Gå til innhold

Far vil ikke ha en relasjon til barnet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Rosalilje84 said:

Ærlig sak foregår FØR sex, ikke etter at graviditeten er et faktum.

Jeg er for så vidt enig i at menn er like ansvarlig for prevensjon som kvinner. Men for min del, strekker det seg så langt som økonomisk bidrag. Ja, far må betale for ungen koster penger. Men jeg klarer ikke å se at man kan tvinge en annen person til å ha et relasjon til barnet, da faren aldri ønsket et barn og sånn sett har aldri sett seg som far. 

Jeg ser også at faren prøvde lenge nok. Da har jo han også forsøkt alt han kunne.

Du må være ærlig med sønnen din angående hans opphav, TS. Kanskje det hjelper ham å forstå hvorfor far ikke ønsker ham. For han tror jo at det er hans feil, når det er egentlig mer hele denne situasjonen med uventet graviditet. Sånn ble det bare, far ønsker ikke å være far. Det kan fort gå utover deg da sønnen din kommer til å være sint på deg, men det tror jeg vil gå over, da han modner litt og ser at livet ikke er svart og hvit.

Anonymkode: 06a50...9c1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ville du sagt det til en kvinne?

Anonymkode: 30d32...2f0

Selvfølgelig. En kvinne som anser det som fullstendig krise å få barn, bør beskytte seg. Problemet er at svært mange kvinner bruker p-piller og annen hormonell prevensjon fast. 

I 2005 brukte over 90 prosent av alle kvinner én eller flere prevensjonsmetoder:

https://tidsskriftet.no/sites/default/files/pdf2007--2803-5.pdf

Utviklingen har gått slik at færre kvinner brukte hormonell prevensjon i 2023 enn tidligere, men da har de gjerne erstattet dette med andre prevensjonsmidler som for eksempel sterilisering, kobberspiral og lignende. 

I fruktbar alder bruker kun 23 prosent av mennesker kondom:

https://www.rfsu.com/no/nordmenn-foretrekker-kjonnssykdommer-fremfor-uonsket-graviditet/

Så hvem av kjønnene er det som ikke bruker prevensjon mot uønsket graviditet? Det er menn. De vil ikke ha kondom fordi det er "kjedelig" og "mindre deilig". Men det er selvfølgelig utrolig deilig å gå opp i vekt, få kviser, humørsvingninger, depresjon og i verste fall blodpropp, bare fordi man er kvinne.

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Sønn på 13,5 år har ikke sett sin far på 4 år nå… 

Far ønsket aldri å være far, men traff barnet ca 2 ganger i året frem til 2020. Da ble det full stopp. 

Sønnen min er dypt fortvilet og føler seg sveket og uelsket. 

Jeg har kjempet for å skape en relasjon dem i mellom i alle år, men kjenner at jeg er dritt lei. 

Far vil jo åpenbart ikke. 

Samtidig faller min sønn med jevne mellomrom dypt ned i kjelleren over dette, og jeg lider sånn med ham. 

Hvordan skal jeg hjelpe han gjennom disse periodene med sorg og fortvilelse? 

Føler jeg har forsøkt alt uten hell. 

Anonymkode: 6e49d...d6d

Uff, stakkars gut. 

Har han andre mannlege rollemodellar rundt seg? Menn han kan sjå opp til? ❤️ 

Speidarlæraren, fotballtrenaren, læraren? Kan han få ein støttekontakt som kan ta han med på "guteting"?

Anonymkode: 93316...c7f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Huff, slik er det jo når man absolutt skal påtvinge menn barn. Ser veldig ofte tråder om det samme her inne. Håper enkelte av kvinnene som opprettet de trådene leser tråden din og velger abort. For dette skal ikke barn vokse opp med.

Anonymkode: 9c2b4...9e7

Eller far kan ta sitt ansvar over barnet han har skapt? Blir for dumt å mene at eksisterende mennesker skulle vært en abort fordi enkelte menn puler rundt uten å beskytte seg mot graviditet for så å nærmest gå i offerrollen når pulingsen resulterer i et barn! 

Ønsker man ikke barn, så bruk kondom! Så enkelt er det! 

Anonymkode: 32812...306

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er for så vidt enig i at menn er like ansvarlig for prevensjon som kvinner. Men for min del, strekker det seg så langt som økonomisk bidrag. Ja, far må betale for ungen koster penger. Men jeg klarer ikke å se at man kan tvinge en annen person til å ha et relasjon til barnet, da faren aldri ønsket et barn og sånn sett har aldri sett seg som far. 

Jeg ser også at faren prøvde lenge nok. Da har jo han også forsøkt alt han kunne.

Du må være ærlig med sønnen din angående hans opphav, TS. Kanskje det hjelper ham å forstå hvorfor far ikke ønsker ham. For han tror jo at det er hans feil, når det er egentlig mer hele denne situasjonen med uventet graviditet. Sånn ble det bare, far ønsker ikke å være far. Det kan fort gå utover deg da sønnen din kommer til å være sint på deg, men det tror jeg vil gå over, da han modner litt og ser at livet ikke er svart og hvit.

Ingen kan tvinge en annen person til å ha en relasjon til barnet. Det jeg reagerer på, er shamingen og "hva var det jeg sa"-holdningen til TS, bare fordi hun ikke ønsket abort etter at mannen hadde sex med henne uten prevensjon, og uten å opplyse på forhånd at han IKKE ønsket barn.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du må styrke guttens selvbilde mye. 

Viktig om han skal klare å heve seg over faren.  

Si du er sjokkert over han du også,  for han har jo sviktet alle her. Påpek at han kommer nok til å bli en bra pappa en dag selv. Ikke la han tro et sekund at dette er gutten sin feil. 

Pappaen min var hjemne, men slem. Men det hjalp å se han i et lys som psykisk syk. Hadde ikke diagnose på det, men dro heller ikke til legen med det. Men da ble det lettere å se han for den dritte. Han var og ikke at han behandlet meg dårlig fordi det var noe feil med  meg. 

Fortell han at han har jo gjort alt riktig. Og at når det ikke holder, så får man ikke gjort noe med det. 

Anonymkode: 9559d...2d2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eller far kan ta sitt ansvar over barnet han har skapt? Blir for dumt å mene at eksisterende mennesker skulle vært en abort fordi enkelte menn puler rundt uten å beskytte seg mot graviditet for så å nærmest gå i offerrollen når pulingsen resulterer i et barn! 

Men da blir det ikke deilig for mannen, vet du. Deilig, deilig, deilig er det eneste fokuset. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Huff, slik er det jo når man absolutt skal påtvinge menn barn. Ser veldig ofte tråder om det samme her inne. Håper enkelte av kvinnene som opprettet de trådene leser tråden din og velger abort. For dette skal ikke barn vokse opp med.

Er du helt løk? Hvordan kan du vite forhistorien til trådstarter? 

Lær deg folkeskikk. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Bare se hvor bra det har gått :) en far som fremdeles ikke vil ha ungen. En uønsket unge som vet han er uønsket og en fortvilet mot som trodde hun kunne få både i pose og sekk. Helt nydelig. Kg på sitt beste. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Rosalilje84 said:

Ingen kan tvinge en annen person til å ha en relasjon til barnet. Det jeg reagerer på, er shamingen og "hva var det jeg sa"-holdningen til TS, bare fordi hun ikke ønsket abort etter at mannen hadde sex med henne uten prevensjon, og uten å opplyse på forhånd at han IKKE ønsket barn.

Virker jo åpenbart at TS ikke forstår nettopp dette? Du kan ikke tvinge en annen voksen person å ha en farsrolle. 

Jeg ser bare bort fra sinte menn som skulle ønske de hadde mulighet til å ta abort her i tråden. 😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Odine skrev (1 minutt siden):

Er du helt løk? Hvordan kan du vite forhistorien til trådstarter? 

Lær deg folkeskikk. 

Hun skriver at mannen aldri ville bli fa. Lær deg å lese.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fy skam alle dere som mener kvinner må drepe barna sine hvis faren ikke vil ha dem! Slike holdninger hører hjemme i nazi-Tyskland, ikke i dagens Norge. 

Anonymkode: 0af2b...02c

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ser at mange ikke helt ser hva jeg spør om. 
Jeg forsøker ikke å tvinge far til å være far. Det har jeg gjort uten hell, og er ferdig med det. 
Jeg spør hvordan jeg kan hjelpe mitt barn. 
Flere gir gode svar og det setter jeg pris på. 
Dere som tror dere kan putte meg i en bås kan gjerne la være å kommentere, for det dere spekulerer i er uansett feil! 
ts

• Liker 1
  • Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun skriver at han ikke brukte kondom og heller ikke har uttalt det før ETTERPÅ. Vi er ikke tankelesere. Vil dere ikke ha barn, så:

1. Bruk egen prevensjon. Vi er ikke forsøkskaniner for dårlig regulerte legemidler med masse bivirkninger for at DERE skal ha det deilig.

