Gå til innhold

Hva skal dere single gjøre i sommerferien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du mulighet/økonomi til å reise så gjør det🤩 enten alene eller meld deg på en gruppereise f.eks hos Carpe diem eller Vilja reiser.

Jeg skal på tur med en venninne, men jeg kommer nok til å reise en liten tur alene også. Er for rastløs til å være hjemme i 4 uker uten særlige planer 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Både land og strand og grill og gåturer i solnedgang er jo der også for oss single. Alt dette kan man også oppleve alene. :) 

Anonymkode: 40876...8c3

Joda, og jeg gjør jo litt av det. Innimellom. Men det blir ikke heeelt det samme som å dele øyeblikkene med noen. Og er man to så gjør man det gjerne oftere. Mye oftere. :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser 14 dager til Hellas. Gleder meg stort, og jeg skal virkelig kose meg. Jeg har reist alene flere ganger, synes det er deilig. Litt stusslig å spise middag alene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis! Jeg har vært single nesten hele mitt voksne liv og har noen ganger reist med kompiser, og gjør det fortsatt på enkelte turer, men jeg foretrekker normalt helt klart å reise alene. Da gjør man akkurat som man vil og man slipper å ta hensyn. Jeg er kanskje unormalt glad i å bare sitte på en fortausrestaurant å observere folk. Dette får man mer utav alene, enn om man sitter sammen med andre.

Er man relativt ung - kanskje under 45 så er det relativt lett å komme i kontakt med andre folk også, ofte lettest å treffe andre turister, men også lokalbefolkningen enkelte steder og/eller om man har vært samme sted flere ganger. Det er ikke til å stikke under en stol at alkohol hjelper - så de fleste jeg møter treffes gjerne i en bar/pub eller på en restaurant. Det siste fordrer at bordene står relativt tett og at man er heldig med den man sitter ved siden av. Flere ganger jeg har kommet i god samtale med de som har sittet ved siden av - også par, ettersom par også kan ha godt av å prate med andre innimellom.

I utlandet er det egentlig en del mer vanlig å spise alene og min eraring er at stadig flere også velger å reise alene, blant annet ut fra hensynet til at man opplever mer av stedene man besøker på en annen måte enn når man reiser sammen med noe. Om man ikke er komfortabel med å være hel alene, kan man jo melde seg på gruppeturer. Ellers kan man bestille organiserte turer på stedet.

Selv prioriterer jeg reiser høyt og kunne ikke tenkt meg noe annet. De siste 25 årene har jeg vel vært på 3-5 utenlandsturer i året. I år blir det først en tur til Spania en ukes tid. Så skal jeg en tur til et sted ved Svartehavet som jeg har besøkt i nær 20 år på rad, der jeg har venner og bekjente etter hvert. Etter dette blir det en tur med kompiser til Skottland. Annethvert år prøver jeg å få til en vinterreise til varmere strøk, de siste to landene besøkte er Sør-Afrika og Colombia. Reiser antakelig tilbake til Colombina neste vinter.

 

 

Anonymkode: c83fb...1c9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om sommeren er jeg turist i egen by! 😊

Bor i Oslo og det finnes mange guider til hva man kan finne på der. 
 

Massevis av museer, gåturer i skog og mark, shopping, osv. 
 

Selv foretrekker jeg å besøke ulike badesteder. Huk eller øyene er mine favoritter. 

Anonymkode: b27d3...a7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (12 timer siden):

Joda, og jeg gjør jo litt av det. Innimellom. Men det blir ikke heeelt det samme som å dele øyeblikkene med noen. Og er man to så gjør man det gjerne oftere. Mye oftere. :) 

Nåja. Jeg går tur og alt det der mye oftere som singel. Exen min ville aldri gjøre noen ting

Anonymkode: 65daf...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok hvert fall 4 uker i fjellet.

Tar med bikkja, telt og fiskestang. Da blir det fort 2 uker vandring i fjellet. Så en dag eller to hjemme og ordne litt praktiske ting og fylle opp kløven med mer bikkjemat. Så 2 uker til vandring i fjellet. 

Anonymkode: 77cc8...ccb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jobbe litt, slappe og hente meg inn igjen med alenetid, være med både single og etablerte venner (både de uten og med barn), i bryllup, på en utenlands biltur alene hvor jeg møter familie på veien. Tenker meg også en tur på festival i området (har gjort det bådr alene og med andre). 

Anonymkode: 38035...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir hjemme i år. Jeg har 7 uker ferie, de skal nytes hjemme. Må bruke penger på andre ting i år. Jeg er hjemmekjær og glad for at jeg kan bruke dagene som jeg vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjøre ting exen ikke ville, som å bade, telte, kjøre båt, seile og drikke meg litt for full

Skal også på masse festivaler, også i utlandet! 
Møtt mye venner gjennom å være frivillig, tok litt tid å slippe folk inn, men nå ber de meg ut hver gang

Anonymkode: 21469...2bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal male huset, og hytta. Så får da nok å gjøre. Forhåpentligvis litt flørting innimellom slaga ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

imagineme skrev (På 23.2.2024 den 19.00):

Ta motorsykkel lappen! Stort miljø 🙂 Masse flott å se på 😄

 

 

Og forferdelig forferdelig dyrt!

Anonymkode: df697...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Og forferdelig forferdelig dyrt!

Anonymkode: df697...9e3

Koster jo ingenting å fylle

Anonymkode: 21469...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser for musikkskole og muligens en jobb. Begge lokale. Kanskje møter jeg noen via disse arenaene

Anonymkode: ca59c...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.2.2024 den 18.30):

Jeg er singel og barnløs, og har ikke mange single venner (eller mange venner generelt). Mine venninner vil naturligvis være med sine menn og barn i ferien, og det er forståelig. 

Jeg må være min egen lykkes smed, og lage meg en fin ferie. Jeg er jo «alltid» hjemme, så jeg ønsker å gjøre noe. Tenkte jeg kunne få litt inspirasjon av dere :) 

Hva skal dere single (og barnløse) i sommerferien? Skal dere reise noe sted? I så fall hvor? Gjøre noe aktiviteter? 

Anonymkode: d744f...cd7

Seiltur med Christian Radich

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 24.2.2024 den 11.02):

Blir nok hvert fall 4 uker i fjellet.

Tar med bikkja, telt og fiskestang. Da blir det fort 2 uker vandring i fjellet. Så en dag eller to hjemme og ordne litt praktiske ting og fylle opp kløven med mer bikkjemat. Så 2 uker til vandring i fjellet. 

Anonymkode: 77cc8...ccb

Du er modig som tørr bruke så mye tid i naturen, virkelig beundringsverdig 😊

Anonymkode: 50074...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen planer egentlig. Er ikke noe glad i å reise alene, og de fleste er jo opptatt med pargreiene sine. Lunter vel noen turer og pusler med hobbyer kanskje.

Anonymkode: c501c...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er arbeidsledig så skjer ikke mye i sommer. Er ekstremt deprimert også pga dette, så noe dating tror jeg ikke det blir. Ligger bare og gråter og stresser ang. penger. Redd for å ikke kunne beholde leiligheten og ende opp som uteligger :( 

Så jeg sitter nok i sofaen og griner i hele sommer. Har masse sovetabletter så da slipper jeg å være så mye våken. 

Anonymkode: 72b8a...fd1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme båt som deg, TS! Er så reisesyk, vurderer å booke en treningsreise eller gruppetur. Evt en tur alene et sted, ligge på stranda og lese og kose meg ❤️ Har også planer om å male stua, men mulig det blir utsatt til høsten og regnværet. 

Anonymkode: bbe3b...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...