Gå til innhold

Er ikke 78 kilo normalvektig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei herlighet du er ikke overvektig! 173 her og ser slank ut. Ønsker ikke å bære tynnere. Liker best når jeg har litt former. Er 88 kg men bruker altså Small og Medium og ser ikke overvektig ut. Folk er forskjellige og BMI er tull

Anonymkode: 302ea...553

Du bruker small når du veier nesten 90 kilo ja, ikkesant. Det må isåfall du poste bilde av, for det tror jeg absolutt ingenting på 😉

Anonymkode: d8a40...3da

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Men eksen din la jo tydeligvis på seg fett? Det er noe annet med godt trente som legger på seg pga. økning i muskelmasse. 

Anonymkode: 9d582...689

Jeg er ganske sikker på at TS ikke har gått opp 23 kg i muskelmasse, eller 15 kg i muskelmasse for den saks skyld, for da hadde hun ikke laget denne tråden. 

Med mindre du er en bodybuilder, så ER det forskjell på å veie 65 kg kontra 78 kg når man er 177 cm høy. 

65kg er mer normalvektig enn 78 kg. 78 kg begynner å bli i grenseland høyt, hvis det er normalvektig du ønsker å være.

Utover det handler det ikke om hvor mye du veier, men hva du selv tenker om det. Mulig 78 kg er perfekt på TS hvis det er det hun ønsker. Men for min eks så var 75 kg på samme høyde for høyt, i følge hun selv.

Anonymkode: 6b338...823

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du bruker small når du veier nesten 90 kilo ja, ikkesant. Det må isåfall du poste bilde av, for det tror jeg absolutt ingenting på 😉

Anonymkode: d8a40...3da

Ingen på 90 kg bruker small i klær, med mindre de vil at klærne skal se ut som om at de har blitt MALT på kroppen.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt frelset med eplefasong. Jeg har lange tynne bein og armer. Alt fettet legger seg rundt magen min. Jeg ser hysterisk morsom ut om jeg er litt på grensen til overvekt. Venninnen min som er like høy som meg, legger på seg gjevt fordelt over hele kroppen. Hun ser flott ut selv med et par kilo for mye. Bitch!

Anonymkode: 2254e...596

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg tviler på at noen andre så på deg og tenkte at du var mager.Slank ja,mager nei.

Anonymkode: 9c0a8...332

Det var nettopp andre som sa til meg at jeg var for tynn og at jeg ikke måtte gå ned mer.

Meg som var mager og 1.73/60. 

Anonymkode: 76a4c...537

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er 180 og 78 kg. Såpass må de være. Var rundt 70 da jeg var ung,liker meg selv bedre nå:)

Anonymkode: 00a38...00a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen på 90 kg bruker small i klær, med mindre de vil at klærne skal se ut som om at de har blitt MALT på kroppen.

Det synes jeg også høres merkelig ut. 

Jeg prøver nå å gå ned i vekt og har gått fra 96 - 88. 

Handler vanligvis klær på HM og Cubus o.l. 

Må som regel opp i XL. Hadde aldri fått på meg M.

Kjøpte en Jean Paul cardigan og den måtte jeg ha i 2XL. 

Er 1.73 høy. 

Anonymkode: 76a4c...537

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 181 cm og veier 72 kg, og jeg er mann med helt normal muskelmasse.

Og jeg ser ganske perfekt ut. Ser på ingen måte strippet ut, men har lite bulker av fett. 

Nærmer jeg meg 80 kg så forsvinner "linjene" og de definerte musklene på meg, samt at jeg må gå fra M til L i klær, og ser tydelig at jeg begynner å nærme meg "litt for mye" selv om jeg fortsatt ser både stram og bra ut. 

Gjest HSV50
Skrevet

BMI som eneste mål på om man er overvektig eller ei er dumt. Feks vil en slank, men muskuløs person, kunne være overvektig BMI-messing på grunn av stor muskelmasse, mens en slank person kan ha farlig mye fett rundt innvollene og sånn sett være «feit». Selv ser jeg syk ut om jeg kommer mye under 25 i BMI. 

Men du er jo heller ikke overvektig BMI-messing. 

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde jeg veid så mye hadde jeg vært overvektig. Jeg er 168 og veier 56 kg, det er normalvekt for meg. Blikker jeg 60 vil jeg føle meg tykk.

Anonymkode: ff535...435

Mens jeg (også 168) ser syk ut under 65 kg. Målet er å holde meg under 70 kg

Anonymkode: 3d1a4...b88

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg tviler på at noen andre så på deg og tenkte at du var mager.Slank ja,mager nei.

Jo det kan jeg tro noen sa. Jeg er 168 og da jeg veide 65 kom folk å lurte på om jeg var syk

Anonymkode: 3d1a4...b88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Memorangen skrev (1 time siden):

shit. jeg er 169 og 69-70 kg. har vært ned i 62-63 kg og da var jeg rett og slett syltynn! 

Dette har jeg vanskelig for å tro.

Jeg har samme høyde som deg og veier 63 kg. Jeg er ikke tynn. E

Er 75 cm rundt livet og tynnfeit. Bukser i str. medium strammer ofte.

Anonymkode: a57d1...46c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Tenk bare forskjellen på dem som har kvinnelige former - bredt bekken/hofter og pupper - og dem som har «guttefasong» - smale hofter og lite pupper. De som har mer kvinnelig fasong må nødvendigvis ha litt mer vekt. Noen har sko i str 38, mens andre bruker 43. Noen glir lett inn i «vanlige» damestørrelser i hatter og hansker, andre får det ikke på fordi hender og hoder (og dermed det meste på kroppen) er mer kraftig bygget. Jeg snakker IKKE om fett, men naturlige forskjeller i kroppsbygning.

Anonymkode: 80647...7c9

Mitt inntrykk er motsatte. Jeg har veldig timeglassfigur og det lille fettet jeg har legger seg veldig som kvinnelige former. Jeg er relativt godt trent, men har allikevel en BMI ganske nær undervekt. Jeg blir allikevel aldri kalt mager osv fordi jeg har så synlige former. Folk assosierer former med fett. Jeg har venninner og bekjente som har en mye bredere kropp enn meg, uten typisk kvinnelige former. De er bare brede og rette i figuren og har selvsagt mye høyere fettprosent enn meg, men blir ofte sett på som slanke/tynne. 

Anonymkode: 7dfab...ab7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

BMI er utviklet av en statistisker for over 100 år siden, ment for å måle hele befolkningen. Som det blir sagt her er jo muskelmasse og fordeling av fett helt usynlig når man måler BMI, og folk med lik vekt og høyde kan se utrolig forskjellige ut. Ikke tenk på BMI, det som er viktig er at du har en kropp du trives i! 

Anonymkode: cd44f...056

AnonymBruker
Skrevet

Du ligger jo akkurat innafor normalområdet. Kvinner kan også bære fettet på en veldig god måte, for eksempel bryster, rumpe og lår, mens midjen forblir smal og magen forblir flat 😊

Anonymkode: f0b14...3c4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

BMI er utviklet av en statistisker for over 100 år siden, ment for å måle hele befolkningen. Som det blir sagt her er jo muskelmasse og fordeling av fett helt usynlig når man måler BMI, og folk med lik vekt og høyde kan se utrolig forskjellige ut. Ikke tenk på BMI, det som er viktig er at du har en kropp du trives i! 

Anonymkode: cd44f...056

Ja, folk er forskjellige. Det er derfor normal-spennet er så stort. Det tar allerede hensyn til  forskjeller i kroppssammensetning. Havner du over normalen er du enten overvektig eller kroppsbygger. De fleste er førstnevnte. 

Anonymkode: c1e3a...df9

• Liker 3
Skrevet (endret)

Selv når jeg har bmi på 20 tror folk jeg veier over snittet. Det ser også sånn ut pga bred ramme. Folk er forskjellige, men det sunneste er å holde seg innenfor vanlig bmi. Store muskler kan eks være like usunt som fett

Endret av Majer
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det gjorde du ikke! Kan dere ikke slutte å bruke denne sammenligningen? Det er respektløst.

Anonymkode: c1e3a...df9

Enig!Det er mye forvrengt kroppsbilde ute å går. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er jo kun 1 kg unna overvekt i BMI da. 
Så i dag er det normalvektig, i morgen vet man ikke. 
Jeg er 178 og veier ca 60 kg, jeg er normalvektig. Har vært oppi 78, men var klart overvektig da, uansett hva BMI sa. 

Anonymkode: 4637d...e8f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Trist å se hvor mange mennesker i denne tråden som har behov for å brette ut både høyde og vekt for å få bekreftelse på at de er OK. Det må være slitsomt å knytte følelsen av selvverd til hvor mye du veier, hvilken BMI du har eller hvilke klesstørrelse du har. Og en ting er hvor opptatt vi er av vår egen vekt og kropp, men i denne tråden er det flere som er opptatt av andres vekt, og kommenterer på den også. Trist.

Anonymkode: a0558...e97

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...