Gå til innhold

Egenomsorg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Egenomsorg i dag har vært 1 times joggetur. Litt tungt å komme i gang, men humøret blir alltid så mye bedre av en løpetur! Trente 20 min styrke etterpå. 

Anonymkode: ff608...e8f

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

La meg kl 22 i går så fikk en skikkelig god natts søvn. Tok litt tid å sovne siden jeg er et ubegredelig b-mennske, men føler meg mye mer opplagt i dag enn ellers, så det frister nok til gjentakelse :) Tok meg ekstra god tid til morgenkos med toåringen min før vi syklet til bhg og deretter videre til jobb.

Etter middag skal vi en tur i svømmehallen, og til kvelden skal jeg ut og gå en tur i skogen sammen med min forlover for å diskutere detaljer for bryllupet i starten av juni :) 

Anonymkode: a6f2b...cd9

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

For en nyttig og koselig tråd ❤️ Og veldig inspirerende å lese om hvordan dere andre viser dere selv omsorg. I dag har min egenpleie vært følgende: 

- Våknet tidlig men uthvilt. Tok meg tid til å lage god kaffe og hadde en rolig morgen

- Har syklet meg en tur 

- Laget meg en god og sunn middag 

- Har lest bok, vasket klær, spist litt godt og hatt veldig lav hvilepuls i kveld. Skal legge meg tidlig og sove ut. 

Ha en flott lørdagskveld dere andre 💫

Anonymkode: 31b4f...d27

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

I dag er det meldt regn hele dagen og det er litt kjølig inne. Etter morgenturen med hunden tror jeg vi fyrer opp i peisen. Begge liker å sitte foran peisen og titte inn i flammene og kjenne varmen. Det gir meg ro i sjelen. 

Anonymkode: ff2b4...374

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på tur i helgen, og har vært på lange gåturer både lørdag og søndag. I dag ble det en styrkeøkt før regnet kom hit. Nå er det bobilkos og middag utover kvelden 

Anonymkode: ec948...76e

• Hjerte 1
Skrevet

I dag er jeg full i vondter etter å ha malt i dårlige vinkler i iskald vind 😅 Blir en tusletur med hundene i deres tempo siden varmen alltid kommer litt brått på dem og de blir trege på våren 😂 Etter en lang, seig vinter som ikke ville slippe taket er endelig gradestokken såpass at jeg kan handle med sommerplanter til krukkene i dag, så det får telle som en aktivitet 🤩 Og siden vi får en ekstra fridag midt i uken tror jeg jaggu vi feirer med litt take away og et glass vin. Små mål, mye kos 😂

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke ting gjør du for å gi deg selv egenomsorg og ta vare på deg selv? ☺️ Jeg må bli flinkere til det. Det jeg gjør nå er å ha en hudpleierutine, ta litt tid hver dag til å lese bøker som jeg liker, drive med hobbyene mine regelmessig som f.eks fotografering. Men det er vel det meste det. Skulle gjerne gjort mer så ønsker tips til hva jeg kan gjøre mer.

Anonymkode: 9c7c1...a57

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hører på musikk som får meg i godt humor, synger med i dusjen :) Litt trening for å få kroppen fastere og passe på å spise bra sunt. Liker og bøker og lese det som kan gi meg noe positivt. 

Anonymkode: 2ac5f...efe

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Legger meg tidlig. Men det er litt sånn avveining mellom å få litt tid i fred på kvelden eller å få nok søvn.

Anonymkode: f8c76...78a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ute i naturen, beste egenomsorg som finnes! 

Anonymkode: 3a027...ff5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tar meg et bad, hver dag. 

Anonymkode: 0754e...0d9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Yoga, badstu og snø-/kuldebad, helst naken og gjerne med andre.

Anonymkode: a6a7f...b53

AnonymBruker
Skrevet

I dag har eg:

• Laga meg deilig grønnsakssmoothoe
  • Gått på korøving (sjølv eg var så sliten at eg ikkje hadde lyst. Men glad eg gjorde det, for eg blir i superhumør etter øvingane) :sol:

Anonymkode: 7fcfe...22b

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Innså at jeg faktisk ikke gjør noe som helst. Hudpleie en gang i blant, pusser tennene annenhver dag, dusjer når hodebunnen gjør vondt. Men det er det. 

Anonymkode: 81483...ec9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Starter dagen med en kopp kaffe, og Macen i fanget, som nå, mens både huset og byen er stille. 

Tar en ny kopp kaffe, setter på en youtubevideo, og bruker 15-20 minutter på hår og sminke. 

(fordelen med å være a-menneske er at man rekker dette, og likevel er foran PCen til 7 😅)

Trener utendørs en time mens jeg hører på en god podcast. 

Har fast rutine for hudpleie morgen og kveld, samt at jeg en dag i uka går mer grundig til verks. Med epilering, peeling, hårmaske, ansiktsmaske, etc. 

Går fast til salong for manikyr og pedikyr. 

Anonymkode: c828d...cd2

• Hjerte 1
Skrevet

Flettet sammen to tråder om samme tema. 

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Har skaffet meg en ung og deilig elsker❤️

Anonymkode: bb1b9...5cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne helgen har vi hatt vennemiddag på fredag, og familiebesøk i går. I dag blir det besøk hos barnebarn. I tillegg har jeg tatt en sykkeltur i finværet på fredag, og en lang gåtur i går, tatt vårrengjøringen i blomsterkassa og nytt en fantastisk vær. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne uka har det vært mye jobb, men i dag er det FRI, og  så langt har jeg ikke gjort en dritt, bortsett fra å lest litt her inne, samt sendt noen meldinger med venner og familie. 

Min MIA-måler står på 232 så jeg har vært relativt aktiv den siste tiden, selv med mye jobb. 

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å slutte og røyke! Hvis jeg klarer det, skal jeg gi meg selv en gullmedalje i egenomsorg 😊

Anonymkode: ff608...e8f

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...