Gå til innhold

Krig i sverige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I natt hadde jeg en litt ufyselig drøm etter lenge å ikke drømt noe. Jeg drømte at vsr i Finland (tornio) som er rett ved svenske grensa. Jeg husker at jeg så over elva på Sverige at det virket så rolig, men dette var helt nord i Sverige. 

Plutselig skjer det noe og en veldig stor bil som lager mye bråk hadde plutselig kjørt over grensa. Samtidig som dette ble det strømbrudd og alle i drømmen var sånn at de lurte på hvorfor lyset har gått og var generelt redde. Selv tenkte måtte fort til parkeringsplass hvor bilen sto parkert , men våknet før jeg kom dit så vet ikke hva mer som skjedde. 

 

Hva betyr drømmen og hvorfor drømte jeg at det var krig i Sverige? Vil de blir krig i Sverige? 

Anonymkode: f8f8f...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker du er den nye Nostradamus som nå har forutsett hvordan krigen i Sverige vil starte. Du bør varslar svenske myndigheter asap.

Anonymkode: f2d10...49d

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I natt hadde jeg en litt ufyselig drøm etter lenge å ikke drømt noe. Jeg drømte at vsr i Finland (tornio) som er rett ved svenske grensa. Jeg husker at jeg så over elva på Sverige at det virket så rolig, men dette var helt nord i Sverige. 

Plutselig skjer det noe og en veldig stor bil som lager mye bråk hadde plutselig kjørt over grensa. Samtidig som dette ble det strømbrudd og alle i drømmen var sånn at de lurte på hvorfor lyset har gått og var generelt redde. Selv tenkte måtte fort til parkeringsplass hvor bilen sto parkert , men våknet før jeg kom dit så vet ikke hva mer som skjedde. 

 

Hva betyr drømmen og hvorfor drømte jeg at det var krig i Sverige? Vil de blir krig i Sverige? 

Anonymkode: f8f8f...f6d

Hva tror du selv da? At du ble varslet slik at vi skulle advares?Eller at det bare er en drøm, et utslag av uroen  som kommer fra alle skriverier og all uroen som er i verden nå som bearbeides i drømmer?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alt jeg drømmer skulle blitt til virkelighet så hadde det blitt mye rart :ler: 

Anonymkode: e8b37...efc

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

massevis av snakk om krig og elendighet på nyhetene for tiden, så det er ikke rart at du drømmer om det. Hjernen bearbeider en haug med informasjoner mens vi sover. 

betyr ikke at det blir ... foreløpig iallefall. .. men kanskje snart... ?? 

.. Jeg har nettopp hørt meg igjennom en time podcast hvor temaet var hvor sannsynlig det er at krigen i Ukraina velter over mot oss. .. nå som spørsmålet om NATOs loyalitet er høyst aktuelt 

 

Anonymkode: 4feda...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært mye i mediene at det kan bli krig i Sverige fordi de er ikke medlem.av NATO.

 

Jeg tenker sånn rundt sommeren kan det skje noe med evt. Krig først u Sverige (og så etterhvert Finland?).

 

Synes man skal ta drømmer på alvor.

 

-Ts

Anonymkode: f8f8f...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker said:

I natt hadde jeg en litt ufyselig drøm etter lenge å ikke drømt noe. Jeg drømte at vsr i Finland (tornio) som er rett ved svenske grensa. Jeg husker at jeg så over elva på Sverige at det virket så rolig, men dette var helt nord i Sverige. 

Plutselig skjer det noe og en veldig stor bil som lager mye bråk hadde plutselig kjørt over grensa. Samtidig som dette ble det strømbrudd og alle i drømmen var sånn at de lurte på hvorfor lyset har gått og var generelt redde. Selv tenkte måtte fort til parkeringsplass hvor bilen sto parkert , men våknet før jeg kom dit så vet ikke hva mer som skjedde. 

 

Hva betyr drømmen og hvorfor drømte jeg at det var krig i Sverige? Vil de blir krig i Sverige? 

Anonymkode: f8f8f...f6d

Du har følgt med på nyheter,som gjerne har gått litt inn på deg. Gjerne har du følt litt på engstelse for krig. Det er nok helt sikkert noe som du også kan frembringe i drømmene dine. 

Som Nordmenn er det jo svært lenge siden vi har vært nærmere. Betyr likevel ikke at det vil bli noe krig. Føler media pisker opp stemningen til max

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis alt jeg drømmer skulle blitt til virkelighet så hadde det blitt mye rart :ler: 

Anonymkode: e8b37...efc

Enig, men det er forståelig at noen blir redd etter slike drømmer. Drømmer gir jo ganske så levende bilder og følelsene sterke, så å få ristet de av seg kan av og til ta litt tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva betyr drømmen og hvorfor drømte jeg at det var krig i Sverige? Vil de blir krig i Sverige? 

