Gå til innhold

Gift ved første blikk (2024)


refill

Anbefalte innlegg

Richard og Naoual er et interessant par å følge. Først virket han som verdens mest usympatiske slask med null empati, men så snudde han virkelig om. Greit nok at han er litt enkel og stereotypisk i tankegangen, men det virker faktisk som han har evnen til selvrefleksjon og ikke minst at han har et genuint ønske om å forstå Naouals behov. Det at han søker råd fra Remi sier veldig mye, med tanke på hvor opptatt han virker være av det å fremstå selvsikker og trygg. Men når det kommer til følelser og den emosjonelle biten, så tror jeg faktisk han er liten og litt «redd». Merker at han setter opp en del murer og forsøker å skifte samtaleemne ofte. Det er nok dette som har plantet en usikkerhet over tid hos Naoual, slik at hun har endt opp såpass utrygg og derfor «masete» som vi ser nå. 

Men det er nok ikke bare Richard som er skyld i det. Hun sier vel også selv at hun har blitt såret dypt før, noe som setter spor i oss. Så hvis Richard kan senke skuldrene noe mer og Naoual pushe LITT mindre så kan det faktisk være et håp her. Han trenger nok en kvinne som er bestemt, men det er alltid grenser. Man må huske på at det ikke ligger naturlig for han og da må man ta det litt steg for steg. Hun forsøker seg på sjumilsteg svært ofte.

Når det gjelder Rie så tror jeg hun maskerer en voldsom usikkerhet og en dårlig selvtillit med falsk(!) latter og fjas. Vært veldig mye av det fra hennes side helt siden bryllupet og man merker jo raskt at det tufter på nervøsitet. Hun er veldig opptatt av å skape avstand mellom henne og Simen både i ord (den «det var som å kysse moren min» kommentaren) eller klaging når han gjør koselige ting for som feks å helle kaffe til henne. Alt er feil, men passer på å legge til den nervøse og falske latteren. Hun tar synlig avstand sånn hun sitter under parmiddagen feks. Ikke øyekontakt og vendt mot han. Veldig opptatt av å presisere at han egentlig ikke er hennes type og at hun velger totalt i kontrast til han. Han må jo føle seg skikkelig dårlig mtp de tilbakemeldingene fra henne. Men venta på at hun skulle bryte sammen sånn hun gjorde under timen med Bianca. Han kommer med masse komplimenter til henne og hu bare fniser og stadfester «Ja, jeg håper jo det. Jeg synes i hvert fall jeg er det» når Bianca kommenterer at Simen virker veldig fornøyd med hva han ser og at han synes hun er en pen dame. Typisk sånn man må si høyt om seg selv når man egentlig mener motsatt. Ingen som er genuint selvsikker behøver å presisere sånt høyt. De bare takker. Usikker på hva jeg ser for meg der, så spennende å følge de også.

Endret av frkbibelstripp
  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi beklager, vet ikke hva som skjer med skrifta der?😂🙈

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk helt til mai i fjor også! Og var like langtekkelig da. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyCatLady2500 skrev (4 timer siden):

Det gikk helt til mai i fjor også! Og var like langtekkelig da. 

Ja, stemmer det. Husker det nå, og at jeg holdt på å klikke over at de aldri ble ferdige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt, ryktespredninger, brudd på regelen om opphavsrett, avsporinger, brukerdebatt, diskriminerende ytringer, personangrep, innlegg kun bestående av lenker og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser frem til ny episode. Mye mulig jeg tolker alt i feil retning her, men det kan se ut som det skjer litt både hos Remi & Cathrin, Simen & Rie og gutta krutt.

Må si jeg reagerer litt på hva Rie sier i cliffhangeren....hun har/er ikke vært et kvekk bedre, men hun har lov til å si og oppføre seg akkurat som det passer henne? 

Folk kan si hva de vil om Cathrin, synes synd om henne osv, men for meg virker hun helt lost. Burde fått hjelp til andre ting før hun skal finne seg en livsledsager.

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen skal de velge om de vil gå videre i «eksperimentet»

IMG_5923.thumb.jpeg.eb1dad952be87e24a24d50c670306064.jpeg

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (Akkurat nå):

I morgen skal de velge om de vil gå videre i «eksperimentet»

IMG_5923.thumb.jpeg.eb1dad952be87e24a24d50c670306064.jpeg

Spoiler

Men ser en på programomtalen for neste program, kan en jo konkludere med at parene som nevnes der ikke trekker seg:

IMG_5924.thumb.jpeg.926dbee0be4003a3d14f102bd9076587.jpeg

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Grüner said:
  Reveal hidden contents

Men ser en på programomtalen for neste program, kan en jo konkludere med at parene som nevnes der ikke trekker seg:

IMG_5924.thumb.jpeg.926dbee0be4003a3d14f102bd9076587.jpeg

 

Spoiler

Oi, kan det være at Rie sier nei og at det er derfor hun spaserer ut døren med kofferten? Spennende.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollebolle skrev (3 timer siden):
  Skjul innhold

Oi, kan det være at Rie sier nei og at det er derfor hun spaserer ut døren med kofferten? Spennende.

 

Spoiler

Nei, Rie drar til Stavanger grunnet begravelsen til bestemoren sin. Men hun klarer å såre Simen i den prosessen, så derfor gråter han på kamera.

 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Richard altså... Sier rett ut at han må "sette Naoual på plass" (under parseremonien). Der er den gammeldagse og mannsjåvinistiske holdningen igjen. Folk kan si hva de vil om Naoual, men Richard er ikke noe bedre. Slike holdninger tilhørte 1950-tallet, og ikke 2024.

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gurka said:
  Reveal hidden contents

Nei, Rie drar til Stavanger grunnet begravelsen til bestemoren sin. Men hun klarer å såre Simen i den prosessen, så derfor gråter han på kamera.

 

Spoiler

Takk for oppklaring 🙂 Håper hun får ting litt på avstand og kan gi det en skikkelig sjanse når hun kommer tilbake.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gurka skrev (11 timer siden):

Richard altså... Sier rett ut at han må "sette Naoual på plass" (under parseremonien). Der er den gammeldagse og mannsjåvinistiske holdningen igjen. Folk kan si hva de vil om Naoual, men Richard er ikke noe bedre. Slike holdninger tilhørte 1950-tallet, og ikke 2024.

Tja, men Naoual er jo helt unhinged og trenger jo faktisk en som tør å iallefall stå opp mot henne slik hun holder på. 

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trond er prikk lik Bruno Fernandes 🙈😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var fint at alle parene valgte å bli! ❤️ 

Men jeg reagerer litt på at f.eks både Victoria og Johannes ikke snakker om følelser og sånn.. Hva kommer det av?  Skal de noengang komme videre må de jo tørre å kjenne etter og se innover, det er jo der skattene er. Tør man gå innover får man jo så mange fine stunder.

Jeg ble veldig overrasket, men positivt, at Rie også valgte å bli! Men hun har en lang vei å gå, og jeg er litt frustrert over at hun ikke virker å se hvilken skatt Simen er. At han sier til  henne at "reis på onsdag så får du bedre tid med familien"  det er jo en gave til henne, ikke et middel for å bli kvitt henne..!  Altså den usikkerheten der må hun jobbe med.  Syns han ordlegger seg fint og forklarer godt hva han tenker og føler. Det er jo en slik mann man vil ha ❤️ 

Fint at Naoual klarte å ta litt i mot det Richard sa. Jeg liker at han komplimenterer henne og sier at her er det håp. Håper hun åpner ørene og hjertet sitt til det han sier, jeg tror det er potensiale der.

Aleksander og Martin. Skjær i sjøen... Den siste teaseren der fra neste episode den sier noe om at her skjer det ting. Begge valgte å bli, og det er fint,  men det er noe med Martin. Tøft at han stilles til veggs på om Aleksander er hans type.. Jeg tror at vi alle har en type i hodet vårt, men når vi blir kjent med noen på en ny måte så kan det endre seg. Tror at de har godt av en liten pause fra hverandre - få litt luft mellom seg. Virker som om de er veldig tette hele tida.

Sandra og Trond.  Tja... vet ikke helt der.  Jeg og ble litt satt ut av at han sa at han aldri gråt... Hva skyldes det? Er det noen som bare er sånn, eller er det avstengte følelser?  Jeg håper liksom de klarer seg, men spørs om de bare blir venner..

Cathrin og Remi. Altså, hvor søte går det an å bli sammen? :)  Det der er noe helt spesielt. Og så deilig å se hans blikk på henne, han lyser varme og kjærlighet.  Hun er også glad i han. Det krever en spesiell mann for å takle hennes uttalelser og erklæringer, men han gjør det fint. Men hvorfor vil hun ikke kysse enda?  det er jo litt uskyldig i min bok, men vi har jo alle forskjellige preferanser. Blir spennende i neste episode og se hva som skjer.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Merker at jeg nesten blir litt frustrert innimellom... At de ikke er mer åpne for hva de er med på liksom.
Hadde skjønt det mer om de ble tvunget til å delta mot sin vilje, men hva tenkte de hvis de selv meldte seg på?!
At de skulle få nøyaktig hva de så for seg i hodet, med en kravliste oppfylt og helt gitte rammer for hvordan partneren skulle være..? Skjønner ikke hvorfor de er så satte i typer, holder på atferd og trekk som kanskje har vært eller er grunnen til at de har vanskelig for å finne/forbli i langvarige forhold eller at de ikke er mer åpne, prøver mer, er mer rause for hverandre eller er villige til å justere seg mer..... Altså med tanke på hva de er med på liksom. Føler noen av de er litt avstengte og "soser vekk" muligheten dette er/kan være. 

