Gå til innhold

Noen her som lyktes med å bli mye penere etter 40?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Kødderu eller? 😂

Skal jeg på litt over 40 være misunnelig på noen som tror de blir tatt for å være et barn? 
Ikke faen. Er det noe det er, så er det KLEINT. Det er ingen som ser ut som et barn når de er over 30. Når de er 20-25 så kanskje.

Dessuten, er det virkelig så gøy å bli tatt for å være et barn altså? 

Anonymkode: df138...987

Nei, det er ikke gøy å bli tatt for å være barn når man er 30. Men man kan likevel prøve å fokusere på det komiske i det. (For det er jo litt komisk) Og trøste seg med at man ihvertfall ikke ser gammel ut.

Anonymkode: 33e24...2d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Märtha Louise har blitt penere med årene! 

Anonymkode: 225e8...e27

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt styggere - rett og slett blitt tynnere og mer slapp i trynet 😕 MEN, jeg har aldri hatt så fine tenner (grundig rens relativt ofte, ingen misfarging), så fint hår (tar meg råd god frisør som fikser frisyren og fargen), så jevn hudfarge (retinol og vit c + solkrem), eller så fin sminke (tar meg råd til kvalitet).  Jeg har også blitt flinkere til å kle meg fint, og jeg trener relativt ofte og tungt - noe som gjør at kroppen ser bedre ut enn da jeg var 20, selv etter to barn.   Det som ofte ødelegger for damer, synes jeg da, er når håret blir pistrete med dårlig farge, gule tenner og utdatert sminke.

Anonymkode: 383ba...e69

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 vet jeg ikke og tør ikke håpe på det, men har blitt penere etter 32 da jeg begynte med sunt kosthold med masse bær og grønt og styrketrening (alltid vært slank men ikke spist grønnsaker), retinol hver kveld og red light maske. Får kommentarer på at jeg har fått glødene hud og ser yngre ut i det siste, eksen sier jeg er penere nå enn da jeg var 22. 

Anonymkode: c2a63...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 10 kilo i en alder av 40(må fremdeles ned 10 kilo til) Så jeg føler meg penere. Lite rynker også. Men de blir sikkert synligere jo slankere jeg blir. Ser mange anbefaler styrketrening. Håper å ha råd til PT i løpet av våren, slik at jeg får begynt med det. 

Anonymkode: df3ac...3b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Rev-enka said:

Hehe, tror noen er litt misunnelig jeg! 😉Jeg ser mye yngre ut enn det jeg. Får stadig spørsmål når jeg skal f.eks kjøpe bussbilett "Barn eller Student?" Tror vel ikke at dem spør for å være høflig? Tullsnakk!

Hva feiler det deg egentlig? Hva skal jeg være misunnelig på? En som synes det er stas å bli tatt som et barn? ER du egentlig voksen, eller savner du å være en liten unge, for det virker nemlig sånn. 
Da har jeg en nyhet til deg, barn er for unge for her inne, her er det 13 års grense!

Anonymkode: df138...987

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Er vel mange moteksempler på det. Jeg og mine venner i begynnelsen av 30-årene må vise leg på matbutikken stadig vekk for å kjøpe alkohol..

Anonymkode: 6afa8...265

 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du, det går faktisk ann. Har opplevd det selv, ble tatt for å være 16 da jeg var 30. Du får tro hva du vil, men når noen sier: 'Jeg trodde du var 16!', så er det ingen vrangforestilling. Det blir fortsatt snakket om, de gangene vi har møttes siden: 'Også jeg som trodde du var skoleelev første gang jeg så deg'.

