Gå til innhold

Borettslaget mener jeg skal betale 15 000


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Åssen veit du det? Installerte du maskinen selv? Jeg hadde håndverkere som fiksa det, stod ikke og så på mens de jobba liksom. Vet bare at jeg har waterguard :P 

Anonymkode: 480d5...bd9

Plastplaten under maskinen har jeg kjøpt selv og vannstopper har jeg kjøpt selv. Håndtverkere monterte det jeg har kjøpt. Har du spart penger på å droppe å kjøpe vannstopper eller plate under så er ikke det så lurt. 

Anonymkode: 35652...423

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det kun øydelagt golv? Då er det vel billigare å berre bytte golv sjølv enn å ta det på forsikringa?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RockyRose skrev (6 timer siden):

Er det kun øydelagt golv? Då er det vel billigare å berre bytte golv sjølv enn å ta det på forsikringa?

Vi aner ikke. Det ser ut som kun det men jeg aner ikke...

Anonymkode: 430c2...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borettslagets egenandel er nok såpass høy ja. Du må ta avregningen på om det blir rimeligere å fikse utenom forsikringen.

Anonymkode: d4739...bed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke, hvem mener du skal betale om ikke det er du? Det er jo din leilighet.

Anonymkode: e2f84...4f6

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi aner ikke. Det ser ut som kun det men jeg aner ikke...

Anonymkode: 430c2...821

Har du ikkje spurt då? Forstår ikkje heilt situasjonen. Eiger du eller leiger du? Er det kun golvet i di leilighet som er øydelagt? Har du ikkje eige inboforsikring, eller er det kun borettslaget som har felles?

15k er uansett ein høg pris for egenandel i forsikring, då det vil koste deg langt mindre å berre bytte golv. Det må du finne ut av før de brukar forsikringa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

RockyRose skrev (2 timer siden):

Har du ikkje spurt då? Forstår ikkje heilt situasjonen. Eiger du eller leiger du? Er det kun golvet i di leilighet som er øydelagt? Har du ikkje eige inboforsikring, eller er det kun borettslaget som har felles?

15k er uansett ein høg pris for egenandel i forsikring, då det vil koste deg langt mindre å berre bytte golv. Det må du finne ut av før de brukar forsikringa!

Joda de kommer på mandag for å se på det

Ikke sikkert det blir billigere, vi har et utdatert gulv og må da bytte i hele leiligheten. 110 kvadrat.

 

Joda jeg har innbo, men den dekker ikke gulvet.

Anonymkode: 430c2...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/1/2024 at 6:10 PM, AnonymBruker said:

Det er ikke innbo, det går på husforsikringen til borettslaget

Anonymkode: 430c2...821

Ganske vanlig at egenandel på byggforsikring er 15000 så du må nok betale. Uflaks, men sånn er det bare noen ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...