AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #41 Skrevet 4. mars 2024 I dag har eg meditert og gått ein tur i sola! OG vore flink å ete middagsrestar .. 🤠 Anonymkode: 7fcfe...22b 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #42 Skrevet 4. mars 2024 Jeg er virkelig ikke flink til å ta vare på meg selv, utøver på en måte omsorgssvikt mot meg selv. Men i dag gikk jeg en tur og jeg har også drukket en del vann. Det er en start. Anonymkode: bc964...dac 1 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #43 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er veldig gøy! Følger Master Sha på FB eller youtube Eller Qi Gong: https://www.youtube.com/watch?v=TdSTlr1k4Aw&t=2s Anonymkode: 7fcfe...22b Tusen takk, skal sjekke! Anonymkode: cbd87...66e 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #44 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er virkelig ikke flink til å ta vare på meg selv, utøver på en måte omsorgssvikt mot meg selv. Men i dag gikk jeg en tur og jeg har også drukket en del vann. Det er en start. Anonymkode: bc964...dac "Omsorgssvikt mot meg selv", det uttrykket har jeg aldri hørt før. Men det gir fullstendig mening. 💔 Og det er jo så fælt. Fordi var det liksom ikke nok at man ble omsorgssviktet som barn, og så fortsetter det som voksen, fordi man ikke greier å ta vare på seg selv. Jeg har også drukket en del vann. Stolt av det. Måtte faktisk oppmuntre meg selv til det også. Anonymkode: cbd87...66e 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #45 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg er virkelig ikke flink til å ta vare på meg selv, utøver på en måte omsorgssvikt mot meg selv. Men i dag gikk jeg en tur og jeg har også drukket en del vann. Det er en start. Anonymkode: bc964...dac Om kvelden, etter at eg har lagt meg, så takkar eg kroppen for at den held ut med meg! Og så takkar eg meg sjølv for 3 gode ting eg har gjort for kroppen den dagen. Det er veldig effektivt for å få opp fokuset på eigenomsorg. Dette var berre ein tanke i natta. Håpar du forlengs er i draumeland ❤️ Anonymkode: 7fcfe...22b 1 1 1
Sneips Skrevet 7. mars 2024 #46 Skrevet 7. mars 2024 Våknet like trøtt som jeg la meg etter flere mareritt og urolig søvn. Startet dagen med MYE kaldt vann på et oppblåst ansikt 😅 Er aldri morgengretten, men i dag var det faretruende nær. Satte på radio med god musikk på badet, stelte meg litt ekstra istedenfor å trø håret i en dult og kline på litt mascara. Både ser og føler meg litt mer opplagt da Husket faktisk å ta ut kylling sånn at jeg når en god middag etter jobb, før skravletur med god venninne tidlig i kveld 🧡 Akter å ta en lang, varm dusj, lage kakao til mannen og meg selv og stikke nesen i en morsom bok resten av kvelden etter det- viktig med god oppladning til helg i morgen 🤩 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2024 #47 Skrevet 7. mars 2024 Som vanlig....hvile så mye som mulig, være utendørs uten å gå lange turer. Lage næringsrik mat med fokus på HVA jeg spiser... Anonymkode: 64ea7...46a 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #48 Skrevet 11. mars 2024 Liten tur i sola! Og så skal jeg prøve meg litt på QiGong i kveld... Anonymkode: 7fcfe...22b 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #49 Skrevet 11. mars 2024 Sto imot press fra en på jobb som prøvde å «snike» en drittjobb over på meg ved å be om hjelp. Jeg sa hvordan hen kunne begynne også må hen fullføre selv. Til vanlig ender jeg opp med alt sånn. Belønner meg med en stripe sjokolade for den 😂😇 Presset meg til en styrkeøkt selv om kroppen skrek i motstand i dag 😰😵💫 føles godt etterpå, men fy flate som det svir underveis 😅 Skal i teorien ned et par kg, og mandager skal ikke være kosedag, men mannen hadde prøvd nye cookies på butikken i dag, og det unnet vi oss med nesten god samvittighet etter middag 😁 Anonymkode: 201e2...363 2
Rainstorm2.0 Skrevet 11. mars 2024 #50 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Liten tur i sola! Og så skal jeg prøve meg litt på QiGong i kveld... Anonymkode: 7fcfe...22b Kult! Har du gjort det mye? Jeg synes det er veldig bra som egenomsorg, jeg er fremdeles helt nybegynner da. Bruker bare en video jeg fant på YouTube. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #51 Skrevet 11. mars 2024 For en fin tråd, jeg kunne ønske jeg kunne bidra med noe hyggelig ❤️ Men med en surpomp av en mann, to tenåringer, en unge i trassalder, en stressende jobb, et psykisk kjør og et konstant rotete hus som må ryddes- så har jeg dessverre ikke tid til noen egenomsorg for tiden. Jeg håper noen ganger på å få se litt på serie på kvelden, men det skjer aldri. Anonymkode: 5756c...3cc 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #52 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): For en fin tråd, jeg kunne ønske jeg kunne bidra med noe hyggelig ❤️ Men med en surpomp av en mann, to tenåringer, en unge i trassalder, en stressende jobb, et psykisk kjør og et konstant rotete hus som må ryddes- så har jeg dessverre ikke tid til noen egenomsorg for tiden. Jeg håper noen ganger på å få se litt på serie på kvelden, men det skjer aldri. Anonymkode: 5756c...3cc Helt sikkert lettere sagt enn gjort, men da tror jeg det du FORTJENER å gjøre, er å be mannen stramme seg opp en kveld, ta ansvar, du går i en lang dusj og legger deg og ser litt serie på en pc eller iPad ☺️ Anonymkode: 201e2...363 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2024 #53 Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Helt sikkert lettere sagt enn gjort, men da tror jeg det du FORTJENER å gjøre, er å be mannen stramme seg opp en kveld, ta ansvar, du går i en lang dusj og legger deg og ser litt serie på en pc eller iPad ☺️ Anonymkode: 201e2...363 Takk, det var hyggelig sagt ❤️ Anonymkode: 5756c...3cc 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2024 #54 Skrevet 14. mars 2024 Rainstorm2.0 skrev (På 11.3.2024 den 18.53): Kult! Har du gjort det mye? Jeg synes det er veldig bra som egenomsorg, jeg er fremdeles helt nybegynner da. Bruker bare en video jeg fant på YouTube. Er ganske ny selv Jeg trenger noe som roer stresset i kroppen, så liker å gjøre denne: https://www.youtube.com/watch?v=FpxvNKewxHU (men gjør også andre videoer av samme instruktør. Hun er veldig behagelig, forklarer enkelt og rolig og er ekstremt kunnskapsrik) Anonymkode: 7fcfe...22b 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2024 #55 Skrevet 16. mars 2024 I dag gikk jeg en tur. Ikke lang tur. Bare 20 minutter, men har gått tur! Anonymkode: 7fcfe...22b 1
smilo Skrevet 17. mars 2024 #56 Skrevet 17. mars 2024 Fantastisk tråd, som kan motivere mange. Denne legger jeg på egen fane for å huske den. Minner meg om uttrykket "Sunn egoisme" som Bianca Simonsen er oppfinner av. Sjekk henne ut på Instagram , eller sjekk podcasten hun har sammen med sin mann Espen Simonsen, "Snakk om" der de diskuterer all verdens problemstillinger, som kan sette i gang refleksjoner lenge etterpå. Å høre på dem ( og Relasjonspodden av Dora Thorhallsdottir og Kjersti Idem) er en del av min egenomsorg nesten daglig når jeg er ute å går eller kjøre bil. AnonymBruker skrev (På 28.2.2024 den 0.14): Det motsatte av egenomsorg, med andre ord. Anonymkode: 641e5...791 Ikke snakk med de som faktisk trenger en slik dag. Jeg har også slike dager med god samvittighet innimellom. AnonymBruker skrev (På 28.2.2024 den 23.16): Har tatt vare på ansiktshuden min skrevet tapskart og reflektert over dette spist et kakestykke Anonymkode: 9e5e6...a41 Hva er et tapskart? AnonymBruker skrev (På 4.3.2024 den 23.34): Om kvelden, etter at eg har lagt meg, så takkar eg kroppen for at den held ut med meg! Og så takkar eg meg sjølv for 3 gode ting eg har gjort for kroppen den dagen. Det er veldig effektivt for å få opp fokuset på eigenomsorg. Dette var berre ein tanke i natta. Håpar du forlengs er i draumeland ❤️ Anonymkode: 7fcfe...22b Fantastisk innstilling. Jeg fokuserer på hva jeg er takknemlig for om jeg ikke får sove. Det er positivt og tar tankene bort fra stressrelaterte, vanskelige og tunge tanker AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 20.27): For en fin tråd, jeg kunne ønske jeg kunne bidra med noe hyggelig ❤️ Men med en surpomp av en mann, to tenåringer, en unge i trassalder, en stressende jobb, et psykisk kjør og et konstant rotete hus som må ryddes- så har jeg dessverre ikke tid til noen egenomsorg for tiden. Jeg håper noen ganger på å få se litt på serie på kvelden, men det skjer aldri. Anonymkode: 5756c...3cc Du trenger absolutt egenomsorg. Om det så bare er en lang dusj i ro og fred. Jeg har vært der du er, og ingen er tjent med at du sliter deg ut. Aller minst din familie. Siden dette skriver tidlig på dagen kan jeg si hva jeg gjorde for meg selv i går. Jeg gikk en lang tur i sola og koste meg med en fantastisk vårdag. Stakk innom et par butikker for å se vårkolleksjonene, og tok en stopp på en benk i sola, og i ly for trekken, der jeg kunne åpne opp litt å og la sola komme til på bar hud. Vel hjemme ble det kyllingsalat til middag og litt potetgull og sjokolade til lørdagskos, mens jeg hørte på radio. 1 2
Etk Skrevet 17. mars 2024 #57 Skrevet 17. mars 2024 Hver kveld når jeg legger meg så reflekterer jeg over hvor heldig jeg faktisk er. Jeg har i det store og det hele et godt liv selv om det er beintøft innimellom. Helsa er god, jeg har friske barn, en jobb jeg trives med, god nok økonomi til at jeg klarer å betale det jeg skal pluss å kunne unne meg noe gøy innimellom. Jeg har varmt vann i springen, tak over hodet, spiser god og sunn middag stort sett hver dag, Jeg har en kropp som tåler å trene, sykler hvor enn jeg skal, og har en terrasse der jeg kan nyte solen hele dagen når den dukker opp. Jeg har gode relasjoner med familien min, en Pus som lar meg kose og klappe og stryke så mye jeg vil, det roer meg faktisk ned når tankekjøret kommer. Jeg elsker å lese og har 100-vis av bøker å velge mellom. Jeg er introvert og trenger masse egentid og har muligheten til å ha det når jeg vil, så mye jeg vil. Og jeg skriver dagbok! Det har reddet psyken min maaaaange ganger! Skriver om alt og ingenting og passer på å skryte av meg selv når jeg har gjort gode ting for kropp og sinn! Smiler til meg selv i speilet hver dag og ser jeg har et pent smil og snille øyne. Så jeg har myyyye å være takknemlig for! For meg gjelder det om å fokusere på det når livet blir dritt, for det er det jo hos alle innimellom😊 2 2
Etk Skrevet 17. mars 2024 #58 Skrevet 17. mars 2024 Å legge seg nydusjet i rent sengtøy er egenpleie de lux! Iallefall hvis det har lufttørket i solen ute🤩 1 2
Rainstorm2.0 Skrevet 17. mars 2024 #59 Skrevet 17. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 14.3.2024 den 23.03): Er ganske ny selv Jeg trenger noe som roer stresset i kroppen, så liker å gjøre denne: https://www.youtube.com/watch?v=FpxvNKewxHU (men gjør også andre videoer av samme instruktør. Hun er veldig behagelig, forklarer enkelt og rolig og er ekstremt kunnskapsrik) Anonymkode: 7fcfe...22b Takk for svar! Jeg vil sjekke henne ut. Jeg bruker videoene til en som heter Marissa, synes hun også er behagelig. (Kanalen heter Yogi Yoga and Qigong) Tenker kanskje jeg lærer nyanser om jeg prøver ut forskjellige, er jo vanskelig å vite hvem som fungerer best når jeg bare har prøvd en! AnonymBruker skrev (11 timer siden): I dag gikk jeg en tur. Ikke lang tur. Bare 20 minutter, men har gått tur! Anonymkode: 7fcfe...22b Tur er tur! 💪 Dette var en god påminnelse til meg i dag, kjenner jeg helst vil ligge i sengen til i morgen, men om jeg kommer meg ut bare litt gjør det en forskjell. ❤️ 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2024 #60 Skrevet 17. mars 2024 I dag hadde jeg en tung dag og ville bare ligge i senga, men så tenkte jeg at jeg skulle prøve å komme meg ut. Da gikk jeg til SATS 50 minutter, og trente Absolution og deretter Power. Nå har jeg dusjet og vasket håret og har det SÅ mye bedre 🤗 Anonymkode: ff608...e8f 1 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå