Gå til innhold

Hvorfor har FrPs politikere så mange rasismeflauser?


Silije

Anbefalte innlegg

Må si at Rødt-politiker Arar Rabea har sluppet billig unna fra sin rolle i ordvekslingen med Amundsen. Hvordan Amundsen ordla seg må ses i sammenheng med hvordan Rabea ordla seg. Ingen av dem er uskyldige i den saken der. Begge tråkket over grensen for akseptabel oppførsel av en politiker.

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klossmajor skrev (17 minutter siden):

Må si at Rødt-politiker Arar Rabea har sluppet billig unna fra sin rolle i ordvekslingen med Amundsen. Hvordan Amundsen ordla seg må ses i sammenheng med hvordan Rabea ordla seg. Ingen av dem er uskyldige i den saken der. Begge tråkket over grensen for akseptabel oppførsel av en politiker.

Hvis du ser hvordan han ordlegger seg i sosiale medier.. Han burde få en skrape. Han kaller blant annet Sylvi Listhaug for en «drama dronning» i innlegget hun skriver hvor hun ble forfulgt av aktivister. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stina234 skrev (5 timer siden):

Amundsens utspill var kritikkverdig, ingen tvil om det.

Men FRp er faktisk snart det eneste partiet som tørr å stille kritiske spørsmål ved innvandringen.  Tørr stille spørsmål med de enorme kostnadene staten må bære uten at det stilles så mye krav til de som kommer inn i landet.  

På grunn av dette trekker venstresiden rasist kortet i et forsøk på å stoppe spørsmålene. 

Jeg er Rødt velger og langt på vei enig med Amundsen, selv om jeg ville valgt litt andre ord. Innvandrere som utfører kriminalitet i Norge bør utvises, og kvinner vet ikke opp ned på en penis, det ser en på andelen gutter som faller utenfor samfunn og skole. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (42 minutter siden):

Må si at Rødt-politiker Arar Rabea har sluppet billig unna fra sin rolle i ordvekslingen med Amundsen. Hvordan Amundsen ordla seg må ses i sammenheng med hvordan Rabea ordla seg. Ingen av dem er uskyldige i den saken der. Begge tråkket over grensen for akseptabel oppførsel av en politiker.

"Med Israel for folkemord. Psykopater" var hans kommentar.

Jeg vil si Amundsen var en del hakk verre, men han ble også avsatt umiddelbart.

Jeg tror kanskje ikke venstresiden er like flinke til å kjenne igjen ekstremisme i egne rekker.

 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkevalde lyt ha høve til å skyta frå hofta. Dei er ikkje tenestemenn, men skal representera veljarane sine. Flest alle som har røysta på Amundsen veit godt kva han står for, so desse utspela burde ikkje få altfor store konsekvensar. 

Endret av Nattens rytter
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saken måtte ende med henleggelse. Amundsens utspill må vurderes i sammenhengen det er ytret. Altså i ordvekslingen med Arar Rabea. Den ordvekslingen kan vanskelig tolkes som annet enn at de på en barnslig måte stiller seg mot hverandre til støtte for hver av de to stridende partene i Israel-Palestina-konflikten. Amundsens respons kan i tillegg forstås som at han ser konflikten i et utvidet perspektiv av Vesten mot islamister (Hamas, Al-Qaida, IS, osv).

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIl å ha vært så dritings at han ikke kan ta ansvar for det han har skrevet på nett så er det imponerende hvor korrekt norsk han skrev i fylla.

 

 

Endret av bysummerfall
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (På 10.3.2024 den 22.04):

ja, ja... FRP = Trump med andre ord.... ?
og alle som stemmer FRP er nok litt små dumme, ikke sant ? Det er en kjent harselering teknikk, latterligjøre en gruppe slik at de skammer seg (hopefully) La meg fortelle deg  om noe som skjedde i Frankrike (mitt land) i 2002. Ytre høyre vant nesten president valget. Nå, ingen inrømte at de stemte for F.N (ytre høyre) Ingen. Det var i dårlig smakk, et tegn som du skriver, av lavere utdannelse, litt harry... ;)
Og hva skjedde .. I andre valgomgang, det var kun Høyre mot Ytre Høyre igjen. Moro nok, alle de som stemte for venstre partier måtte gå og stemme for Chirac for å hindre Le Pen til å bli president.
Du kan prøve å ydmyke FRP velger men husk at når man stemmer, man er alene i båsen.

https://no.wikipedia.org/wiki/Presidentvalget_i_Frankrike_2002

Jeg skjønner ikke helt hvordan dokumentert fakta blir til harselering for deg? FrP har velgerne med lavest utdannelse. Det er hverken en hersketeknikk eller latterliggjøring. Kun saklig fakta.  
FrP er også det partiet med flest mannlige velgere - noe som gjør poenget med lav utdanning logisk - flere kvinner enn menn tar høyere utdanning. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det morsomme i denne saken er vel at Listhaug tok sterk avstand til utsagnet hans..hvem glemmer vel hennes glanstid..og hvem hun fikk blomster fra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stina234 skrev (På 20.3.2024 den 13.06):

Amundsens utspill var kritikkverdig, ingen tvil om det.

