Gå til innhold

Hvorfor får dere barn med menn som IKKE vil ha barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er noen ting jeg tenker på her.

1) Skjønner det er kjipt for deg, og du var ærlig om det, etc.

2) Å gå på p-piller innebærer en viss risiko, nettopp på grunn av menneskelige feil. Jeg kjenner ikke en eneste dame som ikke i ny og ne har glemt å ta pille si eller har hatt den utilgjengelig hvis hun har reist eller rt på besøk.

3) Å ikke ville ha barn og ikke være gravid er én ting. Det er lett. Når man derimot blir gravid, støter man på en reell og ganske stor erfaring som kan få kvinnen til å ombestemme seg. Før en graviditet er spørsmålet om barn/ikke-barn mer abstrakt og fjernt. Dette bør man ta stilling til, altså at det er en viss sjanse for at kvinnen ombestemmer seg DERSOM hun faktisk skulle bli gravid.

Dere trenger rådgivning.

Anonymkode: b0dd1...d4f

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Wow. Du var snar der! Som kvinne skjemmes jeg av ditt mannfolksyn. Litt empati hadde gjort seg. Han var klar over at han ikke ønsket barn og i et forhold så blir man faktisk enig om hva som fungerer best FOR BEGGE! Det må man kunne stole på. Du burde skamme deg for å angripe mannen slik! I tillegg skal han kjøres med dårlig samvittighet får å jobbe og forsørge barna sine av dette kvinnemennesket og dette er hva du klarer å lire ut av deg? Flaut.  

Anonymkode: 86323...2f4

Ja jeg var kjapp, fordi hvis han ikke bruker noen form for prevensjon, så kan han ikke akkurat klage kår hun blir gravid. Putter den tingen oppi der uten noenting på, javel, det kan få konsekvenser. En måtte få avklart om han hadde prøvd å beskytte seg eller ikke, det er litt avgjørende for diskusjonen videre.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En ansvarlig kvinne burde ta abort hvis den andre forelderen ikke ønsker barn. Barn trenger å være ønsket av to foreldre. Evt burde man ha en avtale om at den andre forelderen er fritatt fra foreldreskap.

Anonymkode: 00d6c...a1e

Jeg synes det er bra at kvinner tar ansvar for sine ufødte barn, makan til abortpress på kvinner her inne 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er du alvorlig nå? 
Mener du vi skulle brukt kondom i 13 år? Det  var hennes ønske om å gå over på p-piller. Jeg har foreslått å sterilisere meg, men det var unødvendig syns hun. 

 

Helt ærlig, så må jeg si jeg blir litt paff over at det er "min feil" fordi jeg ikke har brukt beskyttelse med en jeg har bodd med i over 13 år...

Anonymkode: 34be7...d27

Selvfølgelig er det din egen feil at du har gjort en dame gravid... Beskyttelse er ikke kun den ene partens ansvar. 

Dumt at du ikke bare steriliserte deg, når du uansett har visst at du absolutt ikke ville ha barn. 

Din pikk, din sæd = ditt ansvar. Du burde sterilisert deg selv om hun sa det var unødvendig. Alle voksne ver at hormonprevansjon ikke er 100% sikkert. 

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og skjønner TS svært godt. Selvfølgelig stoler man på en partner gjennom såpass mange år, og da tenker man ikke nødvendigvis så mye på hva man burde gjort, nettopp fordi man får betryggelsen om at partner er enig. Nå som skaden er skjedd, så er det dessverre ikke annet å gjøre enn å prøve å tenke på barna oppi det hele, og omstille seg til å sette pris på de opplevelsene man får ved å se sine egne barn vokse opp og utvikle seg. Det kan hende at livet ender opp med og bli ganske så bra likevel til tross for at det tok en annen retning.

