Gå til innhold

Eid/ramadan i barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Glemte å nevne at jeg synes ikke barn skal lære om Eid i barnehagen. De bør heller lære om islam i religion faget på skolen.

Anonymkode: 075fa...913

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Og den jødiske staten Israel har drept 30.000,- muslimer på fem måneder, betalt og støttet av den kristne staten USA og omtrent hele det kristne Europa. Det må man også fortelle barnehagebarn, regner jeg med.

Anonymkode: a5c30...6dc

Ja og du skal ikke fortelle hvorfor :) At Hamas tok seg inn i Israel  massakrerte, drepte barn, voldtok kvinner, og skjendet ofrene på verste måte før de drepte de ! Tror vi skal spare barna for slike detaljer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i rammeplanen at bhg skal markere alle religioner som er representert i bhg.

Selvfølgelig er det ok, og veldig viktig!

Anonymkode: 9ac01...144

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være ærlig og si at jeg ikke synes noe om det. Vi hvisker sakte men sikkert ut påsken og våre norske tradisjoner. På denne tiden bør det være fokus på påske i barnehagene og på skolen. Vi gir for mye etter og bør heller fokusere på å holde fast på egne tradisjoner. 

Anonymkode: b4a59...7ab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (3 timer siden):

Du har en grunnleggende rasistisk holdning (noe du tydeligvis skjønner, siden du poster anonymt).

Du er like anonym som meg, og det er utrolig drøyt av deg å hevde at jeg er rasist selv om jeg påpeker at mange muslimske menn har et uheldig kvinnesyn og syn på f eks homofile. 

Og jeg kan jo senke meg ned til ditt nivå og påstå at du har en grunnleggende kvinnefiendtlig og homofob holdning.

 

Anonymkode: a02fc...e6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du er like anonym som meg, og det er utrolig drøyt av deg å hevde at jeg er rasist selv om jeg påpeker at mange muslimske menn har et uheldig kvinnesyn og syn på f eks homofile. 

Og jeg kan jo senke meg ned til ditt nivå og påstå at du har en grunnleggende kvinnefiendtlig og homofob holdning.

 

 

Anonymkode: a02fc...e6a

Du er ikke rasist. Noen tåler bare ikke å høre sannheten.

Anonymkode: 075fa...913

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, TomKrus said:

Ja og du skal ikke fortelle hvorfor :) At Hamas tok seg inn i Israel  massakrerte, drepte barn, voldtok kvinner, og skjendet ofrene på verste måte før de drepte de ! Tror vi skal spare barna for slike detaljer.

Det var den datoen som var starten på hele konflikten og det som berettiger det i ditt hode? Interessant. 

Anonymkode: 398ff...fba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I andre land i verden ofrer kvinner livet for å komme ut av islams grusomme klør med tvang og kontroll, for noe så enkelt som retten til å ikke måtte pakke seg inn ute i samfunnet, mens i Vest-Europa heies de samme tingene frem som "integrering", "toleranse" og "åpenhet". Fullstendig uforståelig. 

Anonymkode: 3a07c...401

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg må være ærlig og si at jeg ikke synes noe om det. Vi hvisker sakte men sikkert ut påsken og våre norske tradisjoner. På denne tiden bør det være fokus på påske i barnehagene og på skolen. Vi gir for mye etter og bør heller fokusere på å holde fast på egne tradisjoner. 

Anonymkode: b4a59...7ab

Det er stor fokus på påsken i barnehagen..de har allerede startet. Det finnes så mange andre tradisjoner der ute...det er på tide at barn lærer nye og gamle tradisjoner. Det er ikke snakk om forkynning og omvendt barn sin tanker...det er å få informasjon...og kunne lære mer om sine venner . 

For barn er dette like mye info som at bluey er hund og en jente, som ar Jesus døde på korset...de hører...tenker...og så har de noe annet de lurer på å tenker. 

Her inne føler jeg at dette ikke er barn problemer..men voksne / foreldre problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Man skal vel følge rammeplanen selv det er privat drevet barnehage? 
 

Høres virkelig ut som om du beskriver noen av de kristne trossamfunnene vi har rundt i dette landet. 

Jeg er vel «kristen», sånn på papiret hvertfall, men for meg er egentlig alle disse sektene retningene for alle religionene temmelig like. 

Jeg syns det er viktig at barnehagebarna lærer at man har flere religioner her i Norge, og at de lærer om de forskjellige høytidene. OM de feirer Id, jul eller Yom kippur i barnehagen spiller ingen rolle for meg. Det gjør jo ikke barne hverken jødiske eller muslimske av den grunn..

 

Nå har jeg store barn, men på ungdomsskolen her så har de være i både kirken, synagogen, moskeen og i et Buddhistisk tempel. Veldig interessant og lærerikt for dem.

Anonymkode: b7347...376

Ja de har jo plikt til det, men virker som den delen om mangfold, kultur, likestilling og barns medvirkning er nedprioritert. 

Anonymkode: 9b5b5...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen tåler bare ikke å høre sannheten.

Anonymkode: 075fa...913

Ta det til deg.

Anonymkode: a02fc...e6a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (9 timer siden):

Ja og du skal ikke fortelle hvorfor :) At Hamas tok seg inn i Israel  massakrerte, drepte barn, voldtok kvinner, og skjendet ofrene på verste måte før de drepte de ! Tror vi skal spare barna for slike detaljer.

Ja, og før det hadde Israel gjort det samme i 75 år. Fengslet barn uten dom, drept, voldtatt og torturert. Ødelagt folks hjem og levebrød, kastet de ut av boligene sine. Og bombet Gaza utallige ganger før. 

Anonymkode: a5c30...6dc

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.3.2024 den 9.23):

Da får de også ta med seg de avsindige  og bestialske grusomhetene som var starten og årsaken til krigen den 7. oktober.

Anonymkode: a02fc...e6a

startet 14. mai 1948. 7. okt var da hamas slo tilbake. dvs at de ble slått først. startet med nakba hvor minst 750000 mistet hjemmene sine. les deg opp

TomKrus skrev (På 15.3.2024 den 10.59):

Ja og du skal ikke fortelle hvorfor :) At Hamas tok seg inn i Israel  massakrerte, drepte barn, voldtok kvinner, og skjendet ofrene på verste måte før de drepte de ! Tror vi skal spare barna for slike detaljer.

den artikkelen var fiksjon. søk "new york times 7 october article debunked" så får de mange forskjellige lenker på det. den har vært debunked en stund nå. tyder på at du kun vil spre misinfo

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bababbababbabb skrev (17 minutter siden):

startet 14. mai 1948. 7. okt var da hamas slo tilbake. dvs at de ble slått først. startet med nakba hvor minst 750000 mistet hjemmene sine. les deg opp

Nei denne krigen som raser i Gaza startet etter 7 oktober og det som skjedde da. Alt annet er bare bortforklaringer. At det har vært en konflikt med araberne tilbake til islam sin grunnleggelse er en annen sak. Slutt å være uvitende.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.3.2024 den 20.48):

Ja, og før det hadde Israel gjort det samme i 75 år. Fengslet barn uten dom, drept, voldtatt og torturert. Ødelagt folks hjem og levebrød, kastet de ut av boligene sine. Og bombet Gaza utallige ganger før. 

Anonymkode: a5c30...6dc

Og bombet Gaza utallige ganger, omtrent like mange ganger som Hamas har sendt raketter inn i Israel og bedrevet terror mot Israel. Det eneste de faktisk kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kristen faste i BHG?

Anonymkode: 2f545...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare logisk. Også lovpålagt. På flere skoler, sannsynligvis også noen barnehager, er det til og med en overvekt av muslimske elever og barn.

Sånn er utviklingen, enten man liker det eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...