Anonymkode: f8f8f...f6d

Fordi det har vært mye om "faren for krig" i (særlig) Sverige den siste tiden, og fordi de ikke lenger er nøytrale, men medlemmer av Nato... underbevisstheten din absorberer og jobber med dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

massevis av snakk om krig og elendighet på nyhetene for tiden, så det er ikke rart at du drømmer om det. Hjernen bearbeider en haug med informasjoner mens vi sover. 

betyr ikke at det blir ... foreløpig iallefall. .. men kanskje snart... ?? 

.. Jeg har nettopp hørt meg igjennom en time podcast hvor temaet var hvor sannsynlig det er at krigen i Ukraina velter over mot oss. .. nå som spørsmålet om NATOs loyalitet er høyst aktuelt 

 

Anonymkode: 4feda...1a9

Hva sa de i podcasten? Er det mye sannsynlig at krigen velter over på oss? Norge bidrar jo høyst i krigen i Ukraina og har til og med norske soldater der.

Anonymkode: f8f8f...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det har vært mye i mediene at det kan bli krig i Sverige fordi de er ikke medlem.av NATO.

 

Jeg tenker sånn rundt sommeren kan det skje noe med evt. Krig først u Sverige (og så etterhvert Finland?).

 

Synes man skal ta drømmer på alvor.

 

-Ts

Anonymkode: f8f8f...f6d

Ja, ta de på alvor i form av at du får vite at du sliter med slike tanker at hjernen prosesserer de gjennom de minuttene av dagen hvor den ikke tar inn så mye siden du tross alt hviler, men ikke som en profeti.

Endret av Lawyam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverige har jo vært i borgerkrig lenge.

Anonymkode: 453d0...b12

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fjugur said:

Fordi det har vært mye om "faren for krig" i (særlig) Sverige den siste tiden, og fordi de ikke lenger er nøytrale, men medlemmer av Nato... underbevisstheten din absorberer og jobber med dette. 

Det kan likevel bli krig I Sverige. Tenker at rundt sommer kan det være krig der. Vent å se .

Anonymkode: f8f8f...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det kan likevel bli krig I Sverige. Tenker at rundt sommer kan det være krig der. Vent å se .

Anonymkode: f8f8f...f6d

Selvsagt kan det det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte funderer jo på om tredje verdenskrig allerede er i gang, og at det startet med Russlands annektering av Krimhalvøya i 2014. Putin har unektelig mange likhetstrekk med Hitler. Nå har Russland invadert Ukraina, Israel kriger på Gaza-stripen og dersom Trump blir president så blir Nato-alliansen kraftig svekket. Kina invaderer Taiwan det øyeblikket storebror USA slutter med å være verdenspoliti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva sa de i podcasten?

jeg kan gjerne gi deg linken. Det er en tysk pod. Jeg følger mye med på politikken i Tyskland. Det er jo tross alt lokomotivet i Europa.  

Men; ha i tankene at Bundeswehreksperten (som snakker her i podcasten) har kallenavnet "Dr. Doom". 

Politikpodcast: Fünf Jahre bis zum Krieg mit Russland? | ZEIT ONLINE

Kort oppsumert; hva gjør vi dersom krigen kryper vestover - og det er ikke så forbaska usannsynlig slik situajsonen er nå -  vi har ingen sjanse, og USA vil muligens ikke forsvare oss (jfr. uttalelsen fra Trump. Noe han jo forsåvidt har rett i. Hvis et land ikke oppfyller kravet - hvorfor skal det forvente at NATO skal gidde å bruke krefter på å forsvare det?) 

 

 

Anonymkode: 4feda...1a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Vil de blir krig i Sverige? 

Hvis det blir krig så er det nok borgerkrig mellom etnisk svenske og innvandrere.

Anonymkode: 20eb1...6ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

mellom etnisk svenske og innvandrere.

ja, det kommer jo i tillegg til ekstern trussel. Og det er ikke bare i Sverige at det koker i enkelte samfunnslag for tiden (mtp Gaza-Israel). 

 

... unskyld TS - vi har mislykkes i n-te potens med å berolige deg 

Gå ut og unn deg en deilig kaffe eller noe, og drit i oss svartmalerne her inne 

Anonymkode: 4feda...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

ja, det kommer jo i tillegg til ekstern trussel. Og det er ikke bare i Sverige at det koker i enkelte samfunnslag for tiden (mtp Gaza-Israel). 

 

... unskyld TS - vi har mislykkes i n-te potens med å berolige deg 

Gå ut og unn deg en deilig kaffe eller noe, og drit i oss svartmalerne her inne 

Anonymkode: 4feda...1a9

Enighet herfra. Ingen her inne vet om det blir krig, men vi håper at det ikke blir -  du hadde en drøm,ts! 

Endret av Lawyam
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...