Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nok like redd feminismen som det min mor var. På begynnelsen av 2000 tallet gikk hun fra å være feminist til å ikke ville assosieres med de. Hun titulerte seg som humanist. 

Min mor er for øvrig en av de som gikk tog og stod på podiet for å få kvinners rettighet opp og frem 70, 80 og 90 tallet. Livet bestod av å jobbe for kvinners rettigheter, satt i styrer og stell for bl.a. krisesentre m.m. 

Hun er ikke alene om å gå fra å være feminist til  å bli humanist av den generasjonen som virkelig stod i krigen og jobbet for rettighetene. 

Hva er det dagens unge feminister oppnådd? 

Anonymkode: b3870...c8d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det som hindrer menn er feminist skolen som er skapt for kvinner. Det skal nok komme en intervensjon mot dette faenskapet. Det verste er at du tror du er smartere enn menn som har skapt din pc som du bruker til å latterliggjøre menn med. Det kommer en vakker dag snart, og han som ler sist ler best.

Anonymkode: 96907...5c3

Så rart. Min gutt har da klart et like høyt snitt som min jente. Men så hadde jeg aldri godtatt at han tullet og festet bort hele videregående "fordi gutter er gutter".

Anonymkode: de6a5...1c6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det som hindrer menn er feminist skolen som er skapt for kvinner. Det skal nok komme en intervensjon mot dette faenskapet. Det verste er at du tror du er smartere enn menn som har skapt din pc som du bruker til å latterliggjøre menn med. Det kommer en vakker dag snart, og han som ler sist ler best.

Du mener hun som ler sist, sant!!!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De var vel flere som skapte den sammen, men poenger mener jeg. Menn kan klare skolen de også, pg mange gjør. Det er individuellt hva som fungerer best for elever.

Anonymkode: cbfbd...7b4

Nettopp. Og menn som klager på hvordan kvinner ødelegger gutter i skolen, bør bli lærere, skolebyråkrater, barnehagelærere og politikere. Men det er jo mye bedre å syte og skylde på andre enn å gjøre en innsats selv.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så rart. Min gutt har da klart et like høyt snitt som min jente. Men så hadde jeg aldri godtatt at han tullet og festet bort hele videregående "fordi gutter er gutter".

Samme her, 2 av mine gutter gikk ut med 5,5 og 5,7 i snitt... høyere enn jentene mine gjorde...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nettopp. Og menn som klager på hvordan kvinner ødelegger gutter i skolen, bør bli lærere, skolebyråkrater, barnehagelærere og politikere. Men det er jo mye bedre å syte og skylde på andre enn å gjøre en innsats selv.

… sa "tilhengeren av likestilling".

Uten tegn til ironi. 😂

Anonymkode: 5fec3...7fc

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

… sa "tilhengeren av likestilling".

Uten tegn til ironi. 😂

Likestilling er like muligheter. Mener du som mann at det er for mange kvinner i skolen, så utdanner du deg som lærer og veier opp. Like muligheter. Jeg har flere barn, både gutter og jenter, og har aldri sett noe forskjellsbehandling. Jeg har imidlertid hørt masse snakk fra guttepappaer, særlig dem uten høyere utdanning, snakke ned skolen overfor sønnene sine, si at lekser er noe forbanna tull og at man klarer seg nå uansett.

• Nyttig 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Så synd at du ikke har møtt henne. Men som man reder, ligger man.

Du sur?

AnonymBruker
Skrevet
T-AA skrev (Akkurat nå):

Du sur?

Nope. Det er bare komisk. 

• Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nope. Det er bare komisk. 

Du virker utrolig provosert over at menn kan støtte feminisme. Er du ok?

AnonymBruker
Skrevet
Bromance skrev (8 minutter siden):

Du mener hun som ler sist, sant!!!

Hun er opptatt på onlyfans og har ikke tid til det.

AnonymBruker
Skrevet
T-AA skrev (3 minutter siden):

Du er fullt klar over at du er provoserende. Her en en virtuell klem fordi jeg har hørt at de som utagerer trenger omsorg 🫂

• Liker 1
Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun er opptatt på onlyfans og har ikke tid til det.

Hm... må i såfall være fordi det er et marked for det. Ingen mannlige seere, ingen inntekt via onlyfans 🤣

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du er fullt klar over at du er provoserende. Her en en virtuell klem fordi jeg har hørt at de som utagerer trenger omsorg 🫂

Jeg trenger ingen klem, jeg er glad og feirer feminismen. Du bør prøve det!

AnonymBruker
Skrevet
Bromance skrev (8 minutter siden):

Hm... må i såfall være fordi det er et marked for det. Ingen mannlige seere, ingen inntekt via onlyfans 🤣

Jovisst. Har ingenting med at hun er en skænk å gjøre. Må være fordi det finnes et market. 😆

AnonymBruker
Skrevet
T-AA skrev (6 minutter siden):

Jeg trenger ingen klem, jeg er glad og feirer feminismen. Du bør prøve det!

Jeg feirer da feminismen jeg også. Sitter i mitt eget hus og spiser godteri uten å måtte forholde meg til en jeg ikke fikk velge selv. Kan gjøre hva jeg vil, reise hvor jeg måtte ønske om lommeboken tillater det. Det er ikke sånn at livet er lett, men for min del er ikke feminismen skyld i det som er vanskelig. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
A new man skrev (35 minutter siden):

Nå er det vel du som bruker slike.

Jeg mener de eksemplene på offentlige tilbud ikke er utslag av feminisme. Jeg synes ikke det henger sammen med det du skrev foran om kamp for halve befolkningen. Fødeavdeling var jeg glad for. Ammefri også. Barna våre har god helse. Jeg elsker kona mi og barna mine.

Vært i «voldsmottak», men ikke voldtekt. Det var da jeg fysisk forsøkt å stoppe en voldtekt btw. 

Selvfølgelig er tilbud for kvinner et utslag av feminisme. Det er kvinnesak.
Når jeg skriver at feminisme handler om likestilling for alle, uavhengig av kjønn og de rettighetene som bare gjelder kvinner, så er det jævlig godt gjort å få dette til å virke som en kamp på bekostning av menn.

Det er feministene som står på for at menn har fedrekvote f.eks. - likestilling for alle individer, uavhengig av kjønn.

Gjest Bromance
Skrevet
Andro skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig er tilbud for kvinner et utslag av feminisme. Det er kvinnesak.
Når jeg skriver at feminisme handler om likestilling for alle, uavhengig av kjønn og de rettighetene som bare gjelder kvinner, så er det jævlig godt gjort å få dette til å virke som en kamp på bekostning av menn.

Det er feministene som står på for at menn har fedrekvote f.eks. - likestilling for alle individer, uavhengig av kjønn.

Men så er det heller ikke alle menn som er interessert i å ta ut pappaperm da, så kanskje likestilling ikke er så viktig for disse menn likevel...

https://www.nrk.no/norge/de-som-tjener-minst-og-mest-tar-ikke-full-pappaperm-1.13379813

AnonymBruker
Skrevet
T-AA skrev (25 minutter siden):

Jeg blir da ikke provosert? Jeg synes det er morsomt når ræl puler ræl for så å gifte seg med ræl. Veldig underholdende. 

• Nyttig 1
Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor virker det som om kvinnehatet gryr og feminismen er det verste som har skjedd menneskeheten, i følge flere tråder her inne? Hva er det som gjør at feminismen er så skummel? Jeg føler ikke jeg får et godt nok bilde på hvorfor så mange menn (stort sett) føler dette på kroppen.

Anonymkode: 9e1c6...5a2

Ikke redd men lei, første bølge var utrolig bra.. nå har det blitt noe veldig rart, men det vil bli stabilt med tiden🙂👊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...