Gå til innhold

Far vil ikke ha en relasjon til barnet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bare se hvor bra det har gått :) en far som fremdeles ikke vil ha ungen. En uønsket unge som vet han er uønsket og en fortvilet mot som trodde hun kunne få både i pose og sekk. Helt nydelig. Kg på sitt beste. 

Anonymkode: 9c2b4...9e7

Har selv et barn som aldri har hatt en relasjon med sin far. Prøvde når barnet var liten, men interessen til far var fraværende.

Det barnet har ikke slitt som ts sitt barn, men har hatt mange gode og nære mannlige relasjoner i livet sitt. Blant annet bestefar, stefar og onkel. 

Har vokst seg til å bli en flott, ung mann som er under utdannelse. Han er et lykkelig menneske med et godt liv til tross for en far som ga faen! Det har aldri preget han gjennom livet. Men barn er forskjellige, og for noen er det vanskeligere enn det er for andre å ha en fraværende far! 

Og du snakker om at mor får i både pose og sekk?? Er det mannen som skal få i både pose og sekk med å knulle rundt uten å beskytte seg mens kvinnene skal ta abort når uhellet er ute? 

Anonymkode: 32812...306

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har selv et barn som aldri har hatt en relasjon med sin far. Prøvde når barnet var liten, men interessen til far var fraværende.

Det barnet har ikke slitt som ts sitt barn, men har hatt mange gode og nære mannlige relasjoner i livet sitt. Blant annet bestefar, stefar og onkel. 

Har vokst seg til å bli en flott, ung mann som er under utdannelse. Han er et lykkelig menneske med et godt liv til tross for en far som ga faen! Det har aldri preget han gjennom livet. Men barn er forskjellige, og for noen er det vanskeligere enn det er for andre å ha en fraværende far! 

Og du snakker om at mor får i både pose og sekk?? Er det mannen som skal få i både pose og sekk med å knulle rundt uten å beskytte seg mens kvinnene skal ta abort når uhellet er ute? 

Anonymkode: 32812...306

Den forskjellen kan også komme av at du har stått trygt i det og heller flyttet fokuset over på alle de menneskene som vil dere vel, i stedet for å sørge i årevis over far. Og å presse gjennom uønsket samvær av en eller annen grunn.

Jeg tipper denne unge gutten absorberer mors sorg.

Anonymkode: cfb3f...01d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sønn på 13,5 år har ikke sett sin far på 4 år nå… 

Far ønsket aldri å være far, men traff barnet ca 2 ganger i året frem til 2020. Da ble det full stopp. 

Sønnen min er dypt fortvilet og føler seg sveket og uelsket. 

Jeg har kjempet for å skape en relasjon dem i mellom i alle år, men kjenner at jeg er dritt lei. 

Far vil jo åpenbart ikke. 

Samtidig faller min sønn med jevne mellomrom dypt ned i kjelleren over dette, og jeg lider sånn med ham. 

Hvordan skal jeg hjelpe han gjennom disse periodene med sorg og fortvilelse? 

Føler jeg har forsøkt alt uten hell. 

Anonymkode: 6e49d...d6d

Trist lesing for din sønns del. Ville kontaktet profesjonelle..  

Men dette er dessverre ofte utfallet når man får barn med menn som ikke ønsker å bli eller være far. Så man kan ikke legge all skyld her på den parten som ble forelder mot sin vilje.. 

Man kan ikke tvinge noen til å ha en relasjon når de ikke ønsker det. Så noe av dette bør du ta på din egen kappe også som hat tvunget en mann til å bli far, deretter brukt 13 år på å kjempe videre for å tvinge han til å være noe han ikke ønsket. 

Det høres kanskje hardt ut, men jeg er et slikt barn - hvor far ikke ønsket å være far. I voksen alder har jeg ingen frustrasjon eller irritasjon ovenfor min biologiske far, men ovenfor min mor har jeg. For hun har finmalt et bilde store deler av oppveksten min som var falskt. Hun har presset frem noe som ikke var ønsket og dermed ikke for noen av oss sitt beste. 

Fortell sønnen din at det er ikke han som er problemet, det er ikke han det er noe galt med. Det er dere voksne. Deg like mye som far. Du prøvde å få noen til å gjøre noe de ikke ville - fordi du trodde det var til det beste, men det var feil.. Og far - vel han ønsket aldri å være far - og det er ikke noe personlig direkte mot han som sønn. 

