrykk av at ikke er like populært lenger."
Det er allerede nevnt opptil flere som absolutt hadde sin storhetstid i et annet tiår enn i dag.

Blomster av gamle strømpebukser🤣🥰🤣🥰🥰🤣🥰🤣🥰 Oldemor lagde dette🥰🤣

Anonymkode: 0601f...6c7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Garn"knuter" på fingrene.

Anonymkode: 730b3...ee0

Ååå, det hadde jeg glemt! Lagde masse ulike mønster av garn på fingrene. Merkelige greier å klippe en snor av litt garn, knyte endene og lage mønster med fingrene  

Ellers: 

Trolldeig

Jojo

Hoppe strikk

Klippet ut bilder av kjendiser man likte i aviser og blader og samlet i perm

Samlet på Sad Sam, Baywatch og Beverly Hills-klistremerker fra tyggis 

Samlet på te. Det var nok ikke så vanlig på 80/90-tallet heller, tror jeg, men jeg begynte pga en slektning gjorde det og jeg syntes det så gøy ut. Hadde masse te fra omtrent hele verden og byttet med andre. Ikke bare tomme teposer, men teposer med te inni. Husker vi var på bilferie i Europa og mamma og pappa måtte kjøpe te overalt. Lurer på om de fikk drukket opp alt som ikke havnet i tealbumet eller ble byttet bort 

Minnebøker/mine venner-bøker. Kanskje ingen hobby, men jeg elsket sånne bøker og måtte alltid skrive flere ganger i mine egne også, hehe 😂

Kjedebrev med bonbon-drops. Skulle visst få 36 poser bonbon til slutt. Trenger vel ikke si ar det aldri skjedde? :hoho: Men fikk én da, det er da noe :fnise: 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (50 minutter siden):

Nå var det vel spørsmål om hobbyer, er nakkekrage en hobby?

For enkelte var det det ja. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spåen man lagde av papir og farga de i hver farge. Inni var det masse tall og når man åpnet det tallet stod det skrevet noe inni.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (1 time siden):

Ååå, det hadde jeg glemt! Lagde masse ulike mønster av garn på fingrene. Merkelige greier å klippe en snor av litt garn, knyte endene og lage mønster med fingrene  

Ellers: 

Trolldeig

Jojo

Hoppe strikk

Klippet ut bilder av kjendiser man likte i aviser og blader og samlet i perm

Samlet på Sad Sam, Baywatch og Beverly Hills-klistremerker fra tyggis 

Samlet på te. Det var nok ikke så vanlig på 80/90-tallet heller, tror jeg, men jeg begynte pga en slektning gjorde det og jeg syntes det så gøy ut. Hadde masse te fra omtrent hele verden og byttet med andre. Ikke bare tomme teposer, men teposer med te inni. Husker vi var på bilferie i Europa og mamma og pappa måtte kjøpe te overalt. Lurer på om de fikk drukket opp alt som ikke havnet i tealbumet eller ble byttet bort 

Minnebøker/mine venner-bøker. Kanskje ingen hobby, men jeg elsket sånne bøker og måtte alltid skrive flere ganger i mine egne også, hehe 😂

Kjedebrev med bonbon-drops. Skulle visst få 36 poser bonbon til slutt. Trenger vel ikke si ar det aldri skjedde? :hoho: Men fikk én da, det er da noe :fnise: 

Cat's cradle! Sånn string game! Ja, det husker jeg godt! Høres ut som vi var barn på samme tid! Og Sad Sam🤩

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg husker at de eldre søsknene mine og alle vennene deres laget armbånd av perler og sikkerhetsnåler. Alle gikk med disse armbåndene en periode. Regner med det er en hobby som er ganske død nå 😂

Anonymkode: 9e0a6...f1e

 

Screenshot_20240316-205937_Chrome.jpg

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker vi satt og dryppet stearin i et glass med vann og stakkars mamma måtte tre en sytråd gjennom og henge opp i vinduet. Tviler på at mange barn får lov til å sitte med levende lys nå:)

Og som litt eldre, så tok vi ølglass fra forskjellige puber vi var på, og samlet på. Og også sånne bordbeskyttere med øllogo på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde brevvenner fra fjern og nær. 

Og obligatorisk ønske til bursdager var BREVPOST. En pakke med feks 10 dekorerte ark med matchende konvolutter. 

Screenshot_20240316-210418_Chrome.jpg

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (5 minutter siden):

Husker vi satt og dryppet stearin i et glass med vann og stakkars mamma måtte tre en sytråd gjennom og henge opp i vinduet. Tviler på at mange barn får lov til å sitte med levende lys nå:)

Og som litt eldre, så tok vi ølglass fra forskjellige puber vi var på, og samlet på. Og også sånne bordbeskyttere med øllogo på.

Ja!😄 Vi hadde også glitter i vannet, som festet seg til stearinet. 

Screenshot_20240316-210650_Chrome.jpg

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Å samle på glansbilder og servietter. 

Anonymkode: 3fe70...e7c

Og såper! 
Jeg hadde også masse brevvenner, og vi sendte FBs (Friendship Books) rundt. Skrev navn og adresse inn i en bitteliten bok, den som fikk den siste plassen i den hjemmelagde boka skulle sende den tilbake til personen som hadde laget boka. 
Samle frimerker er det vel noen som gjør fremdeles, men langt færre enn før. 

Anonymkode: 2aca7...e72

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, cleangal said:

Er det fremdeles noen som samler på frimerker? Frimerker eksisterer jo knapt nok lenger.

Og fingerhekling… gudene vet hvor mange kilometer med snorer vi heklet.

Fingerhekling er fortsatt en ting, klassen til sønnen min har nylig hatt en laaang periode med dette. 😂

4 hours ago, sommerfugl154 said:

 

Lage sånne gjennomsiktige «klistremerker» til vinduer som etterlignet sånn fargerikt glass. Man «malte det» og lot det tørke før man festa det på vindu

male på stein og legge i hagen

 

Dette er ting mine barn gjør med jevne mellomrom. :)

Selv hadde jeg mange brevvenner som liten, i dag er det ikke så vanlig lenger blant barn. 

Å samle på tegneserier er heller ikke så vanlig. Ungene mine er helt uinteresserte i tegneserier. 😑

Jeg holdt en del på med Decou Page og glansbilder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiniMjau skrev (6 minutter siden):

Ja!😄 Vi hadde også glitter i vannet, som festet seg til stearinet. 

Screenshot_20240316-210650_Chrome.jpg

Mamma ville sikkert ikke bruke penger på glitter. Vi fikk bare stumper med stearinlys:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, cleangal said:

Er det fremdeles noen som samler på frimerker? Frimerker eksisterer jo knapt nok lenger.

Og fingerhekling… gudene vet hvor mange kilometer med snorer vi heklet.

Ungene fingerhekler fortsatt

Anonymkode: 36a3b...c4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minnebok!

Anonymkode: d2741...f81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker dere skoledagbøker? 😁 Husker jeg gikk mange runder frem og tilbake i bladhylla for å NØYE velge ut hvilken skoledagbok det var verd å bruke penger på; Topp, Pusur, Wendy (eller var det Penny kanskje??) osv. Så var det sider som venner skulle fylle ut med superviktige spørsmål som "hvem er du forelsket i" og "hvem ville du tatt med til en øde øy" og "hvem er din aller beste venn" 😂 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lage ting av ispinner. Det har jeg ikke sett på veldig lenge. 

Edit.: Jeg googlet og det finnes ennå. Men jeg har ikke sett det på flere tiår. :) 

Endret av every woman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

snurk skrev (3 minutter siden):

Husker dere skoledagbøker? 😁 Husker jeg gikk mange runder frem og tilbake i bladhylla for å NØYE velge ut hvilken skoledagbok det var verd å bruke penger på; Topp, Pusur, Wendy (eller var det Penny kanskje??) osv. Så var det sider som venner skulle fylle ut med superviktige spørsmål som "hvem er du forelsket i" og "hvem ville du tatt med til en øde øy" og "hvem er din aller beste venn" 😂 

Ja! Jeg hadde Pusur, Topp og Oh Boy. Det var kjempe stas når jeg ble gammel nok til å få lov å kjøpe Oh Boy. Jeg har flere av disse bøkene enda og koser meg med å lese i dem av og til 😁 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Gine said:

Den spåen man lagde av papir og farga de i hver farge. Inni var det masse tall og når man åpnet det tallet stod det skrevet noe inni.

   V
L E V
   L

🥰

Anonymkode: 417b7...bf4

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, snurk said:

Husker dere skoledagbøker? 😁 Husker jeg gikk mange runder frem og tilbake i bladhylla for å NØYE velge ut hvilken skoledagbok det var verd å bruke penger på; Topp, Pusur, Wendy (eller var det Penny kanskje??) osv. Så var det sider som venner skulle fylle ut med superviktige spørsmål som "hvem er du forelsket i" og "hvem ville du tatt med til en øde øy" og "hvem er din aller beste venn" 😂 

 

3 minutter siden, Ratched said:

Ja! Jeg hadde Pusur, Topp og Oh Boy. Det var kjempe stas når jeg ble gammel nok til å få lov å kjøpe Oh Boy. Jeg har flere av disse bøkene enda og koser meg med å lese i dem av og til 😁 

 

Finnes det slike fortsatt? Hadde vært noe å fordrive tiden med på jobb 😛 

Anonymkode: 417b7...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

 

Finnes det slike fortsatt? Hadde vært noe å fordrive tiden med på jobb 😛 

Anonymkode: 417b7...bf4

Nei dessverre, det finnes ikke. 😭 Savner det veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...