Gå til innhold

Hvorfor får dere barn med menn som IKKE vil ha barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er jo et overgrep fra hennes side. Hun sluttet vel på prevensjon uten å si noe. Kjæresten min har og et uønsket barn med en kvinne som løy om prevensjon. Oppmuntrer han til å ha så lite kontakt som mulig med dette barnet, det var jo uønsket og han sa tydelig ifra om at han ønsket abort. 
 

Sånne kvinner burde jo heller bruke sæddonor, ingenting rettferdiggjør overgrepet det er å tvinge på uønskede barn på menn som ikke vil bli fedre. 

Anonymkode: e133f...086

Ikke all prevensjon er 100% sikker, ts kunne kuttet strengen eller brukt kondom, han tok sjansen på p-piller,  det er heldigvis ingen abortplikt i dette landet. Ts burde vite at halvparten av alle svangerskap i dette landet er uplanlagte, og at dette var en mulighet. Abort er ikke noe en kvinne skylder en mann på noe vis, og hun er ikke en drittsekk for si nei

  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dersom jeg hadde visst at hun hadde et ønske om å få barn, så hadde jeg kanskje "sikret" med bedre som du sier. Men ettersom vi har vært såpass enig i alle år, så trodde jeg ikke at dette var noe jeg måtte bekymre meg over. Men jeg ser jo at de fleste er uenig med meg her, så jeg burde vel kanskje holdt meg til kondom ser jeg. 

Anonymkode: 34be7...d27

Finnes kvinner som ødelegger kondomer også. Sterilisering er det eneste som er 100% sikkert.

Anonymkode: e133f...086

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dumt at du ikke har sterilisert deg om du ikke ønsker barn. Jeg ble selv gravid for kort tid siden, og gikk på ppiller. Ppiller er en ganske sikker prevensjonsmetode, men det er jo ikke 100%. Jeg tok abort, da verken jeg eller mannen ønsker barn akkurat nå.

Det er så klart en lei situasjon du er kommet opp i, men den er jo delvis selvforskyldt. Man kan ikke tvinge noen til å ta abort, heldigvis. Slik er det i Norge. Om man absolutt ikke ønsker barn er sterilisering eller sølibat det tryggeste. Eventuelt å alltid bruke kondom, men den kan sprekke. 

Mange tenker at de ikke ønsker barn nå eller senere i livet, men opplevelsen kan endres ved graviditet. Det må man nesten bare respektere.

Håper barna dine oppe i alt dette har en far som setter pris på dem og er glad i dem, selv om de åpenbart er uønsket fra din side. 

Anonymkode: 5eedf...6ad

Må si at den siste kommentaren din var veldig kvass. At de åpenbart var uønsket før jeg fikk dem ja. Det var de. Det var de fra mor også. Jeg har selvsagt tatt min del, og jeg bidrar med alt jeg kan. I alle ender og kanter. 

Anonymkode: 34be7...d27

  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Faktisk er det vanlig å bli gravid på piller, det er nok til at du har omgangssyke så har de ikke effekt. 

Anonymkode: 7b454...1fa

Eller diaré 

Anonymkode: 1b1aa...513

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må si at den siste kommentaren din var veldig kvass. At de åpenbart var uønsket før jeg fikk dem ja. Det var de. Det var de fra mor også. Jeg har selvsagt tatt min del, og jeg bidrar med alt jeg kan. I alle ender og kanter. 

Anonymkode: 34be7...d27

Var ikke meningen å være kvass, men det var ingenting i innlegget ditt som tilsa at dette var eller er barn du setter pris på. Som alle her sier: steriliser deg. Ppiller fungerer ikke alltid. 

Anonymkode: 5eedf...6ad

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Finnes kvinner som ødelegger kondomer også. Sterilisering er det eneste som er 100% sikkert.

Anonymkode: e133f...086

Nei, sølibat er det eneste 100% sikre 

Anonymkode: 1b1aa...513

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor tømmer menn seg i damer de ikke vil ha barn med. Uten kondom.

Anonymkode: 3c9ce...bad

  • Liker 37
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun sluttet med prevansjon med vilje er det ekstremt uting og dårlig gjort. 

Hvis du ønsker ikke å beholde foreldrerollen; er det en mulighet å fraskrive foreldreansvar?

Anonymkode: da061...0d5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var ikke meningen å være kvass, men det var ingenting i innlegget ditt som tilsa at dette var eller er barn du setter pris på. Som alle her sier: steriliser deg. Ppiller fungerer ikke alltid. 

Anonymkode: 5eedf...6ad

Nå var vel ikke dette akkurat et innlegg om hvor mye jeg setter pris på barna mine? Nå har de jo kommet til verden. Jeg har dem Tor-man annenhver uke. Klart jeg setter pris på dem. Klart jeg ønsker at de skal ha det bra, få alt de trenger og ønsker seg. Jeg kommer jo til å stille opp og gjøre alt i min makt for at de skal få det best mulig i livet. Dette tok jeg helt ærlig som en selvfølge at folk skjønte. Det var jo ikke det som var poenget mitt. Jeg syns det er urimelig å bare "endre mening" og endre livet til et annet menneske så drastisk uten noe form for diskusjon eller dialog rundt det. Men men. Jeg ser jo her at det eneste rette hadde vært å sterilisert meg for mange år siden. Eller brukt kondom hele tiden. Tar absolutt det til meg - jeg trodde vel bedre om henne. Men som dere sier, hun har jo lov å forandre mening. 