Anonymkode: ed023...f13

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Virker som en del her ikke skjønner at man må være to for å lage et barn. Når man har sex uten kondom så er barn en mulig konsekvens, det vet alle. Blir feil å forvente at dama ved en eventuell graviditet skal ta abort så han slipper å bli far, når han ikke tok ansvar og brukte kondom i utgangspunktet... 

Anonymkode: cfa03...35e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Trist lesing for din sønns del. Ville kontaktet profesjonelle..  

Men dette er dessverre ofte utfallet når man får barn med menn som ikke ønsker å bli eller være far. Så man kan ikke legge all skyld her på den parten som ble forelder mot sin vilje.. 

Man kan ikke tvinge noen til å ha en relasjon når de ikke ønsker det. Så noe av dette bør du ta på din egen kappe også som hat tvunget en mann til å bli far, deretter brukt 13 år på å kjempe videre for å tvinge han til å være noe han ikke ønsket. 

Det høres kanskje hardt ut, men jeg er et slikt barn - hvor far ikke ønsket å være far. I voksen alder har jeg ingen frustrasjon eller irritasjon ovenfor min biologiske far, men ovenfor min mor har jeg. For hun har finmalt et bilde store deler av oppveksten min som var falskt. Hun har presset frem noe som ikke var ønsket og dermed ikke for noen av oss sitt beste. 

Fortell sønnen din at det er ikke han som er problemet, det er ikke han det er noe galt med. Det er dere voksne. Deg like mye som far. Du prøvde å få noen til å gjøre noe de ikke ville - fordi du trodde det var til det beste, men det var feil.. Og far - vel han ønsket aldri å være far - og det er ikke noe personlig direkte mot han som sønn. 

Anonymkode: ed023...f13

Så du hadde altså foretrukket å ikke bli født?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Virker som en del her ikke skjønner at man må være to for å lage et barn. Når man har sex uten kondom så er barn en mulig konsekvens, det vet alle. Blir feil å forvente at dama ved en eventuell graviditet skal ta abort så han slipper å bli far, når han ikke tok ansvar og brukte kondom i utgangspunktet... 

Anonymkode: cfa03...35e

Det virker som om mange menn ikke vet. I hvert fall så bruker de ikke kondom, selv om det er stor risiko for graviditet og ikke minst SOS.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sønn på 13,5 år har ikke sett sin far på 4 år nå… 

Far ønsket aldri å være far, men traff barnet ca 2 ganger i året frem til 2020. Da ble det full stopp. 

Sønnen min er dypt fortvilet og føler seg sveket og uelsket. 

Jeg har kjempet for å skape en relasjon dem i mellom i alle år, men kjenner at jeg er dritt lei. 

Far vil jo åpenbart ikke. 

Samtidig faller min sønn med jevne mellomrom dypt ned i kjelleren over dette, og jeg lider sånn med ham. 

Hvordan skal jeg hjelpe han gjennom disse periodene med sorg og fortvilelse? 

Føler jeg har forsøkt alt uten hell. 

Du burde faktisk latt faren seile sin egen sjø da barnet var lite og ikke kjempet i 13 år for en far som ikke ønsker å være til stede. 

Og sørget for at barnet ditt ikke hadde hatt en far å savne eller bli skuffet av. Sønnen din har hatt forventninger om en pappa i alle år, nettopp fordi du har nøret oppunder disse forventningene. 

Fra barnet var født, burde du latt være å kjempe for et forhold faren overhodet ikke ønsker. 

Anonymkode: c582b...b4d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke gjøre annet enn å stå i dette med han. Du kan ikke forandre far. Det er ikke alle som er skapt til å være forelder. Ikke alle som har i seg det som skal til. Å være sint på han, hjelper ingen ting. Det går bare ut over din egen energi. Syns du får gode råd av  Anonymkode: 1b1a6...80e. 

Det er leit at det er sånn, men dessverre lite å få gjort noe med, annet enn å jobbe seg igjennom det. Er du en god støttespiller, så vil han innfinne seg med at " sånn er det" med tiden. Det vil nok alltid være sårt, men ikke like sårt som det er nå i tenårene. 

Anonymkode: 6c859...e88

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Ville du sagt det til en kvinne?

Anonymkode: 30d32...2f0

Hvilke kvinner som ikke vil ha barn er det som ikke bruker prevensjon?

Det vil jeg tro er veldig få (og blant dem er nok de fleste unge og ressurssvake). 

Og selvsagt gjelder det samme for dem - uansett kjønn er man rimelig dum om man har sex uten prevensjon når man ikke vil ha barn.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Wow!!! Så jeg får skylden fordi far er idiot?? 
det krever faktisk to for å ha sex, og dette at han ikke ønsket barn ble først tema etter at jeg var gravid. 
Så fordi han velger å stikke fra det ansvaret han har når han velger å ha sex, så er jeg den slu og forsmådde moren fordi jeg ikke ville ta abort??? 
hjelpe meg for en holdning!!! 

Å ha sex og å få barn er to forskjellige ting. Sex er en impulsiv ting man gjør der og da fordi man er kåt, ikke fordi man vil sette et barn til livet. Her har vi damer privilegiet av å bestemme over 3 liv: vårt, barnet og barnets far.
Dersom barnefar ikke ønsker barnet og er ærlig om det fra før det blir født syntes jeg det er dårlig gjort for alle parter å gå videre med graviditeten. Om du likevel vil beholde barnet får du stå for det selv. Du går videre vel vitende om at dette barnet ikke vil ha en far.

Anonymkode: 33939...7b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her kan du kun være klinkende klar på at det er FAR som er problemet, og at det ikke har noe med han som sønn å gjøre. Du kan også selv uttrykke din frustrasjon over far, hvor dumt det er, for skuffa, frustrert og forbanna (og alle de følelsene du opplever pga dette) du blir på vegne av sønnen og at det er far som går glipp av en flott person i sitt liv!

Samtidig trenger også gutten å vite at dette ikke er noe som trenger å begrense han, men at han bruker det til sin fordel. Lær han å sette ord på sine følelser, slik at de ikke får utløp på en destruktiv måte.

Psykologisk hjelp utenom bup kan også være en ide.

Anonymkode: da881...fa0

• Liker 3
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du burde faktisk latt faren seile sin egen sjø da barnet var lite og ikke kjempet i 13 år for en far som ikke ønsker å være til stede. 

Og sørget for at barnet ditt ikke hadde hatt en far å savne eller bli skuffet av. Sønnen din har hatt forventninger om en pappa i alle år, nettopp fordi du har nøret oppunder disse forventningene. 

Fra barnet var født, burde du latt være å kjempe for et forhold faren overhodet ikke ønsker. 

Anonymkode: c582b...b4d

Jeg er enig i dette. Gutten har neppe noe nært forhold til en far han har truffet 2 ganger i år. Hvis fyren helt klart ikke er interessert, er det best å innrette seg etter det.

AnonymBruker
Skrevet

Fy skam alle dere som mener kvinner må drepe barna sine hvis faren ikke vil ha dem! Slike holdninger hører hjemme i nazi-Tyskland, ikke i dagens Norge. 

Anonymkode: 0af2b...02c

Kvinner: vi vil ha retten til å ta abort når vi vil, av den grunn vi måtte ønske. Ingen andre skal ha noe de skal ha sagt, heller ikke barnets far. For foster er bare små celleklumper uten verdi.

Også kvinner: vi vil ha retten til å beholde barnet når vi måtte ønske. Ingen andre skal ha noe de skal ha sagt, heller ikke barnets far. Han skal betale om han vil unngå straff, og involvere seg om han vil unngå sosial uthengning. For hvert foster er en unik, umistelig ting.

Er det så rart at menn reagerer på denne dobbeltheten?

Forøvrig synes jeg synd i sønnen til TS og jeg skulle ønske for alles skyld at faren ville involvere seg mer.

Anonymkode: db1ea...bad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kvinner: vi vil ha retten til å ta abort når vi vil, av den grunn vi måtte ønske. Ingen andre skal ha noe de skal ha sagt, heller ikke barnets far. For foster er bare små celleklumper uten verdi.

Også kvinner: vi vil ha retten til å beholde barnet når vi måtte ønske. Ingen andre skal ha noe de skal ha sagt, heller ikke barnets far. Han skal betale om han vil unngå straff, og involvere seg om han vil unngå sosial uthengning. For hvert foster er en unik, umistelig ting.

Er det så rart at menn reagerer på denne dobbeltheten?

Forøvrig synes jeg synd i sønnen til TS og jeg skulle ønske for alles skyld at faren ville involvere seg mer.

Anonymkode: db1ea...bad

Menn: vi vil ha retten til å pule uten kondom med alle mulige damer, uten å forplikte oss. Pule, pule, pule uten prevensjon.

Også menn: dama jeg traff i fylla for to timer siden, lurte meg og sa hun var på pilla. Slemme dama! Også menn: jeg har fått klamydia, hjelp! Jeg visste ikke man kunne få det av tilfeldig sex uten kondom. Slemme dama! 

Anonymkode: 8423c...6dc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fy skam alle dere som mener kvinner må drepe barna sine hvis faren ikke vil ha dem! Slike holdninger hører hjemme i nazi-Tyskland, ikke i dagens Norge. 

Anonymkode: 0af2b...02c

Det er en grunn for at det skrives slike kommentarer å det er jo fordi det er de stakkars barna det går utoverer.

Det er ingen som kan tvinge kvinnen til abort å ja menn må bli flinkere til å beskytte seg. 

Men når graviditet er et faktum, er det kvinnen som velger å bære frem et barn, som ikke er ønsket av far. Da kan det endte slik som barnet til ts, kjempe trist for dette barnet. 

Ts søk hjelp for barnet ditt. Slutt med å brøve å skape denne relasjonen mellom far og sønn for når far ikke vil, vlir et bare værre for din sønn 

Anonymkode: 47089...b2b

AnonymBruker
Skrevet
Rosalilje84 skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke TS sine kommentarer om at hun har fått en nydelig, omsorgsfull og kjærlig gutt vil få flere kvinner til å ta abort. Vi trenger ikke enda flere aborter i dette landet. Vi trenger flere barn.

Trenger vi flere barn? Holder det ikke med den enorme reproduksjonen innvandrere har? 

Anonymkode: 6c36d...889

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trist. Men kanskje like viktig: har han andre mannspersoner i livet sitt som kan fungere som forbilder? Din eventuelt nye mann? Lærer? Trener? Onkel? Bestefar? En ti år eldre bror? Sjefer på sommerjobb han kan få etterhvert?

Anonymkode: a1d10...ad4

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Trenger vi flere barn? Holder det ikke med den enorme reproduksjonen innvandrere har? 

Anonymkode: 6c36d...889

Vi trenger flere barn, ja. Les deg gjerne opp.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Rosalilje84 said:

Så du hadde altså foretrukket å ikke bli født?

Ditt spørsmål høres jo ut som om man vurdere selvmord. Og mer riktig spørsmål ville jo være, ville du valgt abort, hvis det er du som måtte ta valget i samme situasjonen?

Det er jo mange, også meg, som er vokst opp med foreldre som ikke ville ha dem men ble "tvunget" til å ha. Og når jeg tenker hva ville jeg gjort hvis jeg var min mor - ja, jeg ville valgt abort. Slik jeg ser det nå fra min alder, 43 år gammel, ville det vært det beste valget. Men det betyr ikke at jeg ikke er glad at jeg lever, eller at jeg ikke er glad i mitt liv. Det er jo ikke et valg om selvmord, hvis jeg ikke var født, ville jeg ikke eksistert, og trengte ikke å tenke i det hele tatt. 😅

Anonymkode: 06a50...9c1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ditt spørsmål høres jo ut som om man vurdere selvmord. Og mer riktig spørsmål ville jo være, ville du valgt abort, hvis det er du som måtte ta valget i samme situasjonen?

Det er jo mange, også meg, som er vokst opp med foreldre som ikke ville ha dem men ble "tvunget" til å ha. Og når jeg tenker hva ville jeg gjort hvis jeg var min mor - ja, jeg ville valgt abort. Slik jeg ser det nå fra min alder, 43 år gammel, ville det vært det beste valget. Men det betyr ikke at jeg ikke er glad at jeg lever, eller at jeg ikke er glad i mitt liv. Det er jo ikke et valg om selvmord, hvis jeg ikke var født, ville jeg ikke eksistert, og trengte ikke å tenke i det hele tatt. 😅

Anonymkode: 06a50...9c1

Selvfølgelig betyr det det. Hvis din mor hadde tatt abort, ville du ikke ha levd. Er du bitter på din mor fordi du lever? Har du barn selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...