Anonymkode: 33e24...2d0

Vel, om jeg må gå ned ned veien: Jeg ble spurt om jeg var vgs-student da jeg var 26 år. Jeg ble spurt om jeg var 17 år da jeg var 30. Jeg ble spurt om leg for energidrikk da jeg var 42. Energidrikk har 14 ÅRS GRENSE!  Jeg ble spurt om jeg var over 20 da jeg var 44. Jeg har ellers flere ganger blitt fortalt jeg ser laaaaangt yngre ut enn mine snart 50. 
Ja, jeg vet jeg ser mye yngre ut, men jeg går ikke å anklager andre for misunnelse. Ikke gidder jeg å skryte av det heller. 
For meg er det gener, NULL ALKOHOL, NULL SOL, 50spf hele tiden, NULL KAFFE etc samt at jeg ikke har barn. Har man ikke barn kan man se yngre ut lenger. 

Anonymkode: df138...987

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har nettopp byttet "beite" mht. yrke og virksomhet, og dessverre så ser jeg nå at det ville hjelpe veldig mye hvis jeg ikke var så stygg. Så, damer, hadde noen her lyktes i å bli mye penere enn dere var etter fylte 40? Hva gjorde dere, og hva besto forbedringen i? Blir takknemlig for alle svar!

Anonymkode: 9128d...65a

Gikk ned 25kg da jeg var 42 og gikk fra kort og mørkt hår til halvlangt hår med lang pannelugg. La i lyse striper i stedet for å farge mørkt. Begynte å trene og fikk mer spretten rumpe. Gjorde bukplastikk (etter å ha født et stort barn) og brystløft. Huden ellers er strøken. Ingen cellulitter. Har finere fasong nå i 50 årene enn noengang. Kler meg klassisk på en litt sporty måte. Har endelig fått nok fritid til å ferdes mer ute og elsker ørretfiske og teltlivet. Når jeg er hjemme fikser jeg manikyr igjen, peeler huden og tar hårkur og legger sag, øks og ryggsekk i boden…..til neste gang. Men jeg ble mer trygg på min kvinnelighet og det førte til at jeg utstråler sikkerhet og drar ufrivillig (jeg er godt gift) mange blikk med respekt og beundring på min vei gjennom både villmark og i byen. Lærte meg å sminke meg på en enkel måte og dropper alt som ser fake ut. Dette er nå 14 år siden og har ikke fallert så mye enda. 20 og 30 åra var katastrofe for min del med full jobb og små barn.

Anonymkode: 513ef...79b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

Vel, om jeg må gå ned ned veien: Jeg ble spurt om jeg var vgs-student da jeg var 26 år. Jeg ble spurt om jeg var 17 år da jeg var 30. Jeg ble spurt om leg for energidrikk da jeg var 42. Energidrikk har 14 ÅRS GRENSE!  Jeg ble spurt om jeg var over 20 da jeg var 44. Jeg har ellers flere ganger blitt fortalt jeg ser laaaaangt yngre ut enn mine snart 50. 
Ja, jeg vet jeg ser mye yngre ut, men jeg går ikke å anklager andre for misunnelse. Ikke gidder jeg å skryte av det heller. 
For meg er det gener, NULL ALKOHOL, NULL SOL, 50spf hele tiden, NULL KAFFE etc samt at jeg ikke har barn. Har man ikke barn kan man se yngre ut lenger. 

Anonymkode: df138...987

Så nå har du plutselig blitt tatt for å være yngre selv. Ett av de første tingene du sa var «Sorry, men det er noe folk bare sier. Selvfølgelig ser du ut som alderen din.»  det er mange som ikke ser ut som alderen sin både eldre og yngre, men tviler på at du ser yngre ut, så bitter som du har vært i denne tråden, du har åpenbart aldri opplevd å blitt tatt for å være mye yngre for da hadde du ikke ytret at dette var vrangforestillinger. 

Anonymkode: cab68...ff3

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt gode helsevaner hele livet, og det er sånn at de tingene som er bra for helsa, ofte er bra for utseendet også.

Det skal sies at jeg har gjort tingene jeg har listet opp siden jeg var tidlig i 20-årene, men jeg kan ikke se hvordan det skader å begynne i 40-årene.

Basics først.

I prioritert rekkefølge:

Søvn: Kjedelig tips, men det må til. Går gjerne til ro rundt 21 med en bok (papirbok, ikke skjerm), og slukker lyset kl.22.

Mentalhygiene: Kutt ut eller reduser kontakten med stressende folk og energivampyrer. Ikke ha sosiale medier. Lær deg selvrespekt ved å ha gode grenser. Omgi deg med natur og planter. Dette er bare forslag. Hva som renser ditt hode og gir deg sjelefred, vet du best selv. Selv elsker jeg å danse.

Kosthold: Råvarebasert, sesongbasert og i den beste kvaliteten man har råd til. Jeg drev med faste lenge før det var på forsiden av VG, og fikk da høre at det var farlig og at jeg kom til å dø. Vel, vel.

Det kostholdet norske myndigheter fronter er en katastrofe for god helse, og da sikter jeg spesifikt til lavfett. Hvorfor i all verden skulle naturen lage farlig fett? Bruk tjukke lag smør på surdeigsbrødet, spis skinnet på kyllingen, ta tilbake egg og bacon som helgefrokost. Anbefaler bøkene til Gry Hammer, og bloggen hennes https://gryhammer.no/blogg/

Skader ikke at hun ser utrolig bra ut, ikke nødvendigvis yngre enn sine 50 år, men hun har gløden til ei som er mye ute i frisk luft, spiser hel råvarebasert mat og har bra fordøyelse (ja, sånt synes på huden!)

Trening : tung styrketrening og noe intervallfokusert cardio (tabata feks, google it). Mange damer bare løper på mølla, og spiser salatblader. Nei. Da vil du bare se sliten ut over tid. Noe av det som skjer når vi aldrer er tap av masse, blant annet beinmasse og muskelmasse. Tenk deg en skikkelig skrøpelig gamling, ala mr. Burns fra the Simpsons. Du vil ikke bli sånn.

Bygg masse. Ikke prøv å bli mindre. Bygg muskelmasse og beinmasse gjennom tung styrke.

 

Så over til ekstra greier du KAN gjøre. Jeg ville startet med det over først.

En leppestift på en gris er fremdeles leppestift på en gris.

 

Hudpleie hjemme: Tretinoin (Retirides på resept fra lege) Hvis legen din sier nei, kan du prøve her https://www.maja.no/hud/rynker-og-solskadet-hud

Spf hver dag er en selvfølge for meg, og det finnes mange gode og billige solkremer. Anglamark, Cosmica, cliniderm, og dermica fra apotek 1 er mine favoritter.

Ikke la deg lure av skjønnhetsbransjens salgspremiss om at "du er stygg, men vi har løsningen". De ingrediensene som funker trenger ikke å være spesielt dyre, og du trenger ikke ultragoldwrinklekiller  med molekyl YOuth krem til 1999 kr.

Rens og fuktighetskrem kan du finne billig på Normal, bare prøv deg frem til du finner noe som funker. Det som ikke funker kan du gi bort eller bruke som håndvask eller på kroppen.

 

Hudpleie salong: Først må du finne ut av hva du vil bedre. Er det volumtap? Heng? Ujevn hudtone? At du ser sint ut selvom du ikke er det? Store porer? Så tar du behandlinger alt ettersom. Botox vil for eksempel ikke jevne ut hudtonen.

Selv har jeg gjort endel, men tror jeg ser ganske naturlig ut. Når folk snakker nedsettende om botox og fillers, og jeg sier jeg har begge deler, har jeg fått sjokkerte reaksjoner.

Jeg har litt filler i tinninger, og under øynene og det har holdt seg bra i flere år. Typiske områder som kinn og lepper har jeg holdt meg unna, da jeg ønsker å se ut som jeg er naturlig fresh.

Botox tar jeg ca. 1 gang i året og da kun i området mellom øyenbrynene. Jeg gjør dette kun for å dempe sinnarynken, og jeg liker å kunne bruke muskelen, derav bare en gang i året. Et ungt ansikt er ikke stivt, det har bevegelse.

