Gå til innhold

Hvorfor får dere barn med menn som IKKE vil ha barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Topsi skrev (8 timer siden):

Så, da har du jo på.en måte overlatt alt ansvaret til kvinnen, litt feigt å forvente at hun skal ta alt ansvaret for prevensjon, og så skal du forlange abort når du ikke brukte beskyttelse selv, synes jeg da

En ansvarlig kvinne burde ta abort hvis den andre forelderen ikke ønsker barn. Barn trenger å være ønsket av to foreldre. Evt burde man ha en avtale om at den andre forelderen er fritatt fra foreldreskap.

Anonymkode: 00d6c...a1e

  • Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En ansvarlig kvinne burde ta abort hvis den andre forelderen ikke ønsker barn. Barn trenger å være ønsket av to foreldre. Evt burde man ha en avtale om at den andre forelderen er fritatt fra foreldreskap.

Anonymkode: 00d6c...a1e

Ok så om man i et langvarig forhold blir gravid kanskje 3 ganger ved uhell. Da skal man abortere tre ganger? Eller er det slik at dersom man har satset på hverandre livet ut og er enige om ikke barn, så bør han sterilisere seg? For ja om en av de skal sterilisere seg så er det billigst og mindre risikofylt inngrep for en mann.

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Sterilisert seg? Skal alle menn som der og da ikke ønsker barn fjerne muligheten for alltid, pga kvinner skal være berettiget til å påkreve far farskap akkurat i det det passer dem? 
 

Nei dette er fair:

Mann og dame hopper i senga.

Ingen vil ha barn. De bruker prevensjon, og blir likevel gravide. Far har understreket at han ikke vil ha barn. Kvinnen også.

Kvinnen blir gravid, ombestemmer seg og vil beholde. Far vil fortsatt ikke bli far. 
Kvinnen forstår far, hun gir han valget. Å være deltakende/ ikke deltakende. Uten fordømmelse. Hun ønsker barnet, han gjør ikke.

Men hva gjør kvinner flest? ( jeg er kvinne selv) Jo, de blir sinte når han ikke vil det hun vil. Henger han ut og terroriserer han for omgivelser. Mannen blir, og forholdet har blitt giftig der og da. Ungen blir født, og far føler motstand. Harde våkennetter og spedbarnstiden blir et sjokk. Mannen takler det kanskje ikke. Mor blir sint, frustrert, bruker energien på å irritere seg og henge ut mannen som ikke bidrar. Barnet lever i denne aggresjonen. Og sånn fortsetter det til bruddet er et faktum, og mange barn sitter da med store traumer.

Det verste er at dere ikke forstår er at barna blir ekstremt skadet av dette. Ingenting sunt kommer ut av tvang. Et barn skal være ønsket, elsket, tas i mot av to foreldre som har gledet seg. Jeg er jo kvinne selv, og selv om vi begge her ønsket oss barn var det jo likevel tøft! Men man kommer seg greit gjennom, fordi begge ønsket det. Men hvis en ikke ønsket det, kan ikke forestille meg hvor utfordrende det blir. Og sannheten er dessverre at ikke alle får kjærligheten så fort barnet er født. Ligger det tvang i det, så er det nok vanskelig å få de riktige følelsene. Så hvorfor gjør dere dette? Da er det jo nesten bedre å stå løpet ut alene?

Anonymkode: b2eb9...503

Tråden handler om en mann som hadde bestemt seg for at han aldri ville ha barn. Ikke bare der og da. Da syns jeg sterilisering er en god ide.

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Må si at den siste kommentaren din var veldig kvass. At de åpenbart var uønsket før jeg fikk dem ja. Det var de. Det var de fra mor også. Jeg har selvsagt tatt min del, og jeg bidrar med alt jeg kan. I alle ender og kanter. 

Anonymkode: 34be7...d27

kommentaren (ikke min) går på om du setter pris på dem og er glad i dem, og fremfor alt ikke viser dem at de var og er uønskede (tydeligvis fortsatt). ikke om hva du bidrar med. men stusser litt på den siste kommentaren din også, for hvis du har dem mandag til torsdag annenhver uke, så tar du jo ikke din del? 

 

håper i hvert fall for barnas del at du får dem til å føle at de er det mest fantastiske du vet. Jeg synes heller ikke det er fantastisk å være mor alltid, synes ofte det er veldig utmattende, og kjedelig, men jeg gjør alt for at sønnen min skal føle seg som det viktigste i verden for meg, og han er jo også det

Anonymkode: b7638...f98

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lese deg opp på hormonendringer på ei som blir gravid og dette det i kontekst med hennes valg. 

Hvorfor steriliserte du deg ikke når du ikke vil ha barn. 

Du må beskytte DEG SELV mot andres graviditet.

Anonymkode: 83598...949

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mann, snart 40. 

Bodde sammen med eksen i 12 år. Vi hadde et fantastisk forhold. Ingen av oss hadde barn, og ingen av oss ville ha barn. En dag kom jeg hjem til en graviditetstest som var positiv. Jeg lo det bort og sa: Jaja, vi får bestille en legetime da. Hun svarte: Jeg tror jeg vil beholde. Hvis jeg ikke gjør det nå, så er det for sent for meg. (Hun er 10 år eldre enn meg) 

Dette resulterte i en voldsom uenighet. Jeg har, fra den dagen jeg traff henne, sagt at jeg ikke ønsket barn. Hun har sagt det samme. Det har på en måte vært en av de "STORE" tingene som har gjort oss til "oss" hvis dere skjønner. 

Visa ble jo som den pleier å bli: Hun beholdt og vi skulle gjøre det beste ut av det. Fortsatt ikke frivillig fra min side - men hva kan man gjøre i en sånn situasjon...

Det viste seg jo at dette ikke bare var ETT barn,,, neida, det var jo selvsagt tvillinger. Og enda bedre: To gutter! 

 

Livet ble jo snudd opp ned for oss begge. Jeg har en jobb som innebærer at jeg reiser mye. Dette har aldri vært et problem. Kanskje en av de tingene som gjorde at det funket så bra. Vi fikk litt avstand innimellom og hadde det topp når vi var sammen. 

Dette ble jo selvfølgelig et kjempeproblem når barna kom. hun følte seg alltid alene, det var kun hun som hadde barna. Hun hadde aldri fri, jeg fikk reise mye og ha "barnefri" osv. 

En dag hun gikk i dusjen, lå tlf hennes på bordet. (Vi hadde ikke for vane å sjekke tlf til hverandre) men der tikket det inn et bilde fra en mann jeg ikke kjente til. Nysgjerrigheten tok det beste av meg, og jeg åpnet meldingen. Hva tror du? Jo, det var jo selvsagt et nakenbilde. Dette var en hun hadde chattet med i noen måneder, ettersom jeg aldri var hjemme.

Vi forsøkte å få det til å fungere etterpå, men jeg vet ikke.. for min del var det jo over. Hun sa at hun ønsket at jeg flyttet, og jeg var enig. 

 

Nå er det fire år siden. Vi bor i nærheten av hverandre. Jeg har guttene tors-mand annenhver uke og det er full krig. Hun mener jeg ikke har dem nok, jeg bidrar aldri, jeg stiller ikke opp osv. Hun er sliten, trøtt, har det vanskelig og er alene. For 6 måneder siden sendte hun inn bidrag via Nav, og jeg betaler nå 6500 i måneden. I tillegg til fritidsaktiviteter, jeg henter/leverer hver gang. Er med på alt av ekstra utgifter osv. Jeg kjenner at det snart klikker for meg! 

 

Hver annen helg må jeg ofte si nei til jobb fordi jeg må få det til å gå opp med barna. Jeg har spurt noen ganger om å levere søndag kveld (rett i seng) for da kan jeg dra på jobb søndag kveld/natt - men nei. Det går ikke. Hun skal være vanskelig for å være vanskelig. 

 

jeg skjønner at hun er sliten. Det er mye med to gutter alene. Livet ble nok ikke helt slik hun så for seg -MEN.... jeg var klar heeele tiden på at jeg ikke ønsket barn. Jeg har aldri løyet, jeg har aldri sagt eller gjort noe jeg ikke kunne stå for. Det var hun som ville beholde, det var hun som traff en ny - og det funket ikke. Jeg føler jeg betaler og står i en umulig situasjon for hennes valg - og jeg har liksom ingenting å si på noe. Det er 18 år med å bare føye meg etter alt hun sier -og jeg kjenner at dette begynner å bli ganske så vanskelig ...

Anonymkode: 34be7...d27

Har du sex så er det en risiko for at dama blir gravid. Er du voksen nok til å ha sex så skjønner du det. 

Når man blir gravid så kan man endre meningen man har hatt før, da føler man kanskje annerledes. Noe som er en kvinnes rett da det tross alt er hennes kropp. Igjen, er du voksen nok til å ha sex så må du bare akseptere det for annet valg har du faktisk ikke.

Så må du selvsagt betale for deg, det sier seg selv.

Ellers så er du fri til å gjøre som du vil, vil du ha kontakt med barna så stiller du opp. Du er ikke nødt til å hoppe når mor sier hopp. Du kan ta det med en advokat og ikke ta kommunikasjon med mor på telefon, kun melding. Avtaler når barna skal på samvær og ikke akseptere endringer der.

Hvis du aldri ville ha barn så burde du ha sterilisert deg. Uansett alle må ta konsekvensen av sine valg, også du.

Anonymkode: 0c4dd...65b

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hjelpes. Svar meg helt ærlig. Altså, helt ærlig. Ville du foretrukket å bruke kondom i 13 år. Uansett om du er gutt eller jente? 

Vær så snill å tenk deg om før du svarer. Det blir for dumt med et diplomatisk svar kun for å holde ansikt. 

Anonymkode: 34be7...d27

Det er noe som heter vasektomi. Er en mann helt sikker på at han ikke vil bli far, så skal han sterilisere seg. Da slipper kvinnen de skadelige p-pillene, og de slipper de kjedelige kondomene. 

Anonymkode: 5a17b...6d2

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri fått barn med en mann som ikke ville ha barn. Jeg var helt ærlig talt lunken til hele konseptet barn, mens mannen ønsket seg veldig barn. Den eneste grunnen til at det ble noe av, var fordi mannen i løpet av 10 år beviste overfor meg at han er en omsorgsperson, som virkelig ønsker dette, og som vil stille opp som en ordentlig forelder, ikke bare sæddonor som tilfeldigvis bor i samme hus. Jeg er enig med deg. Det er en elendig ide å få barn med noen som ikke ønsker barn. Det er ris til egen bak.

Når det er sagt, forstår jeg at det er vanskelig å ta abort når "skaden" først er skjedd. Det er forskjell på å planlegge og å ta et valg når graviditeten er et faktum. Det er begges ansvar at hun ble gravid. Hvis mannen ikke ønsker seg barn, bør han gjerne klippe strengen for å sikre seg så godt som overhodet mulig at det ikke skjer.

Anonymkode: 51bd6...182

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor tømmer menn seg i damer de ikke vil ha barn med. Uten kondom.

Anonymkode: 3c9ce...bad

Hvorfor lar kvinner menn tømme seg i dem uten kondom når de selv ikke har noe prevensjon? Jeg kan fortelle deg hvorfor om du er interessert?

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (3 minutter siden):

Hvorfor lar kvinner menn tømme seg i dem uten kondom når de selv ikke har noe prevensjon? Jeg kan fortelle deg hvorfor om du er interessert?

Denne dama anså det jo ikke som noe krise at det kom barn. TS anser det fortsatt som krise. Derfor burde han ha sterilisert seg for lengst. Alle oppegående mennesker vet at ingen prevensjonsmetoder er 100 prosent sikre, og at sterilisering er mye sikrere enn både kondom og p-piller til sammen.

Anonymkode: 5a17b...6d2

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sterilisert seg? Skal alle menn som der og da ikke ønsker barn fjerne muligheten for alltid, pga kvinner skal være berettiget til å påkreve far farskap akkurat i det det passer dem? 
 

Nei dette er fair:

Mann og dame hopper i senga.

Ingen vil ha barn. De bruker prevensjon, og blir likevel gravide. Far har understreket at han ikke vil ha barn. Kvinnen også.

Kvinnen blir gravid, ombestemmer seg og vil beholde. Far vil fortsatt ikke bli far. 
Kvinnen forstår far, hun gir han valget. Å være deltakende/ ikke deltakende. Uten fordømmelse. Hun ønsker barnet, han gjør ikke.

Men hva gjør kvinner flest? ( jeg er kvinne selv) Jo, de blir sinte når han ikke vil det hun vil. Henger han ut og terroriserer han for omgivelser. Mannen blir, og forholdet har blitt giftig der og da. Ungen blir født, og far føler motstand. Harde våkennetter og spedbarnstiden blir et sjokk. Mannen takler det kanskje ikke. Mor blir sint, frustrert, bruker energien på å irritere seg og henge ut mannen som ikke bidrar. Barnet lever i denne aggresjonen. Og sånn fortsetter det til bruddet er et faktum, og mange barn sitter da med store traumer.

Det verste er at dere ikke forstår er at barna blir ekstremt skadet av dette. Ingenting sunt kommer ut av tvang. Et barn skal være ønsket, elsket, tas i mot av to foreldre som har gledet seg. Jeg er jo kvinne selv, og selv om vi begge her ønsket oss barn var det jo likevel tøft! Men man kommer seg greit gjennom, fordi begge ønsket det. Men hvis en ikke ønsket det, kan ikke forestille meg hvor utfordrende det blir. Og sannheten er dessverre at ikke alle får kjærligheten så fort barnet er født. Ligger det tvang i det, så er det nok vanskelig å få de riktige følelsene. Så hvorfor gjør dere dette? Da er det jo nesten bedre å stå løpet ut alene?

Anonymkode: b2eb9...503

Men kjære vene hvor ømtålige er dagens nybakte foreldre da? Det å få unge kan være tøft og ikke tøft. Men å sitte å sutre over at man ikke fikk viljen sin over et annet liv. Ikke altid p-piller, p-stav  osv virker. Ikke altid kondom fungerer heller. Men produktene er ikke sååå dårlig at såååå mange blir ufrivillige foreldre. 

Abort er jo en nødløsning ikke endel av prevensons alternativer.  Så hvis menn på død og liv skal pule rundt mest mulig og helst uten dong, får de jammen slutte å sutre også, når de plutselig skal bli far. 

Å legge skylden kun på kvinnen iht svangerskap, er jo bare ufyselig stygt gjort. Da det er to stk om å ha usikker sex. Ikke lenge siden de snakket om i media at klamydia pg gonoré  er på kraftig økning, pga ubeskyttet sex med flere. 

Det er jo noe riv ruskende galt i hodet på menn som da blir sure om de ikke får presset en dame til abort. Som tross alt er traumatisk for mange. Kvinner som aldri har vært gravide tidligere,  aner da ingenting om hvilke følser og beskyttelse som plutselig dukker opp, når en test er positiv.  

 Vår første  var ikke planlagt. Men vi visste da om risikoen. Vi var vel forsåvidt enige om at det var dumt tidspunkt om det ble graviditet akkurat da. Og det ble vi. Jeg hadde sagt jeg var usikker på om jeg ville ha barn,  men om det skjedde, kom jeg ikke til å ta noen abort , tror jeg. Hvordan skal man vite sånt før det skjer?

