AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #101 Del Skrevet 19. februar 2024 norw skrev (På 18.2.2024 den 7.36): Mange billige varer er nok bare ræl, men tenk mer over hva slags land dere støtter når dere kjøper kinesisk. Skrev du, på en telefon produsert i kina.... Anonymkode: a12ce...fc0 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 19. februar 2024 #102 Del Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skrev du, på en telefon produsert i kina.... Anonymkode: a12ce...fc0 Jeg begrenser mine kinesiske innkjøp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #103 Del Skrevet 19. februar 2024 HSV50 skrev (6 timer siden): Nei deg om det. Jeg forsøker som sagt å unngå plastræl fra Kina og heller bruke pengene mine på ting som produseres i eller hakket nærmere Norge. Og jammen bra at noen av oss er opptatt av norske arbeidsplasser ja 🙄 Hvor er telefonen/PCen du skriver på produsert? Anonymkode: a4766...cc0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #104 Del Skrevet 19. februar 2024 Dere som absolutt ikke handler fra Ali etc, handler dere på Komplett og Elkjøp da? 😌 Anonymkode: 58228...b79 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #105 Del Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 6.14): Må si meg ganske enig her. Syns de butikkene er ganske harry. Samme som Europris og Rusta…. sorry, men harry folk i harry butikker… Jeg har noen kollegaer som drsr på Europris hver fredag for å kose seg. vi har tydeligvis forskjellige liv! 😂 Anonymkode: a7b72...eaf Koser meg på Rusta og Europris. Kjøper vaskemidler, mat til fugler ute, garn av og til, såper/hygieneartikler, og snacks av og til. Hva er harry med det? Til HI. Har aldri handlet på shein, temu eller ali, osv. Kjøper en og annen dupeditt fra Ebay av og til. For eks spesielle kabler eller annet bittesmått hardware jeg ikke får tak i her i Norge lengre, nå når Power/Elkjøp bare er tomme butikker uten sortement. Pleide også kjøpe cover til mobil der. Norge selger ikke til min telefonmodell. En del kontorartikler og div også har jeg skaffer via Ebay, igjen fordi det ikke selges i Norge. Anonymkode: 3397e...838 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #106 Del Skrevet 19. februar 2024 Jeg har en iq på over 150, jeg handler kun det jeg trenger, men handler der jeg finner det billigste alternativet. Jeg kan gjerne ta med ungene til Europris som en hyggelig kosetur en og annen lørdag, handler masse nødvendigheter der, og jeg bestiller gjerne fra Temu, Wish og Light In The Box, hvis jeg finner det jeg trenger der. Jeg ser ikke ned på andre, kaller ikke andre for harry, og kaster ikke stein i glasshus, og mener folk flest er i stand til å handle ddt de trenger der det passer dem best. Anonymkode: d3d19...43c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 20. februar 2024 #107 Del Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvor er telefonen/PCen du skriver på produsert? Anonymkode: a4766...cc0 Har du tungt for det? Kanskje lese innleggene mine en gang til og så forklare meg hvordan du klarer å konkludere med at det at jeg ikke kjøper ræl fra billige kinesiske (eller andre kjipe nettbutikker med ræl) på nettet, og foretrekker å handle mest mulig nært og lokalt, betyr at jeg overhode ikke kan eie noe produsert i Kina?? Som jeg Jar skrevet tidligere så finnes det ting som produseres i Kina hvor avtaler sikrer miljø, lønn og arbeidsforhold. Det er typisk det som man ikke får kjøpt for 18 kr på Temu eller tilsvarende. Det er fullt mulig å være bevisst hva man kjøper og ikke boikotte utenlandske varer fullstendig. Snodig nok. Nei. Min pc og mobil er ikke kjøpt på Temu eller tilsvarende. De er kjøpt fysisk i butikk. Og telefonen er produsert i Kina. Som jeg OGSÅ har sagt rikeligere - selvfølgelig er det ting som kun lages i Kina. Var den teskjeen stor nok for deg? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 20. februar 2024 #108 Del Skrevet 20. februar 2024 Forøvrig er jeg ikke HI og har ikke sagt der er Harry å handle verken på Temu eller Europris. Folk må gjerne dra til Sverige og handle også. Og jeg savner fremdeles dokumentasjon på at at de som produserer og selger ting via Temu er de samme som produserer og selger ting til Eruropris og Rusta etc. Jeg snakker om fysiske butikker her. Ikke shady norske nettbutikker som videreselger ting de selv har kjøpt billig på Temu. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #109 Del Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): hva bygger du det på? mener du at folk som har et kritisk blikk på fenomen i samtiden, og er opptatt av klimatrusselen, og hvordan vi påvirker med våre valg, har lav IQ? Påstanden din er jo helt absurd. Anonymkode: 043a4...920 Ja, premisset er jo helt feil. Ts (og du tydeligvis) mener at man redder kloden ved å kjøpe de samme tingene 10 ganger så dyrt. Men det er jo bare tull, og det skjønner de fleste. Det er faktisk absurd, for å sitere deg. Anonymkode: 672ee...05d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #110 Del Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 7.02): Jeg kjøper ikke tingene i det hele tatt… hverken på Europris eller Temu. DET er billig, det. Anonymkode: a7b72...eaf Jeg kjøper som oftes det jeg trenger, eier ikke noe du eller? Så jeg handler ikke ting unødvendig bare for at det er bilig. Men aldri vært dumt og være prisbevisst. Man må jo ikke betale mere en man trenger Anonymkode: 15ca3...4f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #111 Del Skrevet 20. februar 2024 HSV50 skrev (20 minutter siden): Har du tungt for det? Kanskje lese innleggene mine en gang til og så forklare meg hvordan du klarer å konkludere med at det at jeg ikke kjøper ræl fra billige kinesiske (eller andre kjipe nettbutikker med ræl) på nettet, og foretrekker å handle mest mulig nært og lokalt, betyr at jeg overhode ikke kan eie noe produsert i Kina?? Som jeg Jar skrevet tidligere så finnes det ting som produseres i Kina hvor avtaler sikrer miljø, lønn og arbeidsforhold. Det er typisk det som man ikke får kjøpt for 18 kr på Temu eller tilsvarende. Det er fullt mulig å være bevisst hva man kjøper og ikke boikotte utenlandske varer fullstendig. Snodig nok. Nei. Min pc og mobil er ikke kjøpt på Temu eller tilsvarende. De er kjøpt fysisk i butikk. Og telefonen er produsert i Kina. Som jeg OGSÅ har sagt rikeligere - selvfølgelig er det ting som kun lages i Kina. Var den teskjeen stor nok for deg? Æsj så idiotisk belærende. De tingene man kjøper lokalt er jo ikke på disse billigsidene. Man kjøper ikke trelast, ved og potet på Temu. Men man kjøper ting som produseres i lavkostland som man ikke vil betale dyrt for bare fordi noen tjener penger på å ha de samme tingene i en fysisk butikk. Det ser også ut som du tror at dyre varer automatisk betyr ordnede forhold. Hvordan kan du kontrollere du det? Nei nettopp. Det er all grunn til å plukke fantasihistoriene dine fra hverandre og teskjeen er det vel vi som må frem med - til deg. Anonymkode: 672ee...05d 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 20. februar 2024 #112 Del Skrevet 20. februar 2024 La det ikke være noen tvil. Det er ikke skam å handle på diverse lavpris butikker. Jeg er klar over at i visse kretser (ofte de som tror de er overklasse,men er egenttlig bare i øvre middeklasse) Altså de er steget over der majoriteten av der alle Nordmenn er. Så pakker de over varer de har handlet på Rema i poser fra Meny etc. De har hus fra 8 mill og over (lånt over pipa såklart) De leier bil som Jaguar,Porsche etc for å reise på hytta. Poenget er. De har mistet bakkekontakten av en eller annen grunn. Man kan grine over at samfunnet har utviklet så vanvittig feil og overfladisk vei,men man må jo bare le av de som tenker at de tror de er bedre en alle andre pga dette. Å her på KG ser man mer å mer av det for hver dag som går. Riktignok sikkert 70-80% troll,men likevel. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #113 Del Skrevet 20. februar 2024 Pris trumfer alt. Er det billig nok så driter jeg i miljøet. Anonymkode: fb5b2...852 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #114 Del Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 6.14): Må si meg ganske enig her. Syns de butikkene er ganske harry. Samme som Europris og Rusta…. sorry, men harry folk i harry butikker… Jeg har noen kollegaer som drsr på Europris hver fredag for å kose seg. vi har tydeligvis forskjellige liv! 😂 Anonymkode: a7b72...eaf I tider med renter som har økt i massevis, dyr strøm, dyr mat og dyrt drivstoff er det tvert imot harry å insistere på å kjøpe sjokoladen og lyspærene sine på meny til 5 dobbel pris for å vise at man har ræva full i snobbete penger og ikke kan nedlate seg til å handle det rimelig andre steder. Heia folk som tenker før de handler, uansett hvor 💪 Anonymkode: d2c45...c21 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 20. februar 2024 #115 Del Skrevet 20. februar 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: Pris trumfer alt. Er det billig nok så driter jeg i miljøet. Anonymkode: fb5b2...852 Enig. Å hva slags miljø er det man ser på helt alminnelige butikker som Rema,Rusta og Europris uansett? Man ser jo folk flest. Å får man avsmak av å se ca hele Norges befolkning så sier det mer om de personene.. Skulle tro man reiste til Skid-Row elns.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sneips Skrevet 20. februar 2024 #116 Del Skrevet 20. februar 2024 Har jobbet på møbelbutikk som i den tiden var å anse som harry for sånne som T.S. Vi solgte madrasser under et annet navn, produsert på akkurat samme fabrikk og med samme kvalitet som de mer kjente Jensen madrassene, bare til halv pris. Vi solgte et identisk garderobeskap som Skeidar, bare under annet navn, levert fra samme sted i Danmark. Folk betalte heller mye mer på Skeidar. Har jobbet på butikk som solgte batterier av eget merke, og de ville folk ikke ha, for det skulle ha "ordentlig duracell"... Batteriene var produsert av duracell, bare med egen emballasje. Et år vant en fruktkorg designpris og ble solgt til en formue på butikker som Kitchn og Tilbords. Nøyaktig samme vare ble solgt på Nille til et par hundrelapper, men Nille har jo bare dritt, så der kunne da ikke eliten handle... Folk vil bli lurt, og snobbene er verst! Gode gamle Helly Hansen og de klassiske Vikingstøvlene produseres i Kina, eller produksjon bli i alle fall flyttet dit på tidlig 2000 tallet. Men kjør på, gå på de pene butikkene så kollegaen ikke tisker og hvisker om at du ble sett med shampo på Rusta 🤓 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kratt_ Skrevet 20. februar 2024 #117 Del Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Her er to enkle eksempler om ting som selges i Norge, som er droppshipping. Altså du bestiller fra en norsk butikk og de bestiller fra Kina og sender til deg. Til dobbel/trippel pris. Anonymkode: 63117...77b Samme som med treningstightser 😅 Er nok mange som går på en smell der 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 20. februar 2024 #118 Del Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 6.14): Må si meg ganske enig her. Syns de butikkene er ganske harry. Samme som Europris og Rusta…. sorry, men harry folk i harry butikker… Jeg har noen kollegaer som drsr på Europris hver fredag for å kose seg. vi har tydeligvis forskjellige liv! 😂 Anonymkode: a7b72...eaf Trenger ofte ting fra europris og rusta. Billig og greit, feks. tepper som koster en brøkdel av det de dyrere butikkene skal ha. Og så er det sånn at av og til finner man faktisk ikke det produktet man ser etter - og da er Temu og de andre gode å ha. Når det er sagt, er jeg også motstander av å handle fra Kina. Men stein i glasshus er jeg dessverre ikke fremmed for. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HSV50 Skrevet 20. februar 2024 #119 Del Skrevet 20. februar 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ja, premisset er jo helt feil. Ts (og du tydeligvis) mener at man redder kloden ved å kjøpe de samme tingene 10 ganger så dyrt. Men det er jo bare tull, og det skjønner de fleste. Det er faktisk absurd, for å sitere deg. Anonymkode: 672ee...05d Jeg mener man bidrar til en bedre verden med å ikke kjøpe ræl man ikke trenger i det hele tatt. Temu annonserer med «elsker du å shoppe». De pusher masse dritt man ikke trenger og som knapt nok er «kjekt å ha». Så nei, jeg kjøper ikke tingene 10 ganger så dyrt et annet sted. Jeg kjøper dem ikke i det hele tatt. Og nei, hjemmet mitt er ikke tomt. Jeg bytter bare ikke stil og pynt annen hver uke alt etter hva interiørbladene sier er in akkurat NÅ. Jeg kjøper ikke klær flere ganger i måneden, og bytter coveret på telefonen når det er ødelagt, ikke fordi jeg så er fiiiint på Temu. Når det er sagt så mener jeg også at det er bedre å handle i norske butikker når man kan, siden vi trenger er fungerende næringsliv og arbeidsplasser. Verden blir sykt kjedelig om alle skal sitte hjemme og bestille ting på nett. Og en god del mennesker vil ikke lengre ha jobb og inntekt. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #120 Del Skrevet 20. februar 2024 HSV50 skrev (4 minutter siden): Jeg mener man bidrar til en bedre verden med å ikke kjøpe ræl man ikke trenger i det hele tatt. Temu annonserer med «elsker du å shoppe». De pusher masse dritt man ikke trenger og som knapt nok er «kjekt å ha». Så nei, jeg kjøper ikke tingene 10 ganger så dyrt et annet sted. Jeg kjøper dem ikke i det hele tatt. Og nei, hjemmet mitt er ikke tomt. Jeg bytter bare ikke stil og pynt annen hver uke alt etter hva interiørbladene sier er in akkurat NÅ. Jeg kjøper ikke klær flere ganger i måneden, og bytter coveret på telefonen når det er ødelagt, ikke fordi jeg så er fiiiint på Temu. Når det er sagt så mener jeg også at det er bedre å handle i norske butikker når man kan, siden vi trenger er fungerende næringsliv og arbeidsplasser. Verden blir sykt kjedelig om alle skal sitte hjemme og bestille ting på nett. Og en god del mennesker vil ikke lengre ha jobb og inntekt. Alle butikker ønsker at du skal shoppe, og pusher dritt du ikke trenger. Ikke bare Temu som gjør det. ALLE gjør det. De fleste norske butikker er nedlagt. Det er så og si bare utenlandske butikker her. Det nærmeste vi kommer norske butikker er svensk. Umulig å drive 100% norsk butikk. Alt blir produsert billigere i utlandet. Anonymkode: 3240f...7d0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå