Gå til innhold

Borettslaget mener jeg skal betale 15 000


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet ikke hvilken innboforsikring du har, ts, men vannskade dekkes som oftest gjennom den forsikringen. 

Anonymkode: becbe...633

Innbo dekker ikke dette nei.

Anonymkode: 430c2...821

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vedlikeholdt? Hvordan skal jeg vedlikeholde en oppvaskemaskin som fungerer helt fint? Hvordan skal jeg forutse at det begynner å dryppe under ifra, inni et benkeskap?

Anonymkode: 430c2...821

Rense filteret jevnlig, bruke rengjøringstabletter, sjekke koblinger 2-3 ganger i året. 

Anonymkode: 108fc...7ac

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (1 minutt siden):

Innbo er ting som ikke er fastmontert og som du kan ta med ved flytting, så dette går på husforsikringen og jeg ser ikke bort fra at borettslag har egenandel på 15 000.

Synd at man har en så dårlig innbo, her dekker den mye mer enn løse gjenstander. Hatt denne forsikringen siden jeg flyttet for meg selv for 20 år siden, og er det noe jeg har kontroll på så er det hva forsikringene dekker. 
Vår dekker det som er innomhus, til og med gulv. Og jeg har nettopp brukt den etter ungene sølte vann og ødela deler av gulvet vårt. Vi snakket med forsikringselskapet og de var enig at det beste var å bruke 1500 i egenandel enn 7500 som vi har på villaen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Innbo dekker ikke dette nei.

Anonymkode: 430c2...821

Jeg fikk også nytt gulv på innbo😀

Anonymkode: b5af5...e75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare fikse det selv? 

Anonymkode: 65df2...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulv kan gå på innbo. Som i en enkel skade på parkett, eller knuste fliser. 

Med vannskader må man dypere, ned i finerplater og isolasjon mellom etasjer. Det er boligforsikring. 

Anonymkode: 108fc...7ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Rense filteret jevnlig, bruke rengjøringstabletter, sjekke koblinger 2-3 ganger i året. 

Anonymkode: 108fc...7ac

Rense filteret gjør vi, rengjøringstabletter bruker vi. Koblinger har vi sjekket.

Det er noe inni maskinen som har gjort det, det har dryppet under på høyre side inni maskinen.

Anonymkode: 430c2...821

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gulv kan gå på innbo. Som i en enkel skade på parkett, eller knuste fliser. 

Med vannskader må man dypere, ned i finerplater og isolasjon mellom etasjer. Det er boligforsikring. 

Anonymkode: 108fc...7ac

Gulvet går ikke på litt innbo nei, har snakket med forsikringen.

Anonymkode: 430c2...821

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (4 minutter siden):

Synd at man har en så dårlig innbo, her dekker den mye mer enn løse gjenstander. Hatt denne forsikringen siden jeg flyttet for meg selv for 20 år siden, og er det noe jeg har kontroll på så er det hva forsikringene dekker. 
Vår dekker det som er innomhus, til og med gulv. Og jeg har nettopp brukt den etter ungene sølte vann og ødela deler av gulvet vårt. Vi snakket med forsikringselskapet og de var enig at det beste var å bruke 1500 i egenandel enn 7500 som vi har på villaen. 

Du forholder deg jo ikke til det HI handler om. 

Barn heller litt vann på parketten - parketten byttes.

Oppvaskmaskin står og pumper ut vann - man må fjerne en god del av gulvet - også det som ligger under det øyet kan se. 

Anonymkode: 108fc...7ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som egenandelen til borettslagets forsikring?

Normalt velger man å enten ordne ting selv fra egen lomme om det kan gjøres rimeligere enn egenandelen eller benytte egenandelen i håp om å spare noen kroner. Helt normal og korrekt praksis.

Dette er ditt ansvar å vedlikeholde og forebygge, regelmessig sjekk av det som sjekkes kan, installering av waterguard eller lignende og selvsagt at man aldri forlater oppvaskmaskin eller vaskemaskin mens de vasker.

Videre skal man gjøre det man kan for å minimere skader, om forsikringsselskapet mener du ikke har passa på kan de redusere utbetalingen uten at det påvirker egenandelen du evt betaler.

Anonymkode: 40e7c...053

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gulvet går ikke på litt innbo nei, har snakket med forsikringen.

Anonymkode: 430c2...821

Gulv; fliser og parkett.

Du har en oppvaskmaskin som har pumpet ut vann. De må ned i gulvstrukturen, etasjeskillet, fjerne og bytte isolasjon, tremateriale, mulig mer. 

Anonymkode: 108fc...7ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Har fått vannlekkasje pga en integrert oppvaskemaskin som har dryppet under i fra. Ødelagt gulv

Borettslaget mener at for å få bytte gulv så må jeg betale egenandel på 15 000

 

Kan det stemme?

Anonymkode: 430c2...821

Det stemmer helt sikkert. Alle såkalte borettslag suger jo. Det vet da alle. Hvorfor ikke bare flytte i enebolig. Du har mye større frihet, og kan gjøre det du vil med pengene dine, ikke det et såkalt "styre" bestemmer ?

Anonymkode: f76b4...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde blitt veldig dyrt i borettslag om man ikke skulle betale slikt selv....

Anonymkode: 4ffb2...23e

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du forholder deg jo ikke til det HI handler om. 

Barn heller litt vann på parketten - parketten byttes.

Oppvaskmaskin står og pumper ut vann - man må fjerne en god del av gulvet - også det som ligger under det øyet kan se. 

Anonymkode: 108fc...7ac

Vi måtte fjerne 100 kvm gulv. Og det var ikke litt vann ;) Det måtte tørke, og sjekket under sponplatene også. Fikk 150.000 dekket for nytt gulv. 
Du høres ut som du har vært å taksert skadene til ts? 

Endret av Forvirret23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (Akkurat nå):

Vi måtte fjerne 100 kvm gulv. Og det var ikke litt vann ;) Det måtte tørke, og sjekket under sponplatene også. Fikk 150.000 dekket for nytt gulv. 

Og det at dine barn sølte vann på parketten, gir deg erfaringer på hva en oppvaskmaskin som pumper vann på et kjøkken kan føre til.

KG på sitt beste, denne tråden... 

Anonymkode: 108fc...7ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva står det i forsikringspapirene? Hvis egenandelen er 15K, så kommer du ikke unna. Men les vilkårene!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og det at dine barn sølte vann på parketten, gir deg erfaringer på hva en oppvaskmaskin som pumper vann på et kjøkken kan føre til.

KG på sitt beste, denne tråden... 

Anonymkode: 108fc...7ac

Ja, det var bare litt vann på parketten😂Men altså innbo dekker om barn ødelegger gulvet og skaper store vannskader, men når oppvaskmaskinen (som er inventar) ødelegger gulvet så dekker det ikke. Må prøve å finne dette i vilkårene kjenner jeg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Rense filteret jevnlig, bruke rengjøringstabletter, sjekke koblinger 2-3 ganger i året. 

Anonymkode: 108fc...7ac

+ Husk å fylle på salt 

Anonymkode: be9c2...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det stemmer helt sikkert. Alle såkalte borettslag suger jo. Det vet da alle. Hvorfor ikke bare flytte i enebolig. Du har mye større frihet, og kan gjøre det du vil med pengene dine, ikke det et såkalt "styre" bestemmer ?

Anonymkode: f76b4...571

Alle kan ikke bo i eget hus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er egenandelen til forsikringen til borettslaget må du dessverre betale det. Spør evt om du kan ta det på avbetaling?

Anonymkode: 821c1...c60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...