Han var nok litt på at han ikke ville ha fler, da han allerede i ung alder ble ufrivillig pappa. Men han fikk valget om å da vurdere å gå. 

Ja jeg hadde blitt sur , om han hadde lagt skylden på meg og blitt furt om jeg sa nei til abort. Han visste hva han drev med, og hadde vel litt mer skyld enn meg, da han valgte å ikke hoppe av i svingen , en gang. Noe som var vår faste avtale. Nei hopoe av i svingen er ikke sikker prevensjon,  det var også derfor vi var åpne på at det som skjer det skjer. Og det var den ene gangen han ikke gjorde det jeg også ble gravid.  

Jeg brukte ingenting. Pga jeg ble kokko av p-preparater. 

Dog etterpå, så har vi ikke fått fler enn vi har planlagt. En til. Noen år etter siste mann og vi hadde hatt litt i bakhodet å få en til, valgte å slå det fra oss. Så steriliserte han seg. Så i 10 år fikk vi to stk, og kun han som brukte prevensjon.  

Eneste jeg tenker når menn klager, jeg ville ikke bli papoa, unger koster penger, jeg kan ikke gjøre som jeg vil, osv er :TA DEG SAMMEN OG SKJERP DEG

Anonymkode: 6cb89...2f3

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanos skrev (9 minutter siden):

Hvorfor lar kvinner menn tømme seg i dem uten kondom når de selv ikke har noe prevensjon? Jeg kan fortelle deg hvorfor om du er interessert?

Og spørsmålet er hvorfor han nå, etter at han har fått uønskede tvillinger, fortsatt går rundt uten å sterilisere seg. Han lærer liksom aldri. Tar han sjansen på at p-pillene blir 100 prosent sikre hos neste dame?

Anonymkode: 5a17b...6d2

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men kjære vene hvor ømtålige er dagens nybakte foreldre da? Det å få unge kan være tøft og ikke tøft. Men å sitte å sutre over at man ikke fikk viljen sin over et annet liv. Ikke altid p-piller, p-stav  osv virker. Ikke altid kondom fungerer heller. Men produktene er ikke sååå dårlig at såååå mange blir ufrivillige foreldre. 

Abort er jo en nødløsning ikke endel av prevensons alternativer.  Så hvis menn på død og liv skal pule rundt mest mulig og helst uten dong, får de jammen slutte å sutre også, når de plutselig skal bli far. 

Å legge skylden kun på kvinnen iht svangerskap, er jo bare ufyselig stygt gjort. Da det er to stk om å ha usikker sex. Ikke lenge siden de snakket om i media at klamydia pg gonoré  er på kraftig økning, pga ubeskyttet sex med flere. 

Det er jo noe riv ruskende galt i hodet på menn som da blir sure om de ikke får presset en dame til abort. Som tross alt er traumatisk for mange. Kvinner som aldri har vært gravide tidligere,  aner da ingenting om hvilke følser og beskyttelse som plutselig dukker opp, når en test er positiv.  

 Vår første  var ikke planlagt. Men vi visste da om risikoen. Vi var vel forsåvidt enige om at det var dumt tidspunkt om det ble graviditet akkurat da. Og det ble vi. Jeg hadde sagt jeg var usikker på om jeg ville ha barn,  men om det skjedde, kom jeg ikke til å ta noen abort , tror jeg. Hvordan skal man vite sånt før det skjer?

Han var nok litt på at han ikke ville ha fler, da han allerede i ung alder ble ufrivillig pappa. Men han fikk valget om å da vurdere å gå. 

Ja jeg hadde blitt sur , om han hadde lagt skylden på meg og blitt furt om jeg sa nei til abort. Han visste hva han drev med, og hadde vel litt mer skyld enn meg, da han valgte å ikke hoppe av i svingen , en gang. Noe som var vår faste avtale. Nei hopoe av i svingen er ikke sikker prevensjon,  det var også derfor vi var åpne på at det som skjer det skjer. Og det var den ene gangen han ikke gjorde det jeg også ble gravid.  

Jeg brukte ingenting. Pga jeg ble kokko av p-preparater. 

Dog etterpå, så har vi ikke fått fler enn vi har planlagt. En til. Noen år etter siste mann og vi hadde hatt litt i bakhodet å få en til, valgte å slå det fra oss. Så steriliserte han seg. Så i 10 år fikk vi to stk, og kun han som brukte prevensjon.  

Eneste jeg tenker når menn klager, jeg ville ikke bli papoa, unger koster penger, jeg kan ikke gjøre som jeg vil, osv er :TA DEG SAMMEN OG SKJERP DEG

Anonymkode: 6cb89...2f3

Nettopp. Abort er ikke prevensjon. Denne mannen har valgt å ikke bruke prevensjon, selv om det var full krise for ham å få barn. Da var det kanskje ikke så krise likevel.

Anonymkode: 5a17b...6d2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som om du heldigvis stiller opp for tvillingene dine, selv om du aldri ønsket dem i utgangspunktet. Og det sier jo at du tross alt er en bra mann. 
For barna er jo den uskyldige part i dette. De ba ikke om å bli født. Og det å nekte å se dem, er å straffe dem og ikke mor.

Som flere har fortalt, så er ikke P-piller 100% sikker prevensjon. (Det er det vel strengt tatt ingenting som er, men P-piller er en av de der effekten lett påvirkes av andre ting, siden de tas som piller og må absorberes av kroppen før de virker.) 

Selv om dere sammen var enige om at dere ikke ønsket barn, så tenker jeg at du som mann burde ha vært litt skeptisk da hun sa hun heller ville ta P-piller enn at du kuttet strengen. 
For det gir jo en indikasjon på at hun ikke var 100% sikker på at hun aldri skulle ha barn. Om dere begge hadde vært 100% sikre, så hadde jo kutting av streng vært optimalt for dere begge. 

Hadde jeg vært mann, og 100% sikker på at jeg ikke ville ha barn, så hadde jeg kuttet strengen uavhengig av hva partner sa. 

Jeg kan forstå at når det har gått mer enn 10 år, så kan man oppleve at ting er trygt. Problemet er at det aldri er helt trygt. Det er alltid en liten risiko for at noen som er bittelitt usikre endrer planer.

Og så er det sånn at uansett hvor sikker man er på at man ikke vil ha barn, som kvinne, så er det en viss risiko for at man endrer mening når man står der og er gravid. 
Det er lett å tenke "kanskje var det meningen at jeg skulle ha barn likevel, når jeg ble gravid på tross av prevensjon". 
Det er også mange kvinner som tar abort, som sliter med tanken på at de "egentlig skulle hatt et barn". Og det selv om de var helt sikre på at de ikke skulle ha barn der og da. 

Så til dere menn der ute, som er sikre på at dere ikke vil ha barn. Ikke stol på at en kvinne som mener du ikke trenger å kutte strengen virkelig ikke vil ha barn om uhellet skulle være ute. Sikre deg heller selv mot slike uhell. Ta ansvar, kutt strengen. 
 

For å dra en parallell. Vi har barn. Akkurat så mange som vi sammen ble enige om at vi skulle ha. 
Jeg har ansvar for prevensjon. Som jeg bruker. 
Men skulle jeg blitt gravid, så hadde vi fått et barn til. For jeg hadde ikke klart å kvitte meg med barnet. 
Selv om jeg i utgangspunktet ikke ønsker flere. Og selv om det passer skikkelig dårlig å få flere barn nå. 
Da hadde vi bare måttet gjøre det beste ut av det. 
Og jeg vet det hadde vært en risiko for at et parforhold som har fungert fint i mange år hadde røket under belastningen av et uplanlagt barn. 

Anonymkode: c8384...847

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare inn her for å si at jeg overhodet ikke skjønner tankegangen. En ting er at jeg ikke forstår hvorfor ikke folk vil ha barn, en annen ting er at når disse barna engang er en realitet, da må man suck it up og gjøre det beste ut av det. Det høres ikke ut som ts er helt der. 
Kan liksom ikke stappe dem tilbake dit de kom fra, så hva er vitsen med å være bitter?

Fordi man har barn? Toksisk holdning som ikke er bra for barna og legger til rette for at de får psykiske problemer. 
 

Jeg har sett flere dø. Har aldri hørt noen på dødsleie sørge over at de ikke fikk jobba nok. 
Da kommer det frem hva som er viktig, og det er menneskelige relasjoner. Familie og venner.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som ikke vil ha barn skal sterilisere seg eller avstå fra samlede. 

Anonymkode: 8c9fb...6e6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dersom jeg hadde visst at hun hadde et ønske om å få barn, så hadde jeg kanskje "sikret" med bedre som du sier. Men ettersom vi har vært såpass enig i alle år, så trodde jeg ikke at dette var noe jeg måtte bekymre meg over. Men jeg ser jo at de fleste er uenig med meg her, så jeg burde vel kanskje holdt meg til kondom ser jeg. 

Anonymkode: 34be7...d27

Jeg er helt enig med tankegangen din. To voksne, samtykkekompetente personer som er i et stabilt forhold og som er enige om valg av prevensjonsmidler ut i fra informasjonen som ble delt. 

Dessverre lærer man seg først altfor sent i livet at man ikke kan stole 100% på noen, ikke engang sin egen partner, når det kommer til dette med barn. Mitt tips til alle menn som absolutt ikke vil ha barn er derfor å sterilisere seg så fort de har bestemt seg for dette. Som mann har du tross alt mulighet til å forene de avbrutte sædlederne på nytt, slik at steriliseringen blir reversert.

Jeg føler med deg mann, hele situasjonen deres er bare kjempetrist. Du har mistet det du trodde skulle være din livspartner, og barna har det aldri bra når foreldrene er i konflikt.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det største sutre innlegget jeg har lest på lenge! Min mann ønsket ikke flere barn(vi har 3) og han steriliserte seg når han var like over 30 år. Det handler om å ta ansvar for eget liv. Det gjorde ikke du,så du må ta konsekvensene. Og forresten...barn har du ikke til de er 18,de har du hele livet.Du får starte med å se på de som en berikelse av livet ditt,og ikke som en klamp om foten! Skam deg!

 

Anonymkode: a9ecf...e43

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er du alvorlig nå? 
Mener du vi skulle brukt kondom i 13 år? Det  var hennes ønske om å gå over på p-piller. Jeg har foreslått å sterilisere meg, men det var unødvendig syns hun. 

 

Helt ærlig, så må jeg si jeg blir litt paff over at det er "min feil" fordi jeg ikke har brukt beskyttelse med en jeg har bodd med i over 13 år...

Anonymkode: 34be7...d27

Allerede her burde du jo sett ståa? At hun ikke ville du skulle sterilisere deg?

Men om du så sterkt ikke ønsket barn, hvorfor steriliserte du deg ikke bare? Det er jo din kropp, og du bestemmer jo hva du gjør med den. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dersom jeg hadde visst at hun hadde et ønske om å få barn, så hadde jeg kanskje "sikret" med bedre som du sier. Men ettersom vi har vært såpass enig i alle år, så trodde jeg ikke at dette var noe jeg måtte bekymre meg over. Men jeg ser jo at de fleste er uenig med meg her, så jeg burde vel kanskje holdt meg til kondom ser jeg. 

Anonymkode: 34be7...d27

Å ikke ville ta abort når uhellet er ute er ikke det samme som å ville ha barn. 

Men enig i at hun egentlig ikke kan forvente annet enn økonomisk bidrag når du har vært helt tydelig. Ikke så ålreit for guttene heller å omgås deg hvis du ikke føler på noe personlig ansvar og omsorg. 

Anonymkode: 85655...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...