Gå til innhold

sjansen for at damer blir gravid i alder av 42 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun kan jo ta seg en tur til gynekolog og sjekke eggene/eggposer. De ser hvor fruktbare man er. 

Anonymkode: eec39...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lorieen skrev (13 minutter siden):

I min familie har mange fått barn i førtiårene. Ene tanta mi var 43 da hun fikk sitt første barn. 

da er dere vel ekstra fruktbare. Jeg trodde jeg også var det, men etter fire kjemiske på ett år så er jeg nok ikke fruktbar lenger.

Anonymkode: 88d98...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 41 år. Bli voksen 

Anonymkode: a9248...3ac

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansen å bli gravid i hvilken som helst syklus for 20-30åringer er 25-30%.

Så 5% for 40åringer er ikke en lav mulighet. Det er fortsatt en veldig god sjanse.

 

Ikke bruk abort som prevensjon. Steriliser deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.2.2024 den 18.54):

da er dere vel ekstra fruktbare. Jeg trodde jeg også var det, men etter fire kjemiske på ett år så er jeg nok ikke fruktbar lenger.

Anonymkode: 88d98...0d3

Du har blitt dravid i 4 av 12 sykluser på rad. Du er veldig fruktbar!!!

Det et graviditet ikke vedvarer er en annen sak. Har noe meg eggkvaliteten og sædkvaliteten å gjøre, men ikke fruktbarheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig å bli naturlig gravid i 40-årene. Jeg fikk selv barn som 40-åring, 41-åring og 43-åring på helt naturlig vis og det klaffet i 1-4 prøveperiode hver gang. Min mann er 5 år eldre enn meg. Min oldemor fikk også sitt siste barn som 43-åring.

Ta ansvar og la dette barnet leve ❤️

Anonymkode: e92e0...6d5

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.2.2024 den 11.55):

Jeg syntes bare det er utrolig uflaks. Jeg kom inni henne EN gang for ca 2 uker siden. Eller kanskje hun går bak ryggen min og har sex med en annen kar. Håper da virkelig ikke det. Men blir vel gal hvis jeg skal begynne å tenke sånn. Ingenting som tyder på det ellers!

TS

Anonymkode: 4ecc3...df0

Man blir gravid av én gang. Man blir ikke gravidere av en gang til. Og hun blir ikke yngre av å være utro, så den teorien din er langt ute på jordet.

Anonymkode: 6d4bc...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/26/2024 at 1:18 PM, AnonymBruker said:

Jeg er ikke blåst, jeg bare bommet på tidsperioden. Husket feil. Kan sikkert mer om biologi en deg generelt, men er en annen diskusjon. Poenget er at jeg har lest at sjansen for å bli gravid for en kvinne i den alderen er så lav og det er veldig uflaks at vi gjord en "feil" bare en gang og hun ble gravid. Jeg har bare stolt på henne og hva hun har sagt angående syklus og når det er "trygt" og ikke trygt. Men er begges ansvar!

TS

Anonymkode: 4ecc3...df0

Vet ikke hva du er lest, men det er IKKE riktig. Antar at du har lest denne artikkelen: https://www.webmd.com/baby/pregnant-at-40#1

Iflg denne (det er likevel en forenkling av fertilitetsstudier) er sannsynlighet å bli gravid 5% per måned når man har sex. Og ila år er det ca 44%. Det gjelder da gjennomsnittet, om dame a) har allerede kids = hun har vært fertil tidligere og b) ellers frisk og sprek har hun trolig høyere sjanser.

Og dere hadde ubeskyttet sex  på mest «riktig» tidspunkt. Bruk kondom eller steriliser deg asap!

Anonymkode: 74947...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny Bruker skrev (9 timer siden):

Du har blitt dravid i 4 av 12 sykluser på rad. Du er veldig fruktbar!!!

Det et graviditet ikke vedvarer er en annen sak. Har noe meg eggkvaliteten og sædkvaliteten å gjøre, men ikke fruktbarheten.

Tror ikke jeg regnes som fruktbar lenger siden ingen av disse graviditetene har resultert i levende, friskt barn.

Anonymkode: 88d98...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...