Gå til innhold

Han kjenner lite motstand


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg og mannen min har endelig begynt å ha sex igjen etter jeg fødte sønnen vår for snart 3 mnd siden. 

 

Vi har hatt sex kanskje 5-6 ganger og jeg fikk idag høre fra han at han synes ikke sexen er like god lengre da han føler lite "motstand" mot penisen. Som om vaginaen er vid?

 

Jeg har alltid vært flink til å gjøre knipeøvelser, både før graviditet og i graviditet men har kanskje ikke vært like flink etter fødsel.

 

Jeg er nå kjemperedd for at han ikke vil ha sex med meg fremover og også redd for at han skal være utro.. 

 

Vi er begge veldig seksuelle mennesker og dette er vanligvis en stor del av livet vårt..

 

Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 3809a...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knip

Anonymkode: a3e89...a04

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så var dette en kjip kommentar fra mannen din. For det andre, han må justere forventningene sine. Kanskje han kan ta operasjon for å fortykke penisen? 

Anonymkode: ccdc5...8c4

  • Liker 36
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævlig lite diplomatisk sagt. Ufint og lite klokt. 

  • Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For det første så var dette en kjip kommentar fra mannen din. For det andre, han må justere forventningene sine. Kanskje han kan ta operasjon for å fortykke penisen? 

Anonymkode: ccdc5...8c4

Penisstørrelsen hans er stor nok i mine øyne.

 

Ts.

Anonymkode: 3809a...acd

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei jeg og mannen min har endelig begynt å ha sex igjen etter jeg fødte sønnen vår for snart 3 mnd siden. 

 

Vi har hatt sex kanskje 5-6 ganger og jeg fikk idag høre fra han at han synes ikke sexen er like god lengre da han føler lite "motstand" mot penisen. Som om vaginaen er vid?

 

Jeg har alltid vært flink til å gjøre knipeøvelser, både før graviditet og i graviditet men har kanskje ikke vært like flink etter fødsel.

 

Jeg er nå kjemperedd for at han ikke vil ha sex med meg fremover og også redd for at han skal være utro.. 

 

Vi er begge veldig seksuelle mennesker og dette er vanligvis en stor del av livet vårt..

 

Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 3809a...acd

Her høres det jo nesten ut som sex er hovedfokus i forholdet. 

Dere har et barn sammen, og fokuset er sex? Hvis det er det det står og faller på, så er det vel ganske døfødt hele forholdet.

Anonymkode: 1b195...3d9

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Her høres det jo nesten ut som sex er hovedfokus i forholdet. 

Dere har et barn sammen, og fokuset er sex? Hvis det er det det står og faller på, så er det vel ganske døfødt hele forholdet.

Anonymkode: 1b195...3d9

Herregud... vi har ikke hatt sex på 3 mnd etter fødsel.. selvfølgelig er ikke sex hovedfokus.. men vi ønsker selvfølgelig å nyte hverandre seksuelt, slik andre par gjørt

Anonymkode: 3809a...acd

  • Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går seg til. Be han holde slike kommentarer for seg selv. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Herregud... vi har ikke hatt sex på 3 mnd etter fødsel.. selvfølgelig er ikke sex hovedfokus.. men vi ønsker selvfølgelig å nyte hverandre seksuelt, slik andre par gjørt

Anonymkode: 3809a...acd

Men du er redd for at han skal være utro eller gå fra deg, fordi han synes du er for vid. Det er jo ganske spesielt når dere har fått et barn sammen, burde ikke det veie tyngre enn sexen?

Anonymkode: 1b195...3d9

  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene. Du har født for 3!!!! mnd siden. Det tar opp til et år før kroppen kommer seg skikkelig etter svangerskap og fødsel. Han høres ikke mye mann ut. Høres ut som en umoden  guttunge som ikke evner å reflektere rundt hva en fødsel gjør med kroppen.  Han får ta i bruk hånda om han er så misfornøyd, og heller ha fokus  på papparollen. 

Anonymkode: ecef0...c2c

  • Liker 18
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Her høres det jo nesten ut som sex er hovedfokus i forholdet. 

Dere har et barn sammen, og fokuset er sex? Hvis det er det det står og faller på, så er det vel ganske døfødt hele forholdet.

Anonymkode: 1b195...3d9

Selv med barn i forholdet er sex viktig for mange.
Det at foreldrene har et godt sexliv er indirekte viktig for barnet også, siden sex ofte er en viktig byggestein i forhold. Godt sexliv bidrar til et godt forhold som bidrar til at barnet får en trygg familie å vokse opp i.

Det motsatte er forhold hvor sexen ikke fungerer og de kan fort ende opp med ikke noe forhold ... noe som definitivt er negativt for barnet.

Endret av Even Tuell
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even Tuell skrev (Akkurat nå):

Selv med barn i forholdet er sex viktig for mange.
Det at foreldrene har et godt sexliv er indirekte viktig for barnet også, siden sex ofte er en viktig byggestein i forhold. Godt sexliv bidrar til et godt forhold som bidrar til at barnet får en trygg familie å vokse opp i.

I motsatt fall, er forhold hvor sexen ikke fungerer kan fort ende opp med ikke noe forhold ... noe som definitivt er negativt for barnet.

Burde ikke den viktigste byggeklossen være at man faktisk er glad i hverandre.

Jeg har ennå til gode å høre om et forhold som ender godt hvor det viktigste er sexen.

Anonymkode: 1b195...3d9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebbeliten skrev (2 minutter siden):

Det går seg til. Be han holde slike kommentarer for seg selv. 

Du mener det, ja. Så her skal det ikke være rom for å kommunisere? Det er jo en ærlig sak å fortelle sin partner at sexen ikke er som den var. 
 

Jaggu er det mange hårsåre kvinnemennesker der ute. 

Anonymkode: 2dd48...0f3

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå til gynekolog 

Anonymkode: da4ee...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du mener det, ja. Så her skal det ikke være rom for å kommunisere? Det er jo en ærlig sak å fortelle sin partner at sexen ikke er som den var. 
 

Jaggu er det mange hårsåre kvinnemennesker der ute. 

Anonymkode: 2dd48...0f3

Jeg synes ikke det er å være hårsår å ikke føle godt om slike kommentarer. Det må ha vært en utrolig vond ting å høre. Det er kroppen hennes, og det er en del av henne som muligens for alltid vil være annerledes grunnet svangerskap og fødsel. Knipeøvelser kan selvsagt hjelpe, og gjør mange ganger det også, men for alle er det ikke slik. Seksualiteten er også en viktig del av ens innerste, mest private liv, og så skal noen kommentere negativt - da er man ikke hårsår som reagerer. Det er naturlig å reagere, noe annet ville vært rart.

Anonymkode: 81408...cce

  • Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du mener det, ja. Så her skal det ikke være rom for å kommunisere? Det er jo en ærlig sak å fortelle sin partner at sexen ikke er som den var. 
 

Jaggu er det mange hårsåre kvinnemennesker der ute. 

Anonymkode: 2dd48...0f3

Men kjære vene. Det et da ikke hennes feil?  Kroppen må jo få tid å komme seg.  Å kommunisere slikt 3 mnd etter fødsel bidrar ikke til et godt sexliv, det har motsatt effekt. Greit det skal være rom kommunikasjon, men det ksn kanskje vente til ting faktisk har reparert seg. Ufattelig hvor mange menn som ikke evner å bruke hodet. 

Anonymkode: ecef0...c2c

  • Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Gå til gynekolog 

Anonymkode: da4ee...e53

Hva tenker du en gynekolog skal gjøre etter så kort tid? Sy henne igjen?

Som mor til 2 barn, som har opplevd  større komplikasjoner etter fødsel, kan jeg love deg at ingenting blir gjort før det har gått over ett år. I mitt tilfelle fikk jeg livmorfremfall i så stor grad at livmortappen stod i åpningen av skjeden. Det var åpenbart et problem, men det ble ikke en gang vurdert før etter 1.5 år. Deretter måtte jeg vente i enda et halvt år før jeg fikk operasjon. At man er litt videre i etterkant av fødsel er HELT normalt. Det går seg faktisk til. 

Anonymkode: ecef0...c2c

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ufattelig hvor mange menn som ikke evner å bruke hodet.

De bruker bare feil hode da ;) 

Anonymkode: d96ea...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du mener det, ja. Så her skal det ikke være rom for å kommunisere? Det er jo en ærlig sak å fortelle sin partner at sexen ikke er som den var. 
 

Jaggu er det mange hårsåre kvinnemennesker der ute. 

Anonymkode: 2dd48...0f3

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Patetisk trolleforsøk. 

 

Nei. Her skal det IKKE være rom for å kommunisere rasshølkommunikasjon. Det har absolutt ingen bruk for. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det må være lov for mannen å si at han ikke nyter sexen, men litt dumt ordvalg kanskje. 

Det går seg til. Fortsett å gjør knipeøvelser. I mellomtiden kan dere kanskje utforske div posisjoner. Misjonær med kvinnens knær mot brystet eller doggy i "child's pose" gir litt trangere forhold. Evt fokuser på andre ting, massasje, oralsex, bruk leketøy på hverandre. Analsex. Kanskje litt lett bondage og tease and denial før dere bruker hendene på hverandre.

Det at du er redd for at han skal være utro er utrolig trist å lese. Snakk sammen. 

Anonymkode: bbe15...c73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...