Men FRp er faktisk snart det eneste partiet som tørr å stille kritiske spørsmål ved innvandringen.  Tørr stille spørsmål med de enorme kostnadene staten må bære uten at det stilles så mye krav til de som kommer inn i landet.  

På grunn av dette trekker venstresiden rasist kortet i et forsøk på å stoppe spørsmålene. 

Du lever i en boble. FrP er "heltene dine" de er kritiske til innvandringen, fordi de ikke skjønner internasjonal politikk og hvorfor verden ser ut som den gjør, de har i stor grad også svelget "Eurabia" tankegangen. Det er nettopp hvorfor jeg påpeker at frP er et parti for enkle folk med sort/hvit tankegang.

Endret av K.B.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ti10 skrev (På 11.3.2024 den 13.22):

Det er jo ikke bare rasisme det går på, men jeg har tenkt det samme angående "skandaler". Jeg vil tro at politikken partiet fører, trekker til seg en del raringer.

Er du den samme som hyller mangfold og toleranse? Eller er det bare en hatt du tar på deg når du får øye på fremmedkulturelle (altså ikke «raringer»)?

Joda, mange løse kanoner i Frp, og de ekskluderes når de går for langt, men heller det enn nazi-disiplinen i de såkalte seriøse «ansvarlige» partiene hvor ingen våger å si noe annet enn sin store leder. Det er normalt å heve stemmen av og til i et ekte demokrati, selv om alle ikke er enige i det som blir sagt. Vi trenger det, som samfunn. Mye av det ubehagelige som kommer fra Frp’ere er nært opp mot sannheten, dessverre for Norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vera skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner ikke helt hvordan dokumentert fakta blir til harselering for deg? FrP har velgerne med lavest utdannelse. Det er hverken en hersketeknikk eller latterliggjøring. Kun saklig fakta.  
FrP er også det partiet med flest mannlige velgere - noe som gjør poenget med lav utdanning logisk - flere kvinner enn menn tar høyere utdanning. 

Hvor er dette dokumentert? Jeg vet om flere velutdannede kvinner som stemmer FRP …

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (7 timer siden):

Hvor er dette dokumentert? Jeg vet om flere velutdannede kvinner som stemmer FRP …

Hvor? Du får søke på det, så kommer det opp hauger med artikler og statistikker. Men jeg trodde de fleste som fulgte litt med, var klar over dette - det har jo vært fremme i media mange ganger. 
At du vet om flere velutdannede kvinner som stemmer FrP sier egentlig ingenting annet enn at du kjenner mennesker med utdanning..det kan ikke brukes som statistikk eller forskning, annet enn for deg personlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som jeg kjenner som stemmer Frp har liten utdannelse og er naive sjeler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vera skrev (36 minutter siden):

Hvor? Du får søke på det, så kommer det opp hauger med artikler og statistikker. Men jeg trodde de fleste som fulgte litt med, var klar over dette - det har jo vært fremme i media mange ganger. 
At du vet om flere velutdannede kvinner som stemmer FrP sier egentlig ingenting annet enn at du kjenner mennesker med utdanning..det kan ikke brukes som statistikk eller forskning, annet enn for deg personlig.

Litt ekkel besteborgerlig holdning eller? 
Underforstått at man må ha universitetsutdannelse for å stemme?
Man måtte øke aldersgrensen for å stemme til 30+, folk går jo «1000 år» på Blindern. 

Et teknokrati du vil ha? Deres stemmer er like mye verdt, det er nok heller ikke slik at du kan indoktrinere dem til å få et annet verdisyn. 
 

FRP har historisk sett vært det main stream partiet som fremstår som mest kritiske til innvandring. En kan kanskje argumentere for at AP er det partiet som har gjennomført de mest innstramminger i asylpolitikken. 

Det er likevel ikke noe rart at de innvandringskritiske flokker til FRP.  Hvorfor folk er kritiske til det, varierer nok fra rasisme, fremmedfrykt, isolasjonstankegang og så videre.
Mange FRPvelgere  forsvant til til INP før det partiet imploderte. 
 

 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (40 minutter siden):

Litt ekkel besteborgerlig holdning eller? 
Underforstått at man må ha universitetsutdannelse for å stemme?
Man måtte øke aldersgrensen for å stemme til 30+, folk går jo «1000 år» på Blindern. 

Et teknokrati du vil ha? Deres stemmer er like mye verdt, det er nok heller ikke slik at du kan indoktrinere dem til å få et annet verdisyn. 
 

FRP har historisk sett vært det main stream partiet som fremstår som mest kritiske til innvandring. En kan kanskje argumentere for at AP er det partiet som har gjennomført de mest innstramminger i asylpolitikken. 

Det er likevel ikke noe rart at de innvandringskritiske flokker til FRP.  Hvorfor folk er kritiske til det, varierer nok fra rasisme, fremmedfrykt, isolasjonstankegang og så videre.
Mange FRPvelgere  forsvant til til INP før det partiet imploderte. 
 

 

Hva våser du egentlig om? Du argumenterer nøyaktig som en FrP politiker..forhold deg til fakta - og det som blir skrevet, så kan det kanskje bli en saklig debatt. 
 

Det er ikke JEG som sier at FrP har velgerne med lavest utdannelse - statistikken sier det. Skjønner du forskjellen? Man trenger ikke mange år på grunnskolen for å skjønne forskjellen. 
 

Det eneste FrP serverer er populistisk svada. De eier ikke gjennomføringsevne - det fikk man jo et innblikk i da de satt i regjering. De har ikke strengere asyl og innvandringspolitikk enn feks AP..snarere tvert i mot. De lever av velgere som går for enkelt valgflesk - og er fullstendig avhengige av et styringsparti som kan holde dem i ørene (og ikke engang da klarer de å holde seg på matta). 
 

Nå er politikken i Norge gjennomsyret av kameraderi og korrupsjon - så det er egentlig det samme hva man stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (3 minutter siden):

Hva våser du egentlig om? Du argumenterer nøyaktig som en FrP politiker..forhold deg til fakta - og det som blir skrevet, så kan det kanskje bli en saklig debatt.

Med sånne personangrep blir det neppe en saklig debatt. 
 

Spørsmålet er hvorfor det er så mange utspill fra FRP politikere som er rasistiske. 
 

Din forklaring er at velgerne som stemmer på partiet er lavt utdannede og en overvekt av menn. Ironien i at det er et kjønnsdiskriminerende utsagn er ikke tapt for meg. 

Det er ikke velgermassen, men folk med ledende stillinger i partiet som kommer med ytringene. Jeg vet ikke helt hvorfor du likestiller disse, selv om også dette partiet rekrutterer fra medlemsmassen. Har politikere fra FRP lavere utdannelse enn fra andre partier? I disse dager er det jammen ikke godt å si? Er Sandra Borch jurist? Hva med helseministeren? 

FRP i regjering var like gøy som SV i regjering og SP i regjering. Tre partiledere knust av Finansdepartementet? Alle fikk seg en grundig realitetsorientering, men det var dyr voksenopplæring. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (7 minutter siden):

Med sånne personangrep blir det neppe en saklig debatt. 
 

Spørsmålet er hvorfor det er så mange utspill fra FRP politikere som er rasistiske. 
 

Din forklaring er at velgerne som stemmer på partiet er lavt utdannede og en overvekt av menn. Ironien i at det er et kjønnsdiskriminerende utsagn er ikke tapt for meg. 

Det er ikke velgermassen, men folk med ledende stillinger i partiet som kommer med ytringene. Jeg vet ikke helt hvorfor du likestiller disse, selv om også dette partiet rekrutterer fra medlemsmassen. Har politikere fra FRP lavere utdannelse enn fra andre partier? I disse dager er det jammen ikke godt å si? Er Sandra Borch jurist? Hva med helseministeren? 

FRP i regjering var like gøy som SV i regjering og SP i regjering. Tre partiledere knust av Finansdepartementet? Alle fikk seg en grundig realitetsorientering, men det var dyr voksenopplæring. 

Igjen - forhold deg til hva som faktisk blir skrevet. Dette blir bare komisk. 
 

Nei, jeg har ikke kommet med noen forklaring på trådens tema overhodet - jeg svarte en annen bruker som anså fakta for harselering og latterliggjøring - mitt svar var egentlig ment som et forsvar til brukeren som ble beskyldt for harselering og latterliggjøring. 

Og NEI - min forklaring er ikke lav utdannelse eller overvekt av menn. Jeg forteller bare hva statistikken viser - FrP velgere har overvekt av menn. FrP velgere har lavest utdanning. Hva du får ut av denne statistikken er opp til deg selv - men ikke ilegg meg meninger jeg ikke har. 

Og du - når du beskylder meg for personangrep, etter ditt første «saklige» svar til meg..herregud så FrP politiker det oser. 
Som jeg sa - hold deg saklig, så får du kanskje en god debatt til slutt. 
 

Tips til deg; les gjerne hele samtalen FØR du svarer. 
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...