Gå til innhold

Opptatte folk som glaner og stirrer, slutt!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tipper de snur seg fordi de merker at du stirrer på dem og følger med. Kanskje de tror DU prøver å få kontakt med dem, eller at de blir usikker på om de kjenner deg ;) 

Anonymkode: 86a08...49a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvordan vet du at TS blir glodd på? Det kan jo være at hun bare føler seg beglodd og henger seg veldig lett opp i hvert eneste blikk hun får.
Alle glor litt av og til, av ulike årsaker. Ofte uten at man tenker over det. Ser du virkelig kun på mennesker du synes er tiltrekkende?

Anonymkode: a025e...60e

Jeg vet ingenting om hva som faktisk skjer på gata med ts, og neppe du heller. Men både kvinner og mennesker glor på kvinner. Kvinner glor litt på menn men diskret. Menn glor derimot ikke på hverandre, for det har de mindre interesse av og dessuten blir andre menn sinte. 

Jeg glor på alle, jeg, inkludert dyr og barn. Og vet at jeg gjør det. Mange synes det er hyggelig, og fordi det er bevisst kan jeg raskt slutte om noen synes det er påtrengende. 

Anonymkode: a1ed2...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok litt fæl til å glane. Det er ikke nødvendigvis på pene mennesker, men gjerne mennesker med særegenheter. Kanskje litt spesielle mennesker. Det er ikke meningen å gjøre det, er bare en lei uvane. 

Anonymkode: f9b00...9ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva det er å glane på. Jeg er en sucker etter kvinners underliv og ser jeg noe jeg liker, henger øynene vel og lenge der.

Hva folk syns om dette gir jeg meg pokker i.

Anonymkode: e8f9c...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Uønskede blikk er et seksuelt overgrep som er straffbart. Det er på tide at uønskede blikk alltid fører til tiltale og rettsak. Som ellers når det gjelder seksuell kriminalitet, bør det innføres omvendt bevisbyrde, og han som ser på en kvinne uten tillatelse, bør få sin rettmessige straff!

Anonymkode: 064da...d26

Sannsynligvis tuller du, men hvis du mener dette seriøst: Hvor i straffeloven finner du noe om at dette er et seksuelt overgrep?

Anonymkode: 0e45d...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Et blikk er ikke seksuelt overgrep, nå må du seriøst slutte. Om du kun har hatt blikk på deg har du ikke opplevd traumene av overgrep. Det er faktisk kvalmt å påstå. Skjerp deg.

Anonymkode: 2ce29...8ca

Du har rett i at de fleste overgrep er langt alvorligere og mer traumatiserende enn uønskede blikk. Slike blikk er likevel også  (som regel) seksuelle overgrep. Det at andre overgrep er mer alvorlige, rettferdiggjør ikke blikkene.

Anonymkode: 064da...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Sannsynligvis tuller du, men hvis du mener dette seriøst: Hvor i straffeloven finner du noe om at dette er et seksuelt overgrep?

Anonymkode: 0e45d...065

Dette er et klart brudd på straffeloven §298. Straffen er begrenset oppad til 1 års fengsel, men kanskje er dette tilstrekkelig?

Anonymkode: 064da...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er et klart brudd på straffeloven §298. Straffen er begrenset oppad til 1 års fengsel, men kanskje er dette tilstrekkelig?

Anonymkode: 064da...d26

Det må være tilstrekkelig at det oppleves som et seksuelt overgrep for at det skal defineres som sådan.

Anonymkode: 064da...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt morsomt, jeg. Tror ikke akkurat dama merker det alltid heller. Sjelden jeg ser de som snur seg 180 grader liksom, det er mer bare øynene og ikke hele hodet som oftest. 

Noen mister tråden i setningen til og med. Og nei, jeg er ikke verdens vakreste kvinne. I min erfaring så er det mye med hva man har på seg egentlig. En sommerkjole, med litt kløft, kanskje uten BH - da kan du se ut som et troll i trynet og jeg tror menn vil glo.

Synes nesten det morsomste er de som jeg leser litt som å med fullt overlegg snu seg mot dama og si noe, som for å demonstrere at de ikke ser. 

Nå kan dere jo kalle meg innbilsk, eller påstå at blikk bare faller her og der og jeg leser for mye inn i det. Jeg lover deg at jeg ikke gjør det. Jeg tror mange kvinner kan være enig i at dette skjer. OG menn! 

Du må være litt oppmerksom på det da, om man går helt i egen verden som vi alle gjør iblant så merker man jo ingenting. Løfter du blikket og observerer så ser du det. Da får du kanskje øyenkontakt også, som kan "forverre" det. 

Men synes ikke det gjør noe jeg da. Lov å se på menyen så lenge man spiser hjemme osv.

Anonymkode: 1eecd...39d

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er et klart brudd på straffeloven §298. Straffen er begrenset oppad til 1 års fengsel, men kanskje er dette tilstrekkelig?

Anonymkode: 064da...d26

Dette tar vi med stor ro.

Anonymkode: e8f9c...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker said:

1: Det gjør aldri min mann, han er ikke oppdratt av svin. 

2: jeg pleier å sende et lite pent blikk til de mennene som gjør dette, og har fått høre at jeg er iskald. Det kan jeg gjerne være, de lange blikkene mens du går med noen du er glad i er bare ekkelt. Skal du glane og sikle etter hele verden så vær singel da. 

Liker forøvrig ikke sånne blikk om de kommer fra en singel person og jeg er singel selv heller. 

Anonymkode: 54c50...323

Ingen av mine tidligere forhold tror at jeg er sånn heller, altså et svin, som du kaller det. Fordi:
Det er kjempelett å se og kaste blikk uten at hun eller andre merker det!! Og det er faktisk ikke noe man alltid kan noe for.
Yngre menn er bedre enn eldre?! 😂  Etter som innstinktet naturlig avtar med alderen, er det mest de eldre som vokser det av seg, og begynner å prate til blomstene sine.

Anonymkode: 44561...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette er et klart brudd på straffeloven §298. Straffen er begrenset oppad til 1 års fengsel, men kanskje er dette tilstrekkelig?

Anonymkode: 064da...d26

Tror du genuint at når de ikke engang tar dem som faktisk begår fullt seksuellt overgrep med penetrasjon, vold! I gruppe til å med, med bevismateriale som video og vitne, at de kommer til å ta noen for å ha sett på noen. ??

Anonymkode: 2ce29...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen av mine tidligere forhold tror at jeg er sånn heller, altså et svin, som du kaller det. Fordi:
Det er kjempelett å se og kaste blikk uten at hun eller andre merker det!! Og det er faktisk ikke noe man alltid kan noe for.
Yngre menn er bedre enn eldre?! 😂  Etter som innstinktet naturlig avtar med alderen, er det mest de eldre som vokser det av seg, og begynner å prate til blomstene sine.

Anonymkode: 44561...aa9

De eldre er tregere til å se bort. Å det kan hende vi tenker at eldre som ser på oss som er yngre skal like det i større grad enn det vi tenker at noen som er nærmere vår alder vil bry seg eller kan tenke på noe annet? Så kan være vi bare tenker de er verre?

Anonymkode: 2ce29...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har rett i at de fleste overgrep er langt alvorligere og mer traumatiserende enn uønskede blikk. Slike blikk er likevel også  (som regel) seksuelle overgrep. Det at andre overgrep er mer alvorlige, rettferdiggjør ikke blikkene.

Anonymkode: 064da...d26

Det er ikke overgrep å se, ærlig talt! Bidrar disse til overgrepsstatistikken, er det ikke rart den skyter i været og gir inntrykk av et samfunn i fordervelse.
Det er like vanlig å se etter, direkte glane og nedverdige folk som er subjektivt stygge, har fysiske handikap og annet som skiller seg ut. Kan ikke kategoriseres som overgrep av den grunn.

Anonymkode: 44561...aa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Noen ganger kan blikk låse seg uten at det betyr noen ting. Skjedd med meg flere ganger uten at jeg har tenkt på at jeg er interessert i vedkommende🤷🏻‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann får snu hodet sitt dit han vil, jeg er trygg på hvor jeg har han så han må få lov å titte litt. 

Anonymkode: 0ade4...760

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er kjempelett å se og kaste blikk uten at hun eller andre merker det!! 

Anonymkode: 44561...aa9

Det er ganskengjennomsiktig når folk prøver å later som de ikke ser på noen. 

Anonymkode: a1ed2...872

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WhisperingWind skrev (2 minutter siden):

Noen ganger kan blikk låse seg uten at det betyr noen ting. Skjedd med meg flere ganger uten at jeg har tenkt på at jeg er interessert i vedkommende🤷🏻‍♀️ 

Det skjer jo alle. Det er ikke det som snakkes om her. Og det trenger ikke nødvendigvis være at man er romantisk interessert heller altså. Men blikket dras mot visse ting, som for eksempel pene mennesker.

Mener du virkelig å si at du aldri i ditt liv har lagt merke til at menn kan stirre på kvinner? At menn ser mer på deg enn kvinner?

Dette er jo ikke bare erfart av utallige kvinner verden rundt, men til og med vitenskapelig bevist. BABYER ser jo lengre på pene mennesker. Det er menneskelig. 90% av all reklame er jo basert på at man legger merke til og ser mer på pene damer.

Jeg skjønner at man kan bare få litt "stirra" på hva som helst, det skjer oss alle. Men om du prøver å påstå at det ikke er noen statistiske og kjønnsbaserte forskjeller i hva man glor på, så tar dere rett og slett feil altså.

Anonymkode: 1eecd...39d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får de ikke til å slutte ved at du oppretter en tråd om dette på KG. Eller tenkte du at vi skulle videreformidle dette til svine-mennene våre? 😂 Neste gang de stirrer på deg, så konfronter han med det samme. Det kan jo bli riktig så underholdende 😀 Ikke glem å oppdatere tråden! 🍿

Anonymkode: 5c63f...294

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

🤮

Vet du hva, mulig folk har forskjellige syn i forholdet sitt på hva som er «innafor» eller ikke… men kjenner jeg kan bli ekstremt satt ut når jeg ser partneren (da som oftest til en dame, altså mann) glaner etter meg (og sikkert andre) MENS hun går ved siden av! Eller enda verre; på matbutikken eller på IKEA med hele familien på slep!

Et kompliment at noen tydelig syntes man ser bra ut, men utrolig respektløst!? Jeg hadde skilt meg om det var min ektemann som vred hodet rundt på seg for å stirre etter damer når vi gikk ut sammen. Og ja, jeg har en mann selv og aldri opplevd han gjøre dette, ingen tidligere partnere heller. 

Håper jeg ikke er alene om å reagere på dette? Etter at jeg flyttet til by, har dette blitt mer og mer obvious for meg og SPESIELT hvis man går ut enda finere kledd og pyntet enn vanlig. Nei, jeg ser ikke weird eller utfordrende ut på noe vis, og siden majoriteten er menn, så kan man tenke seg… Please slutt om du er en av disse!! 

Når det er sagt, er yngre folk/menn mye mer diskré og har langt bedre sosiale antenner på dette enn menn 45+

Anonymkode: 8b421...a77

Jeg som heterofil dame kan også ta meg I å glo på pene kvinner, jeg blir fascinert av hvordan de får til hår, sminke, klær eller lignende som jeg føler jeg ikke får til. Det er så mange nydelige kvinner der ute, i blant får jeg lyst til å skryte til de for noe jeg syns ser veldig bra ut. Men jeg er redd det fremstår som at jeg ikke eier sosiale antenner.

Jeg har f.eks naturlig hår uten noe farging eller striper, ser jeg noen med spennende hårfarge så kikker jeg fælt og lurer på å spørre hvilke frisør de bruker. Eller en utrolig god parfyme, spør man egentlig hva den heter? Jeg klarer ikke å følge opp det med å bruke gjennomført sminke hver dag. Jeg syns det er så fint med de damene som gjør det, så jeg kikker. 

Jeg tror likevel at disse pene damene legger mer merke til at menn glor på de enn at andre damer stirrer litt på de. 

Anonymkode: e9dee...52b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...