Gå til innhold

Christina Ygre S på snap

M.H85

Anbefalte innlegg

Meg.no skrev (14 minutter siden):

Har de sagt noe om svigermors prognose? Om det er alt i fra dager til ett år +, så er det ikke helt uforståelig at de tar ei uke ferie. Men at de har ekskludert henne i fra samtalen om det, virker litt kaldt (sett ute i fra) 

Det er snakk om at hun dør når som helst slik jeg forsto det. Altså hun kan dø mens de er i syden.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jolanda skrev (På 1.5.2024 den 11.23):

Hun har vel inntekt fra NAV i form av omsorgspenger. 

Bortreist? Han jobber vel på en bolig og er borte 3-4 dager, .Mange har menn i nordsjøen 2-3 uker eller er 100% alene med barn!!🤣 Beintøft?Er mange som har et krevende liv med sykdom,elendighet og noen ganger død! Du snakker som om hun har det verst i verden. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (8 timer siden):

Alle har lov å klage,men når du har en offentlig snap så ville jeg fokusert med litt mindre " vondter" prat. Hun deler jo ganske mye  ,hun har jo en døende svigermor ,og nå klarer hun ikke bestemme seg om de skal skuffe barna bli hjemme eller være hjemme siden det går mot slutten for barnas bestemor. Det synes jeg er meget merkelig diskusjon. Ungene mine kunne blitt så skuffet de bare ville,men hvis jeg hadde et nært forhold til en svigermor samt dette er jo moren til hennes mann også, da hadde jeg avlyst ferien på flekken. 

De er 2 voksne i det huset, om ikke de har mulighet reise sammen alle senere i år,kan en av foreldrene ta med seg barna og den andre passe deres syke datter. Mange muligheter. Merkelig å diskutere slikt på åpen snap? Jeg reagerte på det. Hvis jeg blir døende håper jeg ikke mine barn diskuteter slikt på åpen snap. Burde hun ikke lagt ut. Rart at mannen hennes synes det er ok hun legger ut slikt?! Hans mor som er døende det er snakk om... Den mannen virker som en stor tøffelhelt,at Christina styrer. 

Helt enig i at det ikke er ok altså, jeg har ikke fulgt henne på noen uker, syntes det ble så mye slanke-pjatt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (1 time siden):

Bortreist? Han jobber vel på en bolig og er borte 3-4 dager, .Mange har menn i nordsjøen 2-3 uker eller er 100% alene med barn!!🤣 Beintøft?Er mange som har et krevende liv med sykdom,elendighet og noen ganger død! Du snakker som om hun har det verst i verden. 

Hvorfor siterer du meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolanda skrev (4 minutter siden):

Hvorfor siterer du meg? 

Siterte hun du svarte,men fant ikke innlegget hennes i sin helhet. Beklager så meget😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RVP skrev (20 timer siden):

Siden du kommer med (sikkert velmente håper jeg?) råd om hva andre burde gjøre, så gir jeg et lite råd tilbake til deg:

Du burde slutte å følge, og ha meninger om hva folk i ekstremt sårbare situasjoner burde gjøre, med mindre du har gått en dag eller to i deres sko. Svigermoren har forøvrig delt åpent om sykdommen selv.

Jeg følger pga da jeg trengte sminke tips en gang,og synes hun var flink. Den gang jeg skulle lære meg ta contoring(?) eller hva det heter😅 Jeg er ikke ofte å blar i snappene hennes lengre da det ble mer og vondter snapper. MEN hva vet vel du om andres liv? Har vært i ekstreme situasjoner selv,men satt ikke på offentlig snap kanal la dette ut. Hun gjør jo det. Da må hun regne med meninger, hvorfor deler hun ellers? Hva tenker du? Hun deler jo tydeligvis for å få andres meninger. Hvis du deler åpent om slike ting,og forventer folk skal nikke enig i alt du gjør er du passe blåst. Er det du mener,at folk skal være enige i alt?😅 Ok. 

Delt åpent om å være døende? Ja? Det kan godt være. Her snakkes det om syden eller ikke med bestemor på dødsleie. Dette hadde hun ikke snakket med bestemoren om, så hvorfor drar du inn det? Hvor har jeg eller andre sagt at det handler om åpenhet om sykdommen i seg selv?

Endret av M.H85
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M.H85 skrev (På 8.6.2024 den 9.00):

Jeg følger pga da jeg trengte sminke tips en gang,og synes hun var flink. Den gang jeg skulle lære meg ta contoring(?) eller hva det heter😅 Jeg er ikke ofte å blar i snappene hennes lengre da det ble mer og vondter snapper. MEN hva vet vel du om andres liv? Har vært i ekstreme situasjoner selv,men satt ikke på offentlig snap kanal la dette ut. Hun gjør jo det. Da må hun regne med meninger, hvorfor deler hun ellers? Hva tenker du? Hun deler jo tydeligvis for å få andres meninger. Hvis du deler åpent om slike ting,og forventer folk skal nikke enig i alt du gjør er du passe blåst. Er det du mener,at folk skal være enige i alt?😅 Ok. 

Delt åpent om å være døende? Ja? Det kan godt være. Her snakkes det om syden eller ikke med bestemor på dødsleie. Dette hadde hun ikke snakket med bestemoren om, så hvorfor drar du inn det? Hvor har jeg eller andre sagt at det handler om åpenhet om sykdommen i seg selv?

Det var bare et råd til deg, og akkurat som henne, så trenger du ikke ta det imot😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RVP skrev (12 timer siden):

Det var bare et råd til deg, og akkurat som henne, så trenger du ikke ta det imot😊

Frivillig gi råd ja. Jeg lurte også på hva du mente med " svigermor har vært åpen om sykdom", hva i alle dager hadde det med valget om å være tilstede på dødsleie eller reise til syden å gjøre?! Det svarte du ikke på btw.

Endret av M.H85
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som føler det samme som meg og ble overrasket over hva som blir formidlet i lørdagens snap-story?

Forteller i taxien fra flyplassen til hotellet at datteren har fått vannkopper. Sånt skjer. De visste det helt sikkert ikke da de satt seg på flyet.

Men videre; 

Følgere kommer med tips om legeerklæring, forsikring og mulig flynekt. Fokus her blir at hun virker ikke hardt rammet da så de kan jo feriere som vanlig. 

Men plutselig går det opp for henne at følgere mener at de kan bli nektet ombordstigning med vannkopper. 

Det  som overrasker meg her er at ei mor som titulerer seg selv som løvemamma og har tilbragt så mye tid på sykehus (barneavdeling) blir overrasket over dette. 

eh, hallo? Hensyn til andre? Smittefare? 

Endret av shab
  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig merkelig å oppdage det med engang de lander, helt sikker på de har sett dette før de dro men tok sjansen. 
At de i tillegg tar hun med litt rundt der irriterer meg, jeg mistet litt respekt for hun nå.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man ikke blir hardt rammet bør man jo ikke feriere som vanlig. Det er en grunn til at man skal holde seg hjemme til de har tørket inn og man ikke er smittsom lenger.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv opplevd det samme, vannkoppene kom frem en 4-5 timer etter at vi landet. Barnet måtte da tilbringe ferien på hotellrommet pga smittefare. Vi kunne ikke fly hjem pga smittefare. Heldigvis var vi i rimelig kjøredistanse hjemmefra, så vi fikk leiebil på reiseforsikringen. 
Hun tar det overhode ikke alvorlig. Selv om barnet ikke virker plaget, må hun holdes atskilt fra andre utenom familien frem til hun ikke lenger er smittsom! 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolanda skrev (2 timer siden):

Selv om man ikke blir hardt rammet bør man jo ikke feriere som vanlig. Det er en grunn til at man skal holde seg hjemme til de har tørket inn og man ikke er smittsom lenger.

"Vårt liv er så urettferdig, og alt skjer med oss - derfor må vi lå lov å feriere som vanlig selv med vannkopper"

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (3 minutter siden):

"Vårt liv er så urettferdig, og alt skjer med oss - derfor må vi lå lov å feriere som vanlig selv med vannkopper"

Jeg er enig. Alle barn får vannkopper, det er tvert i mot mer urettferdig om barnet DITT ikke får vannkopper,for det er tryggest få som barn,ikke som voksne🙈

Christina drar stakkars meg kortet hele tiden. Hvem reiser til syden når barnet får vannkopper FØR de er på flyplassen??

Hun snakket jo om å reise til syden mens svigermor var på dødsleie også,men de rakk vel begravelsen timer før så da var det bare å reise🙈 Tydeligvis at det å reise til syden triumfer det meste,men når barnet ditt fåt vannkopper og kan plutselig få høy feber så drar man ikke på ferie!? Er det vanlig?🤔 

Christina fremstår meget egoistisk her. Barnet kan smitte andre på turen!!

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mmmwhatever skrev (2 timer siden):

Jeg har selv opplevd det samme, vannkoppene kom frem en 4-5 timer etter at vi landet. Barnet måtte da tilbringe ferien på hotellrommet pga smittefare. Vi kunne ikke fly hjem pga smittefare. Heldigvis var vi i rimelig kjøredistanse hjemmefra, så vi fikk leiebil på reiseforsikringen. 
Hun tar det overhode ikke alvorlig. Selv om barnet ikke virker plaget, må hun holdes atskilt fra andre utenom familien frem til hun ikke lenger er smittsom! 

Driter i de rundt seg...hadde vært rimelig irritert om et barn med vannkopper satt ved siden av mitt barn på flyet.!

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (1 time siden):

Driter i de rundt seg...hadde vært rimelig irritert om et barn med vannkopper satt ved siden av mitt barn på flyet.!

Det kan jo være livsfarlig for feks gravide å få vannkopper…

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (6 timer siden):

Jeg er enig. Alle barn får vannkopper, det er tvert i mot mer urettferdig om barnet DITT ikke får vannkopper,for det er tryggest få som barn,ikke som voksne🙈

Christina drar stakkars meg kortet hele tiden. Hvem reiser til syden når barnet får vannkopper FØR de er på flyplassen??

Hun snakket jo om å reise til syden mens svigermor var på dødsleie også,men de rakk vel begravelsen timer før så da var det bare å reise🙈 Tydeligvis at det å reise til syden triumfer det meste,men når barnet ditt fåt vannkopper og kan plutselig få høy feber så drar man ikke på ferie!? Er det vanlig?🤔 

Christina fremstår meget egoistisk her. Barnet kan smitte andre på turen!!

Hun påstår jo at de ikke så det før de landet, men det er ikke så mange som kjøpet den.. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolanda skrev (1 time siden):

Hun påstår jo at de ikke så det før de landet, men det er ikke så mange som kjøpet den.. 

Hun sa det jo på snap på vei til flyplassen.?🤷🙈 Veldig spesielt uansett. Vannkopper er så smittsomt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...