Gå til innhold

Gift ved første blikk (2024)

refill

Anbefalte innlegg

Mollebolle skrev (1 time siden):

Jeg synes "ekspertene" har bommet skikkelig på noen av deltakerne i år.....som vanlig.

Hva med å bruke folk som jobber med psykologi, parterapi osv. i det daglige, og ikke kjendiser som har dette som en bi-jobb?

De har egentlig bomma på hele greia. De hadde 6 sesonger med vanlig folk som tydeligvis ga ikke nok seere for å fortsette. Så de ville lage noe ala MAFS Australia som er en sirkus av drama, men de klarer ikke å få det til eller! MAFS har minst dobbelt så mange par, og nok drama for at det blir underholdende. Men her har de fiksa en mellomting med litt vanlig folk og litt dramaqueens, som ikke funker i det hele tatt fordi de egentlig hører hjem i to forskjellige konsepter. 

Gi oss MAFS sirkus ELLER vanlig søte par, ikke en wish versjon av hele greia. Deprimerende.  

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mollebolle skrev (2 timer siden):

Jeg synes "ekspertene" har bommet skikkelig på noen av deltakerne i år.....som vanlig.

Hva med å bruke folk som jobber med psykologi, parterapi osv. i det daglige, og ikke kjendiser som har dette som en bi-jobb?

Bianca og Benjamin er psykologer og parterapeuter og Tuva tror jeg er sexolog, så her må du gjøre litt research før du uttaler deg så bastant! 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mirenena skrev (1 time siden):

De har egentlig bomma på hele greia. De hadde 6 sesonger med vanlig folk som tydeligvis ga ikke nok seere for å fortsette. Så de ville lage noe ala MAFS Australia som er en sirkus av drama, men de klarer ikke å få det til eller! MAFS har minst dobbelt så mange par, og nok drama for at det blir underholdende. Men her har de fiksa en mellomting med litt vanlig folk og litt dramaqueens, som ikke funker i det hele tatt fordi de egentlig hører hjem i to forskjellige konsepter. 

Gi oss MAFS sirkus ELLER vanlig søte par, ikke en wish versjon av hele greia. Deprimerende.  

De har i tillegg altfor mange par de skal følge opp nå, så hele greia blir litt halvhjertet. Det hadde holdt med tre par og de kunne castet vanlige folk som sliter med å finne kjærligheten, og ikke C- og D-kjendiser som bare vil ha mer tv-tid eller crazy personligheter som bare er med for å skape «bra» tv.

Endret av Grüner
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte de gamle episodene best. Forrige sesong var helt krise, men da sendte de 2-3 ganger i uka, en episode holder, det var mye dødtid /kjedelig forrige sesong. 

Men selv om jeg likte det gamle konseptet best klatrer jeg nå ikke å vente med å se det neste naoula kommer til å fyre seg opp for 😂🙈 for min del har de truffet på casting. Som er veldig typecastet. Litt kjedelig, da jeg liker vanlige folk. 

Så bra at Martin sto opp for Richard. Hadde aldri trodd jeg skulle få medfølelse for en mannsjåvinist. Jeg synes også det er rart at panelet ikke sier noe om naoula sin oppførsel. Det der er ikke normalt, hun må bli forklart at folk kan føle ting anderledes og utrykke seg anderledes en henne. 

Cathrin tror jeg faktisk er sånn. Har litt trua på dem, for begge er så "enkle". De vil ingen noe vondt og bare er med liksom 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Grüner said:

Bianca og Benjamin er psykologer og parterapeuter og Tuva tror jeg er sexolog, så her må du gjøre litt research før du uttaler deg så bastant! 

Å det er jeg fullt klar over. 

At det er en bastant uttalelse er dine ord, ikke mine. Du må roe deg litt ned.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mollebolle skrev (1 time siden):

Å det er jeg fullt klar over. 

At det er en bastant uttalelse er dine ord, ikke mine. Du må roe deg litt ned.

Det var du som hevdet at de ikke brukte psykologer og parterapeuter som jobbet med dette i det daglige, men det er faktisk det de gjør, i alle fall B og B, men så tar de på seg slike ting i tillegg. Tuva derimot er vel litt mer i tv/radio. Men hvor gode de her er på parspleising, selv om de jobber med parterapi, er en annen sak.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Grüner said:

Det var du som hevdet at de ikke brukte psykologer og parterapeuter som jobbet med dette i det daglige, men det er faktisk det de gjør, i alle fall B og B, men så tar de på seg slike ting i tillegg. Tuva derimot er vel litt mer i tv/radio. Men hvor gode de her er på parspleising, selv om de jobber med parterapi, er en annen sak.

🙄🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde Bianca også var sexolog jeg. Husker henne fra Ungkaren 20 versus 40. Hun gjorde en god figur der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneskinn skrev (På 19.2.2024 den 23.55):

Syns Cathrin også høres litt "fake" ut, men samtidig tror jeg hun er sånn  - og det må være rom for alle. Jeg tror det går bra med dem, det virker som om de er en god match og han har tålmodighet - pluss at fra hans kultur er det nok ganske fint at hun er som hun her.

Rie syns jeg ikke noe om. Hun virker så useriøs og litt umoden, mens Simen virkelig vil prøve og gir henne sjanse på sjanse. Hun sier hun vil ha "fireworks med en gang", men det er sjelden sånn det fungerer. For meg fremstår Simen som en moden fyr, som skjønner at dette kan ta tid og ikke minst er villig til å gi det tid. Hun vil bare ut å svinse og svanse med en gang, uten å reflektere over hva det er som faktisk skjer. Og dersom hun gir det tid - så kan den berømte fireworken hun leter etter bli mye mer enn hva hun trodde i starten.

Johannes og Victoria begynner jeg å få litt tro på. Syns måten de snakka om hverandre under middagen var fin og respektfull - og det at hun anerkjente at han hadde mer ved seg enn bare utseende var så fint! :) 

Richard og Naoual. Ja.. som jeg skrev tidligere i tråden, så bra at Martin satte henne litt på plass!  Hun er som et lokomotiv som bare kjører på sitt spor og det er det eneste sporet i verden, ferdig snakka! 🤨 det er ikke mye lytting der i gården, og det plager meg - og det tror jeg plager Richard også. Han er nok litt vanskelig han og, men jeg skjønner godt hva han mener når han snakker. Han er veldig flink til å bruke jeg-språk,  men hun skjønner jo ikke bæret.  At hun ble såret over at han sa i en annen episode at han også var der for sine behov, det skjønner jeg ikke hvorfor hun ble lei seg for. Så klart er han der for seg! Det ene utelukker ikke det andre, så han er der for seg og han er der for den dama som ble valgt til han. Bare fordi han ikke sier det med akkurat de ordene hun ville valgt, så er det ikke noe galt i det han sier.

Jeg håper hun klarer å holde kjeft lenge nok til å faktisk lytte til hva han sier, for da kan hun få en liten åpenbaring - men jeg har mine tvil. Og ja, jeg sympatiserer med Richard faktisk. Hvert fall delvis.

Sandra og Trond har jeg også litt tro på, det virker som de kan utfylle hverandre når ting får gått seg til. Virker å være en god match der, men vi får nå se.

Ja, Cathrin virker så påtatt og fjollete til tider, at jeg også sliter med å ta henne seriøst.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HerKommerMummi skrev (8 timer siden):

Trodde Bianca også var sexolog jeg. Husker henne fra Ungkaren 20 versus 40. Hun gjorde en god figur der!

Hun er visst både psykoterapeut, gestaltterapeut, sexolog og parterapeut.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (På 19.2.2024 den 23.17):

Jeg synes rett og slett synd på fyren. Nå så jeg jo på teaseren at mannemannen skal manne seg i neste episode, men det er jo ikke så rart han ikke tør å være ærlig heller akkurat. Hun leter jo med lys og lupe etter feil etter alt å dømme.

Richard er dårlig med ord og ting kommer litt feil ut, men Naoual tar jo alt i verste mening og vil ikke høre på han når han prøver å forklare seg. Jeg tror han prøver å framstå som en hardhudet mannemann, men at han ikke er så tøff som han vil gi inntrykk av. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (12 minutter siden):

Richard er dårlig med ord og ting kommer litt feil ut, men Naoual tar jo alt i verste mening og vil ikke høre på han når han prøver å forklare seg. Jeg tror han prøver å framstå som en hardhudet mannemann, men at han ikke er så tøff som han vil gi inntrykk av. 

Ikke bare tolker hun alt i verste mening, men jeg fikk også inntrykk av at hun satt og «ventet» på noe å ta han på hele tiden. Var nesten stressende å se på når de to var på skjermen.

Fikk ikke noe bra inntrykk av noen av de, men Naoual er ekstrem i væremåten sin 😳 Angrip, angrip, angrip, med skylapper på..!

(kun sett de første to episodene, orker liksom ikke begi meg ut på resten, det var så destruktivt 😅)

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 hours ago, 5by5 said:

Ikke bare tolker hun alt i verste mening, men jeg fikk også inntrykk av at hun satt og «ventet» på noe å ta han på hele tiden.

Helt enig.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste med Naoual er ikke de bestemte meningene hun har, men at alle andre sine meninger utelukkende er feil. Hun har null egenskap til å se at andre kan se ting fra en annen vinkel eller at det er flere måter å si ting på. Det er hennes måte eller ingenting. Så skal man bo med henne må man være 100% underdannig. Hun trenger ikke en mann hun, hun trenger en hund. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke egentlig veldig dårlig gjort av produksjonen å sette Richard i en slik situasjon?

Det kan være ganske traumatiserende å være med et slikt menneske.

Og de har gjort dette mot ham for å lage show.

• Liker 25
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det går an å roe litt ned på personkarakteristikker her, dette er et TV-program som er klippet. Hun er vel mest sannsynlig mer enn de raseriutbruddene. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Kålrota said:

Det går an å roe litt ned på personkarakteristikker her, dette er et TV-program som er klippet. Hun er vel mest sannsynlig mer enn de raseriutbruddene. 

Tja, jo, ja. Jeg har jobbet en del med reality tv. De klipper så klart "det beste" men vi har også sett at hun ler og tuller. Det er jo ting hun har sagt og gjort vi ser. Jeg tror hun har mye aggresjon inni seg. 

Endret av kaleidoskop
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I "neste gang" klippet får vi også se han si "Jeg tåler det, jeg er mann. Du er kvinne, du har følelsene dine"

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...