Gå til innhold

Hvorfor har FrPs politikere så mange rasismeflauser?


Silije

Anbefalte innlegg

Finner ingen rasisme i de skjermdumpet du linker til. Kun referanser til empiri.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er ikke rasistisk. Men likevel ikke greit. Jeg sliter mer med politikere som stjeler, de må jo ha lite respekt for andres eiendom!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det er en god skare av folk som stemmer Frp som er ening med Amundsen..Frp har lenge vært en nødhavn , i manko på noe bedre, for ekstreme.. til TS så er det folket som har stemt inn politikerne i Frp, som i andre parti .. I dette tilfellet er det alkoholen som ble utslagsgiveren, men det er som man sier, sannheten får man fra barn og fulle folk.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Granita said:

Du vet vel hvordan FRP startet? 

I fylla?

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silije skrev (11 timer siden):

Ja, ja. Nå har det skjedd igjen. Enda en FrP-politiker viser sine sanne farger. Dette er helt tåpelig. Hvordan fikk han stillingen sin i partiet til å begynne med? Han er faen meg stortingspolitiker. Er det ingen som kvalitetssjekker disse folka?

https://www.nrk.no/norge/amundsen-trekker-seg-som-leder-av-justiskomiteen-1.16798172

FrP er en magnet på rasister. Partiet har en tydelig motstand mot innvandring i programmet sitt, og det er nok hit landets rasister trekker når de leter etter tilhørighet. Rasistiske holdninger er ikke akseptert i det offentlige, men når partiet er fullt av folk som er rasister på bunnen, er det jo dømt til å komme til overflaten av og til. F.eks. etter "litt for mange whisky".

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NatNat skrev (11 timer siden):

Han skulle ikke ha brukt ordet "arabere" siden jeg antar han har egentlig et problem med Islam og ikke all Muslimer er Araber, langt ifra, og ikke alle Araber er muslimer...

nå at det er sagt, jeg syns han hadde delvis rett.

Er det det du tenker er problemet? Problemet er jo at han sier "dere dreper" til en han (utfra utseende/navn/holdninger) antar er araber og muslim, istedenfor å si "jeg er imot de araberne/muslimene som dreper". Altså - han ilegger en hel folkegruppe de samme negative egenskapene som noen terrorister har, og han setter automatisk den han skriver til i samme bås. 

Så ja, teknisk sett er det bruken av ordet araber (og bruken av ordet "dere") som gjør innlegget så åpenbart rasistisk, men om han bare hadde skrevet muslimer, så hadde det likefullt vært utrolig upassende og dømmende mot en stor gruppe mennesker som aldri har rørt en flue (i tillegg til de han med rette tar avstand fra)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (12 timer siden):

Er jo et parti for folk med dårlig impulskontroll, preferanse for kortsiktige løsninger og vansker med å tenke langsiktig, bare naturlig at representantene deres er av samme ulla

Kortsiktige løsninger? Mens venstresiden i Sverige har tenkt langsiktig? Der ser du resultatet av langsiktighet og "berikelsen" det er å blande flest mulig kulturer og religioner. Man kan si mye om FRP, men nå er det kanskje en idé å lytte til deres løsninger før vi ender i varig borgerkrig?

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Silije said:

Ja, ja. Nå har det skjedd igjen. Enda en FrP-politiker viser sine sanne farger. Dette er helt tåpelig. Hvordan fikk han stillingen sin i partiet til å begynne med? Han er faen meg stortingspolitiker. Er det ingen som kvalitetssjekker disse folka?

https://www.nrk.no/norge/amundsen-trekker-seg-som-leder-av-justiskomiteen-1.16798172

Han trakk seg ikke på grunn av "rasisme", men på grunn av den ekstremt flaue posten om kvinnedagen. 

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silije skrev (12 timer siden):

Ja, ja. Nå har det skjedd igjen. Enda en FrP-politiker viser sine sanne farger. Dette er helt tåpelig. Hvordan fikk han stillingen sin i partiet til å begynne med? Han er faen meg stortingspolitiker. Er det ingen som kvalitetssjekker disse folka?

https://www.nrk.no/norge/amundsen-trekker-seg-som-leder-av-justiskomiteen-1.16798172

FRP har fungert som en lynavleder for det aller ytterste høyre. Og da får de av og til inn folk som er (for) ekstreme. Alternativet til FRP som , i de fleste tilfeller, klarer å tøyle værstingen eller holde dem i sjakk, er et norsk Sverigedemokratene, AFD i Tyskland heller italienske og greske fascister.

På samme måte må Rødt på  ytre venstre håndtere venstreradikale antidemokratiske stalinister og fungerer som samleparaply for ekstremister på venstresiden. Og de for ekstreme blir luket ut.

FRP sitt utgangspunkt var nedsettelse av avgifter og mindre statlig styring.

Sverigedemokratenes utgangpunkt var Nazisme? så det er en forskjell selv om de ofte sammenlignes av politiske motstandere.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (11 timer siden):

Amundsen skrev at " Islam har en hel gjeng med psykopater som dreper".   Videre:  " Islamister som ytrer seg her kan reise til helvete. Jeg vil gjøre alt for å sende dere hjem til deres hjemland." 

Hva er sant med dette?  Mannen er en rasist som spyr ut sine ekle meninger.  Det må han gjerne gjøre..  Men selv for FrP ble dette for drøyt.  Gjetter at han er ferdig i partiet før neste stortingsvalg.  

Han har jo helt rett, bare de siste 30 årene så har over 1100 personer blitt drept av muslimske terrorister i Europa, hvis noen ønsker å klage over at jeg linker til Wikipedia så er kildene oppgitt nederst i artiklene.

https://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_terrorism_in_Europe

På verdensbasis så er tallene vanvittig mye høyere, ironisk nok så er noen som kaller dette fredens religion.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Islamist_terrorist_attacks

Det er en selvfølge at islamister og alle andre som fremmer anti-vestlige holdninger blir deportert fra Norge og resten av Europa, rasistene i dette tilfellet er de som ønsker islamismen velkommen.

Forresten så har det vært interessant å lese diverse kommentarfelt om flyktninger fra Ukraina etter at krigen startet, jeg har lagt merke til at de som er mest i mot flyktninger fra Ukraina har selv innvandrerbakgrunn og ofte så er de muslimer.  

  • Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tenker vel ikke på det som flauser i samme grad som normale folk?
Politikken deres er ikke akkurat en jubel for likestilling, solidaritet og internasjonalt brorskap.

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ti10

Det er jo ikke bare rasisme det går på, men jeg har tenkt det samme angående "skandaler". Jeg vil tro at politikken partiet fører, trekker til seg en del raringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, Snowbrigade said:

Er det det du tenker er problemet? Problemet er jo at han sier "dere dreper" til en han (utfra utseende/navn/holdninger) antar er araber og muslim, istedenfor å si "jeg er imot de araberne/muslimene som dreper". Altså - han ilegger en hel folkegruppe de samme negative egenskapene som noen terrorister har, og han setter automatisk den han skriver til i samme bås. 

Så ja, teknisk sett er det bruken av ordet araber (og bruken av ordet "dere") som gjør innlegget så åpenbart rasistisk, men om han bare hadde skrevet muslimer, så hadde det likefullt vært utrolig upassende og dømmende mot en stor gruppe mennesker som aldri har rørt en flue (i tillegg til de han med rette tar avstand fra)

Enig at å være muslim eller Arab betyr rett og slett ikke at man dreper, gjør noe ulovlig.

Nå at det er sagt, den størstedelen av terrorist angrep i verden de siste 40 årene kommer fra Islamister.

 

Derfor skrev jeg at jeg var DELVIS enig med ham

Endret av NatNat
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må si sannheten om islam.

Alle kan ikke gå rundt grøten som en planet rundt Sola, i all evighet.

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et parti med øl og høyere fartsgrenser som "ideologi". Forventer vi annet? Ser ikke bort fra at han kommer tilbake om 4-5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Baktus skrev (6 timer siden):

Jeg tror nok det er en god skare av folk som stemmer Frp som er ening med Amundsen..Frp har lenge vært en nødhavn , i manko på noe bedre, for ekstreme.. til TS så er det folket som har stemt inn politikerne i Frp, som i andre parti .. I dette tilfellet er det alkoholen som ble utslagsgiveren, men det er som man sier, sannheten får man fra barn og fulle folk.

De andre partiene bare lyver om islam og innvandring, 24 timer i døgnet.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat på denne dagen for 20 år siden så ble 193 mennesker drept og over 2000 ble skadet i et muslimsk terrorangrep i Madrid.

Andro skrev (1 time siden):

De tenker vel ikke på det som flauser i samme grad som normale folk?
Politikken deres er ikke akkurat en jubel for likestilling, solidaritet og internasjonalt brorskap.

Nå er jo heller ikke islamister de største tilhengerne av likestilling, solidaritet og internasjonalt brorskap.

Det eneste brorskapet de brenner for er det muslimske brorskap, vi vet jo alle sammen at denne gjengen heller ikke jobber for kvinnerettigheter, homofiles rettigheter eller andre viktige verdier som demokrati.

Er jo veldig ironisk at de største forkjemperne for disse verdiene i Norge og resten av Europa også ønsker mer innvandring av mennesker som absolutt ikke deler de samme verdiene.

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FryNor skrev (6 minutter siden):

Akkurat på denne dagen for 20 år siden så ble 193 mennesker drept og over 2000 ble skadet i et muslimsk terrorangrep i Madrid.

Nå er jo heller ikke islamister de største tilhengerne av likestilling, solidaritet og internasjonalt brorskap.

Det eneste brorskapet de brenner for er det muslimske brorskap, vi vet jo alle sammen at denne gjengen heller ikke jobber for kvinnerettigheter, homofiles rettigheter eller andre viktige verdier som demokrati.

Er jo veldig ironisk at de største forkjemperne for disse verdiene i Norge og resten av Europa også ønsker mer innvandring av mennesker som absolutt ikke deler de samme verdiene.

Ja. Paradokset er slående. 
 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, NatNat said:

Nå at det er sagt, den størstedelen av terrorist angrep i verden de siste 40 årene kommer fra Islamister.

Kilde på det, takk. Det stemmer nemlig ikke med noe jeg klarer å finne. Faktisk det stikk motsatte.

I hvert fall i Europa. Her er terror fra islamister veldig liten i forhold til andre grupper. Nasjonalistene topper listen rimelig enkelt.

Tall fra EU:
https://www.consilium.europa.eu/en/infographics/terrorism-eu-facts-figures/

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...