2. Uttal med en gang "jeg vil ikke ha barn, hvis du mot formodning blir gravid, så gjør jeg det slutt og ønsker ikke relasjon til barnet". Da kan kvinnen for det første vurdere om det er et forhold hun ønsker å være i, og om hun da vil sterilisere seg/praktisere avholdenhet i forholdet for å slippe å bli uønsket gravid.

Min mann har sterilisert seg. Han ønsket ikke at jeg skulle forgifte kroppen med hormoner. Jeg ødela både forbrenning og temperaturregulering med disse hersens hormonene fra før, og ønsker ikke flere skader på kroppen. Han har tatt ansvaret. Kollegaen hans derimot, han har tre barn med tre forskjellige damer, der han ikke ønsket et eneste av disse barna. Men han ønsker ikke å bruke prevensjon fordi det er "kjedelig". Dama må altså bruke prevensjon alene. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ser at mange ikke helt ser hva jeg spør om. 
Jeg forsøker ikke å tvinge far til å være far. Det har jeg gjort uten hell, og er ferdig med det. 
Jeg spør hvordan jeg kan hjelpe mitt barn. 
Flere gir gode svar og det setter jeg pris på. 
Dere som tror dere kan putte meg i en bås kan gjerne la være å kommentere, for det dere spekulerer i er uansett feil! 
ts

Fortsett å gjøre det du gjør. Se om du har flere gode, mannlige rollemodeller som kan hjelpe i prosessen. En trener, en bestefar, en familievenn osv.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare se hvor bra det har gått :) en far som fremdeles ikke vil ha ungen. En uønsket unge som vet han er uønsket og en fortvilet mot som trodde hun kunne få både i pose og sekk. Helt nydelig. Kg på sitt beste. 

Og dette tenker du betyr at tenåringens liv er verdiløst? Han kunne like godt vært drept før fødsel? Seriøst? 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver også at det først kom frem etter at jeg ble gravid!!! Så lær deg å lese selv du 😉

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Fy skam alle dere som mener kvinner må drepe barna sine hvis faren ikke vil ha dem! Slike holdninger hører hjemme i nazi-Tyskland, ikke i dagens Norge. 

Nei, i Nazi-Tyskland var det helt motsatt. Kvinner ble brukt som fødemaskiner, og abort (av ariske fostre) var ulovlig.

Å mene at et barn bør være ønsket av begge foreldre, er en moderne og egentlig sunn holdning. Denne tråden er jo et klart eksempel på hva et barn må gå gjennom dersom det ikke er tilfelle.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Wow!!! Så jeg får skylden fordi far er idiot?? 
det krever faktisk to for å ha sex, og dette at han ikke ønsket barn ble først tema etter at jeg var gravid. 
Så fordi han velger å stikke fra det ansvaret han har når han velger å ha sex, så er jeg den slu og forsmådde moren fordi jeg ikke ville ta abort??? 
hjelpe meg for en holdning!!! 

Etterpåklokskap er alltid lett, men helt ærlig.. dette burde vært en samtale dere hadde, før dere hadde sex… kunne aldri falt meg inn, å ha ubeskyttet sex, uten en samtale om hva man gjør med konsekvensene.. hvor god relasjon tror du far og sønn får, dersom far tvinges til en rolle han aldri ville ha, og som han tydeligvis har forsøkt å tre inn i, uten å lykkes? Det er sååå måter et slikt far-sønn forhold kan gå galt. Eventuelt forslå for far, at han skriver et brev, eller møter sønnen din en siste gang, og forklarer at det ikke er guttens feil at han ikke stiller opp som pappa.. 

Anonymkode: ab01b...2b2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, i Nazi-Tyskland var det helt motsatt. Kvinner ble brukt som fødemaskiner, og abort (av ariske fostre) var ulovlig.

Å mene at et barn bør være ønsket av begge foreldre, er en moderne og egentlig sunn holdning. Denne tråden er jo et klart eksempel på hva et barn må gå gjennom dersom det ikke er tilfelle.

Hvis kvinner hadde fått kun barn som var veldig ønsket av begge foreldre, ville Norge ha dødd ut for lengst.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...