Mitt tips er å gjøre så lite som mulig, og så sjelden som mulig for din situasjon. Kan hende du "trenger" eller foretrekker oftere enn meg.

Hver høst tar jeg en runde microneedling eller peel av et eller annet slag.

 

For meg er alt dette en del av min livvstil.

Jeg har vært langt i fra perfekt, men jeg holdt det gående kontinerlig, og det er det som teller i lengden.

 

 

 

 

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Så nå har du plutselig blitt tatt for å være yngre selv. Ett av de første tingene du sa var «Sorry, men det er noe folk bare sier. Selvfølgelig ser du ut som alderen din.»  det er mange som ikke ser ut som alderen sin både eldre og yngre, men tviler på at du ser yngre ut, så bitter som du har vært i denne tråden, du har åpenbart aldri opplevd å blitt tatt for å være mye yngre for da hadde du ikke ytret at dette var vrangforestillinger. 

Anonymkode: cab68...ff3

Shit happens. Nei jeg er ikke bitter. Jeg oppfører meg ikke som alderen min (hvordan vet man hvordan man skal oppføre seg som over 40 – er det satt, kjedelig og gammel?) 

Man har selvfølgelig måter å se at en over 30 eller 40 ikke er 16-20 år. Ansiktet forandrer seg. Kroppen forandrer seg. Halsen kan ha linjer etter for mye stirring på mobil. Huden på hendene blir tynnere og får crêpe-utseende. 
Husker de jeg gikk sammen med på vgs lo av folk som trodde de så så unge ut. Jeg synes det er litt kleint å bli tatt for mye yngre, men skjønner at noen synes det er fryktelig stas. 

Anonymkode: df138...987

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg var mer attraktiv før. Det er vel ingen som blir penere med alderen i hvertfall ikke damene. 

Anonymkode: 54ed3...e7e

Man kan bli penere om man bryr seg mer om utseendet, men de aller fleste som er penere etter fylte 40 enn før hadde muligheten til å være enda penere i yngre alder.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ei i klassen min på ungdomsskole som så ut som en yngre Barbra Streisand. Nå er hun over 40, og ser bedre ut enn hun gjorde for 30 år siden, men det er pga trening, spiser lite, masse botox, nose job, fiksa tenner osv

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, Tusjpenn said:

Jeg har hatt gode helsevaner hele livet, og det er sånn at de tingene som er bra for helsa, ofte er bra for utseendet også.

Det skal sies at jeg har gjort tingene jeg har listet opp siden jeg var tidlig i 20-årene, men jeg kan ikke se hvordan det skader å begynne i 40-årene.

Basics først.

I prioritert rekkefølge:

Søvn: Kjedelig tips, men det må til. Går gjerne til ro rundt 21 med en bok (papirbok, ikke skjerm), og slukker lyset kl.22.

Mentalhygiene: Kutt ut eller reduser kontakten med stressende folk og energivampyrer. Ikke ha sosiale medier. Lær deg selvrespekt ved å ha gode grenser. Omgi deg med natur og planter. Dette er bare forslag. Hva som renser ditt hode og gir deg sjelefred, vet du best selv. Selv elsker jeg å danse.

Kosthold: Råvarebasert, sesongbasert og i den beste kvaliteten man har råd til. Jeg drev med faste lenge før det var på forsiden av VG, og fikk da høre at det var farlig og at jeg kom til å dø. Vel, vel.

Det kostholdet norske myndigheter fronter er en katastrofe for god helse, og da sikter jeg spesifikt til lavfett. Hvorfor i all verden skulle naturen lage farlig fett? Bruk tjukke lag smør på surdeigsbrødet, spis skinnet på kyllingen, ta tilbake egg og bacon som helgefrokost. Anbefaler bøkene til Gry Hammer, og bloggen hennes https://gryhammer.no/blogg/

Skader ikke at hun ser utrolig bra ut, ikke nødvendigvis yngre enn sine 50 år, men hun har gløden til ei som er mye ute i frisk luft, spiser hel råvarebasert mat og har bra fordøyelse (ja, sånt synes på huden!)

Trening : tung styrketrening og noe intervallfokusert cardio (tabata feks, google it). Mange damer bare løper på mølla, og spiser salatblader. Nei. Da vil du bare se sliten ut over tid. Noe av det som skjer når vi aldrer er tap av masse, blant annet beinmasse og muskelmasse. Tenk deg en skikkelig skrøpelig gamling, ala mr. Burns fra the Simpsons. Du vil ikke bli sånn.

Bygg masse. Ikke prøv å bli mindre. Bygg muskelmasse og beinmasse gjennom tung styrke.

 

Så over til ekstra greier du KAN gjøre. Jeg ville startet med det over først.

En leppestift på en gris er fremdeles leppestift på en gris.

 

Hudpleie hjemme: Tretinoin (Retirides på resept fra lege) Hvis legen din sier nei, kan du prøve her https://www.maja.no/hud/rynker-og-solskadet-hud

Spf hver dag er en selvfølge for meg, og det finnes mange gode og billige solkremer. Anglamark, Cosmica, cliniderm, og dermica fra apotek 1 er mine favoritter.

Ikke la deg lure av skjønnhetsbransjens salgspremiss om at "du er stygg, men vi har løsningen". De ingrediensene som funker trenger ikke å være spesielt dyre, og du trenger ikke ultragoldwrinklekiller  med molekyl YOuth krem til 1999 kr.

Rens og fuktighetskrem kan du finne billig på Normal, bare prøv deg frem til du finner noe som funker. Det som ikke funker kan du gi bort eller bruke som håndvask eller på kroppen.

 

Hudpleie salong: Først må du finne ut av hva du vil bedre. Er det volumtap? Heng? Ujevn hudtone? At du ser sint ut selvom du ikke er det? Store porer? Så tar du behandlinger alt ettersom. Botox vil for eksempel ikke jevne ut hudtonen.

Selv har jeg gjort endel, men tror jeg ser ganske naturlig ut. Når folk snakker nedsettende om botox og fillers, og jeg sier jeg har begge deler, har jeg fått sjokkerte reaksjoner.

Jeg har litt filler i tinninger, og under øynene og det har holdt seg bra i flere år. Typiske områder som kinn og lepper har jeg holdt meg unna, da jeg ønsker å se ut som jeg er naturlig fresh.

Botox tar jeg ca. 1 gang i året og da kun i området mellom øyenbrynene. Jeg gjør dette kun for å dempe sinnarynken, og jeg liker å kunne bruke muskelen, derav bare en gang i året. Et ungt ansikt er ikke stivt, det har bevegelse.

Mitt tips er å gjøre så lite som mulig, og så sjelden som mulig for din situasjon. Kan hende du "trenger" eller foretrekker oftere enn meg.

Hver høst tar jeg en runde microneedling eller peel av et eller annet slag.

 

For meg er alt dette en del av min livvstil.

Jeg har vært langt i fra perfekt, men jeg holdt det gående kontinerlig, og det er det som teller i lengden.

 

 

 

 

Hvor tar du fillers? Jeg har vurdert å ta bittelitt fordi jeg har fått litt «sag» langs kjeven, og litt fordypning ved munnvikene. Jeg er bare redd for at det skal se veldig unaturlig ut. Jeg ønsker kun å tilbakestille litt, ikke endre noe. Kunne f.eks sikkert trengt litt filler i leppene, men det er uaktuelt.

Har tatt botox i sinnarynken 1-2 ganger i året, det har funket fint. Er 47 og har alltid sett litt yngre ut, men nå har alderen tatt meg igjen 😄 Jeg ser likevel bedre ut enn da jeg var yngre fordi jeg har bedre stil, mer selvtillit og har fått kontroll på mild rosacea som før gjorde at jeg alltid hadde uren hud.

Anonymkode: 66876...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg føler faktisk at jeg blir penere og penere. Er i midten av 30-årene

Anonymkode: 1dce6...7d9

Haha, det følte (og gjorde!) jeg også fra sånn 30 til 38, nå nærmer jeg meg 40 og det går virkelig bare nedover. Sultne mye som har skjedd de ca to siste årene 😂😂 Håper å komme meg ovenpå igjen !! Må legge inn jernet på trening etc. Kun fordi jeg liker å føle meg vel, er jo ikke så fryktelig viktig i det store bildet. 

Anonymkode: 4c34e...0b1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 13.18):

Jeg har nettopp byttet "beite" mht. yrke og virksomhet, og dessverre så ser jeg nå at det ville hjelpe veldig mye hvis jeg ikke var så stygg. Så, damer, hadde noen her lyktes i å bli mye penere enn dere var etter fylte 40? Hva gjorde dere, og hva besto forbedringen i? Blir takknemlig for alle svar!

Anonymkode: 9128d...65a

Jeg er 47 år og kan kanskje uttale meg. 

Alderen min synes ja. Øyelokkene har blitt synlig tunge og selve profilen min har blitt slappere. Om det er pent eller ikke kan jo diskuteres, men de aller fleste synes ikke det. Når det gjelder kroppen min har jeg fått mer fett på magen og sidene. 

Men jeg sluttet å røyke og drikke da jeg var 40 år. Det hjalp jo på mye. Friskere hud og friske duft. 

Jeg fikk det også bedre med meg selv rundt 40 år på grunn av diverse hendelser. Det synes jo. 

Så jeg har både blitt penere og styggere. Men jeg ser jeg er på full fart mot eldre dame ja. 

Det du kan gjøre er å få en frisyre som kler deg, klær som passer deg, en hudpleierutine og en treningsrutine. Så retter du opp ryggen og smiler. 

Anonymkode: fb67b...1d4

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 16.30):

Jeg synes de damene som gjør alt de kan for å holde seg ung, slik som å ihjelbleke håret, masse sminke og fillers/botox her og der, bare ser eldre og mer slitne ut. Men damer som slapper litt mer av med eget utseende, som steller pent med seg selv..de holder seg som regel veldig bra. Får en helt egen glød med årene 🤩

Anonymkode: a4cf0...74b

Det sier jeg meg enig i. 

Er 52 nå, ikke spesielt pen, litt lubben. Men får ofte komplimenter for at jeg ser yngre ut. Bruker tid på hudpleie (hjemme, ikke på salong), bruker produkter som passer min hud. Går uten sminke når jeg er hjemme. Bruker generelt lite sminke, men foundation, blush og mascara er et must når jeg er på jobb eller andre aktiviteter utenfor hjemmet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pene damer på kg, visste det. Jeg har alltid vært pen, og blir penere og penere. Kan ikke vente til jeg fyller 100!!

Anonymkode: 8af8d...39d

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 20.23):

Lol, jeg er 32 og har blitt spurt om jeg går på vgs. Var nettopp i utlandet på besøk hos en venn som er 10år yngre og alle vi møtte trodde jeg var like gammel som han, til den grad at de ville se id’en min for å sjekke at jeg ikke tullet.  Ikke vår feil at du eldes som melk.

Anonymkode: cab68...ff3

Hvis du oppfattes som ti år yngre så kan det jo rett og slett ha noe med oppførselen din også…

Og jeg er 37 år og jeg har ingen ønske om å se ut som jeg er 25 år, jeg ønsker å se ut som alderen min og det er jo ofte det som er «problemet». Folk vil egentlig ikke se ut som de er tenåringer, de vil bare ikke se ut som de er 60 år når de så vidt er 40 år. 

Det sagt, så handler denne tråden om å bli penere etter 40 år og det å se ung ut er jo ikke ensbetydende med å være pen? 

Anonymkode: b864c...13e

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...