Gå til innhold

sjansen for at damer blir gravid i alder av 42 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde det vært meg hadde jeg beholdt ungen, nesten bare for å straffe deg som ikke gidder ta ansvar for noe så enkelt som kondom. Kvinner som menstruerer er fruktbare. Ferdig snakket. 

Anonymkode: 34d6b...387

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde det vært meg hadde jeg beholdt ungen, nesten bare for å straffe deg som ikke gidder ta ansvar for noe så enkelt som kondom. Kvinner som menstruerer er fruktbare. Ferdig snakket. 

Anonymkode: 34d6b...387

Så jeg var dum som stolte på henne og når hun sa at hun hadde kontroll? Jeg kommer ikke inni henne uten at hun godtok det. Med "uheldig", mener jeg ikke med at jeg kom uten å få lov av henne. Jeg sjekker alltid først om det er ok. Men ja, jeg var vel litt dum som stolte på dette. Vi begge visste sjansen var minimal i den alderen, men tydeligvis ikke. Hvis du googler det, så er det ca 5% sjanse som sagt. Uansett,  er begges ansvar!

Vet jo om par som sliter med å bli gravide i 20-30 årene, så maks uflaks som sagt!

TS

Anonymkode: 4ecc3...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid som 40 åring. Har to venner som ble gravide som 42 åring og 43 åring. Vet og om ei som fikk barn som 46 åring, men tror det var IVF. Alle friske fine barn. Syns dere må ta ansvar. 

Anonymkode: 90126...638

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg er ikke blåst, jeg bare bommet på tidsperioden. Husket feil. Kan sikkert mer om biologi en deg generelt, men er en annen diskusjon. Poenget er at jeg har lest at sjansen for å bli gravid for en kvinne i den alderen er så lav og det er veldig uflaks at vi gjord en "feil" bare en gang og hun ble gravid. Jeg har bare stolt på henne og hva hun har sagt angående syklus og når det er "trygt" og ikke trygt. Men er begges ansvar!

TS

Anonymkode: 4ecc3...df0

Sjansen er å regne som lav, men det er jo 100% individuelt hvor fruktbar en hver kvinner - uavhengig av alder. Og det skal bare 1 gang til uavhengig av sannsynlighet. 

Dere har ubeskyttet sex - da kan man bli gravid - så lenge man har EL. That is how life is!

 

Anonymkode: f87d8...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Så jeg var dum som stolte på henne og når hun sa at hun hadde kontroll? Jeg kommer ikke inni henne uten at hun godtok det. Med "uheldig", mener jeg ikke med at jeg kom uten å få lov av henne. Jeg sjekker alltid først om det er ok. Men ja, jeg var vel litt dum som stolte på dette. Vi begge visste sjansen var minimal i den alderen, men tydeligvis ikke. Hvis du googler det, så er det ca 5% sjanse som sagt. Uansett,  er begges ansvar!

Vet jo om par som sliter med å bli gravide i 20-30 årene, så maks uflaks som sagt!

TS

Anonymkode: 4ecc3...df0

Du trenger ikke komme i henne for at hun skal bli gravid...  Dette er kunnskap man lærer på ungdomskolen... 

Virker mer og mer som en trolletråd basert på hva du skriver.. Hadde du hatt " mer kunnskap" som du påstår å ha så hadde du vist disse tingene og ikke skrevet i et prøver/ufrivilligbarnløs forum om stakkars deg som har hatt ubeskyttet sex og smelt en dame på tjukken. 

Anonymkode: f87d8...07e

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Så jeg var dum som stolte på henne og når hun sa at hun hadde kontroll? Jeg kommer ikke inni henne uten at hun godtok det. Med "uheldig", mener jeg ikke med at jeg kom uten å få lov av henne. Jeg sjekker alltid først om det er ok. Men ja, jeg var vel litt dum som stolte på dette. Vi begge visste sjansen var minimal i den alderen, men tydeligvis ikke. Hvis du googler det, så er det ca 5% sjanse som sagt. Uansett,  er begges ansvar!

Vet jo om par som sliter med å bli gravide i 20-30 årene, så maks uflaks som sagt!

TS

Anonymkode: 4ecc3...df0

Men som en annen prøvde å forklare. For kvinner på 30 år, er det 20% sjanse for å bli gravid. For kvinner i 40 årene, så er det 5% sjanse. Så det er faktisk en god sjanse for å bli gravid i 40 årene, og da spesielt i starten av 40 årene.

Kjenner da veldig mange kvinner som har fått barn i 40 årene.

Anonymkode: d4647...2b3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har noen i slekten bakover som ble gravide da de var 55 og 63 år og, utrolig nok. Levde til de var over 100. Mormoren min var 42 og tippoldemoren min 45.
 

Hvis de klarte det før er det jo merkelig at det går så nedover i disse dager… 🙄

Ts virker til å være helt blåst og ikke ane noe om biologi. 

Anonymkode: 1db43...129

Fruktbarheten har nok gått NOE nedover "i disse dager" pga. mye hormonforstyrrende stoffer både i mat og i miljøet rundt oss - men hovedgrunnen til at fruktbarheten er så lav i dag, er PREVENSJON. Ikke noe annet.

Ja, det er mange kvinner som sliter med å bli gravide når de er 40+. Men de er allikevel ikke en stor andel av befolkningen. De fleste kvinner på 40+ bruker prevensjon og blir derfor ikke gravide. Dermed ser man få kvinner som får barn når de er 40+, og enda færre som får det når de er 50+. 

Dersom du hadde tatt bort ALL prevensjon i aldersgruppen 40-50 år, så ville du nok sett at de totalt sett ikke lå fryktelig bak aldersgruppen 30-40 i antall barn som ble unnfanget totalt. 20% bak, som noen sa her, høres riktig ut. 

Anonymkode: 70dae...424

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er overvurdert hvor vanskelig det er for kvinner å bli gravide i starten av 40-årene, og at mange automatisk tenker at det er "umulig" etter 40+ og derfor dropper prevensjon. Ja, det er litt lavere sannsynlighet hver syklus, men ikke umulig.

Det var først da prevensjonen kom at det ble vanlig å planlegge barn, få barna sine i 20- og 30-årene og deretter være ferdig og liksom "for gammel". Før prevensjonens tid fikk mange kvinner barn så lenge de var fruktbare, og det var ikke uvanlig å få barn til godt oppi 40-årene. Min oldemor var 47 med sin yngste. Men nå er folk stort sett ferdige med å få barn etter 40, bruker prevensjon, og det påvirker også fruktbarhetstallene. 

Anonymkode: 1ec2c...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du trenger ikke komme i henne for at hun skal bli gravid...  Dette er kunnskap man lærer på ungdomskolen... 

Virker mer og mer som en trolletråd basert på hva du skriver.. Hadde du hatt " mer kunnskap" som du påstår å ha så hadde du vist disse tingene og ikke skrevet i et prøver/ufrivilligbarnløs forum om stakkars deg som har hatt ubeskyttet sex og smelt en dame på tjukken. 

Anonymkode: f87d8...07e

Du virker som en veldig hyggelig person! Ikke stakkars meg i det hele tatt, men jeg har fått beskjed om at man må stole på dere damer og hva dere sier og det gjorde jeg med hun her. Og jeg tar allikevel ansvar som du sikkert har nok hjernekapasitet til å forstå basert på hva jeg skriver?

Poenget med tråden er at disse 5% sjansen tydeligvis bare er tull eller så hadde vi bare ekstremt uflaks.

TS

Anonymkode: 4ecc3...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er ikke blåst, jeg bare bommet på tidsperioden. Husket feil. Kan sikkert mer om biologi en deg generelt, men er en annen diskusjon. Poenget er at jeg har lest at sjansen for å bli gravid for en kvinne i den alderen er så lav og det er veldig uflaks at vi gjord en "feil" bare en gang og hun ble gravid. Jeg har bare stolt på henne og hva hun har sagt angående syklus og når det er "trygt" og ikke trygt. Men er begges ansvar!

TS

Anonymkode: 4ecc3...df0

IMG_3638.thumb.jpeg.033e9bdc575b48d979155c3b895b2d79.jpeg

Her står det om kvinner over 45 som har få medisinske problemer. Ei som da er 42 vil mest sannsynligvis ha mindre. 
Dessuten kan hun ha en yngre biologisk alder som påvirker ganske mye mer enn hennes kronologiske. 
 

Høres for øvrig heller ut som hun egentlig ville ha barn. 

Anonymkode: 1db43...129

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg ble meget lett gravid som 40,5-åring. Ikke alle kvinner er barren wastelands så fort de passerer 35.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig blir 42 år gamle damer gravide!

Selv etter å ha brukt p-piller uavbrutt i 25 år.

Har man sex, er sjansen for graviditet der.

 

Anonymkode: 19afa...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg syntes bare det er utrolig uflaks. Jeg kom inni henne EN gang for ca 2 uker siden. Eller kanskje hun går bak ryggen min og har sex med en annen kar. Håper da virkelig ikke det. Men blir vel gal hvis jeg skal begynne å tenke sånn. Ingenting som tyder på det ellers!

TS

Anonymkode: 4ecc3...df0

Hæ? Er det noe ved hennes oppførsel som får deg til å tro at hun har sex med andre??

Anonymkode: 9c7b7...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du virker som en veldig hyggelig person! Ikke stakkars meg i det hele tatt, men jeg har fått beskjed om at man må stole på dere damer og hva dere sier og det gjorde jeg med hun her. Og jeg tar allikevel ansvar som du sikkert har nok hjernekapasitet til å forstå basert på hva jeg skriver?

Poenget med tråden er at disse 5% sjansen tydeligvis bare er tull eller så hadde vi bare ekstremt uflaks.

TS

Anonymkode: 4ecc3...df0

Det er ingen grunn til å tro at hun ikke er til å stole på, men  dere har tatt en stor sjanse i forhold til å stole på å ikke bruke prevensjon. 

Jeg ble også gravid samme alder etter ett samleie. Dere har i tillegg tatt sjansen på at syklusen ikke kan endre seg, at du ikke har levende sperm i forsatsen og jeg lurer jo på om dere har i det hele har tatt med i beregningen hvor lenge sæden kan leve i livmor?

I og med at du skriver hun skal ta medikamentell abort, så er det jo enda mindre grunn til å tenke at hun har prøvd å lure deg.

Anonymkode: 09bb4...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du virker som en veldig hyggelig person! Ikke stakkars meg i det hele tatt, men jeg har fått beskjed om at man må stole på dere damer og hva dere sier og det gjorde jeg med hun her. Og jeg tar allikevel ansvar som du sikkert har nok hjernekapasitet til å forstå basert på hva jeg skriver?

Poenget med tråden er at disse 5% sjansen tydeligvis bare er tull eller så hadde vi bare ekstremt uflaks.

TS

Anonymkode: 4ecc3...df0

At hun har blitt gravid har ingenting med tillitt til henne eller andre kvinner å gjøre. 

Du som mann er selv ansvarlig for å ta ansvar for å hindre graviditet - dersom du ikke ønsker det. 

De 5% er meget reelle og generelt rett.. Men fertilitet er individuelt og ikke alltid basert på ens egen biologiske alder. Noen er mer fruktbar enn andre. 

Og med de 5% så kan det skje på første "uhell". Så siden dere ikke ønsker barnet så har dere da hatt "max uflaks" og en slik kommentar viser jo da også at du fremdeles er i feil forum... Graviditet er ikke max uflaks i ett prøver/ufrivilligbarnløs forum..  

Hun skal ta abort.. Hvorfor tro hun har lurt deg da?  Og hvorfor skulle hun gidde å lure deg? 

Hjernekapasiteten min er det ingenting galt med, se på dine egne svar du og hvilket forum du er i...  

Google hadde gitt deg 100% sikrere svar enn KG.. Det er noe de aller fleste forstår.. 

Anonymkode: f87d8...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At hun har blitt gravid har ingenting med tillitt til henne eller andre kvinner å gjøre. 

Du som mann er selv ansvarlig for å ta ansvar for å hindre graviditet - dersom du ikke ønsker det. 

De 5% er meget reelle og generelt rett.. Men fertilitet er individuelt og ikke alltid basert på ens egen biologiske alder. Noen er mer fruktbar enn andre. 

Og med de 5% så kan det skje på første "uhell". Så siden dere ikke ønsker barnet så har dere da hatt "max uflaks" og en slik kommentar viser jo da også at du fremdeles er i feil forum... Graviditet er ikke max uflaks i ett prøver/ufrivilligbarnløs forum..  

Hun skal ta abort.. Hvorfor tro hun har lurt deg da?  Og hvorfor skulle hun gidde å lure deg? 

Hjernekapasiteten min er det ingenting galt med, se på dine egne svar du og hvilket forum du er i...  

Google hadde gitt deg 100% sikrere svar enn KG.. Det er noe de aller fleste forstår.. 

Anonymkode: f87d8...07e

Ville bare kommentere denne da jeg så at den er flyttet fra "samliv og kjærlighetsrelasjoner", det er nok en moderator som mente den passet her.

Ellers enig med deg.

Anonymkode: 09bb4...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fruktbarheten har nok gått NOE nedover "i disse dager" pga. mye hormonforstyrrende stoffer både i mat og i miljøet rundt oss - men hovedgrunnen til at fruktbarheten er så lav i dag, er PREVENSJON. Ikke noe annet.

Ja, det er mange kvinner som sliter med å bli gravide når de er 40+. Men de er allikevel ikke en stor andel av befolkningen. De fleste kvinner på 40+ bruker prevensjon og blir derfor ikke gravide. Dermed ser man få kvinner som får barn når de er 40+, og enda færre som får det når de er 50+. 

Dersom du hadde tatt bort ALL prevensjon i aldersgruppen 40-50 år, så ville du nok sett at de totalt sett ikke lå fryktelig bak aldersgruppen 30-40 i antall barn som ble unnfanget totalt. 20% bak, som noen sa her, høres riktig ut. 

Anonymkode: 70dae...424

Tror du er i overkant optimistisk her. Jeg er 42, blir 43 senere i år, og har prøvd aktivt å bli gravid i omtrent to år. Har resultert i en med.abort pga. avvik, en SA i uke 8 og fire kjemiske graviditeter/veldig tidlig SA.

Har barn fra tidligere som ble født da jeg var i slutten av 20-årene. Da ble jeg gravid på første forsøk med begge, ukompliserte svangerskap og friske barn. Så det skjer mye fram mot 40-årsalderen. Jeg kommer nok ikke til å kunne få det etterlengtede siste barnet, fordi jeg er 42 år...

Anonymkode: 88d98...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (2 timer siden):

Vel, jeg ble meget lett gravid som 40,5-åring. Ikke alle kvinner er barren wastelands så fort de passerer 35.

40 er noe helt annet annet 42. Jeg er 42, har prøvd i to år uten å få et barn ut av alle prøvingen enda. Går sannsynligvis aldri.

Anonymkode: 88d98...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville bare kommentere denne da jeg så at den er flyttet fra "samliv og kjærlighetsrelasjoner", det er nok en moderator som mente den passet her.

Ellers enig med deg.

Anonymkode: 09bb4...c27

Ja de flytter mye over her som ikke hører hjemme her.. 

Anonymkode: f87d8...07e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

40 er noe helt annet annet 42. Jeg er 42, har prøvd i to år uten å få et barn ut av alle prøvingen enda. Går sannsynligvis aldri.

Anonymkode: 88d98...0d3

I min familie har mange fått barn i førtiårene. Ene tanta mi var 43 da hun fikk sitt første barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...