Gå til innhold

Egenomsorg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fin tråd! :) 

Jeg har:

-  trent en halvtime

- dusjet og stelt meg, følte meg fresh og fin

- lest bok

- hatt kvalitetstid med ungene

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tråden likte jeg!

Og likte særlig at du nevner det med å ikke være sosial som en ting man gjør for å ta vare på seg selv. Jeg har hele livet fått råd om å oppsøke folk når jeg er litt nedenfor og sliten, men hvis man er introvert så er det jo kanskje bare litt rolig egentid uten så mye på tapetet som er best. (Eventuelt intense alene-aktiviteter 😅)

Jeg har avlyst timen hos psykolog denne uka (som jo høres ut som enda en slik ting som er det motsatte av egenpleie), det var det beste for meg fordi søvnen er helt på tulltur, jeg begynner å føle meg nedstemt og det viktigste er da å få sovet nok, få søvnen på plass igjen, og ikke legge til mer "bearbeiding" på toppen der. 

Jeg har også spist måltidene mine uten distraksjoner, oppmerksomt til stede. Og nå skal jeg også lage meg an kopp kakao. 🥰

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt vare på ansiktshuden min 

skrevet tapskart og reflektert over dette 

 

spist et kakestykke 

Anonymkode: 9e5e6...a41

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vil ikke tro hva jeg har gjort i dag!! 

Jeg kvinna meg opp og gikk på treningssenteret og LØP 15 minutter!! Det gikk sakte og var lite elegant, men jeg er superstolt av meg selv! Fordi jeg skada meg og har fått div. plager så har jeg ikke har løpt i det hele tatt på 7 år!!

Yay for meg! 

:duskedame:

(Beklager hvis dette var skrytete, men har ikke fått sagt det til noen andre)

Anonymkode: 7fcfe...22b

  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg faktisk hatt en skikkelig ta vare på meg selv dag. Har vært helt på felgen etter vinterferien, mye smerter og sovet dårlig.
Så i dag startet jeg dagen med rolig frokost, så litt morgenyoga, en time i skogen med hunden, før jeg tok 30 min i massasjebade. 
 

Jeg startet dagen med vondt overalt, avslutter den med nullsmerter og litt energi :) 

Viktig å ta vare på seg selv❤️

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dere vil ikke tro hva jeg har gjort i dag!! 

Jeg kvinna meg opp og gikk på treningssenteret og LØP 15 minutter!! Det gikk sakte og var lite elegant, men jeg er superstolt av meg selv! Fordi jeg skada meg og har fått div. plager så har jeg ikke har løpt i det hele tatt på 7 år!!

Yay for meg! 

:duskedame:

(Beklager hvis dette var skrytete, men har ikke fått sagt det til noen andre)

Anonymkode: 7fcfe...22b

Helt lov å skryte da! Å komme i gang igjen er jo som regel blytungt og man skal være stolt etterpå 💪

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startet dagen med en liten tur før jobb i forferdelig vær 😅

Pleier ikke spise så mye frokost, men vi fikk tak i et så godt brød jeg ikke hadde smakt før og har sneket med noen minutter til frokost på jobb 😇

Blir en kjapp tur etter jobb også, forhåpentligvis i lettere vær! Også en date med mannen før han skal på nattevakt 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bruke denne tråden til å be dere kloke damer om et råd? Jeg går i psykisk behandling og har hatt god nytte av det, det har vært god egenomsorg. Sist time skjedde det noe som gjorde at jeg følte meg så avvist av behandler, og det trigger det lille redde barnet i meg. Har hatt så mye vonde tanker og angst siden den timen. Har time i morgen men alt jeg vil gjøre er å bare droppe hele greia og ligge under dyna. Hva er best egenomsorg her?

Anonymkode: ff608...e8f

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kan jeg bruke denne tråden til å be dere kloke damer om et råd? Jeg går i psykisk behandling og har hatt god nytte av det, det har vært god egenomsorg. Sist time skjedde det noe som gjorde at jeg følte meg så avvist av behandler, og det trigger det lille redde barnet i meg. Har hatt så mye vonde tanker og angst siden den timen. Har time i morgen men alt jeg vil gjøre er å bare droppe hele greia og ligge under dyna. Hva er best egenomsorg her?

