Gå til innhold

Opptatte folk som glaner og stirrer, slutt!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

🤮

Vet du hva, mulig folk har forskjellige syn i forholdet sitt på hva som er «innafor» eller ikke… men kjenner jeg kan bli ekstremt satt ut når jeg ser partneren (da som oftest til en dame, altså mann) glaner etter meg (og sikkert andre) MENS hun går ved siden av! Eller enda verre; på matbutikken eller på IKEA med hele familien på slep!

Et kompliment at noen tydelig syntes man ser bra ut, men utrolig respektløst!? Jeg hadde skilt meg om det var min ektemann som vred hodet rundt på seg for å stirre etter damer når vi gikk ut sammen. Og ja, jeg har en mann selv og aldri opplevd han gjøre dette, ingen tidligere partnere heller. 

Håper jeg ikke er alene om å reagere på dette? Etter at jeg flyttet til by, har dette blitt mer og mer obvious for meg og SPESIELT hvis man går ut enda finere kledd og pyntet enn vanlig. Nei, jeg ser ikke weird eller utfordrende ut på noe vis, og siden majoriteten er menn, så kan man tenke seg… Please slutt om du er en av disse!! 

Når det er sagt, er yngre folk/menn mye mer diskré og har langt bedre sosiale antenner på dette enn menn 45+

Anonymkode: 8b421...a77

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det nytter ikke å be folk slutte. De enten skjønner det ikke, eller gir jamt faen. 

Anonymkode: a1ed2...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit så lenge man ikke snur seg etter dem å gjør det for åpenbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flaut når det er så åpenlyst! 

 

Men når det er sagt. Jeg er fæl til å gjøre det samme selv. Stirrer på pene eller interessante mennekser. Uavhengig av kjønn, eller om jeg går med mannen min. Blir så fascinert!  Prøver å være diskré, men ikke alltid lett. Er jo så mye spennende der ute!

Anonymkode: ca115...6e0

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk glaner av så mange ulike årsaker at det er ikke sikkert det er fordi de synes du er så deilig. Det er ikke sikkert de ser på deg en gang, men kanskje ser på noe eller noen bak deg. Kanskje de synes du ligner på noen de kjenner? Eller bare har apatisk "saustirr" der de ser mot deg men er helt i sin egen verden og tenker på ett eller annet. Ser for meg at stressa familiemenn med kone og unger på slep gjerne kan falle i siste kategori.

Det er stygt å stirre, men du må nesten vise litt forståelse for at folk må plassere øynene sine ett eller annet sted når de er ute og går. Hvis du tror det er fordi du er så fin å se på, så ta det nå bare som en kompliment og bruk energien din på noe annet. Så lenge de ikke legger an på deg, så har de ikke gjort noe galt.

Anonymkode: a025e...60e

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

...du må nesten vise litt forståelse for at folk må plassere øynene sine ett eller annet sted når de er ute og går...

Anonymkode: a025e...60e

Den var tynn 😀 Som om menn tilfeldigvis glor på andre menn. 

Anonymkode: a1ed2...872

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg glaner og stirrer og sikler så mye jeg vil og det får du bare godta.

Anonymkode: 2123d...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har observert noen sånne. Syns synd i damene deres. Driter i om det er biologisk naturlig og alt det der, har man så dårlig selvkontroll og lite respekt for partneren sin så tenker jeg mitt ass.... 

Anonymkode: 857c6...db4

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folk glaner av så mange ulike årsaker at det er ikke sikkert det er fordi de synes du er så deilig. Det er ikke sikkert de ser på deg en gang, men kanskje ser på noe eller noen bak deg. Kanskje de synes du ligner på noen de kjenner? Eller bare har apatisk "saustirr" der de ser mot deg men er helt i sin egen verden og tenker på ett eller annet. Ser for meg at stressa familiemenn med kone og unger på slep gjerne kan falle i siste kategori.

Det er stygt å stirre, men du må nesten vise litt forståelse for at folk må plassere øynene sine ett eller annet sted når de er ute og går. Hvis du tror det er fordi du er så fin å se på, så ta det nå bare som en kompliment og bruk energien din på noe annet. Så lenge de ikke legger an på deg, så har de ikke gjort noe galt.

Anonymkode: a025e...60e

Uønskede blikk er et seksuelt overgrep som er straffbart. Det er på tide at uønskede blikk alltid fører til tiltale og rettsak. Som ellers når det gjelder seksuell kriminalitet, bør det innføres omvendt bevisbyrde, og han som ser på en kvinne uten tillatelse, bør få sin rettmessige straff!

Anonymkode: 064da...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt innbilsk ;)

Anonymkode: b2797...eae

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Det gjør aldri min mann, han er ikke oppdratt av svin. 

2: jeg pleier å sende et lite pent blikk til de mennene som gjør dette, og har fått høre at jeg er iskald. Det kan jeg gjerne være, de lange blikkene mens du går med noen du er glad i er bare ekkelt. Skal du glane og sikle etter hele verden så vær singel da. 

Liker forøvrig ikke sånne blikk om de kommer fra en singel person og jeg er singel selv heller. 

Anonymkode: 54c50...323

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å gjøre noe menn synes er ekkelt eller spesielt. Som å spytte en diger klyse på bakken,late som jeg drar trusa ut av ræva eller setter meg ned på en veldig maskulin og karslig måte osv.. Det funker!

Anonymkode: 57907...513

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Den var tynn 😀 Som om menn tilfeldigvis glor på andre menn. 

Anonymkode: a1ed2...872

Hvordan vet du at TS blir glodd på? Det kan jo være at hun bare føler seg beglodd og henger seg veldig lett opp i hvert eneste blikk hun får.
Alle glor litt av og til, av ulike årsaker. Ofte uten at man tenker over det. Ser du virkelig kun på mennesker du synes er tiltrekkende?

Anonymkode: a025e...60e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er dårlig på å legge merke til om menn ser på meg, går alltid i min egen verden😅 Men mannen min sier at han ofte ser menn som ser litt ekstra på meg. Han synes det er ubehagelig at enkelte menn har så lite kontroll på seg selv, og at det er veldig rart hva enkelte menn får seg til å gjøre. Mannen min sine døtre er unge voksne, så han er derfor ekstra oppmerksom på hvordan menn oppfører seg da han har skjønt hvor mye ekkel oppførsel vi damer må oppleve.

Anonymkode: 86d71...880

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Uønskede blikk er et seksuelt overgrep som er straffbart. Det er på tide at uønskede blikk alltid fører til tiltale og rettsak. Som ellers når det gjelder seksuell kriminalitet, bør det innføres omvendt bevisbyrde, og han som ser på en kvinne uten tillatelse, bør få sin rettmessige straff!

Anonymkode: 064da...d26

Kutt ut.
Sånne "spøker" er bare gøy i hodet til overgripere som prøver å uskyldiggjøre overgrepene sine ved å lage tullete stråmenn om at "man kan jo ikke en gang se på damene lenger!"

Anonymkode: a025e...60e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"man kan jo ikke en gang se på damene lenger!"

Anonymkode: a025e...60e

Det er jo akkurat det denne tråden handler om, din tulling.

Anonymkode: 2123d...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kutt ut.
Sånne "spøker" er bare gøy i hodet til overgripere som prøver å uskyldiggjøre overgrepene sine ved å lage tullete stråmenn om at "man kan jo ikke en gang se på damene lenger!"

Anonymkode: a025e...60e

Nå er det du som bagatelliserer seksuelle overgrep. Dette er vederstyggelig og ødelegger livene til kvinnene som utsettes. Absolutt nulltoleranse er den eneste gangbare vei.

Anonymkode: 064da...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare blikk, så lenge de holder seg unna må det nå gå bra. Jeg ser på alle, sjekker ut folk sine klær, lurer på hvordan de har det osv. Er kvinne. Prøver å ikke stirre, men tror kanskje jeg anerkjenner nærmest hver eneste person som går forbi om jeg ikke har det travelt eller tenker på noe annet.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå er det du som bagatelliserer seksuelle overgrep. Dette er vederstyggelig og ødelegger livene til kvinnene som utsettes. Absolutt nulltoleranse er den eneste gangbare vei.

Anonymkode: 064da...d26

Et blikk er ikke seksuellt overgrep, nå må du serriøst slutte. Om du kun har hatt blikk på deg har du ikke opplevd traumene av overgrep. Det er faktisk kvalmt å påstå. Skjerp deg.

Anonymkode: 2ce29...8ca

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du hadde likt dét......nesten ingen som ser på deg eller snur seg. Da hadde du sippet om lite oppmerksomhet.

 

Anonymkode: 95503...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har observert noen sånne. Syns synd i damene deres. Driter i om det er biologisk naturlig og alt det der, har man så dårlig selvkontroll og lite respekt for partneren sin så tenker jeg mitt ass.... 

Anonymkode: 857c6...db4

Mannen min stirrer av og til - og det gjør jeg også :) Trenger ikke være fordi man synes andre er pene, men folk kan fascinere.  Det er helt naturlig fra naturens side. 

Anonymkode: 86a08...49a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...