Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel, feminisme er så mangt, de mest radikale feministene kan og bør man kritisere, for de går langt utenfor det som feminisme er definert som, og den gruppen er ikke liten. På flere punkter så er de imot likestilling, så for en mann som synes likestilling er viktig, så mener jeg også fe fortjener sterk kritikk 

Anonymkode: 91430...d98

Ja men da er det denne gruppen kvinner man bør kritisere,  og ikke feminismen i seg selv.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Bromance skrev (1 minutt siden):

Jeg holder meg til definisjonen av feminisme,  ikke hva incels måtte mene hva feminisme er...

Sitat

Hvis man er for likestilling og likeverd og mot feminisme så har man skjønt svært lite av hva feminisme er.

Dette med at man ved å være kritisk til feminisme ikke forstår hva man snakker om, og er en incel er nettopp denne absolutte holdningen som jeg prøvde å belyse lengre opp. Det tok bare et par poster før man møtte på de illiberale feministene.

Anonymkode: e1373...4f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen med vettet i behold er i mot likestilling.

Noe av problemet er at venstresiden stor grad har tatt eierskap til begrepet og fylt det med eget innhold. Selv kvinner som tilhører høyresiden og som ikke er enige i venstresidens narrativ blir sjikanert og blir kastet ut av 8 mars toget.

Det betyr at ved å erklære seg som feminist så blir man plassert skulder ved skulder til med noen temmelig ekstreme som har fylt "feminisme" med venstreside politikk.

Så når noen spør og man er feminist blir jo svaret ofte, hva hvilken feminisme sikter du til??

Anonymkode: cd28d...0a6

Kvinner som var imot at sexarbeid var lovlig, og ble kriminalisert i 2008 får ikke være med 8. mars. Parolene skal godkjennes av sosialister og kvinnegruppa Ottar

Anonymkode: 18ada...a20

• Liker 1
Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette med at man ved å være kritisk til feminisme ikke forstår hva man snakker om, og er en incel er nettopp denne absolutte holdningen som jeg prøvde å belyse lengre opp. Det tok bare et par poster før man møtte på de illiberale feministene.

Man må gjerne være kritisk til feminisme, men hvis man er kritisk til feminisme og positiv til likestilling, ja da må jeg bare gjenta meg selv at man ikke har skjønt hva man snakker om.

Skrevet
Bromance skrev (9 minutter siden):

Jeg holder meg til definisjonen av feminisme,  ikke hva incels måtte mene hva feminisme er...

Dette har ikke med incels å gjøre? Eller kaller du meg en? Det er i så fall ikke riktig. 
Det er jeg ikke. 

Hvem sin rosenrøde definisjon er det som er gjeldende da? Jeg har lest artikler i flere år om parolebråk. Det har vært veldig stygt og ufint, helt uten menn og i alle fall uten incels. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er du sikker på at det ikke er andre grunner enn femensimen som gjør at menn dør som fluer? Fortell om dødsårsaken, så kan vi utforske det nærmere. 

Anonymkode: cbfbd...7b4

Hehe jeg vet ikke om femensimen har skylda men i skrivende stund er Norge en feminist stat som påvirker menn i negativ retning.  

Anonymkode: 96907...5c3

AnonymBruker
Skrevet
Bromance skrev (11 minutter siden):

Ja men da er det denne gruppen kvinner man bør kritisere,  og ikke feminismen i seg selv.

Når det er så ekstrem stor forskjell på feminisme som det er definert, og hvordan det utføres i praksis av de som definerer seg som feminister, så mener jeg feminisme bør kritiseres som helhet, for handlinger betyr mer enn ord, da legger jeg mer vekt på hvordan de som definerer seg som feminister oppfører seg, enn definisjonen på SNL. Det er feks veldig vanlig blant de som kaller seg feminister å støtte kjønnsdiskriminering som virkemiddel i kampen for likestilling, det er ikke en type likestilling jeg støtter, og det fortjener sterk kritikk 

• Liker 1
Skrevet

Det er litt typisk for debatten at hvis man er mann og stiller noen kritiske spørsmål iht til feminisme, så er man automatisk Incel eller definert kvinnehater🙄🤔. Er man kvinne og stiller de samme kritiske spørsmålene blir man automatisk plassert på blå side politisk og dermed fratatt retten til å mene noe om feminisme ….🤔

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
remix2020 skrev (2 minutter siden):

Det er litt typisk for debatten at hvis man er mann og stiller noen kritiske spørsmål iht til feminisme, så er man automatisk Incel eller definert kvinnehater🙄🤔. Er man kvinne og stiller de samme kritiske spørsmålene blir man automatisk plassert på blå side politisk og dermed fratatt retten til å mene noe om feminisme ….🤔

Dette er vel kjernen i mye postmoderne som vi importerer fra USA? Hvis du er enig, så bra. Hvis du er uenig så er du ond.

Slike undertrykkende holdninger fungerer best så lenge de ikke får makt og innflytelse.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe jeg vet ikke om femensimen har skylda men i skrivende stund er Norge en feminist stat som påvirker menn i negativ retning.  

Anonymkode: 96907...5c3

Tåpelig å trekke det inn i diskusjonen da, eller? En feminist-stat altså. Hva innebærer det? At du ikke kan behandle kvinner akkurat som du vil, og at de har rettighetene på sin side hvis du skulle være ufyselig? Eller har jeg misforstått hva du egentlig mener? For det er jo problemet jeg har i disse trådene. Jeg skjønner ikke hvorfor noen menn er så mye imot feminismen, fordi de aldri oppgir en klar grunn. I stede snakker de ned kvinner, og gir kvinner skylden for at de selv ikke får seg dame, for eksempel. 

Ts

Anonymkode: 9e1c6...5a2

• Liker 2
Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når det er så ekstrem stor forskjell på feminisme som det er definert, og hvordan det utføres i praksis av de som definerer seg som feminister, så mener jeg feminisme bør kritiseres som helhet, for handlinger betyr mer enn ord, da legger jeg mer vekt på hvordan de som definerer seg som feminister oppfører seg, enn definisjonen på SNL. Det er feks veldig vanlig blant de som kaller seg feminister å støtte kjønnsdiskriminering som virkemiddel i kampen for likestilling, det er ikke en type likestilling jeg støtter, og det fortjener sterk kritikk 

Jeg støtter heller ikke kjønnsdiskriminering som kvotering og kjønnspoeng på studier f.eks. Like rettigheter (som i lovverk) og like muligheter (som at man ikke skal møte på begrensninger i samfunnet for at man har et bestemt kjønn, slik som kvinner møter i arbeidslivet fordi de kan bli gravide eller har barn, og menn møter på i forbindelse med omsorg for barn etter brudd) Det er det feminisme handler om for meg. Og jeg ser ingen årsak til at ideen om like rettigheter og like muligheter skal kritiseres på noen måte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er vel kjernen i mye postmoderne som vi importerer fra USA? Hvis du er enig, så bra. Hvis du er uenig så er du ond.

Slike undertrykkende holdninger fungerer best så lenge de ikke får makt og innflytelse.

Som dere surrer.

Skrevet
Bromance skrev (14 minutter siden):

Men de definerer seg selv som feminister og er en del av det.

Var nasjonalsosialistene sosialister? De kalte seg det? De fortjener uansett sterk kritikk. 

I dag rommer begrepet så mangt. En mann som føler seg kvinne kan være det. En militant mannevond kvinne kan være feminist. 

Skrevet

1. Retorikken er blitt kvinner VS menn, dette er en svært farlig utvikling. 

2. Vi har i dag lovverk som diskriminerer menn.

3. Likestilling er først og fremst fokusert på områder der kvinner ligger dårligst an.

4. En kan aldri oppnå likestilling blant annet fordi kjønn bare er en av ekstremt mange variabler, men også fordi vi er ulike som kjønn i seg selv.

Alle progressive tanker som starter som noe positivt vil bli korrumpert etter en viss tid.

Det som nå skjer er at flere og flere menn flytter seg lengre mot høyre, med resultat at politikere som Simen Velle vil sette sitt preg på politikken. Tenk nedbygging av staten, fjerning av folketrygden, privatisering av utdanningssektoren osv.

Jeg mener radikal-feminister og påfølgende tankegods er den største trusselen for mine døtre som vokser opp. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Bromance skrev (1 minutt siden):

Og jeg ser ingen årsak til at ideen om like rettigheter og like muligheter skal kritiseres på noen måte.

