Gå til innhold

Opptatte folk som glaner og stirrer, slutt!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Tror du genuint at når de ikke engang tar dem som faktisk begår fullt seksuelt overgrep med penetrasjon, vold! I gruppe til å med, med bevismateriale som video og vitne, at de kommer til å ta noen for å ha sett på noen. ??

Anonymkode: 2ce29...8ca

Dessverre har du nok rett i dette. Det viser bare hvor grovt underbemannet politiet er og hvor lite de er villige til prioritere dette arbeidet. Det viser med all tydelighet at det er langt til vi oppnår likestilling i samfunnet. Hadde dette gått ut over menn, hadde prioriteringen vært helt annerledes.

Anonymkode: 064da...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Dessverre har du nok rett i dette. Det viser bare hvor grovt underbemannet politiet er og hvor lite de er villige til prioritere dette arbeidet. Det viser med all tydelighet at det er langt til vi oppnår likestilling i samfunnet. Hadde dette gått ut over menn, hadde prioriteringen vært helt annerledes.

Anonymkode: 064da...d26

Det går utover menn. Vi blir stemplet som gruppe av noe så uskyldig som tilfeldige, bevisste, ubevisste og uheldige blikk.
Bryr meg ikke det minste om kvinner ser på meg. De måtte gjerne gjort det oftere for min del. Jeg gidder ikke forårsake storm i vannglass selv om det er dama mi som opplever blikk, og ikke jeg. Vi stoler på hverandre, og bryr oss ikke om en av oss kikker eller ser. Helt naturlig.

Anonymkode: 44561...aa9

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke ha forskjellige stirreregler for folk som er single og i forhold. Enten må alle kunne stirre eller ingen

Endret av Majer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det går utover menn. Vi blir stemplet som gruppe av noe så uskyldig som tilfeldige, bevisste, ubevisste og uheldige blikk.
Bryr meg ikke det minste om kvinner ser på meg. De måtte gjerne gjort det oftere for min del. Jeg gidder ikke forårsake storm i vannglass selv om det er dama mi som opplever blikk, og ikke jeg. Vi stoler på hverandre, og bryr oss ikke om en av oss kikker eller ser. Helt naturlig.

Anonymkode: 44561...aa9

Det går ut over kvinners følelse av trygghet, og det kan ødelegge en kvinnes liv. Dette må derfor prioriteres, som annen kvinnefiendtlig adferd.

Anonymkode: 064da...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (2 minutter siden):

Kan ikke ha forskjellige stirreregler for folk som er single og i forhold. Enten må alle kunne stirre eller ingen

Forskjellen er vel de som sier ut som de føler de har feil dame 😄

Anonymkode: a1ed2...872

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det går ut over kvinners følelse av trygghet, og det kan ødelegge en kvinnes liv. Dette må derfor prioriteres, som annen kvinnefiendtlig adferd.

Anonymkode: 064da...d26

Blikk kan ødelegge kvinners liv??
Snakker vi egentlig om det samme her, eller fremhever hi at mennene hun peker ut forlater kona for å følge etter henne og terrorisere henne med blikk vel vitende om at hun sjeneres av dette?

Anonymkode: 44561...aa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Håper jeg ikke er alene om å reagere på dette?

Nei, det er du ikke. Jeg var gift med en mann som var sånn. Han ville gjerne gå litt bak meg når vi var ute så han kunne stirre i fred. Men det var så flaut, nedverdigende og ydmykende. Og jeg så jo at damene han glodde på la merke til det, og de fleste vokste flere cm og ble glade og følte seg fine, mens jeg som var kona hans bare døde mer og mer inni meg for hver gang. 

Han skjønte ikke problemet, dvs han nektet for at han stirret i det hele tatt, til og med da ungene begynte å kommentere det 🙄 Eks nå. 

Anonymkode: db6b9...cca

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det går ut over kvinners følelse av trygghet, og det kan ødelegge en kvinnes liv. Dette må derfor prioriteres, som annen kvinnefiendtlig adferd.

Anonymkode: 064da...d26

Hva er kvinnefiendlig med å beundre noe pent? Det hadde vært mye verre om å glaningen handlet om å avsky noe stygt, som på ekte kan være ødeleggende.
Hva kvinner "føler" er ikke noe vi kan styre uansett. Det er bare tull å hevde at dette er kvinnefiendlig atferd, til og med for de snøfnuggene som ønsker å styre hvem som får lov til å se og hvem som ikke får det. Wow, jeg er så glad jeg ikke er ung på dagens sjekkemarked. Tror prisen kan være forferdelig om han ikke gjør alt rett fra første stund dersom til og med blikk, også fra menn i forhold blir beskyldt for å være kvinnefiendtlig.

Av en eller annen grunn mistenker jeg ts for å være et mannetroll som forsøker å sverte kvinner, for dette virker for dumt. Men ok.. Brukerdebatt. Ferdig.

Anonymkode: 44561...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel derfor solbriller er så bra, så kan man se hvor man vil uten at hysterikere får anfall. 

Anonymkode: 0ade4...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her!

Må skyte inn at 1) ja, man ser forskjell på interesserte blikk, stirring/glaning og folk som bare har zoonet ut, 2) mye mulig at folk også kan «lure seg unna» og blikker folk i øst og vest, uten at partneren merker det, men så til 3) … HVORFOR??

La oss si at man finner noen attraktiv; likevel, hvorfor stirre?

Én ting er at alle kan sikkert se litt ekstra på noen som skiller seg ut i f.eks. positiv forstand da, men hvor nerd er det ikke å stirre (spesielt intenst) etter folk? Mao. hvor desp fremstår man ikke da? Det handler jo om respekt og måten man fremstår i offentligheten på. Har aldri noensinne gjort dette, i alle fall ikke i edru tilstand 🤠 og synes det som sagt er flaut på vegne av partner/familie, når andre gjør det.

Et eksempel kan være menn på bussen. Hvis jeg har fått 😏-blikket i 5 min straight uten å se bort, tvers over «rommet», men ikke respondert positivt… hvorfor ikke bry seg litt opp folkeskikk og respekt? Det er greia jeg lurer på. 

Anonymkode: 8b421...a77

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo se på hva man vil. Men å stirre på noen er litt frekt synes jeg. Men det er jo ikke sikkert folk ser på deg fordi du er deilig. Det kan være en million andre grunner til at noen ser på deg.

Anonymkode: 99d0d...8a8

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er vel derfor solbriller er så bra, så kan man se hvor man vil uten at hysterikere får anfall. 

Anonymkode: 0ade4...760

Åh, vi vet hvor dere ser. Trust me.

Anonymkode: a1ed2...872

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Av en eller annen grunn mistenker jeg ts for å være et mannetroll som forsøker å sverte kvinner, for dette virker for dumt. Men ok.. Brukerdebatt. Ferdig.

Anonymkode: 44561...aa9

Er ikke er mannetroll heldigvis, er mer det at jeg legger stadig merke til dette, pluss har vært mye ute i utelivet og lagt merke til hvor mange som prøver seg og er beint frem utro 🤮🫠 Noen har til og med nylig fått baby med dama hjemme, liksom!

Jobbet i barnehage for noen år siden, da fikk jeg en melding på FB av en av fedrene (æsj!), som for øvrig var gift…

Man blir redd for at det skal skje en selv, og stirring som dette føles som en «forløper». Altså ser jeg for meg at det fort kan være disse karene som er lettere å be… dessuten hadde jeg taklet så dårlig om det var min mann som gikk rundt sånn der, for det er jo bare noe man VET er grunnen til blikk/oppmerksomhet.. hvis man er nogen lunde attraktiv (basert på andres reaksjoner og utsagn opp gjennom). Dessverre er det heller ikke snakk om en liten knippe menn, men ganske så mange, spes hvis man er litt obs på det og faktisk legger merke til det!

Ts

Anonymkode: 8b421...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åh, vi vet hvor dere ser. Trust me.

Anonymkode: a1ed2...872

Neida.

Anonymkode: e8f9c...311

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

🤮

Vet du hva, mulig folk har forskjellige syn i forholdet sitt på hva som er «innafor» eller ikke… men kjenner jeg kan bli ekstremt satt ut når jeg ser partneren (da som oftest til en dame, altså mann) glaner etter meg (og sikkert andre) MENS hun går ved siden av! Eller enda verre; på matbutikken eller på IKEA med hele familien på slep!

Et kompliment at noen tydelig syntes man ser bra ut, men utrolig respektløst!? Jeg hadde skilt meg om det var min ektemann som vred hodet rundt på seg for å stirre etter damer når vi gikk ut sammen. Og ja, jeg har en mann selv og aldri opplevd han gjøre dette, ingen tidligere partnere heller. 

Håper jeg ikke er alene om å reagere på dette? Etter at jeg flyttet til by, har dette blitt mer og mer obvious for meg og SPESIELT hvis man går ut enda finere kledd og pyntet enn vanlig. Nei, jeg ser ikke weird eller utfordrende ut på noe vis, og siden majoriteten er menn, så kan man tenke seg… Please slutt om du er en av disse!! 

Når det er sagt, er yngre folk/menn mye mer diskré og har langt bedre sosiale antenner på dette enn menn 45+

Anonymkode: 8b421...a77

Min mann fårda lovå se på damer og jeg menn. Men vi spiser hjemme da.

Anonymkode: 8a5fd...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Uønskede blikk er et seksuelt overgrep som er straffbart. Det er på tide at uønskede blikk alltid fører til tiltale og rettsak. Som ellers når det gjelder seksuell kriminalitet, bør det innføres omvendt bevisbyrde, og han som ser på en kvinne uten tillatelse, bør få sin rettmessige straff!

Anonymkode: 064da...d26

Formildende omstendigheter for de som er nærsynt.? 🤣

Anonymkode: 9cd9a...f02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er et klart brudd på straffeloven §298. Straffen er begrenset oppad til 1 års fengsel, men kanskje er dette tilstrekkelig?

Anonymkode: 064da...d26

Komplett idioti. Nok et bevis på at haugevis av lover i Norge blir skrevet i fylla.

Samtidig er jeg rimelig trygg på at denne paragrafen aldri har vært brukt mot noe så diffust som et blikk. Aldri hørt noe dummere. Og hvem sitter i så fall på bevis for motivet for dette blikket fra denne bestialske "overgriperen??"

Anonymkode: 9cd9a...f02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, vi er jo en gjeng kåtpeiser.

Anonymkode: a7ea7...a47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever det samme selv, menn som stirrer med familien sin eller dama sin på slep, så stirrer de og i blant smiler og blunker. En av bussjåførene i kommunen vår stirrer i speilet, tom datteren min har kommentert det, og en gang stoppet han bussen og vinket ut vinduet imens det satt mange passasjerer ombord i bussen.. og jeg kjenner ikke fyren engang! Jeg møtte på bussjåføren sammen med dama sin en gang på kiwi og han glodde, jeg gikk langt unna og gjemte meg blant hyllene. Opplever ofte mannfolk som snur seg når de kjøre bil og ikke ser fram på veien før de har passert meg. Det blir for dumt!!

Anonymkode: d1b19...2b9

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er vel litt paranoid hvis man tror at alle går og stirrer på en, hallo? Bakkekontakt.

Anonymkode: 51e93...6fb

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...