Mollebolle Skrevet 23. april #581 Del Skrevet 23. april Det var tydelig en upopulær mening, når jeg skrev at Cathrin ikke burde vært castet til dette programmet. Det er helt klart at hun har noen big issues som burde vært ordnet opp i før en slik deltakelse. A-seksuell eller ikke, men når du ser på deg selv som en kjærelighets-fe, så er det noe som skurrer. Hele dama er snodig. Nesten på grensen til stakkarslig. Ja, hun har livets rett, så dere trenger ikke å komme med den. Hun har til og med rett til å finne kjærligheten. Men, for en gangs skyld er jeg enig med Erlend Elias. Å "ekspertene" har bommet kraftig! 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 23. april #582 Del Skrevet 23. april (endret) Minerwa skrev (28 minutter siden): Jeg tenker at Remi kanskje vet mer om Catrin enn vi tror. De sier hele tiden at de snakker masse om alt. Hun kan ha fortalt ham ting fra f.eks. fortiden sin, som gjør det mulig for ham å lettere forstå hennes holdning til sex. Og være tålmodig med det. Samtidig er han vel også en person som har opplevd mer enn de fleste av oss. Tenker på hva han fortalte litt om i siste episode, med flukt i gummibåt osv. Han har antakelig sett mye, og har kanskje opplevelser selv som gjør ham mer forstående og tålmodig overfor andres problem. Måtte smile litt da det kom frem at Sandra ikke spiser rødt kjøtt. Helt ok, det er hennes valg, men desto mer ugreit og konstant himle med øynene og kritisere Trond for de tingene han ikke spiser . Forskjell på å ha tatt et valg og å ikke like grønnsaker som voksen. Føler det bare er med på å vise hvor tafatt og lite voksen han er eller framstilles i programmet. Var selv på date med en som sa han ikke likte ting som vokser i skogen og kaninfor en gang. Det ble så uattraktivt for meg at det ble med den daten. Endret 23. april av Klink 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 23. april #583 Del Skrevet 23. april Mollebolle skrev (3 minutter siden): Det var tydelig en upopulær mening, når jeg skrev at Cathrin ikke burde vært castet til dette programmet. Det er helt klart at hun har noen big issues som burde vært ordnet opp i før en slik deltakelse. A-seksuell eller ikke, men når du ser på deg selv som en kjærelighets-fe, så er det noe som skurrer. Hele dama er snodig. Nesten på grensen til stakkarslig. Ja, hun har livets rett, så dere trenger ikke å komme med den. Hun har til og med rett til å finne kjærligheten. Men, for en gangs skyld er jeg enig med Erlend Elias. Å "ekspertene" har bommet kraftig! Noen ganger trer hun ut av kjærlighetsfe-rollen og får sin normale stemme feks. Jeg syns nesten det blir litt skummelt på en måte. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 23. april #584 Del Skrevet 23. april Men altså. Cathrin. Hun kysser Remi på kinnet og begynner å fnise og gjøre en big deal ut av det. "Det har jeg ikke gjort før!" Hun er jo på mentalt nivå med en 13-åring. 23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 23. april #585 Del Skrevet 23. april Hun er jo også dronningen av miksede signaler. Sier på vennemiddagen at de vil ha mange barn og rett etterpå forteller hun Remi at hun kanskje aldri blir klar for sex. Full respekt for at hun må sette egne grenser, men det virker ikke som hun har særlig forståelse for hams full forståelige følelser og begjær. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minerwa Skrevet 23. april #586 Del Skrevet 23. april Klink skrev (17 minutter siden): Forskjell på å ha tatt et valg og å ikke like grønnsaker som voksen. Føler det bare er med på å vise hvor tafatt og lite voksen han er eller framstilles i programmet. Var selv på date med en som sa han ikke likte ting som vokser i skogen og kaninfor en gang. Det ble så uattraktivt for meg at det ble med den daten. Nja, forstår til en viss grad hva du mener. Men kan ikke helt se at det ene er bedre enn det andre når det gjelder tillatelse til å himle med øynene og kritisere. Det kan være ymse grunner til ikke å spise rødt kjøtt også. Man velger å ikke spise en ting, en grunn kan være at man ikke liker. Her lager Trond mat med kylling i stedet for rødt kjøtt. Det synes jeg ikke er tafatt og lite voksent. Det synes jeg er å ta hensyn. I motsetning til hennes prestasjoner tidligere. Ellers er jeg av den formening at man som voksen spiser det man får servert, med mindre man er allergisk, man har sluttet å ikke like ting som voksen. Man kan synes det er mer eller mindre godt, men man spiser. Men den diskusjonen, skal jeg ikke ta her. Tenker at jeg dessuten ser litt annerledes på samtlige forhold når det kom frem at de kun hadde kjent hverandre i tre uker. Hva kan man egentlig forvente etter så kort tid. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 23. april #587 Del Skrevet 23. april Minerwa skrev (10 minutter siden): Nja, forstår til en viss grad hva du mener. Men kan ikke helt se at det ene er bedre enn det andre når det gjelder tillatelse til å himle med øynene og kritisere. Det kan være ymse grunner til ikke å spise rødt kjøtt også. Man velger å ikke spise en ting, en grunn kan være at man ikke liker. Her lager Trond mat med kylling i stedet for rødt kjøtt. Det synes jeg ikke er tafatt og lite voksent. Det synes jeg er å ta hensyn. I motsetning til hennes prestasjoner tidligere. Ellers er jeg av den formening at man som voksen spiser det man får servert, med mindre man er allergisk, man har sluttet å ikke like ting som voksen. Man kan synes det er mer eller mindre godt, men man spiser. Men den diskusjonen, skal jeg ikke ta her. Tenker at jeg dessuten ser litt annerledes på samtlige forhold når det kom frem at de kun hadde kjent hverandre i tre uker. Hva kan man egentlig forvente etter så kort tid. Nettopp er enig i at man spiser det man får servert og ikke rynker på nesa. Nettopp som Trond gjorde. Og ja de har jo knapt møtt hverandre og da ønsker man gjerne å framstå best mulig. Så da rynker en kanskje ikke på nesa over en tomat… 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 23. april #588 Del Skrevet 23. april Cathrine har lagt ut et innlegg om dette med sex på sin instakonto. Og der sier hun at hun ikke er aseksuell, men vil vente og bruke tid. At hun bruker tid på å bli tent på noen uansett hvem. Og hun syns det er rart at det en ikke kan si elsker deg etter kort tid, men spre beina det forventes det å gjøre etter kort tid. Det mest intime man gjør. Hun har et poeng, spesielt det siste der. 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minerwa Skrevet 23. april #589 Del Skrevet 23. april Klink skrev (3 minutter siden): Nettopp er enig i at man spiser det man får servert og ikke rynker på nesa. Nettopp som Trond gjorde. Og ja de har jo knapt møtt hverandre og da ønsker man gjerne å framstå best mulig. Så da rynker en kanskje ikke på nesa over en tomat… Nei, men god takt og tone og voksen oppførsel er ikke å sitte å himle med øynene og med et bortimot aggressivt tonefall kverner ivei på hvorfor partneren ikke spiser salaten sin heller. Alt dette mens man er i sosial middag med mange andre. Det er ikke å ville gjøre et godt inntrykk på hverken partner, eller andre for den del. Trodde voksne folk holdt seg for gode til å himle med øynene. Tenker det er oppførselen til jenter i 10-12 årsalderen, når puberteten nærmer seg og det er drama ved enhver anledning. Og jevngodt, om ikke verre, enn å ikke like maten. Opptakten til den seansen var at Trond spurte om hun ville ha hans salat, etter at Naoual spurte om Rikard ville ha hennes (faktisk uten drama fra dem). Kunne hun ikke bare sagt neitakk eller ja takk da. Trond er skremt og Sandra er irritert, tror det er vanskelig for dem å få til et fint forhold nå. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 23. april #590 Del Skrevet 23. april Minerwa skrev (2 timer siden): Nei, men god takt og tone og voksen oppførsel er ikke å sitte å himle med øynene og med et bortimot aggressivt tonefall kverner ivei på hvorfor partneren ikke spiser salaten sin heller. Alt dette mens man er i sosial middag med mange andre. Det er ikke å ville gjøre et godt inntrykk på hverken partner, eller andre for den del. Trodde voksne folk holdt seg for gode til å himle med øynene. Tenker det er oppførselen til jenter i 10-12 årsalderen, når puberteten nærmer seg og det er drama ved enhver anledning. Og jevngodt, om ikke verre, enn å ikke like maten. Opptakten til den seansen var at Trond spurte om hun ville ha hans salat, etter at Naoual spurte om Rikard ville ha hennes (faktisk uten drama fra dem). Kunne hun ikke bare sagt neitakk eller ja takk da. Trond er skremt og Sandra er irritert, tror det er vanskelig for dem å få til et fint forhold nå. Jeg er enig. Dynamikken mellom de to blir helt feil og gjør kanskje at de dårlige egenskapene de har framstår verre enn de er. De får i alle fall ikke fram det beste i hverandre. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 23. april #591 Del Skrevet 23. april Klink skrev (3 timer siden): Noen ganger trer hun ut av kjærlighetsfe-rollen og får sin normale stemme feks. Jeg syns nesten det blir litt skummelt på en måte. Hvem er hun egentlig? Det er det jeg sitter igjen med når jeg ser Cathrin. Før eller siden må jo også hun bli sint for noe, hvem er hun da? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 23. april #592 Del Skrevet 23. april Duff skrev (56 minutter siden): Hvem er hun egentlig? Det er det jeg sitter igjen med når jeg ser Cathrin. Før eller siden må jo også hun bli sint for noe, hvem er hun da? Ja det har jeg tenkt også , ingen smiler hele tiden så mye og lever i en rosa boblende sky hele tiden. Så hva er bak smilet og kjærlighetsfe-stemmen? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 23. april #593 Del Skrevet 23. april (endret) Mollebolle skrev (6 timer siden): Det var tydelig en upopulær mening, når jeg skrev at Cathrin ikke burde vært castet til dette programmet. Det er helt klart at hun har noen big issues som burde vært ordnet opp i før en slik deltakelse. A-seksuell eller ikke, men når du ser på deg selv som en kjærelighets-fe, så er det noe som skurrer. Hele dama er snodig. Nesten på grensen til stakkarslig. Ja, hun har livets rett, så dere trenger ikke å komme med den. Hun har til og med rett til å finne kjærligheten. Men, for en gangs skyld er jeg enig med Erlend Elias. Å "ekspertene" har bommet kraftig! Enig i at hun er snodig, og hun har helt tydelig sine problemer. Men forstår ikke dette oppstyret rundt akkurat det med sex, og som parterapeutene gjør så mye ut av også. De har jo kun vært med hverandre i noen uker, og er det egentlig så unormalt og ville vente med sex? Skulle tro de hadde vært sammen lenge, så mye fokus det er rundt det. Er andre problemer enn akkurat manglende lyst på sex som burde vært hovedfokuset når det gjelder henne, mener jeg. Merkelig å si at man elsker noen sååå høyt også etter så kort tid. De kjenner hverandre knapt enda. Forelsket er mer riktig å si. Endret 23. april av Tutte 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 23. april #594 Del Skrevet 23. april Gurka skrev (På 22.4.2024 den 12.59): Fra dagens episode: Samtalen mellom Richard og Naouals to venninner finner jeg interessant. Hun ene virker å ha god kunnskap om mellommenneskelige relasjoner, og kan derfor pin-pointe hvor Richard kanskje feiler litt ift Naoual. Han blir vel forsiktig satt litt på plass, uten at det er noe drama over det, og han ser ut til å tåle en slik "konfrontasjon" mye bedre enn hvordan Naoual konfronterer ham. Jeg lurer på om han kunne kommet mye bedre ut av alt dersom han hadde vært med en kvinne som opererte mer faktabasert enn følelsesbasert. Tror kanskje han ikke hadde turd å "herje" så mye med kvinner som fremstår mer kunnskapsrike. Martin og Alex er på tur. Martin finner fort noe å syte over, og er sitt vanlige småfrekke jeg. Personlig synes jeg hans måte å svare Alex på alltid har en undertone av surhet. Eksempel: Alex ber Martin finne vann, og forklarer at Martin kan prøve å ikke få oppi grums i kjelen. Martin svarer med: "YOU THINK?!?" Hele tiden sånne småsure stikk eller kommentarer. Heldigvis ser Alex ut til å tåle det, men jeg får likevel vondt av ham. Dagen etter skal de pakke sammen hengekøyene, og Alex spør litt fleipete om Martin kan pakke sammen begge hengekøyene. Da er det bare tvert "niks" fra Martin. Som om det hadde kostet ham så inderlig mye å være på tilbudssiden eller gjøre noe fint for Martin. Tenk om han bare kunne ha lagt inn LITT innsats for partneren sin? Martin minner meg om meg selv som 16-17 åring. Lite sjarmerende. Han er 40 (?) år. På tide å jobbe litt med seg selv. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
5by5 Skrevet 23. april #595 Del Skrevet 23. april Tutte skrev (34 minutter siden): Men forstår ikke dette oppstyret rundt akkurat det med sex, og som parterapeutene gjør så mye ut av også. De har jo kun vært med hverandre i noen uker, og er det egentlig så unormalt og ville vente med sex? Skulle tro de hadde vært sammen lenge, så mye fokus det er rundt det. Jeg syns også det er merkelig at det er så stort fokus rundt sex. De har vært sammen 2-3 uker, det er jo ikke unormalt å vente noen uker, og bli kjent først? Og hvorfor blir det så stor oppstandelse rundt KUN Remi og Cathrin angående dette, de andre parene har vel heller ikke hatt sex? Kanskje Alex og Martin helt i starten, men definitivt ikke nå? Hvorfor snakkes det ikke om sex/ikke sex hos de andre parene, hvis det er så viktig tema for parterapeutene? Victoria og Johannes fikk et ganske direkte spørsmål om det for en stund siden, og de svarte at de hadde kysset. Kan hende de har gått lenger nå, men det er ikke blitt snakket om/maset om konstant slik som med C og R? Hva er greia? 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 23. april #596 Del Skrevet 23. april 5by5 skrev (1 time siden): Jeg syns også det er merkelig at det er så stort fokus rundt sex. De har vært sammen 2-3 uker, det er jo ikke unormalt å vente noen uker, og bli kjent først? Og hvorfor blir det så stor oppstandelse rundt KUN Remi og Cathrin angående dette, de andre parene har vel heller ikke hatt sex? Kanskje Alex og Martin helt i starten, men definitivt ikke nå? Hvorfor snakkes det ikke om sex/ikke sex hos de andre parene, hvis det er så viktig tema for parterapeutene? Victoria og Johannes fikk et ganske direkte spørsmål om det for en stund siden, og de svarte at de hadde kysset. Kan hende de har gått lenger nå, men det er ikke blitt snakket om/maset om konstant slik som med C og R? Hva er greia? Fordi Cathrin har sagt at hun ikke føler noen seksuell tiltrekning i det hele tatt. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 23. april #597 Del Skrevet 23. april Klink skrev (29 minutter siden): Fordi Cathrin har sagt at hun ikke føler noen seksuell tiltrekning i det hele tatt. Men oppstyret begynte jo før hun sa det i den samtalen. Mistenker at det er for underholdningens skyld mye av det her også. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 23. april #598 Del Skrevet 23. april (endret) 5by5 skrev (2 timer siden): Jeg syns også det er merkelig at det er så stort fokus rundt sex. De har vært sammen 2-3 uker, det er jo ikke unormalt å vente noen uker, og bli kjent først? Og hvorfor blir det så stor oppstandelse rundt KUN Remi og Cathrin angående dette, de andre parene har vel heller ikke hatt sex? Kanskje Alex og Martin helt i starten, men definitivt ikke nå? Hvorfor snakkes det ikke om sex/ikke sex hos de andre parene, hvis det er så viktig tema for parterapeutene? Victoria og Johannes fikk et ganske direkte spørsmål om det for en stund siden, og de svarte at de hadde kysset. Kan hende de har gått lenger nå, men det er ikke blitt snakket om/maset om konstant slik som med C og R? Hva er greia? Fordi de er det eneste paret som bruker et ord som for meg er et av de sterkeste ord man kan i bruke i henhold til relasjoner med andre mennesker. Jeg elsker et fåtall mennesker, og de er mine aller nærmeste. Det er et sterkt og alvorlig/seriøst ord. I tillegg har hun en svært spesiell seksualitet. Å ikke ville ligge etter tre uker er vanlig vil jeg tro, men å si at man elsker noen etter to-tre ukers bekjentskap ikke like vanlig, men dog mulig. Så derfor er det spesielt. De er i et parforhold med kjærlighet (ifølge de begge to) Men hun kan ikke love at han noensinne får ha sex med henne. Og nei tror ikke Alex og Martin har hatt sex, da hadde det nok kommet frem på et eller annet vis. Martin har påpekt flere ganger at han ikke er fysisk tiltrekt og at sex foreløpig ikke er aktuelt. Han har heller aldri sagt at han elsker Alex som Cathrin sier om Remi. Endret 23. april av K_mb 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
5by5 Skrevet 23. april #599 Del Skrevet 23. april K_mb skrev (1 time siden): Fordi de er det eneste paret som bruker et ord som for meg er et av de sterkeste ord man kan i bruke i henhold til relasjoner med andre mennesker. Jeg elsker et fåtall mennesker, og de er mine aller nærmeste. Det er et sterkt og alvorlig/seriøst ord. I tillegg har hun en svært spesiell seksualitet. For veldig mange er «elsker deg» noe man bare slenger ut fordi man tror det er forventet, eller fordi man ønsker å glede/trygge/manipulere den andre parten. Mange sier det uten å egentlig føle noe. Så jeg har ikke noe større forventninger til at C og R skal ligge sammen bare fordi dette ordet nå er sagt mellom de. Syns det sex-maset dem imellom er irriterende, og også ubehagelig å se på (på begges vegne). Men ja, enig i at hun virker å ha en svært spesiell seksualitet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 23. april #600 Del Skrevet 23. april (endret) 5by5 skrev (42 minutter siden): For veldig mange er «elsker deg» noe man bare slenger ut fordi man tror det er forventet, eller fordi man ønsker å glede/trygge/manipulere den andre parten. Mange sier det uten å egentlig føle noe. Så jeg har ikke noe større forventninger til at C og R skal ligge sammen bare fordi dette ordet nå er sagt mellom de. Syns det sex-maset dem imellom er irriterende, og også ubehagelig å se på (på begges vegne). Men ja, enig i at hun virker å ha en svært spesiell seksualitet. Mulig fjortiser slenger ut det ordet på måfå, men godt voksne oppegående mennesker gjør ikke det etter så kort tid uten fysisk og psykisk attraksjon. Cathrin er svært opptatt av ekte kjærlighet og er en selvutnevnt kjærlighetsfe, veldig spesielt, men da tenker jeg at "jeg elsker deg" også bør bety at hun faktisk elsker han. Og da å ikke være sikker på om hun noensinne kan gi han den største kjærlighetserklæringen man kan gi til et likeverdig voksent menneske som gjengir den kjærligheten er svært spesielt. Endret 23. april av K_mb 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå