Gå til innhold

Er det bare kriminelle som bruker 1000-lapper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Først gir myndighetene oss beskjed om at alle må ha kontanter i beredskapslager, og så er vi plutselig kriminelle? 
 

Make cash great again. Vi er enormt sårbare om vi gjør oss helt avhengige av teknologiske løsninger. 

Anonymkode: 51935...4fa

100% ENIG MED DEG.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har noen tusen-lapper liggende, føler meg ikke kriminell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kriminelt upraktisk å motta penger i tusenlapper Det er jo ikke så lett å betale med det alle steder. Har ikke vekslepenger osv., jeg hadde en liggende i telefoncoveret som reserveløsning, men fikk byttet til meg mindre sedler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Butikkene gir ut tusenlapper og de bankene som fortsatt har penger.

Anonymkode: 81436...5e4

Flere ganger fått ut 1000 lapp i butikk og i minibank

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Først gir myndighetene oss beskjed om at alle må ha kontanter i beredskapslager, og så er vi plutselig kriminelle? 
 

Make cash great again. Vi er enormt sårbare om vi gjør oss helt avhengige av teknologiske løsninger. 

Anonymkode: 51935...4fa

Bare å veksle inn i 500-lapper, hvis du kan finne en bank. Da blir du lovlydig omgående. ☺️

Anonymkode: ecd37...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg får noen tusenlapper til jul og bursdag fra tanten min. 

Anonymkode: ca8c4...cc7

Får ta med at de blir liggende hjemme en stund fordi banken har kort åpningstid og jeg prioriterer sjelden å gå innom der. Kvier meg litt for å betale med de i butikk, ikke fordi jeg er redd for å bli tatt som kriminell men fordi jeg ikke liker å plage ansatte. Får litt sånn følelse at jeg er til bry fordi de har lite veksel. Er ikke alle butikker som vil ha, men det har gått greit å betale i matbutikk. Jeg er alltid litt sånn unnskyldende "Kan jeg betale med denne, jeg har bankkort hvis dere ikke har veksel altså"  

Det gjør meg ikke noe hvis 1000-lappen forsvinner. 500 føles greiere.

Anonymkode: ca8c4...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Får ta med at de blir liggende hjemme en stund fordi banken har kort åpningstid og jeg prioriterer sjelden å gå innom der. Kvier meg litt for å betale med de i butikk, ikke fordi jeg er redd for å bli tatt som kriminell men fordi jeg ikke liker å plage ansatte. Får litt sånn følelse at jeg er til bry fordi de har lite veksel. Er ikke alle butikker som vil ha, men det har gått greit å betale i matbutikk. Jeg er alltid litt sånn unnskyldende "Kan jeg betale med denne, jeg har bankkort hvis dere ikke har veksel altså"  

Det gjør meg ikke noe hvis 1000-lappen forsvinner. 500 føles greiere.

Anonymkode: ca8c4...cc7

Det problemet forsvinner snart når ingenting koster under 1000 lenger 😛 

Anonymkode: ecd37...ade

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er vel kanskje kriminell. Jeg har en del 1000 lapper. Fordi gamle folk betaler med 1000 lapper. Så jeg har noen liggende. Og ungene mine får de når de trenger penger. Håper ikke de blir stempla som kriminell da når dem betaler med 1000 lapp. Dem er 22 og 19 år. 

Anonymkode: 3f2c8...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyne skrev (18 timer siden):

Det er kriminelt upraktisk å motta penger i tusenlapper Det er jo ikke så lett å betale med det alle steder. Har ikke vekslepenger osv., jeg hadde en liggende i telefoncoveret som reserveløsning, men fikk byttet til meg mindre sedler.

Er jo bare å bruke i matbutikk og det går like raskt som kort.

Før pandemien brukte jeg stort sett kontanter som jeg tok ut i bank i butikk. Plutselig turde ikke folk ta på penger og da ble kortet mest brukt, og har fortsatt med det.

Penger er lovlig betalingsmiddel så skal begynne å bruke de mer igjen nå 😅

Anonymkode: 81436...5e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 14.43):

Det er ikke snakk om at det er KUN kriminelle som bruker 1000-lappen, men det er HOVEDSAKLIG kriminelle.

besteforeldre kan uten problemer gi 1000 kr med to 500-lapper uten at det gjør noen forskjell. For kriminelle som kan ha flere hundre tusen i kontanter, vil det gjøre en stor forskjell.

Anonymkode: 9dd67...987

Du mener vel flere hundre tusen som i - - - 1000 - - - lapper - - - i kontanter.

"Kontanter" kan være kronestykker også det. Ooops, slippupp...

Jeg er veldig glad i 1000 lapper, men da med det formålet å samle på de, ikke som du sier å "bruke" de, men jeg blir vel stemplet som kriminell jeg nå da. Noen kaller det å spare, andre kaller det hvitvasking..

Resized_20220921_114250.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet mitt hadde bursdag for ikke så lenge siden og fikk en del penger (kontanter).  i har derfor 2 tusen lapper og 4 stk. 500 lapper i hus nå 🫣Planen er at jeg skal bruke disse kontantene selv slik at jeg kan overfører tilsvarende beløpet til barnets konto. Vi bor et stykke unna banken vår, så gidd ikke reise helt dit for å sette inn pengene på konto der. Kjenner jeg gruer meg litt til å bruke kontantene i frykt for hva de i kassen vil tro 😂 

Anonymkode: 510e3...42b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En syk tanke. Kontanter er lovlig betalingsmåte og ingenting med kriminalitet å gjøre. Alltid lurt med litt kontanter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...