Nei, og det er det nok ekstremt få som er imot, men hvordan feminister oppfører seg, og hva de ofte støtter det bør kritiseres. Kritikk mot feminismen er ikke kritikk av likestilling, nesten alle ønsker det, men det er en kritikk av hva de ofte støtter i praksis 

Mer presis så kunne man sagt at feminister bør kritiseres, og ikke feminismen, siden de sjelden lever opp til hva feminisme egentlig er 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gregarious said:

1. Retorikken er blitt kvinner VS menn, dette er en svært farlig utvikling. 

2. Vi har i dag lovverk som diskriminerer menn.

3. Likestilling er først og fremst fokusert på områder der kvinner ligger dårligst an.

4. En kan aldri oppnå likestilling blant annet fordi kjønn bare er en av ekstremt mange variabler, men også fordi vi er ulike som kjønn i seg selv.

Alle progressive tanker som starter som noe positivt vil bli korrumpert etter en viss tid.

Det som nå skjer er at flere og flere menn flytter seg lengre mot høyre, med resultat at politikere som Simen Velle vil sette sitt preg på politikken. Tenk nedbygging av staten, fjerning av folketrygden, privatisering av utdanningssektoren osv.

Jeg mener radikal-feminister og påfølgende tankegods er den største trusselen for mine døtre som vokser opp. 

Er enig i at kvinner vs menn-retorikk er skummelt. Jeg vil ikke ha noen ting på bekostning av menn. 

Hvilke lovverk diskriminerer menn? Kvotering på arbeidsplasser og sånn du tenker på? For min del vil jeg jo ha en jobb basert på kvalifikasjoner, ikke basert på at jeg er kvinne. Er en mann bedre kvalifisert enn meg, skal han selvsagt ha jobben. Men hvis jeg får jobben, vil jeg også ha samme lønn som en mann skulle fått. 

Når jeg tenker på full likestilling, tenker jeg i hovedsak på det mentale. Fysikken på menn vs kvinner er ulik, og det må man jo bare akseptere. 

Og ja, radikal-feminisme er noe jeg prøver å beskytte min datter mot også.

Ts

Anonymkode: 9e1c6...5a2

AnonymBruker
Skrevet
Fjellmannover190 skrev (1 time siden):

Absolutt ikke, men om man ser på det landet i verden som fronter den selvskapte mann, USA, så er det noe virkelig ille med den sosiale mobiliteten, og man kan ikke la alt bero kun på at man skal skape seg selv, og ikke se på hvordan samfunnet sine funksjoner er satt samen. 

Norge har fortsatt en brukbar sosial mobilitet, og det er fortsatt store muligheter for de fleste her. Men vi må samtidig ta det inn over oss at mange menn faller utenfor dette, og at menn er negativt representert i selvmord, utdanning, samliv og psykiske problemer. Dette handler ikke om at ikke kvinner har de samme problemene, og vi kan gjøre mye mer for at alle kan få det bedre. Om man skal polarisere debatten taper alle. 

Poenget er at mange (ikke alle) av de som syter, gjør ikke en dritt for å forbedre situasjonen sin. De skylder på kvinner fordi de ikke FÅR sex (sex er altså ikke noe man får, men noe man HAR sammen), de sier at kvinner tar alle kremjobbene (ligner veldig på den rasistiske gubben i kjellerleiligheten som skriker at utlendinger stjeler alle jobbene fra nordmenn, rett etter å ha takket nei til en vaskejobb). 

Anonymkode: de6a5...1c6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
T-AA skrev (1 time siden):

Feminismen er det beste som har skjedd menn. At kvinnene kom ut av familiens kontroll mens de var unge (i kombinasjon med P-pillen), har gitt mange menn som tar utdanning, holder seg veltrente og som kler seg som folk muligheten til grenseløs, fri sex før ekteskapet.

Kvinner har fått de samme mulighetene også. Du er en veldig trist person hvis du mener at kun menn har glede av sex. Stakkars kjerringa di, sier jeg bare.

AnonymBruker
Skrevet
T-AA skrev (56 minutter siden):

Tabuene eksisterte for å beskytte kvinner. De er heldigvis borte! 😁

Nope. Tabuene eksisterte for å ydmyke og trykke ned kvinner. De er heldigvis borte. Ellers hadde du mest sannsynlig ikke fått pult den dag i dag, gutt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Feminisme bør handle om kvinnekamp, for det er dette bevegelsen i all hovedsak dreier seg om. Syns det blir galt at forståelse og kamp for likhet skal defineres som feminisme.   

Anonymkode: 2c2aa...26a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...