Gå til innhold

Han kjenner lite motstand

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.3.2024 den 22.38):

Hei jeg og mannen min har endelig begynt å ha sex igjen etter jeg fødte sønnen vår for snart 3 mnd siden. 

Vi har hatt sex kanskje 5-6 ganger og jeg fikk idag høre fra han at han synes ikke sexen er like god lengre da han føler lite "motstand" mot penisen. Som om vaginaen er vid?

Jeg har alltid vært flink til å gjøre knipeøvelser, både før graviditet og i graviditet men har kanskje ikke vært like flink etter fødsel.

Jeg er nå kjemperedd for at han ikke vil ha sex med meg fremover og også redd for at han skal være utro.. 

Vi er begge veldig seksuelle mennesker og dette er vanligvis en stor del av livet vårt..

Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 3809a...acd

Altså..

Bare å si noe sånt.

Det er naturlig etter en fødsel. Han burde være glad for barnet dere fikk og for at dere har det bra. For en merkelig ting å klage over.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bli vant med at sånn er det. Er 16 mnd siden fødsel men jeg kjenner minimalt og klarer ikke lengre komme av sex. Men sier det såklart ikke til kona så hun blir lei seg. Sier bare jeg vil runke meg i mål

Anonymkode: 5ecda...e67

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Bli vant med at sånn er det. Er 16 mnd siden fødsel men jeg kjenner minimalt og klarer ikke lengre komme av sex. Men sier det såklart ikke til kona så hun blir lei seg. Sier bare jeg vil runke meg i mål

Kom tilbake om 4 år så har du noe å klage over.... Har ikke kommet av vaginal sex siden fødsel. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.3.2024 den 20.54):

Knipeøvelser. Og be henne ri deg. Sett henne på toppen og nyt synet. 

Anonymkode: 6f42e...462

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.3.2024 den 22.42):

For det første så var dette en kjip kommentar fra mannen din. For det andre, han må justere forventningene sine. Kanskje han kan ta operasjon for å fortykke penisen? 

Anonymkode: ccdc5...8c4

Kjip kommentar? Han er jo ærlig! 

Anonymkode: 6bb92...fc8

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det er helt normalt å bli litt videre rett etter fødsel, det er ingenting galt med deg. Fortsett å knipe. 

Om det var greit å si eller ikke (som ble det store samtaleemnet her) synes jeg kommer an på måten han sa det på. Generelt synes jeg det må være åpent for kommunikasjon . #62 og #63, som skriver at de ikke har kommet av vaginal sex på lang tid, da mener jeg det er veldig dårlig kommunikasjon at man ikke sier noe, men later som om man vil runke seg "i mål" (som #62 skriver). Det kan ødelegger mye - først og fremst hennes mulighet til å gjøre noe med det, men også hans mulighet til å få glede av sex og tillitten i forholdet. Det blir litt som kvinner som later som om de får orgasme - det er å holde partneren for narr.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Knipeøvelser. Og be henne ri deg. Sett henne på toppen og nyt synet. 

Anonymkode: 6f42e...462

Hun gjorde det i 2 uker etter fødsel men ble lei. Vi har snakket så vidt om det i starten, men hun sier det ikke er noe problem fordi hun kommer av klitorisstimulering under sexen. Hun mener det ikke er hennes ansvar at jeg ikke lengre klarer å komme og har null interesse av å diskutere det noe ytterligere. (Jeg er forsåvidt enig i dette, eller hvertfall ikke hennes feil at det har blitt sånn). Jeg har tatt opp det med knipeøvelser "forkledd" i den hensikt å spørre om hun trenger å gjøre det for å ikke tisse på seg, og begynne å løpe igjen. Men får svar at alt er tipp topp. Så har forsonet meg med at jeg nok aldri kommer til å nye vaginalt samleie. Det går jo ok å fullføre meg selv også

AnonymBruker
Skrevet

Om du blir sår ved sex og revnet grad 3 hadde jeg ventet. 

Jeg måtte sy et par sting og ventet 5 mnd. Før det var det bare ubehagelig. Trente og tok knipeøvelser. 

Er over med barnefar da, men ny kjæreste sliter med å holde igjen 🤭

Anonymkode: 7866b...9f6

• 1 måned senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.3.2024 den 22.38):

Hei jeg og mannen min har endelig begynt å ha sex igjen etter jeg fødte sønnen vår for snart 3 mnd siden. 

Vi har hatt sex kanskje 5-6 ganger og jeg fikk idag høre fra han at han synes ikke sexen er like god lengre da han føler lite "motstand" mot penisen. Som om vaginaen er vid?

Jeg har alltid vært flink til å gjøre knipeøvelser, både før graviditet og i graviditet men har kanskje ikke vært like flink etter fødsel.

Jeg er nå kjemperedd for at han ikke vil ha sex med meg fremover og også redd for at han skal være utro.. 

Vi er begge veldig seksuelle mennesker og dette er vanligvis en stor del av livet vårt..

Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 3809a...acd

Stort rødt kort til mannen din for å si noe sånt. Sånn gjør man bare ikke. For meg er det ingen ting som er bedre enn ei som har født barn og jeg tenker at denne «motstanden» han er opptatt av sier mye om hvor «trang» han selv er i hodet sitt. 
Forandring fryder heter det seg og for min del er forandring etter fødsel bare spennende, og noe jeg har ønsket hjertelig velkommen. 
Det handler om å utvikle seg både fysisk og mentalt for begge parter og ikke bli sittende fast i «tenåra» 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Menn forteller stort sett sannheten mens damer lyver og pakker det inn. Hvis han ikke nyter sexen blir det jo bare pliktsex og det har jeg lest på KG at kvinner hater som pesten 🤪😂

Dobbeltmoralens voktere slår til igjen, my job here is done. *SwoooOoosh*

Anonymkode: 9d67d...c5a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Han må venne seg til at det aldri kommer til å bli det samme. Kjæresten min sa det samme om eksen sin, det ble aldri det samme etter barn. Vi hadde aldri sex før jeg hadde barn, så han kjenner bare mitt understell som det er nå (etter barn) så heldigvis kan han ikke sammenlikne. Du kan knipe alt du vil (og gjør det, for all del! Det er viktig uansett) men det blir aldri som før. Dere får finne andre måter å nye hverandre på, det finnes mye. Du kan f.eks. bruke buttplug for å gjøre det "trangere" for han. Man må bare være kreativ. Man kan også lære seg å nye sexen sammen på nytt, han må bare ikke være besatt på "hvordan ting var før".

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.3.2024 den 13.29):

Tenkte du at du var hjelpsom for TS når du la igjen denne kommentaren? Det er lov å tenke seg om før man skriver noe. 

Anonymkode: ef235...82e

Det er jo sant, dessverre. Trist men å føde barn medfører stor risiko for dårligere sexliv.

Anonymkode: a6c9f...350

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Praktspragla skrev (3 timer siden):

Han må venne seg til at det aldri kommer til å bli det samme. Kjæresten min sa det samme om eksen sin, det ble aldri det samme etter barn. Vi hadde aldri sex før jeg hadde barn, så han kjenner bare mitt understell som det er nå (etter barn) så heldigvis kan han ikke sammenlikne. Du kan knipe alt du vil (og gjør det, for all del! Det er viktig uansett) men det blir aldri som før. Dere får finne andre måter å nye hverandre på, det finnes mye. Du kan f.eks. bruke buttplug for å gjøre det "trangere" for han. Man må bare være kreativ. Man kan også lære seg å nye sexen sammen på nytt, han må bare ikke være besatt på "hvordan ting var før".

Hvor har du dette fra, som en kategorisk sannhet? Min kone er både trangere og mer «muskuløs» der nede, etter tre barnefødsler (takket være knipeøvelser). Så nei, hun er ikke som før - hun er myyye bedre😁

Anonymkode: 53a7d...443

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor har du dette fra, som en kategorisk sannhet? Min kone er både trangere og mer «muskuløs» der nede, etter tre barnefødsler (takket være knipeøvelser). Så nei, hun er ikke som før - hun er myyye bedre😁

Anonymkode: 53a7d...443

Så digg for deg! Hurra! Det er det man får (eller, fikk, kanskje) forklart ved graviditeten, at det blir løsere (naturligvis ikke etter keisersnitt). Og sånn "er det bare". Så vet ikke - Jeg kan ikke gå tilbake og spørre de utallige helsepersonene som har fortalt meg dette dessverre. Barnet som utvidet tunellen min er for gammelt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Praktspragla skrev (14 timer siden):

Snakk for deg selv. Mulig jeg er føles annerledes enn før fødsel, men jeg er i hvert fall ikke videre. Har født to barn, blitt klippet og sydd begge gangene. Og har brukt knipeøvelser aktivt. Faren til ungene sa det var mer en trangt nok, og kom fort hver gang. Har hatt sex med flere andre etterpå, som skryter av min vagina. 

Anonymkode: c01e3...bbf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er jo sant, dessverre. Trist men å føde barn medfører stor risiko for dårligere sexliv.

Tviler på at det finnes voksne mennesker som ikke vet at svangerskap og fødsel kan ha en varig påvirkning på seksualfunskjon. Da er man sørgelig uopplyst.

Anonymkode: 1b8ac...843

Skrevet

Det er 3mnd siden for svarte! 

Har 3 barn med 2 samboere. De ble som før, etterhvert, for meg. Gi det et par år. 

De merket også at ting ble forandret etter fødsel. Men for meg ble det likt etter ett par år. Sånn er livet. 

AnonymBruker
Skrevet
On 3/7/2024 at 10:42 PM, AnonymBruker said:

For det første så var dette en kjip kommentar fra mannen din. For det andre, han må justere forventningene sine. Kanskje han kan ta operasjon for å fortykke penisen? 

Anonymkode: ccdc5...8c4

Kjip og kjip. Det er jo ærlig og åpen kommunikasjon. Så kan man jo velge å ta det konstruktivt og åpent eller man kan ta imot med følelser (som en kvinne) og lage det til et problem det ikke er. Er det bedre om mannen sier sexen er kjeeeeempegod, men da lyver? Nei, det er det ikke. 

Fitta di fikser seg etterhvert. Det er null problem. Mannen din har neppe alternativer uansett så han må bare akseptere det. 

Anonymkode: a519d...aa5

AnonymBruker
Skrevet
On 3/7/2024 at 10:54 PM, AnonymBruker said:

Kjære vene. Du har født for 3!!!! mnd siden. Det tar opp til et år før kroppen kommer seg skikkelig etter svangerskap og fødsel. Han høres ikke mye mann ut. Høres ut som en umoden  guttunge som ikke evner å reflektere rundt hva en fødsel gjør med kroppen.  Han får ta i bruk hånda om han er så misfornøyd, og heller ha fokus  på papparollen. 

Anonymkode: ecef0...c2c

Hvorfor føler du behov for å rakke ned på mannen hennes og hva han opplever? Det er da helt legitim problemstilling. Sier mer om deg og hva du sliter med. 🌭🪣

Anonymkode: 5b35f...b56

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kjip og kjip. Det er jo ærlig og åpen kommunikasjon. Så kan man jo velge å ta det konstruktivt og åpent eller man kan ta imot med følelser (som en kvinne) og lage det til et problem det ikke er. Er det bedre om mannen sier sexen er kjeeeeempegod, men da lyver? Nei, det er det ikke. 

Fitta di fikser seg etterhvert. Det er null problem. Mannen din har neppe alternativer uansett så han må bare akseptere det. 

Anonymkode: a519d...aa5

Ikke lyv, det er slett ikke sikkert at det på magisk vis fikser seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...