Gå til innhold

Hva skal dere single gjøre i sommerferien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

On 2/24/2024 at 11:02 AM, AnonymBruker said:

Blir nok hvert fall 4 uker i fjellet.

Tar med bikkja, telt og fiskestang. Da blir det fort 2 uker vandring i fjellet. Så en dag eller to hjemme og ordne litt praktiske ting og fylle opp kløven med mer bikkjemat. Så 2 uker til vandring i fjellet. 

Anonymkode: 77cc8...ccb

DET hørtes digg ut!  :D  Kanskje jeg skal låne meg en hund og ta en uke i telt på fjellet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 18.30):

Jeg er singel og barnløs, og har ikke mange single venner (eller mange venner generelt). Mine venninner vil naturligvis være med sine menn og barn i ferien, og det er forståelig. 

Jeg må være min egen lykkes smed, og lage meg en fin ferie. Jeg er jo «alltid» hjemme, så jeg ønsker å gjøre noe. Tenkte jeg kunne få litt inspirasjon av dere :) 

Hva skal dere single (og barnløse) i sommerferien? Skal dere reise noe sted? I så fall hvor? Gjøre noe aktiviteter? 

Anonymkode: d744f...cd7

Vel, den gang da jeg ikke hadde venner som ønsket eller hadde mulighet til å dra på tur med meg så dro jeg alene. Jeg har feriert i Roma, Venezia, London, Berlin, Barcelona, Paris, en god del små og store byer i Norden ++++ alene. Alle fremragende ferier. Alle kan anbefales på det sterkeste som alenereisende kvinne.

Når du tenker byferie så har jeg denne anbefalingen: ikke dra i fellesferien. Du har ikke barn, så du trenger ikke feriere i de 2 månedene der Europa er dyrt, fullt og varmt. Så ferier i mai, april, juni, september eller oktober. Billigere priser, mindre køer og hyggelige temperaturer. Jeg foretrekker å ikke ligge 2 uker på stranda verken alene eller sammen med noen. Så jeg tenker by og maks 1 uke. Men du kan jo elske tanken på 14 dager med deg selv, en bok og strand?

Jeg liker faktisk så godt å dra alene at selv nå når jeg har venner som ønsker og kan dra sammen med meg så drar jeg typisk på en tur alene hvert år. På tur med deg selv så bestemmer du alt. Har du lyst til å vie 5 dager til shopping? Ingen som klager. Er du skikkelig musikknerd og drømmer om 3 dager i platesjapper og små konsertarenaer i London? Kast deg rundt - ingen som sier dette blir for mye når du og deg selv er på tur. ;) Er drømmen din et akvarellkurs i Italia? Hvem andre enn deg selv kan nekte deg selv at den oppfylles?

Anonymkode: 9fdb1...e5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg også reiser gjerne på tur alene! Men jeg liker å planlegge inn litt sosialt, for jeg liker ikke å være alene alt for lenge av gangen (jeg er ekstrovert). Jeg pleier å undersøke litt på forhånd hva som skjer i byen jeg skal til, melder meg inn i expatgrupper på facebook, sjekker ut den lokale Internations og ser om det er noen interessante grupper på Meetup.com. Couchsurfing har også en tjeneste (gratis) hvor lokale som liker å ta en kaffe med turister er listet, så man kan kontakte dem for å ta en kaffe og slå av en prat med noen lokale. Jeg har vært på English language exchange, via Meetup.com, både i Paris og Barcelona, og de ble så glade for at det dukket opp noen som ikke snakket det lokale språket, og alle ville gjerne prate med meg, det var veldig koselig! Via couchsurfing fikk jeg en gang meldt meg på en gruppe som skulle besøke Haga Sofia i Istanbul sammen. I Utrecht har jeg vært på pub med en gjeng fra Internations.

Men, viktig, man må huske at i Søreuropa er folk mye høfligere enn vi er i Norge, så om man skal møte lokale må man passe godt på manerene!

Anonymkode: 2fe37...9b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at det blir en fjelltur eller to i de ukene ungene er hos faren, alene eller med en venninne (mulig begge deler). Skal en tur til Italia med ungene.

Jeg har tidligere også reist utenlands alene. Gjør det du har lyst og råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 18.30):

Jeg er singel og barnløs, og har ikke mange single venner (eller mange venner generelt). Mine venninner vil naturligvis være med sine menn og barn i ferien, og det er forståelig. 

Jeg må være min egen lykkes smed, og lage meg en fin ferie. Jeg er jo «alltid» hjemme, så jeg ønsker å gjøre noe. Tenkte jeg kunne få litt inspirasjon av dere :) 

Hva skal dere single (og barnløse) i sommerferien? Skal dere reise noe sted? I så fall hvor? Gjøre noe aktiviteter? 

Anonymkode: d744f...cd7

Siden pandemien kom har jeg utforsket Norge, etter pandemien fortsatte jeg med det. 
Elsker planlegge og kjøre på road trips i Norge, det er så utrolig mye fint å se og oppleve, masse koselige steder å spise og overnatte. Og;  det er ikke så dyrt som mange vil ha det til. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal være hjemme. Prøver å spare opp egenkapital, så da blir det ikke penger til reise i år.

Blir fort til at jeg leser og går turer, men håper å få til litt aktiviteter/være sosial slik at jeg ikke blir sittende "fast" hele sommeren. Kanskje prøve å få meg en hobby eller noe 😅

Anonymkode: b4043...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver alt jeg kan å finne meg en jobb! Så målet er bare å jobbe masse i sommer og bli kvitt all gjeld så fort som mulig. Kanskje en telt-tur med en venninne og en tur til Drøbak eller noe sånt. Men reisebudsjettet er dsv ikke særlig høyt i år. Det går fint altså, reiste masse i fjor. 

Anonymkode: 72b8a...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 18.30):

Jeg er singel og barnløs, og har ikke mange single venner (eller mange venner generelt). Mine venninner vil naturligvis være med sine menn og barn i ferien, og det er forståelig. 

Jeg må være min egen lykkes smed, og lage meg en fin ferie. Jeg er jo «alltid» hjemme, så jeg ønsker å gjøre noe. Tenkte jeg kunne få litt inspirasjon av dere :) 

Hva skal dere single (og barnløse) i sommerferien? Skal dere reise noe sted? I så fall hvor? Gjøre noe aktiviteter? 

Anonymkode: d744f...cd7

Skal jobbe hele ferien. Det positive med å ikke ha barn er jo at man ikke må ha ferie i fellesferien. Muligheter for å ta ferie på bedre tidspunkter der det ikke er dyrt å reise.

Anonymkode: 033eb...78e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye konkrete planer egentlig. Holder på å bygge drivhus, så tenkte å pusle rundt i hagen en del, og farter vel en del rundt i skjærgården litt avhengig av været. Kan være det blir en lengre padletur med telt og stormkjøkken. Om det går an å få med seg folk på ting er det kjekt det, men holder da ut alene og. Kommer sikkert til å reise litt rundt til småstedene i fylket, og regner med det blir en tur til Oslo på et eller annet tidspunkt og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 18.30):

Jeg er singel og barnløs, og har ikke mange single venner (eller mange venner generelt). Mine venninner vil naturligvis være med sine menn og barn i ferien, og det er forståelig. 

Jeg må være min egen lykkes smed, og lage meg en fin ferie. Jeg er jo «alltid» hjemme, så jeg ønsker å gjøre noe. Tenkte jeg kunne få litt inspirasjon av dere :) 

Hva skal dere single (og barnløse) i sommerferien? Skal dere reise noe sted? I så fall hvor? Gjøre noe aktiviteter? 

Anonymkode: d744f...cd7

Jeg får meste parten av sommeren i Norge i år og det setter jeg pris på. Det jeg har i hodet nå er å gå masse turer i skog og mark, jobbe , bade og kose meg. Har heller ikke noen jeg kan henge med på fritiden i ferier da er alle opptatt med sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det Hellas og Tsjekkia. Reiser alene. 

Drepen for meg er ferie hjemme. Jeg bare misliker å tråkke hjemme uten å prate med en levende sjel. 

Trives i utgangspunktet alene, men mistrives veldig om det blir for mange dager. 

Anonymkode: 0dade...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...