Anonymkode: ff608...e8f

Har ikke gått i behandling, men tenker vel at triggere ofte er noe man må borti for å bli bedre, og at unnvikelse nå tar deg tilbake noen steg :)

Gå på timen, og vær glad når det er gjennomført 💪

Anonymkode: 201e2...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kan jeg bruke denne tråden til å be dere kloke damer om et råd? Jeg går i psykisk behandling og har hatt god nytte av det, det har vært god egenomsorg. Sist time skjedde det noe som gjorde at jeg følte meg så avvist av behandler, og det trigger det lille redde barnet i meg. Har hatt så mye vonde tanker og angst siden den timen. Har time i morgen men alt jeg vil gjøre er å bare droppe hele greia og ligge under dyna. Hva er best egenomsorg her?

Anonymkode: ff608...e8f

Kanskje å gå og si noe om det og håpe at behandler reparerer alliansen? Det er skummelt, men om du har en god behandler kan de å ta kritikk. Dessuten står du opp for det lille barnet. Jeg har siste tiden hatt god erfaring med å si fra om ting jeg følte kom skjevt ut, det reparerer for tilliten jeg har til behandler, hjelper meg fremover mtp å "hevde meg selv" på en god måte (som er et mål når man har vært utslettende). Da min tilbakemelding ble forstått, tatt i mot og takket for, og ikke minst oppklart, det gjorde veldig godt. 

Forstår samtidig den frykten for hva om det bare blir verre. Lykke til med et godt valg for deg. ❤️

  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg

  • meditert
  • gått en minitur i vinden
  • laget kombucha
  • slått av tv-en!!! 

Anonymkode: 7fcfe...22b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent! Var egentlig ikke mulig i dag, men klarte å få det til alikevel. Og det var digg. 🤩

Mye gode grønnsaker til middag. Og yoga hjemme på gulvet med bebis.

Anonymkode: 421ba...c83

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt skjer ikke hver dag, men de små tingene som gir meg mye gjennom en uke;

- Starte dagen med å tusle barbeint til kjøkkenet, drikke et stort glass vann, lage en kaffe, og sette meg med nett en haltimes tid 

- Bruke tid på å sminke meg, med en youtubevideo, gjerne matlaging

- Gå en tur og høre på en podcast

- Egenpleie på badet. Epilerer, peeler, maske, oljer og godt stell

- Sørger for å alltid ha velstelte negler. Det er noe med at uansett om jeg ser syk, trøtt, stressa, lei meg, så gir det meg en viss følelse av velvære å se at i alle fall neglene er på stell

- Plugge i en podcast og bruke tid på kjøkkenet

 

Anonymkode: db105...337

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våknet tiiidlig med hund med magesyke, så det ble både to turer og litt husarbeid før jobb 😅 Fikk gjort litt av det som skulle tas i ettermiddag og får bedre tid senere da 😃

Skal ta ukens siste styrkeøkt, en god dusj og hoppe i min lekreste onepiece senere (jepp, har det, og elsker den 😆)

Lage noe jeg håper blir god asiatisk mat og bare nyte livet med mannen. Har store mål om å sitte litt ekstra oppe på kvelden på fredager, men vi klarer det sjelden 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen rolige timer mens barna var i barnehagen

 Trente sammen med en venninne. Ikke ofte jeg får pratet med venninner uten å bli konstant avbrutt av barna.

Strikket og hadde ett stort glass rødvin mens jeg og mannen hadde en koselig prat om ferieplaner ❤️

Anonymkode: e8985...310

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meditert, laga meg grønn smoothie og gått ein liten tur. ❤️ 

Anonymkode: 7fcfe...22b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sovet godt ut, vært ute i fint vær flere timer, deriblant god tur med hunden, laget vår favoritt- hjemmelaget pizza også hatt filmkveld med mannen ☺️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort energi-øvelser og erstatta den eine kaffikoppen med te.

Anonymkode: 7fcfe...22b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har gjort energi-øvelser og erstatta den eine kaffikoppen med te.

Anonymkode: 7fcfe...22b

Hva er energi-øvelser? Høres spennende ut! 

Anonymkode: cbd87...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.3.2024 den 22.36):

Hva er energi-øvelser? Høres spennende ut! 

Anonymkode: cbd87...66e

Ja, det er veldig gøy! Følger Master Sha på FB eller youtube :)

Eller Qi Gong: https://www.youtube.com/watch?v=TdSTlr1k4Aw&t=2s 

 

Anonymkode: 7fcfe...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...