Det er en utrolig kjip situasjon, og jeg synes mange kvinner bruker vetoretten sin om barn litt for mye. Da er det bedre som ei bekjent av meg gjorde; Hun ble uplanlagt gravid med en som ikke ønsket barn. De brøt opp og hun oppga faren som ukjent. Han trengte ikke ha noe med dem å gjøre, og hun tok 100% ansvar for eget valg. Hun fikk ny kjæreste i ettertid som har blitt en kjempegod farsfigur for barnet og de har et barn til sammen på vei. Det blir helt feil å forvente at faren skal stille opp når det er et valg man er 100% uenig om.

Anonymkode: 78045...ba1

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Har ikke lest hele tråden, men i motsetning til alle her, så synes jeg skikkelig synd på deg. For et svik. Det er ikke akkurat som om hun hadde ombestemt seg og kjøpt en bobil spontant. Jeg skjønner godt at du føler at livet er totalt snudd på hodet, både økonomisk, karrieremessig og personlig. Jeg vet ikke hva jeg ville gjort i samme situasjon, men har fire barn selv, og klarer fint å sette meg inn i frustrasjonen din. 

Drittkjerring.

Anonymkode: 62945...34d

Hun ble ikke gravid av tankene sine eller fordi hun hadde ombestemt seg, hun ble gravid fordi de hadde sex og prevensjonsmiddelet de valgte er bare 93 % effektivt

Anonymkode: 1b399...010

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden ikke kutte strengen? Du valgte å ligge med hun, da må du også stå for det du gjør!

Å ta abort er svært vanskelig for mange, spesielt kvinner selv om de i utgangspunktet ikke ønsker barn!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Topsi skrev (7 minutter siden):

Ja jeg var kjapp, fordi hvis han ikke bruker noen form for prevensjon, så kan han ikke akkurat klage kår hun blir gravid. Putter den tingen oppi der uten noenting på, javel, det kan få konsekvenser. En måtte få avklart om han hadde prøvd å beskytte seg eller ikke, det er litt avgjørende for diskusjonen videre.

Jeg synes det er bra at kvinner tar ansvar for sine ufødte barn, makan til abortpress på kvinner her inne 

Sier vel noe om nettopp mangel på erfaring med dette. Å bli gravid er å bære et liv. Det er derfor det blir vanskelig å ta avgjørelsen. Det bør ikke være så vanskelig å forestille seg hvorfor de fleste kvinner får en ny akutt problemstilling, også etisk, når de blir gravide, selv om de har sagt de ikke ønsker barn før. Ts snakker om "de to", men for dama kan det nok føles som det er kommet nettopp et liv til inn i den relasjonen. Derfor synes jo mange dette er vanskelig. Er åpenbart null forståelse for det her, "det er bare å ta abort, "det er bare å kontakte lege da". Ganske lite reflektert egentlig.

Anonymkode: b0dd1...d4f

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du bør sterilisere deg hvis du ikke ønsker flere bar. 

Det sakt tenker jeg din x har satt seg selv i den posisjonen. Fortsett med å still opp for barna dine, som jeg har lest du gjør. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg, som kvinne som ikke vil ha barn, er nazi på prevensjon. Samme klokkeslett hver dag. Kondom/avstå om jeg glemmer/blir dårlig. Har tatt angrepille to ganger når alt annet failet. Du er en voksen mann som ikke ville ha barn, og du har ikke gjort noen ting for å forhindre det selv?? Jeg har virkelig SÅ lite sympati. Folk blir gravide og fedre blir det uten å ville det HELE TIDEN. Jeg vil ikke ha barn, da sørger jeg for å ikke bli gravid, hvorfor klarer ikke menn å gjøre det samme? Så attpåtil klage etterpå, det er uforståelig for meg. Kanskje er kvinner sneaky snakes og "lurer" menn innimellom, men JEG VIL IKKE BLI GRAVID OG BRUKER DERFOR PREVENSJON. Du og alle andre menn har valg 1) ikke bruke kondom. Mindre følelse? Koster penger? Whatever, da kan det bli barn utav det. 2) du vil jo ikke engang ha barn punktum, du kunne sterilisert deg for 15 år siden. Det finns bare ingen unnskyldning.. Og jeg ser masse andre folk har skrevet det allerede, kanskje håper jeg menn det ikke har skjedd med leser.. Og tar ansvar for sitt eget liv. 

Anonymkode: bf178...cc2

Er ganske enig i denne, selv om jeg har sympati med deg, ts. Jeg er også kvinne, har vært livredd for å bli gravid, og har aldri vært det fordi jeg har tatt ansvar, krevd kondom, tatt piller til riktig tid etc. Jeg vil ikke ha barn, men jeg vet godt at dersom jeg blir gravid, er det en fare for at jeg ombestemmer meg, ettersom situasjonen da blir nye mer kompleks. Jeg har møtt mange menn som ikke vil ha barn, og jeg er overrasket over at mange av dem selv ikke tar ansvar for prevensjon. Hadde jeg vært deg, hadde jeg derfor sterilisert meg for lenge siden - det er også mulig å reversere. Dere må begynne å ta ansvar for det dere vil oppnå og det dere ikke vil oppnå, særlig i en sak som omhandler nettopp ting som kan snu ting på hodet. Dessuten VET man piller ikke er 100 prosent sikkert, og det er lett å tenke seg frem til at det ikke nødvendigvis er enkelt å ta abort når uhellet først er ute.

Anonymkode: b0dd1...d4f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg høres kanskje kritisk ut, men jeg tenker bare stakkars disse uskyldige guttene dine. De har ikke bedt om å bli satt til verden, og på meg høres dere ut som to foreldre som absolutt vil ha minst mulig med barna å gjøre. Jeg skjønner du ikke hadde et barneønske men at du fremdeles etter de kom til verden er så kald er vanskelig å forstå. Er jobben problemet så er det kanskje der du må se om det er mulig å endre noe først. 

Og du får abort til å høres så enkelt ut, men det er ikke du som hadde livene deres i din kropp. Du kommer aldri til å forstå hvordan det er å være gravid. For noen er det enkelt å ta abort, livssituasjon osv som ikke er forenlig med barn der og da eller hvordan barnet ble unnfanget, men en person som bare tenker et ørlite sekund at ja det kunne vært hyggelig med barn der er det en helt annen sak.

Jeg håper med tiden du og eksen din samarbeider bedre, og for all del ikke lar de små guttene få vite hva dere egentlig tenker om dem. 

Tittelen på tråden er ganske misvisende for her var det ikke noe planlagt graviditet eller at hun tvang deg å gjøre henne gravid. Den burde hett hvorfor kvinner ikke tar abort når mannen ønsker det.

Ønsker deg lykke til. Og kjipt at hun var utro midt oppi alt😪

Endret av Blyana
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg er kvinne og skjønner TS svært godt. Selvfølgelig stoler man på en partner gjennom såpass mange år, og da tenker man ikke nødvendigvis så mye på hva man burde gjort, nettopp fordi man får betryggelsen om at partner er enig. Nå som skaden er skjedd, så er det dessverre ikke annet å gjøre enn å prøve å tenke på barna oppi det hele, og omstille seg til å sette pris på de opplevelsene man får ved å se sine egne barn vokse opp og utvikle seg. Det kan hende at livet ender opp med og bli ganske så bra likevel til tross for at det tok en annen retning.

Det er en utrolig kjip situasjon, og jeg synes mange kvinner bruker vetoretten sin om barn litt for mye. Da er det bedre som ei bekjent av meg gjorde; Hun ble uplanlagt gravid med en som ikke ønsket barn. De brøt opp og hun oppga faren som ukjent. Han trengte ikke ha noe med dem å gjøre, og hun tok 100% ansvar for eget valg. Hun fikk ny kjæreste i ettertid som har blitt en kjempegod farsfigur for barnet og de har et barn til sammen på vei. Det blir helt feil å forvente at faren skal stille opp når det er et valg man er 100% uenig om.

Anonymkode: 78045...ba1

Åja, så det er bedre at skattebetalerene betaler for ungene altså, i stedet for mennene som har vært med på å skape ungene? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Så fremt graviditeten faktisk var et uhell (altså at hun ikke bevisst slutta å ta pillene for å bli gravid), er dette ingens "feil", og jeg tror det er veldig ufruktbart å skulle gnåle og skyld og skyldfordeling i så mange år etterpå. Dere må rette dere etter hva som faktisk er realiteten, nemlig at ungene er her og de fortjener foreldre som tar vare på dem, uavhengig av hvordan de ble unnfanga.

Jeg synes ikke det at du ikke ønska barn i utgangspunktet er noen unnskyldning for å ha mindre samvær med ungene nå. Disse ungene skal være her hele livet ditt. De er krevende nå, men det vil bli lettere etter hvert. Plutselig er de store, og har du ikke vært der gjennom barndommen da, er de sjelden interesserte i å opprettholde noe nært forhold. Å være en god far for ungene dine nå, er en investering i forholdet deres i framtida. Du har ikke lyst til å sitte der som gammel mann med to voksne sønner som aldri gidder å besøke deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Sorry,  men du klager over at de koster penger, at du ikke kan jobbe like mye eller slik du ønsker,  eller gjøre som du vil.

Din kones utroskap er hennes feil 100%. Men noe har jo snudd iht før og etter barna kom. Så jeg antar du har trekt deg vekk og overlatt alt eller mest til henne, fordi dette ikke var ditt valg. Og det er det sviket jeg snakker om. Som ikkecer uvanlig at menn gjør. De stikker av når de ikke godder, kona kan fikse alt selv... spesielt når menn ikke får kontroll og bestemme selv. Alt det menn ikke gjør, må partneren fikse. Og da ender kona opp med for mye, sitter igjen med følse av å være alene mor i et samboerskap. Ljobben blir for stor. 

For å få litt mindre jobb og litt mer fritid selv, blir jo løsningen et brudd,  fot da blir du tvunget til samvær med barna alene. Også føles det mindre ensomt å faktisk være ensom, enn å være ensom i et forhold 

Anonymkode: 6cb89...2f3

Men det er kona som tok valget med å beholde som hun har full rett til. Men da må hun også ta konsekvensen av at mesteparten av jobben blir på henne. For hun valgte å få barn med en som ikke ønsket barn. 

 

Anonymkode: 154dd...9ea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blyana skrev (1 minutt siden):

Jeg høres kanskje kritisk ut, men jeg tenker bare stakkars disse uskyldige guttene dine. De har ikke bedt om å bli satt til verden, og på meg høres dere ut som to foreldre som absolutt vil ha minst mulig med barna å gjøre. Jeg skjønner du ikke hadde et barneønske men at du fremdeles etter de kom til verden er så kald er vanskelig å forstå. Er jobben problemet så er det kanskje der du må se om det er mulig å endre noe først. 

Og du får abort til å høres så enkelt ut, men det er ikke du som hadde livene deres i din kropp. Du kommer aldri til å forstå hvordan det er å være gravid. For noen er det enkelt å ta abort, livssituasjon osv som ikke er forenlig med barn der og da eller hvordan barnet ble unnfanget, men en person som bare tenker et ørlite sekund at ja det kunne vært hyggelig med barn der er det en helt annen sak.

Jeg håper med tiden du og eksen din samarbeider bedre, og for all del ikke lar de små guttene få vite hva dere egentlig tenker om dem. 

Tittelen på tråden er ganske misvisende for her var det ikke noe planlagt graviditet eller at hun tvang deg å gjøre henne gravid. Den burde hett hvorfor kvinner ikke tar abort når mannen ønsker det.

Ønsker deg lykke til. Og kjipt at hun var utro midt oppi alt😪

Det er både kvinner og menn som kan skifte mening om abort. Da jeg og mannen var kjærester for mange år siden hadde han null problem med aborter. Etter hvert ville han ha barn, men hadde fortsatt null problem med aborter (hvis vi f.eks. fikk barn "feil tid på året, jeg følte meg dør uvel), og hvis det stod om livet til meg eller barnet under fødsel, så fikk barnet fyke. 

Nå sier han at han klarer ikke tanken på abort - han får bare øyeblikkelog følelsen av at det kunne jo ha blitt til slike (helt fantastiske) barn, som vi allerede har. Han hadde ikke klart å tatt valget om abort, og ville nok ha prøvd å overbevise meg om å ikke ta det om jeg plutselig ble gravid igjen. Her er det jeg som ikke vil ha flere barn (for tungt for kroppen, jeg ønsker nok tid med alle, plass, etc.).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sterilisert seg? Skal alle menn som der og da ikke ønsker barn fjerne muligheten for alltid, pga kvinner skal være berettiget til å påkreve far farskap akkurat i det det passer dem? 
 

Nei dette er fair:

Mann og dame hopper i senga.

Ingen vil ha barn. De bruker prevensjon, og blir likevel gravide. Far har understreket at han ikke vil ha barn. Kvinnen også.

Kvinnen blir gravid, ombestemmer seg og vil beholde. Far vil fortsatt ikke bli far. 
Kvinnen forstår far, hun gir han valget. Å være deltakende/ ikke deltakende. Uten fordømmelse. Hun ønsker barnet, han gjør ikke.

Men hva gjør kvinner flest? ( jeg er kvinne selv) Jo, de blir sinte når han ikke vil det hun vil. Henger han ut og terroriserer han for omgivelser. Mannen blir, og forholdet har blitt giftig der og da. Ungen blir født, og far føler motstand. Harde våkennetter og spedbarnstiden blir et sjokk. Mannen takler det kanskje ikke. Mor blir sint, frustrert, bruker energien på å irritere seg og henge ut mannen som ikke bidrar. Barnet lever i denne aggresjonen. Og sånn fortsetter det til bruddet er et faktum, og mange barn sitter da med store traumer.

Det verste er at dere ikke forstår er at barna blir ekstremt skadet av dette. Ingenting sunt kommer ut av tvang. Et barn skal være ønsket, elsket, tas i mot av to foreldre som har gledet seg. Jeg er jo kvinne selv, og selv om vi begge her ønsket oss barn var det jo likevel tøft! Men man kommer seg greit gjennom, fordi begge ønsket det. Men hvis en ikke ønsket det, kan ikke forestille meg hvor utfordrende det blir. Og sannheten er dessverre at ikke alle får kjærligheten så fort barnet er født. Ligger det tvang i det, så er det nok vanskelig å få de riktige følelsene. Så hvorfor gjør dere dette? Da er det jo nesten bedre å stå løpet ut alene?

Anonymkode: b2eb9...503

Jeg er vokst opp slik, ikke ønsket av pappa. Var et mareritt. Men mamma ble ble helt gal av all jobben det var med meg, så henne orket jeg ikke mer og bodde fast hos pappa tilslutt. 

Anonymkode: 154dd...9ea

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at det er krasst (og sikkert sagt av andre før), men: du hadde 13 år på å sterilisere deg. Du sa du hadde fått time, men den kræsja med en ferie, så da ble det ikke noe av. 13 år er veldig lang tid til å ta ansvar for å få sterilisert seg hvis du alltid visste du ikke ville ha barn. I tillegg er det reverserbart og ikke dyrt heller, liten risiko, altså.

Moren min ble gravid med kobberspiral, hormonspiral og p-piller. Altså: selv med de to mest effektive prevensjonsmidlene. Selv sterilisering er ikke alltid 100% sikker metode. Om du enda ikke har satt opp ny time til sterilisering, gjør det NÅ. Du har virkelig ingen unnskyldning for å ikke gjøre det, og du har jo allerede sett konsekvensene. Beste indikatoren på om du har lært noe av det hele er egentlig: er du sterilisert NÅ?

Endret av katties
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Denne dama anså det jo ikke som noe krise at det kom barn. TS anser det fortsatt som krise. Derfor burde han ha sterilisert seg for lengst. Alle oppegående mennesker vet at ingen prevensjonsmetoder er 100 prosent sikre, og at sterilisering er mye sikrere enn både kondom og p-piller til sammen.

