Gå til innhold

sjansen for at damer blir gravid i alder av 42 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dama har dessverre blitt gravid og må ta medikamentell abort, da verken hun eller jeg ønsker barn basert på at hun allerede har 2 barn, blant annet.

Vi har hatt god kontroll tidligere og jeg har latt være å komme inni henne når hun er i syklus og mest fruktbar. Dette har hun hun styrt og jeg har fulgt hennes "ønsker". Hun vill  ikke å gå på p-piller, da det påvirker sexlysten hennes negativt.

Har lest at sjansen for å bli gravid for en kvinne på 42år er i snitt 5% og nå har hun blitt gravid på første forsøk, siden jeg var litt uheldig 2 uker tilbake og kom inn i henne mens hun fortsatt var fruktbar. Hva er sjansen for det?? Så vi begge er litt sjokkert, rett og slett!

Betyr det at disse 5% er veldig generelt og dette kan varierer veldig fra person til person osv? Jeg har heller aldri opplevd å gjøre en kvinne gravid tidligere i mitt liv og har ingen barn. Er selv 41 år. Enten har jeg "super sperm" eller/og så er hun ekstremt fruktbar for sin alder, ville jeg tro!

Anonymkode: 4ecc3...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er fruktbar til overgangsalderen er over, og noen nøyaktige tall finnes ikke. Risikosport uansett så lenge hun har mensen, og i ett år etterpå. 

Anonymkode: 18bed...ac0

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du sterilisere deg, hun har vel bært frem to barn og hva det koster. Mannen her gjorde det, etter vi fikk vår 5. jeg har fått en helt annen sexlyst etter jeg sluttet på prevensjon. Jeg har også stor fare for og få blodpropp, så jeg kan ikle bruke noe lengre unasett pga alderen. Jeg fikk min 5 når jeg var 40, satt på første forsøk. Hun kan være fruktbar i veldig mange år til. 

Anonymkode: 0c3c2...25c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvor i din verden var kondom utenkelig TS? 

Anonymkode: 1fd0f...322

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun er fruktbar til overgangsalderen er over, og noen nøyaktige tall finnes ikke. Risikosport uansett så lenge hun har mensen, og i ett år etterpå. 

Anonymkode: 18bed...ac0

Kjenner en som ble gravid 3 år etter mens slutt i en alder av 48. Hun fant det ut ganske seint også netopp pga det

Anonymkode: 0c3c2...25c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tippet det var mer enn 5%, men 5% er jo ganske langt fra 0. Statistikken betyr ikke at hun blir gravid den 20. gangen dere prøver eller at hun blir gravid i  5% av deres forsøk, men at hun kanskje er en av de 5% som blir gravid, og det kan gjerne skje første gang. 

Her tror jeg du må stå for prevensjonen.

Anonymkode: 0d4f3...479

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen som kan si helt sikkert noen damer kan sjansen for å bli gravid bare bli redusert med 2% etter og ha fylt 40, for andre kan det ha blitt redusert med over 50%. 
Noen damer har overgangsalderen før de er 40. Ingen fasit svar på det og dere burde nok bruke en form for beskyttelse uansett til overgangsalderen er nådd. 
Mer sjeldent men det finnes damer som også har blitt naturlig gravid etter de har fylt 50.. 

Anonymkode: 33937...461

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er over 40 og ikke har tenkt å få barn med nåværende partner så høres det like greit ut at du steriliserer deg.

Anonymkode: 3af1c...322

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner to som ble gravide rundt 43, og fødte helt friske og fine unger. 

Bruk kondom.

Anonymkode: fab3d...00b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 5% er veldig generelle og kan variere MYE fra person til person. Tenk også gjennom hva 5% egentlig betyr: det betyr at hvis 100 kvinner har samleier uten beskyttelse, blir 5 av dem gravide i løpet av en måned. For 30-åringer, som i aller høyeste grad er i fruktbar alder, og hvor du aldri ville tatt samme risiko, er sannsynligheten også "bare" 20%, så tallene er aldri skyhøye.

Det er altså ingen sjokkerende medisinsk sensasjon å bli gravid og å føde friske barn som 42-åring. Hvis du ønsker å unngå det, må dere faktisk finne prevensjon som fungerer. Jeg har hatt samme bivirkning av P-piller som henne, så jeg forstår godt at hun vil unngå det. For meg ble løsningen hormonspiral. Den gav ikke samme bivirkninger for meg. Hvis jeg ikke hadde tålt den ville jeg sterilisert meg, eller fått mannen min til å gjøre det. 

 

Anonymkode: 57359...296

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oldemor var 53 og 57 når hun fikk de to yngste sine såeh… 

Anonymkode: 03457...5bb

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun blir ikke mindre gravid ved at vi sier at det er nesten umulig å bli gravid i en alder av 42.

Nå når hun HAR blitt gravid, betyr ikke at det er mindre sjanse for at hun blir gravid én gang til. Derimot kan det bety at hun er "ekstra fruktbar".

Å hoppe av i svingen er ikke god nok prevensjon. Dere bør fra nå av tenke sterilisering eller bruke kondomer.

Anonymkode: 60510...da8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes bare det er utrolig uflaks. Jeg kom inni henne EN gang for ca 2 uker siden. Eller kanskje hun går bak ryggen min og har sex med en annen kar. Håper da virkelig ikke det. Men blir vel gal hvis jeg skal begynne å tenke sånn. Ingenting som tyder på det ellers!

TS

Anonymkode: 4ecc3...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg syntes bare det er utrolig uflaks. Jeg kom inni henne EN gang for ca 2 uker siden. Eller kanskje hun går bak ryggen min og har sex med en annen kar. Håper da virkelig ikke det. Men blir vel gal hvis jeg skal begynne å tenke sånn. Ingenting som tyder på det ellers!

TS

Anonymkode: 4ecc3...df0

Hun ble ikke gravid fordi hun var utro, men fordi dere ikke bruker prevensjon.

Det går også an å bli gravid uten at du kommer i henne, pga at det alltid er noen sædceller som sniker seg ut før du kommer.

Uflaks? Nei, dette var 100% idioti! Trykker du ned gassen for mye på bilen, så er det ikke uflaks at du kjører for fort.

Anonymkode: 60510...da8

  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg syntes bare det er utrolig uflaks. Jeg kom inni henne EN gang for ca 2 uker siden. Eller kanskje hun går bak ryggen min og har sex med en annen kar. Håper da virkelig ikke det. Men blir vel gal hvis jeg skal begynne å tenke sånn. Ingenting som tyder på det ellers!

TS

Anonymkode: 4ecc3...df0

Du kom inni henne og lurer på om hun kan ha vært utro fordi hun nå er gravid?

 

Anonymkode: bb5f9...825

  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg kom inni henne EN gang for ca 2 uker siden. Eller kanskje hun går bak ryggen min og har sex med en annen kar. Håper da virkelig ikke det....

TS

Anonymkode: 4ecc3...df0

Det der er da virkelig ikke logisk. 

Anonymkode: c1969...e08

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg syntes bare det er utrolig uflaks. Jeg kom inni henne EN gang for ca 2 uker siden. Eller kanskje hun går bak ryggen min og har sex med en annen kar. Håper da virkelig ikke det. Men blir vel gal hvis jeg skal begynne å tenke sånn. Ingenting som tyder på det ellers!

TS

Anonymkode: 4ecc3...df0

Du syns det er UFLAX at det ble resultater av at du hadde sex helt ubeskyttet mens du VISSTE at hun ikke gikk på piller? Jeg vil påstå det er mer dummhet enn uflax... 

Anonymkode: 1fd0f...322

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun hadde vært utro etter sexen med deg hadde hun neppe blitt gravid, for da hadde hun hatt sex utenfor eggløsning (som er ca 2 uker før forventet mens). Da hadde det vært mer eksepsjonell om hun ble gravid, ikke mer sannsynlig. PS. Eggløsning gjør henne enstra sexy. 

Anonymkode: c1969...e08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Min oldemor var 53 og 57 når hun fikk de to yngste sine såeh… 

Anonymkode: 03457...5bb

Har noen i slekten bakover som ble gravide da de var 55 og 63 år og, utrolig nok. Levde til de var over 100. Mormoren min var 42 og tippoldemoren min 45.
 

Hvis de klarte det før er det jo merkelig at det går så nedover i disse dager… 🙄

Ts virker til å være helt blåst og ikke ane noe om biologi. 

Anonymkode: 1db43...129

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har noen i slekten bakover som ble gravide da de var 55 og 63 år og, utrolig nok. Levde til de var over 100. Mormoren min var 42 og tippoldemoren min 45.
 

Hvis de klarte det før er det jo merkelig at det går så nedover i disse dager… 🙄

Ts virker til å være helt blåst og ikke ane noe om biologi. 

Anonymkode: 1db43...129

Jeg er ikke blåst, jeg bare bommet på tidsperioden. Husket feil. Kan sikkert mer om biologi en deg generelt, men er en annen diskusjon. Poenget er at jeg har lest at sjansen for å bli gravid for en kvinne i den alderen er så lav og det er veldig uflaks at vi gjord en "feil" bare en gang og hun ble gravid. Jeg har bare stolt på henne og hva hun har sagt angående syklus og når det er "trygt" og ikke trygt. Men er begges ansvar!

TS

Anonymkode: 4ecc3...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...