Gå til innhold

Er menn redd feminismen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi man trenger ikke lenger feminisme i vestlige land

Anonymkode: 5a61e...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bromance skrev (14 timer siden):

Nei,  det ser jeg ikke noe galt i, så lenge man finner en fordeling hjemme hvor begge er likestilte. Kanskje du vasker klær en annen dag, mens hun tar ukehandling og lager middag 🙂

Vi har ikke denne grad av likebehandling. Men vi har en rettferdig fordeling av arbeidsoppgavene som må til for at det skal gå rundt. 

Kona hater å kjøre bil. Garmin sier hun blir 98 stresset av det på en skala til 100. Meg gjør det ingenting, min Garmin viser ca 12 i stress under bilkjøring. Selv i kø. 
vi tar konsekvensene av dette, hun er «passasjerprinsesse» og jeg er familiens «taxisentral».  Jada, hun kunne blitt tryggere bak rattet, men da må hun ville det selv. Jeg kan ikke annet enn å oppmuntre henne til å kjøre mer. 

Jeg virkelig hater å støvsuge. Vi har en robot, men når man må ta det skikkelig, så gjør kona det. Det er jeg takknemlig for og tenker det er god trade off for kjøringa.

Det funker nok ikke likt hos alle, men vi har det bra. 
 

Dette går på mitt poeng at likebehandling ikke alltid er det mest rettferdige. I den grad man på død og liv skal ha likebehandling på grunn av likestilling, så kan man få dårlige resultater.

Jeg tenker folk må få den hjelpen de trenger for å klare seg i samfunnet og at kjønn er helt underordnet i den vurderingen. 
 

Kanskje feminismen må moderniseres litt? Det er helt klart elementer det er verdt å ta vare på.

En bør kanskje forsøke å fri seg fra dette «oss mot dem», i den grad feminisme er kvinnekamp, men kamp mot hvem? De fleste kan lett beskrive hva de kjemper for og imot, men hvem kjemper de mot? Kanskje man bør formulere, eller peke ut det? 
 

Putin sloss mot «nazismen». Det er klart en ideologi og et tankegods som må bekjempes. Han gjør det ved å føre en krig mot Ukraina for å avsette deres president med jødiske røtter. Nesten åpenbart feil motstander? 

Det er når «alle menn» blir dratt inn i fiendebildet jeg synes det blir tøysete. Tre gutter voldtok to jenter i Stavanger. Straff dem. De er ikke mine barn, det var ikke meg og jeg har ingenting med det å gjøre. Jeg har ikke noe skyld og ikke noe ansvar. Jeg er Ukraina. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance
A new man skrev (12 minutter siden):

Vi har ikke denne grad av likebehandling. Men vi har en rettferdig fordeling av arbeidsoppgavene som må til for at det skal gå rundt. 

Kona hater å kjøre bil. Garmin sier hun blir 98 stresset av det på en skala til 100. Meg gjør det ingenting, min Garmin viser ca 12 i stress under bilkjøring. Selv i kø. 
vi tar konsekvensene av dette, hun er «passasjerprinsesse» og jeg er familiens «taxisentral».  Jada, hun kunne blitt tryggere bak rattet, men da må hun ville det selv. Jeg kan ikke annet enn å oppmuntre henne til å kjøre mer. 

Jeg virkelig hater å støvsuge. Vi har en robot, men når man må ta det skikkelig, så gjør kona det. Det er jeg takknemlig for og tenker det er god trade off for kjøringa.

Det funker nok ikke likt hos alle, men vi har det bra. 
 

Dette går på mitt poeng at likebehandling ikke alltid er det mest rettferdige. I den grad man på død og liv skal ha likebehandling på grunn av likestilling, så kan man få dårlige resultater.

Jeg tenker folk må få den hjelpen de trenger for å klare seg i samfunnet og at kjønn er helt underordnet i den vurderingen. 
 

Kanskje feminismen må moderniseres litt? Det er helt klart elementer det er verdt å ta vare på.

En bør kanskje forsøke å fri seg fra dette «oss mot dem», i den grad feminisme er kvinnekamp, men kamp mot hvem? De fleste kan lett beskrive hva de kjemper for og imot, men hvem kjemper de mot? Kanskje man bør formulere, eller peke ut det? 
 

Putin sloss mot «nazismen». Det er klart en ideologi og et tankegods som må bekjempes. Han gjør det ved å føre en krig mot Ukraina for å avsette deres president med jødiske røtter. Nesten åpenbart feil motstander? 

Det er når «alle menn» blir dratt inn i fiendebildet jeg synes det blir tøysete. Tre gutter voldtok to jenter i Stavanger. Straff dem. De er ikke mine barn, det var ikke meg og jeg har ingenting med det å gjøre. Jeg har ikke noe skyld og ikke noe ansvar. Jeg er Ukraina. 

Men likebehandling og likestilling er ikke det samme. Kona di har mulighet til å kjøre bil, det passer bare bedre for dere at du gjør det. Når vi kjører sammen så er det jeg og ikke han som kjører 🙂

Jeg tror dessverre at det er mange som misforstår begrepet likestilling. Likestilling handler ikke om at man skal gjøre alt det samme, men man skal ha mulighet til det. Mitt standpunkt er at fordommer stopper både kvinner og menn i samfunnet fra å gjøre akkurat som de vil. Det er disse fordommene man som feminist kjemper mot. Disse fordommene finnes både hos kvinner og menn, antagelig også hos deg og meg, selv om du anser deg selv som Ukraina...

Nei, alle menn (og kvinner, for man må dessverre kjempe mot noen kvinner også) skal selvsagt ikke dras inn i fiendebildet. Bare de som gjør så godt de kan for å hindre at man blir likestilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er redd for å bli stemplet som homo

Anonymkode: 9c879...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bromance skrev (15 minutter siden):

Men likebehandling og likestilling er ikke det samme. Kona di har mulighet til å kjøre bil, det passer bare bedre for dere at du gjør det. Når vi kjører sammen så er det jeg og ikke han som kjører 🙂

Jeg tror dessverre at det er mange som misforstår begrepet likestilling. Likestilling handler ikke om at man skal gjøre alt det samme, men man skal ha mulighet til det. Mitt standpunkt er at fordommer stopper både kvinner og menn i samfunnet fra å gjøre akkurat som de vil. Det er disse fordommene man som feminist kjemper mot. Disse fordommene finnes både hos kvinner og menn, antagelig også hos deg og meg, selv om du anser deg selv som Ukraina...

Nei, alle menn (og kvinner, for man må dessverre kjempe mot noen kvinner også) skal selvsagt ikke dras inn i fiendebildet. Bare de som gjør så godt de kan for å hindre at man blir likestilt.


Sånn utover å antydningen din om at jeg var en incel, så er vel vi kanskje stort sett enige. 
 

Jeg er glad for at jeg overså det og likevel gikk i dialog med deg. 

Vanskelig å ikke stille seg bak alle skal ha like muligheter. Jeg synes det er fint om feminismen tar inn over seg hvem de kjemper for (jeg håper på alle) og i mot(de du så vidt begynner å ramse opp) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (38 minutter siden):

Vi har ikke denne grad av likebehandling. Men vi har en rettferdig fordeling av arbeidsoppgavene som må til for at det skal gå rundt. 

Kona hater å kjøre bil. Garmin sier hun blir 98 stresset av det på en skala til 100. Meg gjør det ingenting, min Garmin viser ca 12 i stress under bilkjøring. Selv i kø. 
vi tar konsekvensene av dette, hun er «passasjerprinsesse» og jeg er familiens «taxisentral».  Jada, hun kunne blitt tryggere bak rattet, men da må hun ville det selv. Jeg kan ikke annet enn å oppmuntre henne til å kjøre mer. 

Jeg virkelig hater å støvsuge. Vi har en robot, men når man må ta det skikkelig, så gjør kona det. Det er jeg takknemlig for og tenker det er god trade off for kjøringa.

Det funker nok ikke likt hos alle, men vi har det bra. 
 

Dette går på mitt poeng at likebehandling ikke alltid er det mest rettferdige. I den grad man på død og liv skal ha likebehandling på grunn av likestilling, så kan man få dårlige resultater.

Jeg tenker folk må få den hjelpen de trenger for å klare seg i samfunnet og at kjønn er helt underordnet i den vurderingen. 
 

Kanskje feminismen må moderniseres litt? Det er helt klart elementer det er verdt å ta vare på.

En bør kanskje forsøke å fri seg fra dette «oss mot dem», i den grad feminisme er kvinnekamp, men kamp mot hvem? De fleste kan lett beskrive hva de kjemper for og imot, men hvem kjemper de mot? Kanskje man bør formulere, eller peke ut det? 
 

Putin sloss mot «nazismen». Det er klart en ideologi og et tankegods som må bekjempes. Han gjør det ved å føre en krig mot Ukraina for å avsette deres president med jødiske røtter. Nesten åpenbart feil motstander? 

Det er når «alle menn» blir dratt inn i fiendebildet jeg synes det blir tøysete. Tre gutter voldtok to jenter i Stavanger. Straff dem. De er ikke mine barn, det var ikke meg og jeg har ingenting med det å gjøre. Jeg har ikke noe skyld og ikke noe ansvar. Jeg er Ukraina. 

Likestilling handler om å være fri til å velge egne muligheter, i samspill med gruppen såklart. Så vi kan prøve på hva vi vil, men ikke på bekostning av noen osv. 

Det handler om menneskerettigheter. Så når retten til å føle seg trygg på en arbeidsplass om det er seksueltrakkasering der, vil feminismen komme inn. Eller andre lovverk generelt. Men feminismen har hjulpet sekueltrakkasering å bli tatt serriøst. Verden måtte lære å ta hensyn til kvinner fordi holdningene til oss var så dårlige før. Og fortsatt er mange steder i verden.

Og spesielt abort. Mange som vil minke den og nå I nyere tid er det ulovlig flere steder i USA og Polen, det må ikke skje i Norge. Å har blitt prøvd, husker leger hadde retten til å si at de ikke vil utføre abort noen år tilbake. Så vi har vært på vei dit vi også. 

Det kan skje at noen er redd for at du skal begå overgrep mot dem. Jeg er veldig redd overgrep og i mitt stille sinn har jeg hatt mange i nær krets og fremmede som en mulig fare. Det er ikke noe de kan kontrollere, heller ikke jeg. Men ingen blir en overgriper før de faktisk begår det. 

Anonymkode: cbfbd...7b4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det kan skje at noen er redd for at du skal begå overgrep mot dem. Jeg er veldig redd overgrep og i mitt stille sinn har jeg hatt mange i nær krets og fremmede som en mulig fare. Det er ikke noe de kan kontrollere, heller ikke jeg. Men ingen blir en overgriper før de faktisk begår det. 

EMK artikkel 6?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (5 minutter siden):

EMK artikkel 6?

Vet ikke hva det er? 

Anonymkode: cbfbd...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminisme er ikke skummelt. Men det vi ser nå er at feminisme misbrukes for å få makt. Det er og mange kvinner og menn som misforstår hva feminisme er. Det er de mest prekære tingene som må tas tak i først uavhengig av kjønn. 

Før så vi at feminisme ble brukt for å gi kvinner de samme mulighetene som menn, og for å velte gamle makt-konstellasjoner. Nå ser vi at mennene på toppen har mer makt enn noen gang. Og mennene som aldri har hatt makt får det enda verre enn tidligere. Marginalisering gir grobunn for ekstremisme.

Jeg vil bruke fastleger som eksempel for å vise noen av utfordringene vi ser i dag. Vi har behov for flere fastleger enn noen gang. Samtidig er det nå langt flere kvinner på medisinstudiet enn menn. Kvinnelige fastleger holder sjeldent mer enn et par år, noe som da skaper store utfordringer. Det skyldes at kvinnelige leger ofte blir sammen med menn som også satser på karriere. Som fastlege har man høy inntekt, men også store utgifter- lokale, utstyr mm. Det gjør at en fastlege helst bør være sammen med noen som har en mer fleksibel jobb eller er delvis hjemmeværende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Nei jeg er ikke redd for feminismen, og er enig i feminismens grunnleggende prinsipper om politisk, sosial og økonomisk likhet mellom kjønnene.

