AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #81 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det gjelder begge kjønn. Å tvinge en mann til å bli far mot sin vilje og forvente at han skal ta fysisk del i det, blir som å nekte kvinner abort og tvinge dem til å bære frem barna og ta vare på dem. Ingen bør tvinges til noe. Man må ta konsekvensene av sine valg. Men det betyr ikke at man må ta fysisk del i den konsekvensen. Far må leve med at han har et barn han ikke ønsker, men det betyr ikke at det må være et forhold der. Han er juridisk bundet til å betale. Mor velger å beholde, hun tar et valg. Hun kunne tatt abort. Da må mor ta konsekvensene for det - oppdra barnet alene - for det er det valget hun tar når hun velger å få et barn som far ikke ønsker. Livet er ikke rettferdig. Men nå har denne tråden tatt en helt annen vending enn hva TS spør om og et blitt en abort eller ei diskusjon. Det er synd i TS sin sønn. Det er tøft å gå igjennom det han gjennomgår, og han vil trenge hjelp og støtte til å komme seg igjennom det. Men å legge all den skyld på far er 100% feil. Anonymkode: ed023...f13 Hvis ikke mannen ble voldtatt så ble han ikke far mot sin vilje. Anonymkode: 17736...ad0 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #82 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis ikke mannen ble voldtatt så ble han ikke far mot sin vilje. Anonymkode: 17736...ad0 Så du mener alle menn og kvinner som har sex indirekte samtykker til å bli foreldre da altså.. Da burde jo heller ikke kvinner få ta abort.. For de valgte jo å ha sex de også, med full forståelse av at sex kan føre til barn - hvis man først skal se på logikken du nå kastet ut.. Anonymkode: ed023...f13 2 1
Rosalilje84 Skrevet 11. mars 2024 #83 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Så du mener alle menn og kvinner som har sex indirekte samtykker til å bli foreldre da altså.. Da burde jo heller ikke kvinner få ta abort.. For de valgte jo å ha sex de også, med full forståelse av at sex kan føre til barn - hvis man først skal se på logikken du nå kastet ut.. Anonymkode: ed023...f13 Ja. En mann som har ubeskyttet sex med en kvinne, samtykker til barn. Kvinner har livmor, ergo er det de som tar abort. Menn har ikke livmor. De kan tre på en kondom.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #84 Skrevet 11. mars 2024 Rosalilje84 skrev (9 minutter siden): Ja. En mann som har ubeskyttet sex med en kvinne, samtykker til barn. Kvinner har livmor, ergo er det de som tar abort. Menn har ikke livmor. De kan tre på en kondom. Så begge kjønn er ikke ansvarlig for prevensjon da? En kvinne som ikke vil ha barn har akkurat samme valg som en mann. I tillegg til at en kvinne fysisk kan ta abort. Så uansett hvordan man snur og vender på det - så er det alltid mest opp til en kvinne om et barn blir født eller ikke... Så med din logikk burde ikke kvinner kunne ta abort dersom hun blir gravid. Anonymkode: ed023...f13
Rosalilje84 Skrevet 11. mars 2024 #85 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så begge kjønn er ikke ansvarlig for prevensjon da? En kvinne som ikke vil ha barn har akkurat samme valg som en mann. I tillegg til at en kvinne fysisk kan ta abort. Så uansett hvordan man snur og vender på det - så er det alltid mest opp til en kvinne om et barn blir født eller ikke... Så med din logikk burde ikke kvinner kunne ta abort dersom hun blir gravid. Anonymkode: ed023...f13 Nettopp. Mens siden kvinnen beholder barnet, var det ikke så farlig for henne at barnet ble til. Det var derimot en krise for mannen. Mannen burde ha tredd på kondom. Men det er ikke deilig nok, vet du. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #86 Skrevet 11. mars 2024 Rosalilje84 skrev (Akkurat nå): Nettopp. Mens siden kvinnen beholder barnet, var det ikke så farlig for henne at barnet ble til. Det var derimot en krise for mannen. Mannen burde ha tredd på kondom. Men det er ikke deilig nok, vet du. Men da har fremdeles far valget om han ønsker å ta del i barnets liv eller ikke. At han blir tvunget til å være juridisk og økonomisk ansvarlig tilsier IKKE at han må ha et forhold til dette barnet. Da tar han sitt ansvar og betaler for det, men velger å ikke delta i oppdragelse og oppvekst. Man kan ikke tvinges til å ha en relasjon til noen man ikke ønsker. Anonymkode: ed023...f13
Rosalilje84 Skrevet 11. mars 2024 #87 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men da har fremdeles far valget om han ønsker å ta del i barnets liv eller ikke. At han blir tvunget til å være juridisk og økonomisk ansvarlig tilsier IKKE at han må ha et forhold til dette barnet. Da tar han sitt ansvar og betaler for det, men velger å ikke delta i oppdragelse og oppvekst. Man kan ikke tvinges til å ha en relasjon til noen man ikke ønsker. Anonymkode: ed023...f13 Helt enig.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #88 Skrevet 11. mars 2024 Rosalilje84 skrev (4 minutter siden): Helt enig. Det er jo det jeg har sagt hele tiden - får mor et barn som far ikke ønsker - så har han all rett til å ikke ha relasjon til barnet - noe mor bør akseptere fra starten av når hun velger å få et barn som far ikke ønsker. Mor må ta konsekvensene av sitt valg ved å få barnet. Her skriver TS regelrett at far ikke ønsket barnet, men at hun har pushet på for at far og barn skal ha kontakt i 13 år. Og nå lider sønnen under dette. Da må mor ta noe av dette på sin egen kappe og ikke legge all skyld over på far. Så her må TS akseptere fars valg, og fokusere på å hjelpe sønnen sin videre fra en svært vond situasjon som kan ende med å forme han resten av livet om han ikke får tilstrekkelig hjelp og støtte. Anonymkode: ed023...f13 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #89 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ser at mange ikke helt ser hva jeg spør om. Jeg forsøker ikke å tvinge far til å være far. Det har jeg gjort uten hell, og er ferdig med det. Jeg spør hvordan jeg kan hjelpe mitt barn. Flere gir gode svar og det setter jeg pris på. Dere som tror dere kan putte meg i en bås kan gjerne la være å kommentere, for det dere spekulerer i er uansett feil! ts Anonymkode: 6e49d...d6d Energi og kroppsspråk kan gi mange følelser. Du begynner med deg selv og din skuffelse over barnefar. Uansett hvor mye du tror du skåner din sønn, fanger han opp dine følelser av svik. Når du finner din tilgivelse og indre ro fortsetter du med å kompensere for en far. Du må fylle begge roller. Å være en rollemodell for et barn av det motsatte kjønn krever en bevisst plan. Det er ikke tull med «gutteting» og «jenteting». Sorgen over en manglende far kan du ikke fjerne, men barndommen hans kan du gjøre full av gode minner. Jobb med et godt nettverk og årlige tradisjoner sammen med dem. Anonymkode: 179cf...c91 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #90 Skrevet 11. mars 2024 Rosalilje84 skrev (6 timer siden): Hun skriver at han ikke brukte kondom og heller ikke har uttalt det før ETTERPÅ. Vi er ikke tankelesere. Vil dere ikke ha barn, så: 1. Bruk egen prevensjon. Vi er ikke forsøkskaniner for dårlig regulerte legemidler med masse bivirkninger for at DERE skal ha det deilig. 