Gå til innhold

Er det bare kriminelle som bruker 1000-lapper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hørte det på nyhetene. Anser meg for veldig lovlydig men har et par tusenlapper i skuffen 😊

Anonymkode: 81436...5e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hørte det på nyhetene. Anser meg for veldig lovlydig men har et par tusenlapper i skuffen 😊

Anonymkode: 81436...5e4

Da er du nok kriminell. Har du oppgitt dem som formue? 😊

Anonymkode: ecd37...ade

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare er kriminelle som bruker tusenlapper er det mange kriminelle tanter/onkler og beste-/oldeforeldre rundt om i landet. 

Anonymkode: caccb...6df

  • Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Langt på vei stemmer det. Kriminelle har gjerne en kontantøkonomi. Jeg har foreldre på 70 + de har heller ingen kontanter. 

Anonymkode: 741cc...fbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt sånn generelt når det gjelder cash at de som betaler med det er kriminelle.. Og vet at det ikke alltid stemmer, er bare jeg som har en heftig fantasi :P Men ser jeg noen flekker opp fem hundre- og tusenlapper tenker jeg mitt ja. 

Anonymkode: 27a8a...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel SETT en tusenlapp, men kan ikke huske å ha eid en selv. For slike summer bruker man kort/faktura/vipps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hørte det på nyhetene. Anser meg for veldig lovlydig men har et par tusenlapper i skuffen 😊

Anonymkode: 81436...5e4

Der ser du... svaret er åpenbart nei :)

Riktignok ikke ofte minibanker gir ut tusenlapper, men noen gjør det.

Vet heller ikke mye om kriminelles økonomi, men de tusenlappene de måtte ha har jo kommet inn i det kriminelle miljøet på et tidspunkt og skal ut igjen på et annet. Det er ikke som om den kriminelle økonomien er et lukket system, det produseres jo ingenting av verdi der.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvsagt er det ikke bare kriminelle som bruker tusenlapper.

Anonymkode: 56ce3...40c

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei

Pleier altid ha kontanter. Veldig greit når systemet er nede i butikker en får nå betalt selv om ikke bankkort system er nede. Noe vi og har lært ungdommen til å altid ha noe kontanter. 

Det blir og anbefalt at en ska ha minst 1000kr pr person i husholdningen som beredskap, tror mange ikke har det

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedda-78 skrev (5 minutter siden):

Har vel SETT en tusenlapp, men kan ikke huske å ha eid en selv. For slike summer bruker man kort/faktura/vipps.

Haha - husker mora mi solgte huset på 1990 - tallet og jeg fikk 100.000 kroner av salget som jeg gikk rundt med i 1000 lapper i en stor konvolutt. Det var andre tider før i tiden.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med kontanthåndtering, og det er lite tusenlapper i omløp. Den vanligste store valøren er 500-lappen. De fleste som bruker tusenlapper er eldre, folk som reiser til mye utlandet og, nettopp kriminelle. Og så er det mange som prøver å få tak i dem i konformasjonssesongen, da de synes det er stiligere å gi i gave enn 2x500.

Anonymkode: 7d607...f3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, da er oldemor kriminell som gir oss oldebarn og alle barnabarna sine 1000 kr hver til jul og bursdager....

Shit... 

Anonymkode: daca1...4fc

  • Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfirmanter har også 1000-lapper innimellom.

Anonymkode: 3b37b...847

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prostituerte bruker også kontakter.

Anonymkode: b79cd...551

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor gir alltid barna og meg kontanter hun er ikke kriminell.

Anonymkode: b9d1b...edf

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde i mange år alle pengene mine stående i utlandet. Da brukte jeg stort sett bare kontanter som jeg tok ut i norske minibanker.

Anonymkode: 56ce3...40c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heldigvis har ikke tannfeen begynt å bruke de 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare kriminelle som bruker 1000 lapper, men det er nok en stor andel. Og det er bare kriminelle som TRENGER 1000 lapper, fordi det blir fort tung og plasskrevende å frakte millionbeløp i 200 lapper. Men bestemor kan godt gi 1000kr i gave med 200lapper i stedet. 

Så de kan godt slutt å produsere og ta ut av sirkulasjon 1000 lapper. De neste som lider av det er kriminelle. 

Anonymkode: 18605...acd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om at det er KUN kriminelle som bruker 1000-lappen, men det er HOVEDSAKLIG kriminelle.

besteforeldre kan uten problemer gi 1000 kr med to 500-lapper uten at det gjør noen forskjell. For kriminelle som kan ha flere hundre tusen i kontanter, vil det gjøre en stor forskjell.

Anonymkode: 9dd67...987

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...