Gå til innhold

Noen her som lyktes med å bli mye penere etter 40?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i 80-åra og alle tror jeg er en prematur baby. Og alle som måtte påstå noe annet er bitter incel.

Hilsen KG

Anonymkode: 63e96...261

  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var stygg i 20 årene og er fortsatt stygg i 40 årene, 

Anonymkode: 3e575...ae9

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tvert imot, dessverre😞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du, de spør 80 år gamle damer og. Tror du de 80 år gamle damene ser ut som de er 20 år yngre? 
18-19 år når du er snart 40? Sorry, men det er noe folk bare sier. Selvfølgelig ser du ut som alderen din.

Anonymkode: df138...987

Lol, jeg er 32 og har blitt spurt om jeg går på vgs. Var nettopp i utlandet på besøk hos en venn som er 10år yngre og alle vi møtte trodde jeg var like gammel som han, til den grad at de ville se id’en min for å sjekke at jeg ikke tullet.  Ikke vår feil at du eldes som melk.

Anonymkode: cab68...ff3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser mye bedre ut nå, på grunn av et par diskrete operasjoner. Var aldri pen som ung fordi jeg var litt uheldig med nesa, og det er helt utrolig hvor mye en stygg nese kan ødelegge. 

  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Du, de spør 80 år gamle damer og. Tror du de 80 år gamle damene ser ut som de er 20 år yngre? 
18-19 år når du er snart 40? Sorry, men det er noe folk bare sier. Selvfølgelig ser du ut som alderen din.

Anonymkode: df138...987

Misunnelig?

Anonymkode: 854ba...7ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Lol, jeg er 32 og har blitt spurt om jeg går på vgs. Var nettopp i utlandet på besøk hos en venn som er 10år yngre og alle vi møtte trodde jeg var like gammel som han, til den grad at de ville se id’en min for å sjekke at jeg ikke tullet.  Ikke vår feil at du eldes som melk.

Anonymkode: cab68...ff3

Vær så snill a. Eldes ikke som melk, men er realistisk. Jeg ser yngre ut enn jeg er, men om du virkelig tror at folk tar deg for å være et barn på 16-18 år når du er over 30, så har du vrangforestillinger. 

Anonymkode: df138...987

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Misunnelig?

Anonymkode: 854ba...7ad

Kødderu eller? 😂

Skal jeg på litt over 40 være misunnelig på noen som tror de blir tatt for å være et barn? 
Ikke faen. Er det noe det er, så er det KLEINT. Det er ingen som ser ut som et barn når de er over 30. Når de er 20-25 så kanskje.

Dessuten, er det virkelig så gøy å bli tatt for å være et barn altså? 

Anonymkode: df138...987

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg var mer attraktiv før. Det er vel ingen som blir penere med alderen i hvertfall ikke damene. 

Anonymkode: 54ed3...e7e

Jeg har blitt mer attraktiv med årene (hvertfall basert på antall komplimenter og oppsjekkinger). Har gått ned noen kilo, trener tungt 5 x/uke og bruker Botox og fillere i veldig subtile doser.

Har også brukt retinoider over mange år og andre gode hudprodukter som gir avkastning.

Anonymkode: 6afa8...265

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange av oss som er fra milleniums generasjonen generelt sett ser yngre ut enn faktisk alder. Det har med at vi ikke i like stor grad som eldre generasjoner har stekt oss i solen i olje, hatt eget solarium i kjelleren og røyka sigaretter 😅 Det er nok også mye mer allmenn kunnskap i dag om hudpleie, aktive ingredienser, viktigheten av solkrem, laser og lignende non-invasive behandlinger.

Selv er jeg 36 og jeg hadde definitivt mitt peneste utseende i 20-årene 🥲 Ting jeg verdsetter nå er å ta vare på kroppen i form av trening og kosthold, gå til frisøren for å få stripet håret, regelmessig til tannlegen for å rense tenner, bruker penger på hudpleie, går til hudpleier for behandlinger.

 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Du, de spør 80 år gamle damer og. Tror du de 80 år gamle damene ser ut som de er 20 år yngre? 
18-19 år når du er snart 40? Sorry, men det er noe folk bare sier. Selvfølgelig ser du ut som alderen din.

Anonymkode: df138...987

Hehe, tror noen er litt misunnelig jeg! 😉Jeg ser mye yngre ut enn det jeg. Får stadig spørsmål når jeg skal f.eks kjøpe bussbilett "Barn eller Student?" Tror vel ikke at dem spør for å være høflig? Tullsnakk! Og hvorfor skal liksom 80 åringer bevise at dem er gammel nok? Det er det dummeste jeg har lest i dag! 😂 Men du får no bare tro og mene hva du vil for meg. Noen ser yngre ut, andre ikke, end of this conversation! 😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt i 30-årene så er sånn sett ikke meg du spør, men få deg en skikkelig fargeanalyse! Det gjør sååå mye med deg om du får riktige farger på deg :) Ellers er retinolserum og styrketrening fint. Jeg er imot botox og sånn men dersom du har veldig gule tenner - vurder å bleke dem😅 det gjør deg 5-10 år yngre å ha et pent smil og riktig hårklipp og det trenger ikke koste skjorta :) og smil❤️ det gjør alle pene🥰

Anonymkode: e4207...ef6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har blitt mer attraktiv med årene (hvertfall basert på antall komplimenter og oppsjekkinger). Har gått ned noen kilo, trener tungt 5 x/uke og bruker Botox og fillere i veldig subtile doser.

Har også brukt retinoider over mange år og andre gode hudprodukter som gir avkastning.

Anonymkode: 6afa8...265

Beklager avsporing, men kan jeg spørre hvordan du har fått tak i retinoider? 😅 har brukt retinol i flere år nå men kunne tenke meg å avansere litt mer, men alt er jo reseptbelagt 🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kødderu eller? 😂

Skal jeg på litt over 40 være misunnelig på noen som tror de blir tatt for å være et barn? 
Ikke faen. Er det noe det er, så er det KLEINT. Det er ingen som ser ut som et barn når de er over 30. Når de er 20-25 så kanskje.

Dessuten, er det virkelig så gøy å bli tatt for å være et barn altså? 

Anonymkode: df138...987

Er vel mange moteksempler på det. Jeg og mine venner i begynnelsen av 30-årene må vise leg på matbutikken stadig vekk for å kjøpe alkohol..

Sett bort fra alle anekdoter tror jeg det nå om dagen er store muligheter for å påvirke aldring/utseendet sitt hvis man er over middels interessert i å ta vare på seg selv, huden og helsen sin, minimerer skadelig påvirkning (røyk, sol, stressorer) og starter forebyggende behandling med feks hudpleie og retinoider tidlig. Subtile injeksjonsbehandlinger og plastikkirurgiske inngrep som ikke er overdrevne er mer tilgjengelige enn noen gang og gir store muligheter til å bevare utseendet. 

Anonymkode: 6afa8...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi kan bytte, drikker ikke alkohol så kan leve med dette 😂 

Anonymkode: 3a4d3...810

 😂👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (2 minutter siden):

Beklager avsporing, men kan jeg spørre hvordan du har fått tak i retinoider? 😅 har brukt retinol i flere år nå men kunne tenke meg å avansere litt mer, men alt er jo reseptbelagt 🫣

Det er bare å oppsøke en kosmetisk dermatolog. Retirides (og sikkert andre typer tretinoin) fås på enkelte apotek, men er ikke forhåndsgodkjente, og derfor litt styr for fastleger å skrive ut. Mange fastleger ville nok også kranglet på indikasjonsstillingen.

Jeg har brukt det siden jeg var 25 :) 

Anonymkode: 6afa8...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har nettopp blitt 40 og føler at jeg de siste tre årene har begynt å se eldre ut. Hadde helt klart bedre selvtillit utseendemessig tidligere.

Samtidig så er det deilig å ikke bli lagt merke til på grunn av utseendet i samme grad som før. Høres kanskje rart ut, men jeg både likte og mislikte oppmerksomhet. For det meste gjorde blikk mot meg "på den måten" meg utilpass, sikkert fordi jeg er introvert. Har alltid fått høre at jeg er pen osv. 

Nå er jeg egentlig ganske glad for at jeg kan gli litt inn i mengden. Har også sluttet å sminke meg til enhver anledning. Samt har gått opp noen få kilo.

Er egentlig ganske greit å bli eldre og miste litt av glansen haha. Hadde det ikke vært for samfunnets forventninger ville jeg alltid gått i joggebukse for å si det sånn. Mest behagelig!

Om jeg virkelig gidder så kan jeg jo bare begynne med trening, sminke og klær. Men føler jeg har fått så mye oppmerksomhet opp gjennom livet at jeg er "mettet" på sett og vis og setter mer pris på andre ting nå.

Anonymkode: 90127...e04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 36 år og har ett barn. Var i bedre form og hadde finere kropp nå enn da jeg var i 20-årene. Må fremdeles vise legitimasjon noen ganger når jeg kjøper alkohol. 

Tren, sov og spis bra. Så får du mer energi også. 

Anonymkode: 9f062...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vær så snill a. Eldes ikke som melk, men er realistisk. Jeg ser yngre ut enn jeg er, men om du virkelig tror at folk tar deg for å være et barn på 16-18 år når du er over 30, så har du vrangforestillinger. 

Anonymkode: df138...987

Du, det går faktisk ann. Har opplevd det selv, ble tatt for å være 16 da jeg var 30. Du får tro hva du vil, men når noen sier: 'Jeg trodde du var 16!', så er det ingen vrangforestilling. Det blir fortsatt snakket om, de gangene vi har møttes siden: 'Også jeg som trodde du var skoleelev første gang jeg så deg'.

Det er heller ikke den eneste gangen noen har steilet av å få høre hvor gammel jeg egentlig er. Men nå er jeg 40, og har ikke opplevd det de senere årene må jeg innrømme. Ser nok mer ut som min faktiske alder nå.

Anonymkode: 33e24...2d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 34, men ser bare bedre ut nå som jeg er eldre og mer på plass, og spørsmålet ditt fikk meg til å tenke at jeg kanskje blir enda penere i 40-årene. Mannen min sier det. Ja, var veldig pen i 20-årene, men mindre edge enn nå, mindre trygg og mindre spennende. Moren min ble på sitt vakreste da hun var 50, så alt er mulig! Men for å holde seg bra med alderen er kanskje personlighet viktigere.

Anonymkode: 77ec2...e39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...