Gå til innhold

Eid/ramadan i barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Barnehagen til min sønn forteller ingenting om ramadan. Veldig kjipt for de fem barna som er muslimer som etterhvert vil tenke at islam ikke er en del av hverdagen.

Kommer til å ta det opp i morgen for min sønns del og de andre barnas del. 

Det er veldig fokus på norsk og norsk og norsk og ski og sånt, men aldri noe utenom. Det er privat da, så kanskje derfor... 

Men skal høre med dem.

Anonymkode: 9b5b5...f8c

Vel i så tilfelle så tar de nok ikke opp noen religion, ergo er det ingenting urettferdig oppi det.

Anonymkode: 2ae5c...626

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare ikke min datter tenker det er greit og få muslimsk kjæreste så.

Anonymkode: 02c08...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare ikke min datter tenker det er greit og få muslimsk kjæreste så.

Anonymkode: 02c08...979

Nå håper jeg virkelig hun får det! 

Anonymkode: 3e2e3...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam er en ondskapsfull ideologi bygget på hat, undertrykkelse, kontroll og intoleranse. Nei takk. Å normalisere voksne folk som lever etter hva fantasivenner og gamle eventyrbøker sier, er ikke nødvendig. 

Anonymkode: 3a07c...401

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (15 timer siden):

Ja, selvsagt. Å lære om religioner er aldri negativt. I barnehagen våre barn gikk i feiret de høytidene til alle religioner som var representert uansett hvor mange eller få barn det gjaldt. Når det var eid pyntet de barnehagen, noen foreldre kom med god mat til lunsj til alle sammen og så laget alle barna fruktsalat til dessert og de ansatte kjøpte gaver (nye leker) til barnehagen som de pakket opp.

 

Litt ironisk at du drar fram akkurat dette når du selv ikke framstår spesielt aksepterende. Skal vi også begynne å lære små barn alle de forferdelige tingene kristne har gjort i kristendommens navn? For den listen tror jeg slår det aller meste.

Dette er en svært naiv tankegang! Du bør virkelig oppdatere deg om hvordan islam praktiseres i nåtidens samfunn! Kristendommen i dag kan IKKE sammenlignes med hvordan islam praktiseres. 

Anonymkode: 075fa...913

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det mener jeg selvsagt brutalitet som foregår i islams navn.

Anonymkode: 075fa...913

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Barnehagen til min sønn forteller ingenting om ramadan. Veldig kjipt for de fem barna som er muslimer som etterhvert vil tenke at islam ikke er en del av hverdagen.

Kommer til å ta det opp i morgen for min sønns del og de andre barnas del. 

Det er veldig fokus på norsk og norsk og norsk og ski og sånt, men aldri noe utenom. Det er privat da, så kanskje derfor... 

Men skal høre med dem.

Anonymkode: 9b5b5...f8c

Man skal vel følge rammeplanen selv det er privat drevet barnehage? 
 

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Islam er en ondskapsfull ideologi bygget på hat, undertrykkelse, kontroll og intoleranse. Nei takk. Å normalisere voksne folk som lever etter hva fantasivenner og gamle eventyrbøker sier, er ikke nødvendig. 

Anonymkode: 3a07c...401

Høres virkelig ut som om du beskriver noen av de kristne trossamfunnene vi har rundt i dette landet. 

Jeg er vel «kristen», sånn på papiret hvertfall, men for meg er egentlig alle disse sektene retningene for alle religionene temmelig like. 

Jeg syns det er viktig at barnehagebarna lærer at man har flere religioner her i Norge, og at de lærer om de forskjellige høytidene. OM de feirer Id, jul eller Yom kippur i barnehagen spiller ingen rolle for meg. Det gjør jo ikke barne hverken jødiske eller muslimske av den grunn..

 

Nå har jeg store barn, men på ungdomsskolen her så har de være i både kirken, synagogen, moskeen og i et Buddhistisk tempel. Veldig interessant og lærerikt for dem.

Anonymkode: b7347...376

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg hadde synes det var greit om barna ble fortalt alt om islam. Slik som at personer som konverterer fra islam blir drept. At jentene blir tvunget til å pakkes inn. At jentene ikke kan bli i lag og gifte seg med dem de vil. At det er en tradisjon for å drepe disse jentene, såkalt (van)æresdrap. At profeten muhammed giftet seg med en 6 åring og hadde sex med henne når hun var 9 år. At muhammed var var leder for en røverbande og en hærleder. Ja muhammed drepte. At kristne ble tvunget til å betale jazya, konvertere eller dø. At kristne ble undertrykt til de grader. At profeten muhammed hadde sex slaver. Listen går videre!

Fortell alt!

Anonymkode: a6ba5...af8

Viktig å få med seg hva korsfarerene gjorde under kristningen også da, sånn hvis vi skal snakke religion generelt.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å lære om dette via barnehagen og skolen.

Hvis ikke kan det hende de lærer om islam gjennom internett, og da ender man opp som de rasistene i denne tråden.

Anonymkode: c2380...498

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

De færreste i Norge forstår helt hva de gjør. De hører fra myndighetene og media at de skal akseptere alle folkeslag, religioner osv. Men fakta er at etterkommerne deres kommer til å lide enormt grunnet dette. Fordi det ikke ligger i menneskets natur å leve fredfult i lag med de som er svært annerledes, både fysisk og mentalt. De samles i grupper for å skaffe seg fordeler. Det vil bli verre og verre.