Anonymkode: 5a17b...6d2

Poenget mitt er at dette er ansvarsløst fra begge parter sin side. Ikke bare han!

Begge burde vite at p-piller ikke er sikkert nok. Og når han insisterer på sex uten kondom, kan hun være den ansvarlige å si: nei, ingen sex uten kondom dersom du er redd for å få meg uønsket gravid. Hun visste også at risikoen var tilstede men tillot sex uten kondom. Hun er 50% "medskyldig" i dette ansvaret. Begge er like gode. Men når hun først ble gravid og SELV VALGTE å beholde, mot hans vilje (Noe hun selvsagt har rett til ettersom det er hennes kropp og hun som bærer frem barnet) så bør hun også måtte ta konsekvensen av dét valget. Da bør far ha rettigheten til å si fra seg alle forpliktelser og ansvar med barnet, altså rent juridisk. For i dette systemet blir far grovt utnyttet og missbrukt slik loven fungerer idag. For hva om ts tok ansvar og brukte kondom, men at hun likevel ble gravid? Hadde dere gitt ham tyn fortsatt?

Kvinner vet at de er dekket dersom noe skulle gå galt. Hun har flere valg. Hun kan få gratis abort om hun ønsker og hun kan velge å beholde barnet og samtidig få staten og barnefar til å kaste penger etter henne. Så hun er sikret. Det er ikke barnefar. Han blir tvunget til å bidra økonomisk i 18 år! for et valg han høyst sansynlig ikke fikk gjennom hele prosessen fra sex til fødsel. For lovverket tar ikke hensyn til hvem som brukte prevensjon og om kondomet sprakk osv. Du har vært uheldig! BETAL!

 

Jeg forstår at det økonomiske er for å sikre barnets oppvekst, men lovverket burde gitt visse hensyn og tatt mer hensyn til situasjoner og ikke automatisk favorisert moren. Personlig hadde jeg stillt opp med både hjelp og økonomi dersom dette hadde hendt meg, så jeg er ikke tilhenger av å ditche ansvaret for barnet. Jeg syntes det er grotesk, men lovverket må ta hensyn til begge parter for likhet og likestillingens del.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du ikke ønsket barn så er de her nå. Det spiller ingen rolle om dere egentlig ikke ønsket det. Det er akkurat som om du glemmer at du faktisk er far og at du har to gutter som ser opp til deg. Du ville vinne alt på et godt forhold til dem og moren, men er låst i fortiden. 

Anonymkode: 14209...f2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får helt vondt av å lese innlegget ditt ts, du sitter nå med to gutter. De er uønsket og etter flere år utrykker du at de er fortsatt uønsket. 
Dette må være ødeleggende for barna og en mor som ikke orker mer. 
Du tar ikke din del du har ikke barna 50/50, det koster med barn sånn er det og den konsekvensen tok du når du valgte å ha ubeskyttet sex. 
Jeg har vært igjennom det samme, ble gravid og den mannen ønsket at jeg skulle ta abort. 
Jeg trodde jeg skulle klare det, jeg gjorde ikke det. Det var et liv inni meg, det var et hjerte som slo og vårt forhold ble totalt ødelagt for alltid pga press fra han. Så senere i svangerskapet oppdaget de sykdom uforenelig med liv, jeg måtte gjennom en abort. I år er det 20 år siden, det barnet er i mine tanker hver dag, jeg ser for meg hvordan barnet ville sett ut, hvordan det ville vært. Jeg har i dag ingen kontakt med min x, han ødela alt mellom oss da han prøvde å presse meg. Graviditet gjør noe med oss kvinner. Og gudskjelov for at vi får bestemme over vår egen kropp

  • Liker 1
  • Hjerte 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (12 timer siden):

Så, da har du jo på.en måte overlatt alt ansvaret til kvinnen, litt feigt å forvente at hun skal ta alt ansvaret for prevensjon, og så skal du forlange abort når du ikke brukte beskyttelse selv, synes jeg da

Nei, de har jo hatt en gjensidig enighet som han stolte på! 

Anonymkode: 63b3f...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...