Problemet blir når vi får grupperinger som fremsetter en agenda der menn er sett på som motstanderen. De konstruerer problemer som ikke finnes, de skylder på gamle patriarkarlske sammfunnstrukturer og hevder disse fortsatt er problemet i dag. De vil lage søkte problemstillinger som at kvinner ikke har samme rettigheter som menn, mens vanlige folk ikke skjønner hva de mener. De vil påstå at det ikke er likt lønn for likt arbeid og nekter å se på andre årsaker enn gamle strukturer. De nekter å godta at enkelte kvinner ønsker å jobbe redusert, nekter for at enkelte kvinner ønsker mer hjemmetid med barn, de nekter for at enkelte kvinner ikke ønsker karrierejaget. De nekter også for at enkelte kvinner ønsker mer tradisjonell organisering i famililivet. 

Kvinner og menn velger ofte litt forskjellig, for det er tross alt litt forskjell på kjønnene. Akkurat dette er det mange som omfavner av begge kjønn, vi liker faktisk litt ulikheter. Men blant ultra-feminister så er alle ulikheter mellom kjønnene sett på som en eller annen form for undertrykking. Underforstått at disse kvinnene selv ikke forstår at de blit undertrykkt, og ultra feministene føler sitt kall for å vekke disse kvinnene.

Faren med overdreven feminisme er at debatten blir veldig polarisert og går på bekostning av hvordan kjønnene ser på hverandre, det skaper en mer fiendlig holdning mellom kjønnene. For på den andre siden så bygger det seg opp en motsats med sinte menn som blir trigget av propagandisk feminisme.

Jeg er mann og er for full likestilling, og jeg tror det ville være merkelig for de fleste mannfolk i Norge og ikke heie på likestilling. Men vi respekterer også kvinners individuelle frihet til også å velge tradisjonnelt uten at vi dømmer dem av den grunn.

Anonymkode: 356f3...787

Feminisme er mye mer enn de som er aller mest ekstreme og "mannehatere". På samme måte som at man ikke på noen måte kan anta at alle som er troende kristne lever livet som en ekstremist. Det er en minimal andel av feminister som har noe imot menn på generelt grunnlag, og disse er ikke spesielt populære innad i feministbevegelsen, engang.

Du ser forøvrig en tydelig forskjell der - hvor mange snakker om de samme samfunnsstrukturene, men de fleste unngår ordet "patriarkat" nettopp fordi det typisk er rødstrømpene som går den veien. Men man kan ta opp problemet og fronte gode, feministiske løsninger uten å bruke et venstrevridd "moteord", tross alt. Og, det trengs. En feminist vil forøvrig si at også menn ønsker å jobbe redusert, ønsker mer hjemmetid med barn eller ikke vil ha karrierejag - og det er jo rett. Man kan ikke underkjenne at mange menn føler på den samme problemstillingen, men sliter med å bli hørt når man har gått seg fast i det tradisjonelle. Poenget er ikke at folk ikke kan velge tradisjonelt om de ikke vil, men at man må bort fra det å se på "karrierejag" som noe maskulint og det å passe barn som noe "feminint". For eksempel. Det har man lite grunnlag for å mene, i en moderne verden hvor det forventes at vi skal være mennesker og ikke karikaturer av en utdatert stereotypi.

Du ser jo forøvrig at en del konservative kvinner blir med på det du beskriver som "mennenes side", mens mange liberale menn blir med på det som da blir "kvinnenes side". Så, det er egentlig ikke en kjønnskamp i det hele tatt - men en kamp mellom dem som vil ha folk leve friest mulig uten tøyler og uskrevne regler for hva man som mann og kvinne bør gjøre som ikke den andre bør gjøre, mens den andre gruppen vil opprettholde disse normene. Hva er best, frihet eller innskrenkinger? Jeg bare spør.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (25 minutter siden):

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1999-05-21-30/KAPITTEL_2
 

Retten til en rettferdig rettergang er omtalt i artikkel 6. 

 

Så du tenker overgrep ikke trengs å begås for å bli stemplet som det? Eller at du kan begå overgrep uten å bli stemplet? Annet?

Ser begge disse kan skje, og begge har jo skjedd spesielt sistnevnte. Vet ikke din vinkel med å vise meg dette? Beklager.

Anonymkode: cbfbd...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Så du tenker overgrep ikke trengs å begås for å bli stemplet som det? Eller at du kan begå overgrep uten å bli stemplet? Annet?

Ser begge disse kan skje, og begge har jo skjedd spesielt sistnevnte. Vet ikke din vinkel med å vise meg dette? Beklager.

Anonymkode: cbfbd...7b4

Det å anklage og forhåndsdømme menn og gutter for å være overgripere bryter deres menneskerettigheter hvis noe.

Den europeiske menneskerettskonvensjon gjelder både kvinner og menn (heldigvis) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kvinne som velger å være hjemme med barna. Ei som ser en verdi i å stelle hus og hjem. Hun er også feminist, men blir ofte fremstilt som underkuet og styrt av en kontrollerende mann. Mangfold i feminismen er liksom ikke lov….🤔

De kvinner som velger bort karriere for å være «Daglig Leder» i eget hjem, burde hylles ikke kritiseres.

Alle kvinner burde hylles enten de velger en karriere eller velger å være hjemme. Dèt er feminisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (2 timer siden):

Vi har ikke denne grad av likebehandling. Men vi har en rettferdig fordeling av arbeidsoppgavene som må til for at det skal gå rundt. 

Kona hater å kjøre bil. Garmin sier hun blir 98 stresset av det på en skala til 100. Meg gjør det ingenting, min Garmin viser ca 12 i stress under bilkjøring. Selv i kø. 
vi tar konsekvensene av dette, hun er «passasjerprinsesse» og jeg er familiens «taxisentral».  Jada, hun kunne blitt tryggere bak rattet, men da må hun ville det selv. Jeg kan ikke annet enn å oppmuntre henne til å kjøre mer. 

Jeg virkelig hater å støvsuge. Vi har en robot, men når man må ta det skikkelig, så gjør kona det. Det er jeg takknemlig for og tenker det er god trade off for kjøringa.

Det funker nok ikke likt hos alle, men vi har det bra. 
 

Dette går på mitt poeng at likebehandling ikke alltid er det mest rettferdige. I den grad man på død og liv skal ha likebehandling på grunn av likestilling, så kan man få dårlige resultater.

Jeg tenker folk må få den hjelpen de trenger for å klare seg i samfunnet og at kjønn er helt underordnet i den vurderingen. 
 

Kanskje feminismen må moderniseres litt? Det er helt klart elementer det er verdt å ta vare på.

En bør kanskje forsøke å fri seg fra dette «oss mot dem», i den grad feminisme er kvinnekamp, men kamp mot hvem? De fleste kan lett beskrive hva de kjemper for og imot, men hvem kjemper de mot? Kanskje man bør formulere, eller peke ut det? 
 

Putin sloss mot «nazismen». Det er klart en ideologi og et tankegods som må bekjempes. Han gjør det ved å føre en krig mot Ukraina for å avsette deres president med jødiske røtter. Nesten åpenbart feil motstander? 

Det er når «alle menn» blir dratt inn i fiendebildet jeg synes det blir tøysete. Tre gutter voldtok to jenter i Stavanger. Straff dem. De er ikke mine barn, det var ikke meg og jeg har ingenting med det å gjøre. Jeg har ikke noe skyld og ikke noe ansvar. Jeg er Ukraina. 

Altså, jeg sier ikke at det er nazisme i Ukraina. Men jøder kan også være nazister, det har ingenting med nasjonalitet til en person å gjøre. På samme måte som mørkhudede kan være rasistiske mot hvite. 

Anonymkode: de6a5...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (12 minutter siden):

Det å anklage og forhåndsdømme menn og gutter for å være overgripere bryter deres menneskerettigheter hvis noe.

Den europeiske menneskerettskonvensjon gjelder både kvinner og menn (heldigvis) 

 

Åja, fordi jeg er redd? Sier det ikke til dem. Det er som å være redd edderkopp, at bilen skal krasje, at du skal bli ranet osv. Mennesker har jo også rett til å ha følelsene sine, å for å være ærlig kommer de uansett om jeg vil eller ikke. Er lov å ha frykt, så lenge jeg ikke går til politiet og sier jeg har opplevd overgrep når jeg ikke engang har blitt rørt. 

Noen er overgripere, så å være redd overgrep er jo helt naturlig. Det er naturlig å være redd søpekseler selv om de ikke finns også. Syns du virker urimelig. 

Anonymkode: cbfbd...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

remix2020 skrev (2 minutter siden):

En kvinne som velger å være hjemme med barna. Ei som ser en verdi i å stelle hus og hjem. Hun er også feminist, men blir ofte fremstilt som underkuet og styrt av en kontrollerende mann. Mangfold i feminismen er liksom ikke lov….🤔

De kvinner som velger bort karriere for å være «Daglig Leder» i eget hjem, burde hylles ikke kritiseres.

Alle kvinner burde hylles enten de velger en karriere eller velger å være hjemme. Dèt er feminisme.

En kvinne som gjør seg fullstendig avhengig av mannen og tjener ham som om han var sjefen hennes, er selvfølgelig ikke feminist. 

Anonymkode: de6a5...1c6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (9 timer siden):

Kjempeargument. Lært dette på Mannsforum, eller? Lolz.

Hvis du var interessert i de faktiske forhold kunne du jo f.eks satt deg inn i de forskjellige såkalte bølgene av feminisme, og deres tidsepoker?

Da ville du oppdaget at feminismen gikk bort fra det du driver og forfekter med tredje bølge, som startet på 90-tallet.

Spesifikt: Med tredje bølge gikk feminismen bort fra like muligheter, og over til et mål om likt utfall. Likestilling ble dermed omdefinert til likerepresentasjon, og for å oppnå dette ble ulike muligheter omfavnet som akseptabelt virkemiddel.

Kvoteringsbølgen startet for alvor med dette som bakgrunn, som en egentlig helt forutsigbar konsekvens av at likt utfall overtok for like muligheter.

Dette hadde du og andre som uttaler dere bråkjekk på syltynt grunnlag visst om dere bare hadde lest dere litt opp på temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance
A new man skrev (1 time siden):


Sånn utover å antydningen din om at jeg var en incel, så er vel vi kanskje stort sett enige. 
 

Jeg er glad for at jeg overså det og likevel gikk i dialog med deg. 

Vanskelig å ikke stille seg bak alle skal ha like muligheter. Jeg synes det er fint om feminismen tar inn over seg hvem de kjemper for (jeg håper på alle) og i mot(de du så vidt begynner å ramse opp) 

Dette var det jeg skreiv om incels.

Jeg holder meg til definisjonen av feminisme,  ikke hva incels måtte mene hva feminisme er...

Det var ikke rettet mot deg personlig, men mot nettopp de som er incels.

Så må jeg bare si at etterhvert i diskusjonen så ble du et friskt pust å diskutere med, fremfor disse som faktisk viser sterke tegn på det som er  nevnt over 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, KallePils said:

Hvis du var interessert i de faktiske forhold kunne du jo f.eks satt deg inn i de forskjellige såkalte bølgene av feminisme, og deres tidsepoker?

Da ville du oppdaget at feminismen gikk bort fra det du driver og forfekter med tredje bølge, som startet på 90-tallet.

Spesifikt: Med tredje bølge gikk feminismen bort fra like muligheter, og over til et mål om likt utfall. Likestilling ble dermed omdefinert til likerepresentasjon, og for å oppnå dette ble ulike muligheter omfavnet som akseptabelt virkemiddel.

Kvoteringsbølgen startet for alvor med dette som bakgrunn, som en egentlig helt forutsigbar konsekvens av at likt utfall overtok for like muligheter.

Dette hadde du og andre som uttaler dere bråkjekk på syltynt grunnlag visst om dere bare hadde lest dere litt opp på temaet.

Like muligheter har vært målet hele veien. Men, like muligheter er ikke noe en kan finne hvis en f.eks. finner få kvinner i styrer i bedrifter, hvis kvinner i større grad enn menn gir opp karrieren sin for å passe hus og barn, og så videre. Det trenger ikke være likt overalt, men man må kunne se bevis for at det faktisk ER like muligheter før man slutter å snakke om det.

Det er kanskje et poeng å sette seg inn i det man kritiserer, fremfor å jatte med på denne "feminismen handler om å gi kvinner urettferdige fordeler"-svadaen?

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...