Gå til innhold

Folk som shopper fra Shein, Temu, Wish, AliExpress...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...bare skriker lav IQ, etter mitt syn.

Altså, hvem er det som tror at de får kjøpt noe som helst av kvalitet fra slike sider? Hvem er det som ser på de prisene og tenker at de produktene de kjøper er solide, robuste og legitime? Hvem er det som blar gjennom de produktene og tenker "Ja! En 6-pakning med travel size parfymedispensere i forskjellige farger er virkelig noe jeg trenger!".

Til sist, så er det også synd at ikke flere tenker over konsekvensene av det nivået av konsumerisme som vi driver med i dag vil gjøre med samfunnet og kloden. 

Anonymkode: aa720...dfa

  • Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må si meg ganske enig her. Syns de butikkene er ganske harry. Samme som Europris og Rusta…. :sjenert: sorry, men harry folk i harry butikker…

Jeg har noen kollegaer som drsr på Europris hver fredag for å kose seg. :sjokk: vi har tydeligvis forskjellige liv! 😂

Anonymkode: a7b72...eaf

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med alt jeg har fått fra Temu. Bor ett stykke unna kjøpesenter( les: på bygda), deg er jo mye billigere enn i norske butikker❤️

Anonymkode: cff45...46e

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kun erfaring med AliExpress, de har masse dritt, men også mye bra greier. Alt av mobil- og iPad-deksler kjøper jeg der, samme produktene som selges i Norge til ca. halv pris. 

Også kjøpt noen slike til ca 50% av norsk pris: https://rcmester.no/produkt/radioutstyr/sendere-1/flysky-1/flysky-fs-g7p-7-kanal-sender-og-mottaker

Alt skrotet ungene har av blinkende masker og kostymer til halloween kan man også kjøpe for omtrent ingenting fra Kina.

Mitt poeng er, jada, mye av det som selges fra disse butikkene er skrot, men de største idiotene er vel heller de som betaler dobbel pris for det samme skrotet i norske nettbutikker. Jeg foretrekker å betale mindre fremfor at en eller annen kvapsete "importør" finansierer sin eksistens fordi jeg er for snobbete til å handle på AliExpress.

Endret av Jarmuditten
  • Liker 24
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Du kan jo kjøpe masse av disse tingene norske nettbutikker for typ 500 kr også, eller kjøpe det fra Temu til 34 😅 ikke alt er dritt og valgfritt og kjøpe. Og dra på europris og rusta er jo lurt om man sparrer en god del penger på ting man trenger. Heldigvis valfrgittt og er jeg Harry så er jeg det, kan fint leve med det forsi er ikke så fin på det uansett 

Anonymkode: 15ca3...4f5

Jeg kjøper ikke tingene i det hele tatt… hverken på Europris eller Temu. 
 

DET er billig, det. 

Anonymkode: a7b72...eaf

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjøper ikke tingene i det hele tatt… hverken på Europris eller Temu. 
 

DET er billig, det. 

Anonymkode: a7b72...eaf

Billigste er å ta ættestupet det øyeblikket du er gammel nok til å krabbe opp, men dét var vel ikke poenget det heller.

  • Liker 26
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarmuditten skrev (16 minutter siden):

Billigste er å ta ættestupet det øyeblikket du er gammel nok til å krabbe opp, men dét var vel ikke poenget det heller.

Det er kjempedyrt for staten at jeg dør, hvem skal betale inn skatt da? 

Anonymkode: a7b72...eaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det er kjempedyrt for staten at jeg dør, hvem skal betale inn skatt da? 

Anonymkode: a7b72...eaf

Vi som handler skrot fra Kina? Etter mva. Fra første krone fra nyåret har vi sikkert som nasjon råd til det.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg som ditt , skriker lav iq

Anonymkode: a337b...3f2

  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange billige varer er nok bare ræl, men tenk mer over hva slags land dere støtter når dere kjøper kinesisk.

  • Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, norw said:

Mange billige varer er nok bare ræl, men tenk mer over hva slags land dere støtter når dere kjøper kinesisk.

Skal du unngå å konsumere kinesisk må du nok bo i ei granbarhytte i 2024 er jeg redd. Men ja, prinsipielt er jeg jo enig, bare umulig i praksis.

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme jeg blir fasinert av slike folk jeg og. For morroskyld ble jeg med i en slik gruppe på facebook, og det legges ut x antall innlegg daglig om hva folk bestiller. Pynt, nips, ræl og masse unyttig for tusenvis av kroner. Jeg skjønner det bare ikke. Det bestilles enorme mengder har jeg sett. 

Er ikke uskyldig jeg heller, har kjøpt hundebørster og deler til robotstøvsugeren derfra😅 men planlegger ikke å tømme kontoen og fylle huset med ræl...

Anonymkode: 6bdce...95d

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (6 minutter siden):

Mange billige varer er nok bare ræl, men tenk mer over hva slags land dere støtter når dere kjøper kinesisk.

Kina er hovedeier i flere norske selskap. Norge selger seg selv til Kina hele tiden.

Anonymkode: 3240f...7d0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jarmuditten skrev (7 minutter siden):

Skal du unngå å konsumere kinesisk må du nok bo i ei granbarhytte i 2024 er jeg redd. Men ja, prinsipielt er jeg jo enig, bare umulig i praksis.

Jeg mener bare at man bør prøve å begrense kjøp av kinesiske varer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De samme varene blir jo kjøpt av importører i store kvantum, som legger på en stor avanse for så å selge de til deg i en "Norsk" butikk.

Eksempler på det er covere, kontormateriell, katteleker, ledlysstriper og englelys, sesongpynt... 

Og andre ting du kjøper for 10* prisen fordi du kjøper etter at det har vært gjennom 2-3 mellomledd. 

Å begrense kjøp gjør man jo selvfølgelig. Men har jeg først katter trenger de litt påfyll innimellom, og kjøper jeg en ny iPhone eller airtag så behøver jeg cover til det. 

Anonymkode: a4766...cc0

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er kjempedyrt for staten at jeg dør, hvem skal betale inn skatt da? 

Anonymkode: a7b72...eaf

Kommer alltids en ny en og betaler inn din skatt ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne må være skrevet av en i varehandelen som er redd for å miste jobben fornuftig og handle ting på disse nettbutikkene spesielt ting som ikke kan anskaffes i Norge :D 

  • Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...