Gå til innhold

Egenomsorg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av trådene som hva har du trent i dag og hva har du gjort for økonomien din i dag tenkte jeg,

Hva har du gjort for å ta vare på deg selv i dag?

Mine blir:

-Gått en 20 minutters tur i lunsjen.

- Spiser lett etter mye kos i helga, tenker over å få inn nok av alle næringsstoffer.

- Vurderte besøk i kveld, men er introvert og det har vært mye på tapetet i det siste, så jeg tar en rolig kveld hjemme alene.

Anonymkode: 201e2...363

  • Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var et nyttig og fint innlegg. Jeg trenger å bli flinkere på å ta vare på meg selv. Når jeg har mange plikter kaster jeg meg selv på sjøen. 
 

Jeg passet på å få en tur ut i sola

Jeg skal lage god middag

Jeg har lagt inn hviletid

Anonymkode: ff2b4...374

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg en lang og god kaffestund helt alene og nyter stillheten hver eneste morgen. Det er godt for sjela.

Anonymkode: 8415b...bdc

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode ting begge deler ☺️ vi skal jo forhåpentligvis være her noen år og kan ikke glemme vår egen skrott i alt annet ☺️

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette var et nyttig og fint innlegg. Jeg trenger å bli flinkere på å ta vare på meg selv. Når jeg har mange plikter kaster jeg meg selv på sjøen. 
 

Jeg passet på å få en tur ut i sola

Jeg skal lage god middag

Jeg har lagt inn hviletid

Anonymkode: ff2b4...374

 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tar meg en lang og god kaffestund helt alene og nyter stillheten hver eneste morgen. Det er godt for sjela.

Anonymkode: 8415b...bdc

 

Anonymkode: 201e2...363

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ekstremt kraftig mens av en eller annen grunn(pleier ikke ha det), og er tett før jeg må ringe blodbanken. Veldig slapp så ikke trent i dag. Men jeg laget sunn og god mat til alle måltider, og tatt en ansiktsmaske og et fotbad:)

Anonymkode: 11529...bc5

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time deilig tur på ettermiddagen helst i naturen. (inkl går til buss og tog til jobb blir det ca 1.mil) Spiser alltid mer grønnsaker enten det er kylling eller fisk på menyen. (gulrøtter, brokkoli, paprika, løk etc)

Anonymkode: c2b31...84a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har ekstremt kraftig mens av en eller annen grunn(pleier ikke ha det), og er tett før jeg må ringe blodbanken. Veldig slapp så ikke trent i dag. Men jeg laget sunn og god mat til alle måltider, og tatt en ansiktsmaske og et fotbad:)

Anonymkode: 11529...bc5

Like viktig egenomsorg, og det beste du kan gjøre- hersens greier at vi må gjennom det hver mnd 😅

Anonymkode: 201e2...363

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov en ekstra halvtime og tok heller kaffe med i termos til jobb 😄

Sto over en croissant som ropte høyt fra brødskuffen hjemme.

Skal gå meg en ekstra god tur etter jobb om været ikke blir helt forferdelig. Tur blir det uansett, men legger ikke ut på safari i kuling og pøsregn 😅

Har med masse oppkuttede grønnsaker jeg kan ta som en snack når jeg blir sulten i 10 tiden- kan stille klokken etter denne magen 😆

Anonymkode: 201e2...363

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ein nydelig tråd! Vi trenger å elske oss selv litt høyere, ja. Jeg har gjort:

  • Meditasjon
  • 15 minutters strekk på sofaen
  • Kor-øving! (Gjør under for humør og stressnivået 😃

Anonymkode: 7fcfe...22b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liiiiten shopping

Tatt meg tid til hobbyen min

Valgte vegetar til middag 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt og tung dag. Så jeg har spist godteri til lunsj, sovet flere timer på sofaen og sett på tv med pledd. 

Anonymkode: 97089...4fa

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Trøtt og tung dag. Så jeg har spist godteri til lunsj, sovet flere timer på sofaen og sett på tv med pledd. 

Anonymkode: 97089...4fa

Det motsatte av egenomsorg, med andre ord.  

Anonymkode: 641e5...791

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet hjemmefra, fordi introverte meg trenger å komme meg litt etter vinterferie med mye folk. 

Anonymkode: 7a6ed...c6a

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det motsatte av egenomsorg, med andre ord.  

Anonymkode: 641e5...791

Ikke nødvendigvis, spesielt ikke hvis det er unntaket og ikke regelen. ;) 

Egenomsorg for meg er

*en daglig tur ut i naturen, uansett vær og årstid
*tid til å lese en bok
*sitte en time i sola når den skinner og det er varmt nok

 

  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Trøtt og tung dag. Så jeg har spist godteri til lunsj, sovet flere timer på sofaen og sett på tv med pledd. 

Anonymkode: 97089...4fa

Noen dager er det også både nødvendig og lov! Egenomsorg er så mangt og livet skal ikke være bare gulrøtter og god kondis :)

Anonymkode: 201e2...363

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens blir litt styrketrening ( nettopp tatt det opp igjen etter langt sykefravær og tar det sakte), lage litt ekstra god kosemiddag fordi vi har første kveld hjemme sammen på en liten uke i dag også er tanken å ha hårkur i som får virke mens jeg trener :)

 

Anonymkode: 201e2...363

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bodypump på SATS, resten av dagen med TV, Netflix og bok. Har kjøpt god yoghurt til kveldskos. 

Anonymkode: ff608...e8f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin tråd ts, viktig fokus igrunn.

I dag har jeg badet i sjøen med min psykomotoriske fysioterapeut. Å bade i sjøen i februar måned er ikke det jeg vanligvis forbinder med egenomsorg men jo, i dag var det i høyeste grad det. Fokus på pust og det var skikkelig godt og en fin opplevelse. Det å utfordre meg selv innimellom er godt for meg om enn bare på noe så enkelt som å bade i februar.

Har også hatt en travel dag på jobb med overtid og da er det få ganger jeg tar meg tid til å drikke noe eller gå istedenfor å springe litt stressende og kavende  rundt men i dag har jeg tatt meg drikke pauser.

Nå venter en god og varm dusj og varmeflaske og litt slapp av tid som jeg også kjenner skal bli deilig.

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitur en time

lest bok

 

Anonymkode: 57973...3e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt hatt det litt for travelt på jobb den siste tida, og hodet var kjørt og nakken stiv i dag. Hadde mest lyst til å gå en tur etter middag, men måtte passe barn. Men fikk lurt inn litt yoga, samt kvalitetstid med eldstemann ved kveldsmaten. 

Anonymkode: 070c4...a6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...