2. Uttal med en gang "jeg vil ikke ha barn, hvis du mot formodning blir gravid, så gjør jeg det slutt og ønsker ikke relasjon til barnet". Da kan kvinnen for det første vurdere om det er et forhold hun ønsker å være i, og om hun da vil sterilisere seg/praktisere avholdenhet i forholdet for å slippe å bli uønsket gravid. Min mann har sterilisert seg. Han ønsket ikke at jeg skulle forgifte kroppen med hormoner. Jeg ødela både forbrenning og temperaturregulering med disse hersens hormonene fra før, og ønsker ikke flere skader på kroppen. Han har tatt ansvaret. Kollegaen hans derimot, han har tre barn med tre forskjellige damer, der han ikke ønsket et eneste av disse barna. Men han ønsker ikke å bruke prevensjon fordi det er "kjedelig". Dama må altså bruke prevensjon alene. Dere? Jeg er kvinne jeg, men er veldig for juridisk abort og veldig mot egoistiske kvinner som skal beholde uønskede unger for så å sutre om det etterpå. Anonymkode: 9c2b4...9e7 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #91 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg skriver også at det først kom frem etter at jeg ble gravid!!! Så lær deg å lese selv du 😉 Anonymkode: 6e49d...d6d Abort finnes vet du. Anonymkode: 9c2b4...9e7 1
Rosalilje84 Skrevet 11. mars 2024 #92 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dere? Jeg er kvinne jeg, men er veldig for juridisk abort og veldig mot egoistiske kvinner som skal beholde uønskede unger for så å sutre om det etterpå. Anonymkode: 9c2b4...9e7 En kvinnefiendtlig kvinne som mener menn ikke trenger å bruke prevensjon, og kvinner som ikke ønsker å ta abort, sutrer. Nice. 1 1
Rosalilje84 Skrevet 11. mars 2024 #93 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Abort finnes vet du. Anonymkode: 9c2b4...9e7 Da tar du abort. Når er legetimen?
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #94 Skrevet 11. mars 2024 Skulle vært ett bedre lovverk som beskyttet barnet etter fødsel. Til deg ts er det noen i familien eller venner som han føler seg trygg på og pratet med? Anonymkode: 87e7d...888
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #95 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis ikke mannen ble voldtatt så ble han ikke far mot sin vilje. Anonymkode: 17736...ad0 Har du noensinne tatt en IQ test? Anonymkode: e13ba...5a1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #96 Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Men mannen «tvang» jo kvinnen til å enten ta abort eller føde et barn ved å ha skyld i at hun ble gravid- hvis man skal snakke så tullete om det. Hun føler konsekvensene uansett. En mann slipper abort/ graviditet - det minste han kan gjøre er å ta ansvar.er man med på leken osv. Lett for menn å si «du valgte å være alenemor» osv. det er ikke de som blir gravide og føler det på kroppen og må ta et vanskelig valg. Anonymkode: 17736...ad0 Hun har like mye skyld som han i at hun ble gravid. Risikoen for å måtte ta tøffe valg er stor om man velger å ha ubeskyttet sex med noen. Den risikoen tok de begge. Er man ikke moden nok til å ta de valgene, så er man ikke moden nok til å ha sex. (Lurt å ha risiko-sex med noen man kjenner og som har samme tanker om barn og abort.) De var begge like dumme. Hun valgte å beholde. Han valgte å ikke beholde, men må økonomisk betale for valget hennes. Anonymkode: 58336...6f6 1
Lorieen Skrevet 12. mars 2024 #97 Skrevet 12. mars 2024 Du forteller sønnen din dette: Dette er ikke hans feil og har ingenting med ham å gjøre. Det er hans far som er en umoden idiot som ikke evner å ta ansvar. Noen mennesker har nok med seg selv, de hverken klarer eller ønsker å være foreldre. Og så kutter du kontakt. Totalt. Slutt å push, slutt å mas, slutt å forvente at far skal stille opp. Du skal oppføre deg som om han ikke finnes, og oppdra sønnen din selv. Om sønnen din trenger det, hjelp ham å finne noen å snakke med. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #98 Skrevet 12. mars 2024 Nå er menn ganske lett lurte også. Jeg sa til mannen min at jeg brukte pupiller og at han ikke trengte kondom. Når han fikk vite at han skulle bli far, så ble han rasende. Heldigvis så har det gått greit i ettertid. Så med andre ord, så er ikke vi kvinner automatisk uskyldig hvis vi blir gravide. Dumt av meg? Ja, men i ettertid så tror jeg at det ga oss begge en ekstra boost i kjærligheten Anonymkode: 7a076...d8a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå