Gå til innhold

Du som plusser dine egne innlegg som AB, hvorfor gjør du det egentlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg har ikke visst om det gikk an, og har hatt lyst til å prøve fordi jeg har lurt på om det går. Men jeg har ikke tort, fordi jeg ville synes det var så pinlig om det var mulig å se at jeg hadde gjort det. 

Så med fare for å fremstå som ganske dum, men det får våge seg siden jeg er anonym, man gjetter at folk har likt sitt eget innlegg fordi det har fått bare én tommel opp/pokal/hjerte? I så fall må jeg kanskje begynne å gjøre som en bruker over, å like mitt eget innlegg hvis det får en enslig reaksjon, for at ikke folk skal tro det var meg. 

Anonymkode: a01d2...e88

Gjør det her! Og det er vel egentlig ikke pinlig, synes jeg da, jeg var bare nysgjerrig. Som flere her sier så handler det visst ikke om så dyptliggende greier. 

Det er ikke sånn at man ser det hvis jeg går gjennom en gammel tråd og ting er likt 1 gang. Men om man f.eks leser i en tråd og det kommer nye innlegg, og dette plusses 1 sekund etter det er postet f.eks. 

TS

Anonymkode: 5dcba...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andro skrev (21 minutter siden):

Du er selv anonym, så da er det betimelig å spørre hva ditt motiv for å poste anonymt er?

Det er vel ikke så vanskelig å skjønne at noen poster spørsmål som de ikke ønsker skal henge ved dem?
Folk her inne er noen klegger, som ratt dukker opp i innboksen, eller drar med seg temaer og påstander fra en tråd til en annen for å være ekle, avspore og gjøre debattene vanskeligere å holde saklige.
På kontroversielle eller sensitive tema skjønner jeg derfor at mange ikke ønsker at tråden og innholdet skal henge ved profilen deres.

Det finnes det mange tråder om, så les gjerne en av dem, eller post en ny en. Dette er jo fullstendig irrelevant for trådens tema. 

TS

Anonymkode: 5dcba...476

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Samme her. Overtenker det fullstendig.

Anonymkode: 1d60a...52f

Nå hadde innlegget ditt bare en pluss, så derfor plusset jeg det en ekstra så du slapp. :P 

TS

Anonymkode: 5dcba...476

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida skrev (13 minutter siden):

Det var jeg som likte innlegget ditt, bare så det er helt klart for alle og enhver! 

:fnise: Da måtte jeg plusse de en ekstra, så de ikke ble stående på 1! For tenk om noen ikke hadde sett at du skrev at det var du som plusset det! 

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvis du er så sikker på at alle gjør det, kan vi først og fremst konkludere med at du er blant dem. Hvorfor gjør du det?

Likes-knappen på KG er en vits uansett. Uavhengig av diskusjonens argumenter, hvorvidt de er fornuftige, etiske og moralske, handler det omtrent alltid om kvinnerVSmenn. Jeg har sett det gjennom ni år. Folk som samler på "likes" er bare patetiske.

Anonymkode: fbcaf...344

Jeg tror overhodet ikke alle gjør det, spørsmålet er rettet til de som gjør det. Jeg gjorde det på HI med et hjerte for å se hvordan det var. Følte meg litt som en snik. :lur: Jeg synes ikke folk som bryr seg om likes er patetiske, det er jo veldig menneskelig. Og som AB kan man uansett ikke samle på dem. Synes det er unødvendig å kalle folk patetiske. 

TS

Anonymkode: 5dcba...476

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

:fnise: Da måtte jeg plusse de en ekstra, så de ikke ble stående på 1! For tenk om noen ikke hadde sett at du skrev at det var du som plusset det! 

Jeg tror overhodet ikke alle gjør det, spørsmålet er rettet til de som gjør det. Jeg gjorde det på HI med et hjerte for å se hvordan det var. Følte meg litt som en snik. :lur: Jeg synes ikke folk som bryr seg om likes er patetiske, det er jo veldig menneskelig. Og som AB kan man uansett ikke samle på dem. Synes det er unødvendig å kalle folk patetiske. 

TS

Anonymkode: 5dcba...476

🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør som flere andre: Hvordan kan du være sikker på at noen har "likt" sitt eget innlegg?

Typisk hvis det er en upopulær mening eller noe og bare én person har gitt reaksjon, da tenker du at det MÅ være den som skrev innlegget?

Jeg forstår ikke at dette skal være så åpenbart.

Anonymkode: 52927...809

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg spør som flere andre: Hvordan kan du være sikker på at noen har "likt" sitt eget innlegg?

Typisk hvis det er en upopulær mening eller noe og bare én person har gitt reaksjon, da tenker du at det MÅ være den som skrev innlegget?

Jeg forstår ikke at dette skal være så åpenbart.

Anonymkode: 52927...809

Ikke jeg heller. Om jeg leser en tråd som er interessant og det kommer et nytt innlegg som jeg liker, så gir jeg det likes, gjerne straks det er skrevet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trykker liker på alle innlegg jeg synes er bra og er enig i, og jeg er jo enig med meg selv 🥰

Anonymkode: f0095...684

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det når jeg skriver noe veldig bra, og jeg ser at også andre liker innlegget mitt. Da tar jeg gjerne en pluss fra meg også. Jeg gjør det også om bare èn person har stemt på innlegget, for da er jeg redd folk tror det er jeg selv som har gjort det. Så da gjør jeg det også, så er det to! 
Jeg gjør det aldri om jeg er eneste som gjør det, jeg kan ikke ha bare èn stemme 😅 Folk vil jo tro (skjønne) at det er jeg selv som har trykka... 

Anonymkode: a9334...fe6

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

:fnise: Da måtte jeg plusse de en ekstra, så de ikke ble stående på 1! For tenk om noen ikke hadde sett at du skrev at det var du som plusset det! 

Jeg tror overhodet ikke alle gjør det, spørsmålet er rettet til de som gjør det. Jeg gjorde det på HI med et hjerte for å se hvordan det var. Følte meg litt som en snik. :lur: Jeg synes ikke folk som bryr seg om likes er patetiske, det er jo veldig menneskelig. Og som AB kan man uansett ikke samle på dem. Synes det er unødvendig å kalle folk patetiske. 

TS

Anonymkode: 5dcba...476

Joda, man tar hardt i her inne. Men altså; jeg kaller ikke folk patetiske, men de som lar likes være viktigere enn fornuft og sakligheter. Jeg synes disse er patetiske.

Anonymkode: fbcaf...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden representerer forresten alt som er bra med Kvinneguiden: Folk viser seg fra sin mest åpne, sårbare, morsomme og smarte side. Det skjer ikke i alle tråder, men det at det innimellom skjer, er grunnen til at jeg tross alt fremdeles vanker her inne.

❤️

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke det gikk an engang jeg 😂😂😂 Så det har jeg aldri gjort.. Men skjønner hvorfor noen kanskje ikke vil være alene med meningen sin da.. 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid jeg gjør det. Men om jeg gjør det er det fordi jeg kan. 

Anonymkode: c909b...252

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ofte er jeg enig i det jeg skriver!

Anonymkode: a2adb...3f2

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pringle skrev (På 3.3.2024 den 12.44):

Denne tråden representerer forresten alt som er bra med Kvinneguiden: Folk viser seg fra sin mest åpne, sårbare, morsomme og smarte side. Det skjer ikke i alle tråder, men det at det innimellom skjer, er grunnen til at jeg tross alt fremdeles vanker her inne.

❤️

Enig med deg Pringle! ❤️ Masse åpenhet, varme, og hyggelige responser. Dette ble en fin tråd. 

TS

Anonymkode: 5dcba...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle ærlige svar! Empati-evnen min er kanskje ikke blitt bedre 🙈 men nå vet jeg litt mer hva det kan komme fra i alle fall, glad for å utvide mine horisonter. Og takk for hyggelig stemning i tråden. 

TS

Anonymkode: 5dcba...476

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gjør det når jeg skriver en tullekommentar som får meg selv til å le når jeg leser posten min.

Anonymkode: bb283...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det om jeg får én "like" svært kjapt, sånn at det ikke ser ut som at det er meg selv som har gitt den første. 🤓

Anonymkode: 0fa65...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.3.2024 den 19.18):

Jeg har gjort det av og til når jeg har skrevet noe som anonym og så går jeg tilbake til tråden har glemt at jeg har svart og så liker jeg innlegget for først så tenker jeg at noen andre har skrevet det... :D Tar som regel litt tid før jeg forstår det er jeg som er den skyldige. Synes det er litt morsomt jeg, er iallfall konsistent i meningene mine.

Anonymkode: 25665...5e8

Samme har jeg gjort to ganger.

Første gangen innså jeg det litt senere, da jeg leste neste svar som jeg husket var jeg som hadde skrevet. Da syntes jeg det var så pinlig at jeg likte mitt eget innlegg at jeg lusket meg ut av tråden. Neste gang jeg opplevde det samme "av-likte" jeg innlegget med det samme jeg oppdaget at det var mitt eget, for jeg synes det er tåpelig å like egne innlegg.

Men jeg er som deg - konsekvent i egne meninger ;)

De gangene dette har skjedd er forresten i tråder som har blitt flyttet fra ett forum til et annet av moderator. Når tråder flyttes til et annet forum så kommer man inn på hovedinnlegget når man går inn på tråden, ikke der man avsluttet sist. Så om dataansvarlig kunne gjort noe med dette så hadde det vært enklere å vite hvor man var sist i disse trådene.

Anonymkode: 81554...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det for å lettere finne igjen mitt eget innlegge hvis jeg vil se om det har fått noen likes. Da trenger jeg bare scrolle etter det lille krysset som kommer opp oppå tommelen.

Anonymkode: 97ecf...611

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...