Gå til innhold

Bakemesterskapet på NRK.

Knitalong

Skal du se på Bakemesterskapet?  

190 stemmer

1. 1. Skal du se på Bakemesterskapet?

• Ja
      146
    • Nei
      44

Anbefalte innlegg

Dette programmet kunne ha blitt sååå bra om de hadde fått mer tid og bedre oppgaver. 

Jeg vil jo se flotte kaker og bakverk... Ikke noe jeg mest sannsynlig hadde fått til selv 😛

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jadasikkert29 skrev (1 time siden):

Dette programmet kunne ha blitt sååå bra om de hadde fått mer tid og bedre oppgaver. 

Jeg vil jo se flotte kaker og bakverk... Ikke noe jeg mest sannsynlig hadde fått til selv 😛

Da får du melde deg på i neste omgang,så får vi se på hva du får til med kamera og tidspress.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, sommermor said:

Da får du melde deg på i neste omgang,så får vi se på hva du får til med kamera og tidspress.

Det er jo liten tvil om at disse folka er flinke, men at det er veldig lite tid til rådighet. Jeg syns det hadde vært mer gøy å se på om de hadde fått litt mer tid, sånn at vi fikk se mer imponerende og kreative kaker og bakverk som resultat. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gliffy said:

Det er jo liten tvil om at disse folka er flinke, men at det er veldig lite tid til rådighet. Jeg syns det hadde vært mer gøy å se på om de hadde fått litt mer tid, sånn at vi fikk se mer imponerende og kreative kaker og bakverk som resultat. 

Er vel det som er en del av konkurransen. Kom opp med det beste du kan på tiden du har til rådighet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommermor skrev (1 time siden):

Jeg tror du misforsto meg?

Mente at de burde få mer tid på seg så de faktisk får vist hvor flinke de er. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Jadasikkert29 said:

Jeg tror du misforsto meg?

Mente at de burde få mer tid på seg så de faktisk får vist hvor flinke de er. 

Men da kunne de liksågodt ha stått hjemme? Blir jo sikkert mer tv av at folk stresser, og kanskje ikke får til planen sin osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i at de får for dårlig tid. Jeg forstår at oppgaven innebærer tids- og stressmestring MEN man kan jo ha ulike tider for ulike oppgaver. Eksempelet med temperert sjokolade, eller når Miguel bakte et berg- og dalbanebrød (sorry men det var lite imponerende på 4 timer). Bysten derimot, der burde de hatt bedre tid til å faktisk lage kunst.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde i utgangspunktet positive forventninger til Bakemesterskapet når det startet, men noe mer fjasete program enn dette skal man lete lenge etter. Og hvorfor kalles det Bakemesterskapet? Synes «Amatørkunst for barn laget av spiselige materialer» er mer treffende. Gir meg i alle fall ikke noe inspirasjon til å teste ut disse «bakeverkene» på kjøkkenet.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaY skrev (På 17.3.2024 den 16.08):

Hadde i utgangspunktet positive forventninger til Bakemesterskapet når det startet, men noe mer fjasete program enn dette skal man lete lenge etter. Og hvorfor kalles det Bakemesterskapet? Synes «Amatørkunst for barn laget av spiselige materialer» er mer treffende. Gir meg i alle fall ikke noe inspirasjon til å teste ut disse «bakeverkene» på kjøkkenet.

Ja, hvorfor heter det ikke heller kakebakemesterskapet? Nesten alt de baker er søtt, ganske misvisende tittel, altså. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvordan konkurransen er jeg. Det er semi-finale, men det er 6 igjen..? Hvor mange er det som skal være med i finale?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke helt hvordan konkurransen er jeg. Det er semi-finale, men det er 6 igjen..? Hvor mange er det som skal være med i finale?

To går ut denne uken og så er de fire i finalen tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe søte deltakere. Ulrikke er også veldig koselig å se i programmet. Men frøken nellik. Liker ikke henne. Hånlig smil av og til, virker rett og slett ukoselig og sarkastisk. Han ene deltakeren blir rørt i en av episodene og du ser hele dama blir ukomfortabel og bare trekker seg bort med et falskt smil. Liker IKKE henne

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honningmor skrev (På 24.3.2024 den 7.58):

Utrolig ukarismatiske dommere. Gørr kjedelig.

Helt enig!

Spesielt den kvinnelige fremstår sur, og til tider hånlig mot deltakerne.

Andre dommere kunne hevet programmet MANGE hakk!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (1 time siden):

Helt enig!

Spesielt den kvinnelige fremstår sur, og til tider hånlig mot deltakerne.

Andre dommere kunne hevet programmet MANGE hakk!

Og bedre deltakere :D 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg ORKER ikke mer av den der flink pike-sutringa til Tonje. Hver episode er det mas og gnål om at "no blir æ sendt hjem sjø" og så er hun like overrasket og lyser opp som en stolt skolejente når hun vinner eller får andre plass. Det er sikkert reellt at hun er selvkritisk og tror hun gjør det dårlig, men det føles så innmari påtatt. Som jentene på ungdomsskolen som sa de gjorde det såååå dårlig på prøven og så fikk de 5+ eller 6. Håper Lukasz vinner, han er jo også den dyktigste. 

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solbriller123 skrev (3 minutter siden):

Åh, jeg ORKER ikke mer av den der flink pike-sutringa til Tonje. Hver episode er det mas og gnål om at "no blir æ sendt hjem sjø" og så er hun like overrasket og lyser opp som en stolt skolejente når hun vinner eller får andre plass. Det er sikkert reellt at hun er selvkritisk og tror hun gjør det dårlig, men det føles så innmari påtatt. Som jentene på ungdomsskolen som sa de gjorde det såååå dårlig på prøven og så fikk de 5+ eller 6. Håper Lukasz vinner, han er jo også den dyktigste. 

Sååå enig. Også er det så innmari tydelig at Marthe elsker henne. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er ganske dårlig og fremstår som en billigproduksjon.. og det inntrykket forsterket seg virkelig da jeg zappa innom Great British Bake Off her en dag..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...