Gå til innhold

Egenomsorg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått langtur i sola i skogen med venninne. Spist sunn og næringsrik mat, litt kaloriunderskudd fordi jeg ikke helt trives med de ekstra kiloene som har kommet på i vinter. Føles godt å endelig gjøre noe med det istedenfor å bare være misfornøyd. Ellers har dagen vært ganske dritt fordi jeg sliter med psyken, og barna har vært ekstra intense og hormonelle. Men har planlagt å ta meg et varmt bad etterpå og skal forsøke å legge meg litt tidlig. Kanskje unne meg en sovetablett så starten på uken blir så bra som mulig. 

Anonymkode: 914a9...f68

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tråden inspirerte meg skikkelig så i dag ble det først løpeøkt ( 5km på mølla) , før en liten styrkeøkt. 

Så hjem og spiste frokost og pakke sekken før jeg gikk ut på tur. Da ble det over 9 km på tur i tillegg. 

Etter turen fikk jeg tatt en dusj og jobbet litt før jeg dro på kino og så dokumentaren om Ibelin. En skikkelig tankevekkende film. 

Nå blir det litt jobb før senga

Anonymkode: ec948...76e

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en lang og fin samtale med min bror. Vi snakkes ikke så altfor ofte, så det var veldig koselig ❤️ Så har jeg gått en liten tur med min far, og etterpå laget blomkålsuppe. 

Og så har jeg hatt føttene i grønsåpebad og gitt den en litt oppussing. Herlig! 

Anonymkode: 7fcfe...22b

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld tok jeg meg en skikkelig sparunde på badet. Hadde nettopp feiret bursdag og fått nytt sett fra Rituals. Full kropsskrubb, barberte legger, vasket håret. dimmet belysning og tente duftlys. Ansiktsmaske, øyekrem og stell av føttene. Tok på morgenkåpe og la meg i senga for å høre på lydbok frem til jeg ble trøtt. Sovnet tidlig og og fikk en skikkelig god natts søvn. I dag syklet jeg til jobb :)

Anonymkode: a6f2b...cd9

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en dårlig dag i dag, men klarte å vaske håret og gjøre bittelitt yoga-aktige øvelser :) 

Og fisk til middag! 

Anonymkode: 7fcfe...22b

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovet godt, så ble sykkeltur på ca 20km utendørs i flott vær.. 🙃. Hvile resten av dagen, lage mine måltider. Morgendagen vet man ingentingen om heldigvis... :) 

Anonymkode: c5ea8...30d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært lange dager med mye mas på jobb helt siden jul. Jobber ikke overtid altså, mener lange som i at jeg helst ville vært hjemme 😅😂 i dag tok jeg meg en ørliten tur før jobb for å våkne, beregnet litt god tid før jobb så jeg rakk faktisk å handle et par ting som var glemt. Kjøpte meg da en liten pose sjokolader fra smågodthylla og koste meg midt i arbeidstiden, mens jeg ordnet opp i ting som må avklares før påske 😇 handlet kjøtt og bakst av lokal produsent. Godt for bonden, ekstra luksus for oss i påsken 🐣 lagd oss varm sjokolade i drittværet værgudene sendte oss og kost oss med krim på kvelden ☺️

Anonymkode: 201e2...363

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 11.31):

Sovet godt, så ble sykkeltur på ca 20km utendørs i flott vær.. 🙃. Hvile resten av dagen, lage mine måltider. Morgendagen vet man ingentingen om heldigvis... :) 

Anonymkode: c5ea8...30d

Wow, 20 km er jo fantastisk! 

Her har jeg laget meg chia-pudding med mango og gjort denne fantastiske meditasjonen av Deepak Chopra: https://www.youtube.com/watch?v=5RUL2btZHB4

 

Anonymkode: 7fcfe...22b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg og min samboer på topptur. Stigning på 400 høydemeter ble en fin trimtur i strålende sol. 

Etterpå satt vi ute og koste oss i sola. Fantastisk med påskeferie. Så langt har jeg gått over 5 mil etter jeg var ferdig på jobb på fredag. 

Anonymkode: ec948...76e

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tur ut i vinden. Bare for å skifte luft i lungene :) 

Anonymkode: 7fcfe...22b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En liten tur ut i vinden. Bare for å skifte luft i lungene :) 

Anonymkode: 7fcfe...22b

Og bonuspoeng til meg for å bare spise halvparten av marsipangodteriet mitt! 

Anonymkode: 7fcfe...22b

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var egenomsorgen min;

- Spist mye grønnsaker og hatt bakt torsk til middag.

- Gått en times tur med en god venninne, avsluttet med en god kaffeprat.

- La meg tidlig.

- I dag har jeg blitt skikkelig forkjølt  og egenomsorgen er å hvile på sofaen og høre lydbok.

- Har og farget vipper og bryn, og planlagt en god og sunn middag.

 

Anonymkode: 61c1f...da2

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens egenomsorg var å rake plenen og nyte våren i knallsol. Etterpå ble det kaffe og sjokoladekake på terrassen i bare sportstopp og knebukse. 

Avsluttet dagen med en gåtur samme med samboer. 

Anonymkode: ec948...76e

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg besøkt familie og vært en siste tur på treningssenteret før jeg skal forflytte aktivitetene ut et halvt år

Anonymkode: ec948...76e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min egenomsorg var bok på terrassen ute i nydelig vær. Og så toppet jeg det hele med å sovne av i en time! Deilig!!!

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min egenomsorg i dag var en liten sykkeltur med barna i det som kjentes ut som den første ordentlige vårdagen 🌼

Anonymkode: 104a6...342

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke blitt mye egenomsorg denne uka, da jeg har jobbet masse. Men har gått til og fra jobb i isende kald vind tre dager denne uka. I tillegg gikk jeg til og fra et besøk hos min far. Ikke så mye, men bedre enn ingenting. 

Nå slo jeg til med smågodt til helgen. Kanskje ikke rette typen egenomsorg, men gud så godt :)

Anonymkode: ec948...76e

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager på rad med lang gåtur i fantastisk vårvær. I dag ble det ingen tur, for i dag er det full høst ute :)

Anonymkode: ec948...76e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitteliten tur. 

Meditasjonsklasse ❤️ 

Anonymkode: 7fcfe...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet frisbeegolf sammen med samboeren i helga. Frister til mere moro

Anonymkode: ec948...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...