Gå til innhold

Kjæresten min skjuler hennes bestevenn eller FWB


Jegvetikkehvor

Anbefalte innlegg

Jegvetikkehvor skrev (9 minutter siden):

Hun har også et godt forhold til familien hans.
En gang foreslo jeg at vi skulle reise til et sted hun alltid har likt å dra til i fremtiden, men hun sa at hun bare kunne dra med ham, fordi de allerede hadde avtalt det før.
Er jeg bekymret for mye, eller er dette helt normalt?

Dette synes jeg høres mildt sagt mistenkelig ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du mister naturlig (og sunt!) nok følelser for en dame som ikke er ærlig med deg, som oppfører seg på en måte som gjør at du ikke kan ha tillit til henne. Det er naturlig og sunt at du blir mistenkelig når hun har en mistenkelig adferd. Enda mer når hun nekter deg å møte en annen mann hun påstår er en venn - som blir til et rødt flagg når hun fortsetter å møte ham selv om hun tror han vil bli sint om han får vite at hun også er sammen med deg. Hun er også veldig respektløs overfor deg når hun mer eller mindre kaster deg ut fordi han skal komme til henne...

Tilsammen er dette både røde flagge og såkalte dealbreakers!

Hvor gamle er dere og hvor lenge har dere vært sammen?

Anonymkode: 5b146...5c4

litt mer enn 2 måneder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegvetikkehvor skrev (41 minutter siden):

Hun har også et godt forhold til familien hans.
En gang foreslo jeg at vi skulle reise til et sted hun alltid har likt å dra til i fremtiden, men hun sa at hun bare kunne dra med ham, fordi de allerede hadde avtalt det før.
Er jeg bekymret for mye, eller er dette helt normalt?

Igjen viser hun deg at hun prioriterer ham høyere enn deg.

Du som er kjæresten hennes vil dra et sted med henne, hun svarer med å si at hun bare vil dra med den andre mannen, for det har de allerede avtalt.

Hun oppfører seg ikke normalt for en kjæreste...

 

Anonymkode: 5b146...5c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegvetikkehvor skrev (32 minutter siden):

litt mer enn 2 måneder

Du og hun skulle normalt vært i den mest forelskede fasen når dere bare har vært sammen i to måneder.

Men hun velger stadig en annen mann foran deg, pleier kontakt med hans familie, nekter å la deg få møte ham fordi den andre mannen vil bli sint, hun jager deg ut av sin bolig fordi han skal komme og sjekker med deg for å være sikker på at du har dratt hjem til deg selv og ikke er i nærheten av der hun bor - og hun sier klart at hun ikke kan reise til sted x med deg, for hun og den andre mannen allerede har en avtale om å reise dit sammen.

Du kan ikke tro at det hun gjør er normalt? (og om hun forteller deg det, da manipulerer hun deg!)

Du fortjener langt bedre enn dette her!

Anonymkode: 5b146...5c4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun utro mot han med deg? 

Har du sakt ifra om at du ikke vet om du vil være i et forhold som dette? Det er så rart også at hun er 28 år og lar seg styre så kraftig. Er han exn? Kanskje de er venner og har et nært forhold enda og derfor må hun skjule deg? 

Veldig rart. Skjønner at du blir skeptisk.

Anonymkode: bba36...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Du og hun skulle normalt vært i den mest forelskede fasen når dere bare har vært sammen i to måneder.

Men hun velger stadig en annen mann foran deg, pleier kontakt med hans familie, nekter å la deg få møte ham fordi den andre mannen vil bli sint, hun jager deg ut av sin bolig fordi han skal komme og sjekker med deg for å være sikker på at du har dratt hjem til deg selv og ikke er i nærheten av der hun bor - og hun sier klart at hun ikke kan reise til sted x med deg, for hun og den andre mannen allerede har en avtale om å reise dit sammen.

Du kan ikke tro at det hun gjør er normalt? (og om hun forteller deg det, da manipulerer hun deg!)

Du fortjener langt bedre enn dette her!

Anonymkode: 5b146...5c4

Er det normalt for en jente som har kjæreste å ha en heterofil bestevenn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Er hun utro mot han med deg? 

Har du sakt ifra om at du ikke vet om du vil være i et forhold som dette? Det er så rart også at hun er 28 år og lar seg styre så kraftig. Er han exn? Kanskje de er venner og har et nært forhold enda og derfor må hun skjule deg? 

Veldig rart. Skjønner at du blir skeptisk.

Anonymkode: bba36...64e

Jeg har aldri sagt det til henne, men vi har allerede slått opp, og hun insisterer på at hun ikke har vært utro, det hun mener  er at hun ikke har brukt datingapper etter vi møtes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegvetikkehvor skrev (4 minutter siden):

Er det normalt for en jente som har kjæreste å ha en heterofil bestevenn?

Det trenger ikke være unormalt. Men om en kvinne har en bestevenn har hun ingen problemer med å la bestevennen og kjæresten møte hverandre. Og bestevennen ville ikke ha blitt sint fordi hun hadde fått seg kjæreste - tvert imot ville en slik venn ha blitt glad på hennes vegne for at hun hadde funnet seg en kjæreste. Det er heller ikke normalt at en kvinne kaster ut kjæresten fordi bestevennen skal komme på besøk. Det er heller ikke normalt at en kvinne nekter å avtale en tur med kjæresten til et sted med begrunnelsen at hun ikke "kan" fordi det skal hun gjøre med bestevennen.

Hvorfor blir du i dette forholdet når du ikke blir behandlet bra, hun har et usunt forhold til en annen mann som prioriteres høyere enn deg som liksom skal være kjæresten hennes? Du sier jo selv at du mister følelser for henne pga. det hun gjør - og det er et sunnhetstegn hos deg, for da kan du avslutte før du blir mer såret.

En kjæreste som er virkelig glad i kjæresten sin behandler ikke kjæresten slik hun behandler deg...

Anonymkode: 5b146...5c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegvetikkehvor skrev (16 minutter siden):

Er det normalt for en jente som har kjæreste å ha en heterofil bestevenn?

Jeg tenker at det i seg selv ikke nødvendigvis er noe problem. Kona har flere mannlige heterofile venner, og det er helt okay. Jeg kjenner og har godt forhold til de alle sammen.

Kjæresten din har imidlertid ikke enn mannlig, heterofil bestevenn, hun har en kjæreste i tillegg til deg. Det er ikke ofte jeg henger meg på disse «han/hun er garantert utro»-trådene, men om du bare leser over dine egne svar i denne tråden så tror jeg det vil gå opp et lys for deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (35 minutter siden):

Jeg tenker at det i seg selv ikke nødvendigvis er noe problem. Kona har flere mannlige heterofile venner, og det er helt okay. Jeg kjenner og har godt forhold til de alle sammen.

Kjæresten din har imidlertid ikke enn mannlig, heterofil bestevenn, hun har en kjæreste i tillegg til deg. Det er ikke ofte jeg henger meg på disse «han/hun er garantert utro»-trådene, men om du bare leser over dine egne svar i denne tråden så tror jeg det vil gå opp et lys for deg.

Takk for svaret ditt!
Selv om hun har introdusert meg for kollegaene sine og en av de beste venninnene hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det trenger ikke være unormalt. Men om en kvinne har en bestevenn har hun ingen problemer med å la bestevennen og kjæresten møte hverandre. Og bestevennen ville ikke ha blitt sint fordi hun hadde fått seg kjæreste - tvert imot ville en slik venn ha blitt glad på hennes vegne for at hun hadde funnet seg en kjæreste. Det er heller ikke normalt at en kvinne kaster ut kjæresten fordi bestevennen skal komme på besøk. Det er heller ikke normalt at en kvinne nekter å avtale en tur med kjæresten til et sted med begrunnelsen at hun ikke "kan" fordi det skal hun gjøre med bestevennen.

Hvorfor blir du i dette forholdet når du ikke blir behandlet bra, hun har et usunt forhold til en annen mann som prioriteres høyere enn deg som liksom skal være kjæresten hennes? Du sier jo selv at du mister følelser for henne pga. det hun gjør - og det er et sunnhetstegn hos deg, for da kan du avslutte før du blir mer såret.

En kjæreste som er virkelig glad i kjæresten sin behandler ikke kjæresten slik hun behandler deg...

Anonymkode: 5b146...5c4

Vi har ikke kjent hverandre lenge før hun introduserte meg for kollegaene sine og hennes beste kvinnelige venn. Hun nevnte også hennes bestevenn for meg, men hun fortalte meg ikke hans spesifikke identitet og var ikke villig til å detaljert diskutere forholdet deres. Av og til fortalte hun meg også at hun følte seg trist fordi hennes bestevenn var uvennlig mot henne. Så jeg har vært i konstant tvil mellom å tro på henne og ikke tro på henne. Det som er litt rart er at hun og hennes bestevenn ikke er venner på sosiale medier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, jeg synes du høres litt kontrollerende ut. Du har vært med denne dama i 8 uker og fører et regnskap på hvilket klokkeslett hun slutter å svare på meldinger, du vil diskutere vennskapene hennes detaljert, du virker besatt av at vennen er en mann, yrket hans og om de går hit eller dit, mistenker at hun er utro hvis hun ikke svarer på meldinger på kveldstid, selv om du synes hun virker trøtt, du henger deg opp i at hun har reiseplaner med vennene sine, og egentlig så har dere allerede slått opp der du har beskyldt henne for å være utro og hun sier det ikke stemmer? Det virker nesten som om du var så sjalu på at hun hadde en venn med motsatt kjønn at du plaget livet av henne med beskyldninger til hun ikke gadd mer. 

Du, jeg tror ikke dette er sunt, slutt å gnag på om ei dame du data noen uker var utro selv om hun sier nei, dere har slått opp så gi slipp og gå videre. 

Anonymkode: 428e6...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegvetikkehvor skrev (6 timer siden):

eg vil kanskje aldri få vite sannheten. Kanskje jeg overtenker det, og jeg har heller ingen beviser for at de møtes. Det eneste jeg vet er at de trener sammen hver uke. Men det er også noe jeg lurer på: Han har daglige treninger på sted A, men hun og han trener alltid på sted B. Hvorfor bytte sted? Kanskje jeg overtenker det.

Du overtenker ikke. De bytter slik at hans kollegaer der ikke skal se de sammen. Tror jeg, da. Min erfaring etter å ha bli bedratt, er at endringer i blant annet rutiner er ett av tegnene. Nå går du med en vond klump i magen du ikke blir kvitt. Frøet er sådd, og det er vanskelig, om ikke umulig å bli kvitt mistenksomheten. Vis styrke overfor deg selv, og vurder å bryte ut. Din selvfølelse senere i livet er avhengig av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jegvetikkehvor skrev (13 timer siden):

Vi har ikke kjent hverandre lenge før hun introduserte meg for kollegaene sine og hennes beste kvinnelige venn. Hun nevnte også hennes bestevenn for meg, men hun fortalte meg ikke hans spesifikke identitet og var ikke villig til å detaljert diskutere forholdet deres. Av og til fortalte hun meg også at hun følte seg trist fordi hennes bestevenn var uvennlig mot henne. Så jeg har vært i konstant tvil mellom å tro på henne og ikke tro på henne. Det som er litt rart er at hun og hennes bestevenn ikke er venner på sosiale medier.

Kanskje han er i et forhold, derfor de ikke er venner på sosiale medier?

Uansett, hun nekter å presentere deg for denne mannen og begrunner det med at han vil bli sint. Det viser at hun og han har et veldig usunt forhold, og at hennes førsteprioritet av menn er den andre, ikke deg.

Anonymkode: 5b146...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegvetikkehvor skrev (16 timer siden):

En gang foreslo jeg at vi skulle reise til et sted hun alltid har likt å dra til i fremtiden, men hun sa at hun bare kunne dra med ham, fordi de allerede hadde avtalt det før.

Jeg tror du vet selv at dette forholdet er dødfødt?

Anonymkode: 62959...c10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegvetikkehvor skrev (15 timer siden):

Er det normalt for en jente som har kjæreste å ha en heterofil bestevenn?

Ja, det er forholdsvis normalt. Men oppførselen hennes er ikke normal, og hun behandler deg ikke bra.

Anonymkode: 4232c...874

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje han er i et forhold, derfor de ikke er venner på sosiale medier?

Uansett, hun nekter å presentere deg for denne mannen og begrunner det med at han vil bli sint. Det viser at hun og han har et veldig usunt forhold, og at hennes førsteprioritet av menn er den andre, ikke deg.

Anonymkode: 5b146...5c4

De var sammen før, men de ble bestevenner etterpå? Er det vanlig her?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegvetikkehvor skrev (20 timer siden):

Jeg har aldri sagt det til henne, men vi har allerede slått opp, og hun insisterer på at hun ikke har vært utro, det hun mener  er at hun ikke har brukt datingapper etter vi møtes...

Lureste du har gjort. Ikke la deg herse med og finn en kjæreste som er trofast.
Lurer likevel på at dere har slått opp men du har ikke sagt det til henne? 😄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

911 skrev (41 minutter siden):

Lureste du har gjort. Ikke la deg herse med og finn en kjæreste som er trofast.
Lurer likevel på at dere har slått opp men du har ikke sagt det til henne? 😄

 

Nei, ikke har sagt det, hun blokkerte meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegvetikkehvor skrev (På 20.3.2024 den 22.42):

Nei, ikke har sagt det, hun blokkerte meg. 

Så... Sannheten her er at du har vært så paranoid og plagsom og påstått hardnakket at hun har vært utro få uker inn i datinga, at hun fikk nok av tullet ditt og bare blokkerte deg. 😄 Til info, så var det hun som slo opp med deg. Om dere noen gang faktisk var kjærester og ikke bare data, jeg begynner å tvile... 

Anonymkode: 428e6...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...