Gå til innhold

Angrer du av og til på at du fikk barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Livet et jo ikke på vent, det et jo dette som er livet.

Såklart er det dager det er tyngre enn andre, som når barna har vært syke gang på gang hele vinteren, men jeg har aldri angret på barna. De gir meg mye.

Anonymkode: 631c8...a52

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes barna mine hadde fortjent å vokse opp i et hjem med bedre råd, med flere ressurser. 

Anonymkode: adc4b...92e

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri angret :) Har to barn som er små enda, fyller selv 30 i år og har jo hele livet forran meg! Og lever for barna mine, så gleder meg til alle årene som kommer 🥰

Har dager jeg lengter etter tiden før barn, men samtidig ikke. Fått 2 barn med diverse utfordringer som gjør at de er litt mer krevende enn gjennomsnittet, så lengter av og til etter "friheten" før barn. Friheten til å bare spontant dra til en venninne, på en fest, helgetur hit og dit osv. Men det er bare i de verste periodene med sykdommen deres da vi blir litt ekstra bundet til hjemmet, så har jo egentlig ikke så mye med barna i seg selv å gjøre. Og vet det vil bedre seg med årene 🥰

Anonymkode: 8f438...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angret mye da barna var små. Hadde en udugelig far. Jeg skilte meg for flere år siden. Nå er de ungdommer, og jeg stortrives. 

Anonymkode: 246ee...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, endelig en tråd jeg kan svare i! Har lest "angrer du på at du ikke fikk barn" med stor interesse, men siden spørsmålet ikke var stilt til meg kunne jeg ikke svare heller.

Jeg har aldri angret så mye som et sekund. Barna mine (nå voksne) er det beste som har skjedd meg. Å få være en del av deres liv, å få oppdra dem til å bli skikkelige mennesker er det mest meningsfulle jeg har gjort.

De er som sagt voksne nå, begge har solide utdannelser og funnet seg stabile partnere, Nå er det bare for meg (og mannen min) å sette oss tilbake i sofaen og nyte resultatet. ❤️

Endret av Pås
  • Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Haha ja, "du angrer kanskje ikke enda, men bare vent til du sitter alene på gamlehjemmet og ingen av barna kommer på besøk". 

Anonymkode: 10923...a36

Som min mor sa, det er de uten barn som får mest besøk. 

 

 

 

Anonymkode: dbfec...fa8

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er det mest meningsfulle med livet 

Anonymkode: 4c258...823

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de har gitt livet mitt mening. Jeg har ønsket meg barn så lenge jeg kan huske. Jeg har vært utrolig heldig og har fått fire barn med IVF. 

Anonymkode: 88779...d9c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Pås said:

Ah, endelig en tråd jeg kan svare i! Har lest "angrer du på at du ikke fikk barn" med stor interesse, men siden spørsmålet ikke var stilt til meg kunne jeg ikke svare heller.

Jeg har aldri angret så mye som et sekund. Barna mine (nå voksne) er det beste som har skjedd meg. Å få være en del av deres liv, å få oppdra dem til å bli skikkelige mennesker er det mest meningsfulle jeg har gjort.

De er som sagt voksne nå, begge har solide utdannelser og funnet seg stabile partnere, Nå er det bare for meg (og mannen min) å sette oss tilbake i sofaen og nyte resultatet. ❤️

Det stoppet ikke mange andre i den tråden 😅 Men så fint å høre at du er fornøyd, det er jo tross alt mye verre å angre på barn enn å angre på barnløshet. 

Anonymkode: b42ca...812

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger når jeg er på mitt mest slitne, så ja. Men det er jo mer overfladisk anger som ikke stikker dypt og som egentlig bare er tilknyttet frustrasjon i øyeblikket. I tillegg kan jeg iblant kjenne et stikk av anger bare fordi jeg elsker de så forbanna mye, og jeg er livredd for hva som kan skje med de. Den følelsen skulle jeg gjerne vært foruten.

Men jeg angrer ikke på barna mine nei, og livet er jo overhodet ikke på vent! Det er jo dette som er livet, er fantastisk å få følge barna sine gjennom livet og se de vokse opp.

Anonymkode: 680cb...af7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer ikke på barnet. Angrer bare på valg av barnefar.

 

Ikke få barn med menn som absolutt ikke vil. Og nei, har ikke tvunget barnefar til å få barn, men han var enig, dog kanskje ikke like giret som meg.

 

i ettertid må jeg så og si ta alt av arbeidet. Mitt liv og min kropp er for evig endret, men han sitt liv og hans kropp er den samme. Er så jævla urettferdig. Forholdet har fått seg en solid knekk med mye bitterhet fra begges sider.

 

Tenk dere godt om damer!! Ikke få barn med menn som egentlig ikke vil

Anonymkode: ba772...2fe

  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri angret et sekund. Selvfølgelig er jeg noen ganger veldig sliten og savner energien og overskuddet jeg hadde før, men den tiden kommer tilbake. Og livet med barn er utrolig givende, og ser nå hvor "tomt" og meningsløst liv jeg hadde før.

(merk: jeg sier ikke at alle barnløse har meningsløse liv, men jeg hadde det. Mitt liv besto nesten kun av jobb, trening, turer og mat. Jeg gjør alt det nå også, pluss mye mer som gir meg enda mer glede). 

Anonymkode: 9651a...718

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker barna mine over alt i hele verden og jeg koser meg veldig med dem. Allikevel kjenner jeg på at det er i overkant noen ganger. Jeg har ikke et hav av energi, dermed blir det til at jeg må sette alt som utelukkende ville vært "for meg" til side. Livet er ikke helt på vent siden vi lever ut familiedrømmen og konstant bygger dette livet, men noen dager kunne jeg ønske jeg skulle dra tilbake til hybelen min og det gamle livet jeg hadde😂 Sovet, sett på serier, gått turer, drevet med hobbier, gjort noe JEG synes er gøy mellom klokken 1700 og 2000. I stedet er det lek, kveldsrutine (inkl litt husarbeid) og legging. HVER. ENESTE. DAG!😵‍💫🤯

Angrer? Nei, barna mine er for søte, morsomme, spennende, interessante og gode til det🥰🥰🥰🥰 Men hadde ikke takket nei til at det var litt enklere🙃

Anonymkode: 0a7b9...92a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke angret et sekund, har to flotte barn som jeg elsker over alt på jord ❤️

Anonymkode: 186d6...9bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mine barn var sterkt ønsket, og jeg har aldri angret.

Anonymkode: 380d0...3da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det har jo hendt at det i perioder har vært mye å forholde seg til, men jeg har aldri angra på at jeg fikk dem.

Føler jeg setter livet på vent, å ha familie er jo livet for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har aldri angret. Faktisk så har den tanken aldri streifet meg heller. Ja, det er tøffe perioder, men det er en naturlig del av å ha barn. For meg, da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri ett sekund. Barna er det viktigste i livet ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mødre og fedre tenker dere av og til på at dere angrer på at dere fikk barn?  Enkelt forklart, dere setter jo livet på " vent" i 18 år om ikke lengre? 

Anonymkode: dbfec...fa8

Jeg ser det absolutt ikke slik. Jeg lever livet mitt sammen med barnet mitt i 18+ år, ingenting er «satt på vent.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...