Gå til innhold

Folk som shopper fra Shein, Temu, Wish, AliExpress...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å herregud for en super klein gjeng. Hører dere på dere selv? Tar omveier for å unngå dere.

Kjøper ikke fra Temu å de. I hvertfall ikke ofte,men Rusta,Europris etc er helt kurrante butikker. Heldigvis er ikke folk flest som her. For de butikkene er populære. 

 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Må si meg ganske enig her. Syns de butikkene er ganske harry. Samme som Europris og Rusta…. :sjenert: sorry, men harry folk i harry butikker…

Jeg har noen kollegaer som drsr på Europris hver fredag for å kose seg. :sjokk: vi har tydeligvis forskjellige liv! 😂

Anonymkode: a7b72...eaf

Noe så lavmål å handle billige produkter når du kan gå på Meny å betale mye mer.Så solsikker/dopapir på europris eller Rusta er harry?

Anonymkode: 05f1f...e86

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler for å differensiere litt.

Hvis man handler her for å spare penger på ting man trenger, så er det på en måte greit. Men fortsatt problematisk med tanke på bærekraft.

De jeg ser "ned" på er disse (for å si det rett ut) kjerringene som har det som hobby å shoppe mest mulig ræl på kinabutikker. De som kjøper for å kjøpe, og gjerne legger ut videoer med "hauls" med ting de ikke engang husker at de har bestilt. DET er noe vi ikke trenger!

Anonymkode: 3312c...d4f

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er i alle fall temmelig HARRY å bestille sånn billig søppel fra Kina...      

Anonymkode: 54591...3ee

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en synes det er greit at folk jobber på slavekontrakter så får en vel kjøpe fra disse. 

Anonymkode: a5303...f7b

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det vitner om relativt lav iq å kjøpte de samme produktene til langt høyere pris andre steder.

Anonymkode: 1cead...5e7

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne tråden minner meg om Cubus barna🤣

Anonymkode: 05f1f...e86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alt skrotet ungene har av blinkende masker og kostymer til halloween kan man også kjøpe for omtrent ingenting fra Kina."

😢

Hvorfor kjøpe skrot og drit og blinkende masker som brukes i to timer, og attpåtil få det tilsendt fra Kina.

For en nitrist utvikling. Kloden går til helvette, men ungen fikk blinke på Halloween til omtrent ingen utgift for meg! 

Anonymkode: dde67...ec1

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 

 Kloden går til helvette, 

 

Tullball

Anonymkode: 05f1f...e86

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

...bare skriker lav IQ, etter mitt syn.

Altså, hvem er det som tror at de får kjøpt noe som helst av kvalitet fra slike sider? Hvem er det som ser på de prisene og tenker at de produktene de kjøper er solide, robuste og legitime? Hvem er det som blar gjennom de produktene og tenker "Ja! En 6-pakning med travel size parfymedispensere i forskjellige farger er virkelig noe jeg trenger!".

Til sist, så er det også synd at ikke flere tenker over konsekvensene av det nivået av konsumerisme som vi driver med i dag vil gjøre med samfunnet og kloden. 

Anonymkode: aa720...dfa

Kvalitet kan du få. Har handlet noen produkter på wish jeg ikke får tak i Norge.  Men jeg er mer skeptisk til arbeidsforhold når prisene er så lave. Jeg vet jo hvor mye en vare koster i Norge,  og hvor store påslaget er. Så prisene er urovekkende lave , spesielt på temu. Og når man vet at slavearbeid er i stor økning,  så lar jeg det være rett og slett

Anonymkode: 63fb6...f13

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temu ❤️❤️ 

Masse folk bruker innmari mye penger på ræl, men herrefred for en festlig app Temu er. Jeg har aldri prøvd de andre du nevner. Det jeg HAR handlet på Temu, derimot, er greier til kontoret/hjemmekontoret (penner, postitlapper, klistremerker osv) perlearmbånddeler til barna, strikkemarkører og sånne kjekke hælbeskyttere til å lime i hælene på et par sko jeg får gnagsår av. Og så har jeg kjøpt trekk til pynteputer, de har mange fine i helt ok kvalitet. 
 

Ungene liker å lage armbånd, og på Temu får du charms og slike små biter med bokstaver på typ 1000 stk for 20 kroner. Da får dere synes jeg er Harry :ler: 

Anonymkode: 37114...713

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg føler for å differensiere litt.

Hvis man handler her for å spare penger på ting man trenger, så er det på en måte greit. Men fortsatt problematisk med tanke på bærekraft.

De jeg ser "ned" på er disse (for å si det rett ut) kjerringene som har det som hobby å shoppe mest mulig ræl på kinabutikker. De som kjøper for å kjøpe, og gjerne legger ut videoer med "hauls" med ting de ikke engang husker at de har bestilt. DET er noe vi ikke trenger!

Anonymkode: 3312c...d4f

TikTok flommer over av videoer med folk som handler ræl for tusenvis av kroner og legger ut videoer av at de pakker opp. Folk handler ufattelig mye dritt man de ikke trenger fordi det er lett tilgjengelig og billig. Det er jo grenser for hvor ofte man trenger å bytte ut iPhone cover eller whatever - kjøper man kvalitet så varer det som regel like lenge som telefonen (med mindre man kjøper noe billig ræl da…). 
 

Jeg synes at nettbutikker med billig ræl er dumt fra flere perspektiver - overforbruk, forsøpling, folk som handler mer enn de trenger/har råd til og det faktum at det utkonkurrerer lokale butikker og arbeidsplasser. Og unger som lærer av foreldrene at alt kan kjøpes på nettet og som sitter timesvis og lager ønskelister over ting de virkelig ikke trenger, men som nettet skaper et kunstig behov for. 
 

Vil ikke si det er lav iq eller Harry å handle fra dem. Men korttenkt og dumt i mange perspektiv, det er det. 

  • Liker 3
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Syntes det vitner om relativt lav iq å kjøpte de samme produktene til langt høyere pris andre steder.

Anonymkode: 1cead...5e7

Nei, lav iq har den som kjøper billig ditt fra Kina, som mest sannsynlig er laget av barn og grovt underbetalte arbeidere på slavekontrakt. 
Selvfølgelig har pris noe med arbeidsforhold  å gjøre. 

Anonymkode: 41250...660

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

...bare skriker lav IQ, etter mitt syn.

Altså, hvem er det som tror at de får kjøpt noe som helst av kvalitet fra slike sider? Hvem er det som ser på de prisene og tenker at de produktene de kjøper er solide, robuste og legitime? Hvem er det som blar gjennom de produktene og tenker "Ja! En 6-pakning med travel size parfymedispensere i forskjellige farger er virkelig noe jeg trenger!".

Til sist, så er det også synd at ikke flere tenker over konsekvensene av det nivået av konsumerisme som vi driver med i dag vil gjøre med samfunnet og kloden. 

Anonymkode: aa720...dfa

Du er harry, folk med vett vet å spare penger ditt troll.

Anonymkode: 8c646...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.... dere vet at iphone er satt sammen i Kina? Er folk som bruker eple produkter harry da? 

 

Sikkert...🙄

 

Vil disse ikke-harry mennesker handle fin fin dopapir på Meny istedenfor Rustad? 

 

Give me a break.

 

Anonymkode: a01d0...065

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er harry, folk med vett vet å spare penger ditt troll.

Anonymkode: 8c646...84b

Folk som vil spare penger driter i miljø, arbeidsforhold og overforbruk mener du vel? Eller tror du seriøst at det går an å lage og frakte ting så billig fra Kina til Norge uten at det sitter folk og jobber for knapper og glansbilder og knapt det i andre enden? Men drit i så lenge du sparer penger? 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk kjøper jo "premium"-biler som f.eks. BMW selv om de er lagd i Kina. Det eneste som skiller IQ her er vel de som betaler overpris for Kina-produkter (ts?) og de som er prisbevisste...

Anonymkode: 672ee...05d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt mye billig og bra produkter fra Shein og Temu! Kommer til å handle der flere ganger 

Anonymkode: 96663...1b6

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at folk tør. Det er null regulering på gift og skadelige stoffer i disse tingene, og folk kjøper klær til ungene sine der liksom. 😱 Får omtrent kreft bare av å se reklamene fra temu og shein. 🤮

Anonymkode: 053ac...bf9

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

"Alt skrotet ungene har av blinkende masker og kostymer til halloween kan man også kjøpe for omtrent ingenting fra Kina."

😢

Hvorfor kjøpe skrot og drit og blinkende masker som brukes i to timer, og attpåtil få det tilsendt fra Kina.

For en nitrist utvikling. Kloden går til helvette, men ungen fikk blinke på Halloween til omtrent ingen utgift for meg! 

Anonymkode: dde67...ec1

Fordi barna forventer blinkende masker uansett og jeg tenker det er bedre å kjøpe til lekebutikkens inn-pris? Er samme varene du finner i de norske butikkene.

Du slår meg forøvrig som barnløs, eventuelt en av de som sender barnet på bursdag med beskjed om at vedkommende ikke skal ha sukker.

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...