Det er flere eksempler:
- Rie syns jeg virker ganske "nådeløs" og kvass i møte med Simen. Det er mulig det er hennes "skjold" og "murer" pga usikkerhet og slikt, men når det går negativt utover andre og gjør noen vondt skjønner jeg ikke at man ikke justerer seg mer. Det virker også nesten som hun bare gikk litt i vranglås med en gang hun så han fordi han ikke så ut akkurat som de hun har pleid å være med, slik hun så for seg eller kanskje ba om. Jeg skjønner ikke helt "hva så" liksom, vet hun ikke hva hun er med på..? ...får oppriktig vondt av Simen. Syns kanskje han overreagerte bittelitt på den kommentaren hennes ifht. reisen, som jeg også syns var kjip av henne (men også kanskje et dårlig forsøk på dårlig humor), samtidig som jeg forstår at det sikkert er at det antakelig handler om flere ting som tilsammen har bygget seg opp og at det mer var "dråpen som fikk begeret til å renne over".

Syns generelt også det er litt rart at de har med Rie i det hele tatt. Syns ikke hun eier noen form for utstråling, sjarm, karisma, hun virker hard, kjedelig, kjip, kvass, firkantet, lukket... Alle mulige kvaliteter jeg tenker passer dårlig med både å skulle gifte seg ved første blikk/få et forhold til å fungere gitt omstendighetene og å være på tv generelt. 

- Naoual syns jeg jo også er veldig ekstrem, overfølsom, veldig kvass/hard, "mye", "unhinged" osv. Richard er jo ikke akkurat så strømlinjeformet han heller, men jeg syns jo det virker som han prøver å tilpasse seg og justere seg ihvertfall. I sterk kontrast til henne ihvertfall. Føler at hun derimot er gått helt i vranglås.

- Jonathan og Victoria... Altså, er de ikke oppegående nok til at de skjønner at følelser er en vesentlig grad og noe man ikke kommer utenom i kontekst til hva de er med på? Å skulle få et forhold til å fungere uten å ha eller snakke om følelser er vel en utopi... Med tanke på hvordan de snakker og sånn blir det jo litt samme her: Hva har de tenkt om disse i castingen? Sette sammen to stk som begge mangler følelser/ikke klarer å snakke om det/skjønner seg på det/er noe bevisst på det eller hva nå enn...? Skjønner ikke.....

- Han Martin føler jeg jo er litt som Rie. Sånn fastlåst og delvis i vranglås fordi han ikke fikk akkurat typen han så for seg liksom. Virker også som han nesten har fått avsmak på Alexander (?) og at istedenfor å jobbe med det så vil han bare distansere seg (som selvfølgelig er greit til en viss grad, men det løser jo ikke problemet å distansere seg mer og mer heller, så man måtte jo evt prøvd noe for å snu det på et tidspunkt evt).

- Sandra også har jo noen av de tendensene føler jeg. Syns jo også hun legger veldig mye i veldig lite. Forstår til en viss grad at hun reagerte på sånn som det at han sa at han "aldri" gråter, men samtidig forstår jeg ikke at bare det alene skal veie SÅ tungt heller. Det også er litt sånn vranglås-aktig føler jeg/lete etter feil. Som igjen harmonerer dårlig med hva de er med på/hele konseptet, syns jeg. Får litt vondt av han også da, men forstår jo at han trekker seg bort og blir litt sånn "brent barn skyr ilden" av det hele, for hun er veldig "intimidating" på en måte. Slik hun reagerte når de holdt på med det "spørrespillet" fikk meg til å føle meg ukomfortabel bare av å se på de liksom... Skjønner ikke at noen kan tenke at det nytter å være sånn om man skal få et forhold til å fungere..?! 

Føler bare det er så mye "vranglås"/vrangvilje, motvilje, motforestillinger, at de ikke er åpne, prøver skikkelig, er mer mottakelige, rause, gir hverandre skikkelige sjanser, dykker mer inn i mulighetene når de først har fått den osv... Ble faktisk litt frustrert av å se på i dag. Spesielt når det gjelder så mange av de. Savner at de hadde hatt noen par som iallefall var mer "med", mer egnet og som hadde passet bedre til konseptet. Savner mykere mennesker, sjarm, utstråling, raushet, mer omgjengelige, åpne og kjærlige folk. Liksom, føler bare det er så mye ved mange av de som gjør det tydelig at de er vanskelige å få forhold til å fungere med, særlig gitt omstendighetene i programmet. Syns liksom det blir litt "enerverende" å se på også når de er dårlig egnet til å både være i forhold/fungere i tette relasjoner med andre og egner seg lite for å være på tv....... Er vel rett og slett litt skuffet så langt, vel. 🙈 Kanskje spesielt håpet jeg jo de også ville lære noe av forrige sesong........ 

Skjønner ikke motivasjonen deres for å delta heller, egentlig. Med sånn som f. eks. hun Mila (?) som var med i fjor, som jeg følte også var litt sånn i "vranglås"/motvillig følte jeg jo det lyste lang vei at hun var med for å bli influencer, men føler liksom ikke det virker åpenbart at noen av de i år skulle ha sånne motivasjoner for å være med? Om noen så ville jeg isåfall tenkt kanskje Victoria og Johannes kaaanskje, men utenom de ser jeg iallefall ikke for meg at det er det som er greien med de andre heller? Nå har jeg ikke sjekket de sosiale mediene deres, så jeg kan selvfølgelig ta feil/ha gått glipp av noe, har noen av dere andre inntrykk av det eller vet noe om deres sosiale medier? 

Altså, skjønner jo at man antakelig får noen forventninger enten man vil eller ikke, særlig hvis man kanskje har brukt en del tid på å fylle ut hva man ønsker seg og slikt, og vi mennesker har det jo med å lage masse forventninger for oss selv som bare ender opp med å skape fallhøyde, men... Det er sikkert også krevende å stå i prosessen, både det å skulle liksom "bygge" et forhold på den måten, med masse tv-kameraer og så "konstruerte" omgivelser, masse "satte" greier de må delta på, måtte omgås med de andre, filmes og alt det, men samtidig føler jeg jo de er ganske heldige og spesielle som får en slik mulighet, og at det er rart de ikke også vil utnytte den mer/gi det et ærlig forsøk... De må jo merke selv i en eller annen grad at de har gått litt i "vranglås", og man skulle jo tro at de var villige til å prøve å jobbe med det med tanke på at de nå deltar frivillig, at det er rimelig mye opplegg, investert mye tid, krefter, penger og ressurser i at de skal kunne få det til osv... Savner vel at de liksom hadde "honoured"/verdsatt konseptet, innsatsen og muligheten de har fått litt mer kanskje da, og prøvde å iallefall presse seg litt om det så butter i mot (om man selv har hatt forventninger og blitt skuffet klarer man vel som voksent menneske å ta seg litt sammen, skjønne at man delvis er skyld i det selv og presse seg litt for å prøve å komme over det..?)...

Igjen, som jeg har sagt tidligere, jeg skjønner jo at de også prøver å lage underholdning av dette og god tv, men føler så mange av de de har valgt er typisk personligheter og type mennesker som er vanskelig å få til å fungere i langvarige forhold.... Særlig at det gjelder så mange av de, og også at de har satt sammen personligheter/typer som er litt ekstreme/mye/harde på hver sin måte. Mulig de har hatt veldig få søkere/slitt med å få deltakere eller noe..?

Ellers må jeg si at jeg skjønner meg virkelig ikke på hun Cathrin... Om hun spiller, eller ihvertfall "overspiller" hvordan hun egentlig er, eller om hun faktisk ER sånn. Det er vanskelig å ta henne seriøst syns jeg. Føler innimellom det kan se ut som han mannen nesten lurer på om hun tuller/gjør seg til han også. Jeg har sett hun i flere ting også, og hun har jo alltid fremstått veldig snål, men har også lest (mulig det var her inne for lenge siden?) at noen kjente til at hun ikke var slik tidligere/at hun var "normal" før (mener også det var noe med at dette "kjærlighetsfe"-greiene var noe hun begynte med etter hun ble utdannet skuespiller/prøver å klare det som skuespiller... Så henne akkurat i "cash/date" og der var det jo tydelig at hun prøvde å skvise inn skuespill, samtidig som det var vanskelig å skjønne i hvor stor grad/hva som var hva, blant monologer, sagt skuespill og hennes fremtreden ellers). For øvrig var det der når de svarte på om det var utfordringer og han sa at hun ville de skulle legge seg tidlig, og så gikk over til å demonstrere det der "kose"-greiene og "nesekos-øvelsen" de praktiserer hver kveld noe av det kleineste jeg har sett på tv noensinne. Ouuuufffffff!!! Hvis hun ikke spiller får jeg litt sånn "tar igjen for ødelagt barndom"-vibber og det kan fremstå som hun regredierer (?) i en eller annen grad. Egentlig tenker jeg jo at hvis hun ikke spiller så trenger hun hjelp... Egentlig hvis hun spiller også......

Off haha jeez, hadde ikke tenkt å skrive så mye, tydelig at jeg ble sittende igjen med en del frustrasjon ja.. 🙈
Heldigvis valgfritt å lese!🤪🙈 (Litt er vel fordi jeg før har bodd med noen hele livet og alltid har vært vant til å kunne diskutere sånn som f. eks. tv-programmer med noen, men nå for første gang bor alene og ikke har det lenger... Hehe. Jeg syns vel litt av opplevelsen med å se på tv er at man kan diskutere det og sånn... Litt uvant altså! Tydelig at jeg føler mye om det jeg ser, iallefall til tider. Blir flau over meg selv!!) 

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@dårligbrukernavn Jeg har lest alt 😅🥳 og kunne nok kommentert alt og, men jeg har jo egentlig lagt meg.

Må bare kommentere første avsnittet ditt, for dette har alltid irritert meg og. De kjenner jo konseptet og vet hva de er med på, - hvorfor ikke være mer åpen da? Hele konseptet er jo i utgangspunktet at man kan forelske seg i noen over tid selv om den initielle tiltrekningen ikke er der og det er litt skjær i sjøen. Arrangerte ekteskap (arrangert, ikke tvang) fungerer jo faktisk for veldig mange. Har i alle fall. Men det fungerer kanskje ikke for gjennomsnittsmennesket i dag, hvor individet og resultater står så sterkt? 

Det er vel sikkert lettere sagt enn gjort, å være åpen og positiv, - spesielt i en tv setting og. Men synes uansett å avfeie nesten på instant reaction når dette er konseptet, det blir litt dumt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

refill skrev (15 minutter siden):

@dårligbrukernavn Jeg har lest alt 😅🥳 og kunne nok kommentert alt og, men jeg har jo egentlig lagt meg.

Må bare kommentere første avsnittet ditt, for dette har alltid irritert meg og. De kjenner jo konseptet og vet hva de er med på, - hvorfor ikke være mer åpen da? Hele konseptet er jo i utgangspunktet at man kan forelske seg i noen over tid selv om den initielle tiltrekningen ikke er der og det er litt skjær i sjøen. Arrangerte ekteskap (arrangert, ikke tvang) fungerer jo faktisk for veldig mange. Har i alle fall. Men det fungerer kanskje ikke for gjennomsnittsmennesket i dag, hvor individet og resultater står så sterkt? 

Det er vel sikkert lettere sagt enn gjort, å være åpen og positiv, - spesielt i en tv setting og. Men synes uansett å avfeie nesten på instant reaction når dette er konseptet, det blir litt dumt.

Haha, wow, ikke verst! Laget faktisk et diplom til deg for anledningen. 😆

Ja, sant...!!! 
Veldig enig... 
At det også er noe man selv må melde seg på (har forstått at enkelte blir castet, men i utgangspunktet/all hovedsak skal de vel de fleste ha meldt seg på), og de har vært gjennom mange runder med intervjuer og forskjellig opplegg før de jo faktisk også endelig takker ja. Så det er jo merkelig... Vel... 

Nei, kanskje ikke, men man skulle jo tro de som deltar i programmet skulle ønske å gi noe sånt et realt forsøk liksom... 

Diplom.jpg

  • Liker 10
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårligbrukernavn skrev (5 timer siden):

Haha, wow, ikke verst! Laget faktisk et diplom til deg for anledningen. 😆

Ja, sant...!!! 
Veldig enig... 
At det også er noe man selv må melde seg på (har forstått at enkelte blir castet, men i utgangspunktet/all hovedsak skal de vel de fleste ha meldt seg på), og de har vært gjennom mange runder med intervjuer og forskjellig opplegg før de jo faktisk også endelig takker ja. Så det er jo merkelig... Vel... 

Nei, kanskje ikke, men man skulle jo tro de som deltar i programmet skulle ønske å gi noe sånt et realt forsøk liksom... 

Diplom.jpg

😂 ELSKER det! 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...