Dessverre er en del nordmenn, særlig norske kvinner, overbevist om at alt kommer til å gå bra så lenge vi nordmenn aksepterer andre folkeslag. Av en eller annen grunn har de særlig et fokus på islam, selv om islam er en religion som aldri kommer til å være tolerant mot dem. Det er noe veldig rart psykeologisk som skjer her. Som jeg ikke helt forstår. Det er totalt dumhet, en forvirring.

Anonymkode: a6ba5...af8

Se til USA og abortlovene som kommer på rekke og rad nå. Er de kristne så tolerante mot kvinner? Eller homofile? Eller mennesker som ikke tror på det samme som de? 

Anonymkode: 4a7ab...063

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Se til USA og abortlovene som kommer på rekke og rad nå. Er de kristne så tolerante mot kvinner? Eller homofile? Eller mennesker som ikke tror på det samme som de? 

Anonymkode: 4a7ab...063

Nå er vi heldigvis lite religiøse i norge

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Og den jødiske staten Israel har drept 30.000,- muslimer på fem måneder, betalt og støttet av den kristne staten USA og omtrent hele det kristne Europa. Det må man også fortelle barnehagebarn, regner jeg med.

Anonymkode: a5c30...6dc

Da får de også ta med seg de avsindige  og bestialske grusomhetene som var starten og årsaken til krigen den 7. oktober.

Anonymkode: a02fc...e6a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bare ikke min datter tenker det er greit og få muslimsk kjæreste så.

Anonymkode: 02c08...979

Kjære vene. 
 

Til hovedinnlegget vil jeg si at det ikke bare er greit, men også betimelig å lære barna om ramadan og eid. Kunnskap er aldri feil, det kan til og med stoppe holdninger som den brukeren jeg siterte over her har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kålrota skrev (3 minutter siden):

Kjære vene. 
 

Til hovedinnlegget vil jeg si at det ikke bare er greit, men også betimelig å lære barna om ramadan og eid. Kunnskap er aldri feil, det kan til og med stoppe holdninger som den brukeren jeg siterte over her har. 

Kjære vene.

Hvorfor er det galt å ikke ønske seg muslimsk kjæreste til datteren når man vet hvilket kvinnesyn, og ikke minst syn på homofili, svært mange muslimske menn har? 

Anonymkode: a02fc...e6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Maleficenta said:

Nå er vi heldigvis lite religiøse i norge

Selvfølgelig - man kan selvsagt velge når kristendommen er god og ikke, og når den angår en selv og ikke ;) 

Anonymkode: 398ff...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjære vene.

Hvorfor er det galt å ikke ønske seg muslimsk kjæreste til datteren når man vet hvilket kvinnesyn, og ikke minst syn på homofili, svært mange muslimske menn har? 

Anonymkode: a02fc...e6a

Fordi det er en generalisering som vitner om lite kunnskap, for eksempel. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kålrota skrev (Akkurat nå):

Fordi det er en generalisering som vitner om lite kunnskap, for eksempel. 

Dette er viten, ikke generalisering. Men for all del, trekk nisselua di enda litt ned over ørene du, det ordner seg sikkert til slutt.

Anonymkode: a02fc...e6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er viten, ikke generalisering. Men for all del, trekk nisselua di enda litt ned over ørene du, det ordner seg sikkert til slutt.

Anonymkode: a02fc...e6a

Tja, interessant at du vet hva jeg kan? Du har en grunnleggende rasistisk holdning (noe du tydeligvis skjønner, siden du poster anonymt). 
 

Jeg jobber med svært mange muslimer. Det er like forskjell på dem som alle andre. De er mennesker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jentamedtekopp
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Er det greit at de har samlingsstund i barnehagen og forteller om eid ? 

Anonymkode: 6a35f...f1b

Det er jo noe som sikkert påvirker mange barn i den aktuelle barnehagen, så da tenker jeg det er helt innafor. Vår barnehage har ingenting om det merklig nok. Antar det er fordi det ikke er et eneste muslimsk barn der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene.. som noen allerede har sagt.

- Nevn et muslimsk land som er demokratisk styrt?
- Tror dere at de fleste muslimske kvinner i Norge får gifte seg med akkurat hvem de vil? 
- Er det enkelt å forlate Islam hvis man føler for det?
- Er dere klar over at mange muslimske jenter ikke har lyst til å dekke seg til ved første menstruasjon? 

Osv osv.

Synes flere her har svært liten sympati for sine muslimske medsøstre som kjemper for retten til å bestemme over eget liv. Det gjelder ikke alle muslimske jenter/kvinner, men det er mange som kjemper for å få et selvstendig liv uten at familien/det muslimske samfunnet bestemmer deres leveregler.

Som noen her sa, merkelig nok er det flest kvinner her på KG som viser lite empati og forståelse for flere muslimske kvinner ikke har samme rettigheter som vi andre tar for gitt.

Så sammenligner dere med kristendommen. De aller, aller fleste kristne kvinner i Norge lever et fritt liv. 

Hilsen oppgitt kvinne

Anonymkode: 075fa...913

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...