Anonymkode: 34be7...d27

  • Liker 19
  • Hjerte 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor tømmer menn seg i damer de ikke vil ha barn med. Uten kondom.

Anonymkode: 3c9ce...bad

Hjelpes. Svar meg helt ærlig. Altså, helt ærlig. Ville du foretrukket å bruke kondom i 13 år. Uansett om du er gutt eller jente? 

Vær så snill å tenk deg om før du svarer. Det blir for dumt med et diplomatisk svar kun for å holde ansikt. 

Anonymkode: 34be7...d27

  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS kunne fint ha sterilisert seg og brukt kondom men valgte å benytte et prevensjonsmiddel i 12 år uten å sette seg inn i hvordan det fungerte? Det er 93% effektivt i vanlig bruk så  7 av 100 blir gravide i løpet av et år.  Dama fortjener ikke mistenkeliggjøring. Er du med på leken får du tåle steken. Alle vet at ikke alle damer vil ta abort, og det visste TS også. Dette uhellet er ikke bare dama sitt ansvar.  Du får ikke noe ros  fordi du passer dine egne unger annenhver helg TS, halve ansvaret her er ditt.

Anonymkode: 1b399...010

  • Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå var vel ikke dette akkurat et innlegg om hvor mye jeg setter pris på barna mine? Nå har de jo kommet til verden. Jeg har dem Tor-man annenhver uke. Klart jeg setter pris på dem. Klart jeg ønsker at de skal ha det bra, få alt de trenger og ønsker seg. Jeg kommer jo til å stille opp og gjøre alt i min makt for at de skal få det best mulig i livet. Dette tok jeg helt ærlig som en selvfølge at folk skjønte. Det var jo ikke det som var poenget mitt. Jeg syns det er urimelig å bare "endre mening" og endre livet til et annet menneske så drastisk uten noe form for diskusjon eller dialog rundt det. Men men. Jeg ser jo her at det eneste rette hadde vært å sterilisert meg for mange år siden. Eller brukt kondom hele tiden. Tar absolutt det til meg - jeg trodde vel bedre om henne. Men som dere sier, hun har jo lov å forandre mening. 

Anonymkode: 34be7...d27

Nei, dette var åpenbart ikke et innlegg om hvor mye du setter pris på barna dine, det er helt klart.

Slik er livet. Man kan forandre mening, og det er heldigvis ikke mulig å tvinge mor til abort. Det er synd for deg at du var i et forhold med en person som kanskje ikke var så sikker på barnløs tilværelse likevel, men å bli gravid kan endre en person totalt. 

Sterilisering er nok veien å gå :) Da slipper du å havne i en slik situasjon igjen. Lykke til!

Anonymkode: 5eedf...6ad

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dette er jo et overgrep fra hennes side. Hun sluttet vel på prevensjon uten å si noe. Kjæresten min har og et uønsket barn med en kvinne som løy om prevensjon. Oppmuntrer han til å ha så lite kontakt som mulig med dette barnet, det var jo uønsket og han sa tydelig ifra om at han ønsket abort. 
 

Sånne kvinner burde jo heller bruke sæddonor, ingenting rettferdiggjør overgrepet det er å tvinge på uønskede barn på menn som ikke vil bli fedre. 

Anonymkode: e133f...086

Alle som har sex vet at prevensjon ikke er 100 prosent, mange blir gravide på prevensjon. Han kunne ha sterilisert seg og brukt kondom. Det er faktisk ikke så lett og ta abort om man først sitter der. Ønsker man ikke bli far så har man like mye ansvaret selv også. Jeg har blitt gravid på spiral og p piller. Menn må faktisk ta ansvar selv også.

Anonymkode: 30232...178

  • Liker 16
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS kunne fint ha sterilisert seg og brukt kondom men valgte å benytte et prevensjonsmiddel i 12 år uten å sette seg inn i hvordan det fungerte? Det er 93% effektivt i vanlig bruk så  7 av 100 blir gravide i løpet av et år.  Dama fortjener ikke mistenkeliggjøring. Er du med på leken får du tåle steken. Alle vet at ikke alle damer vil ta abort, og det visste TS også. Dette uhellet er ikke bare dama sitt ansvar.  Du får ikke noe ros  fordi du passer dine egne unger annenhver helg TS, halve ansvaret her er ditt.

Anonymkode: 1b399...010

Haha, gud hjelpes for et svar. Vi var sammen i MANGE år. Hvor vi var ENIG OM ALT ANG BARN. Jeg gir meg. Jeg skjønner jo at jeg egentlig bare burde sterilisert meg når jeg var 18. Så mye for å være to om ting, være ærlig og åpen. 

Jeg skjønner faktisk godt hvorfor det er så mye krig rundt barn og bidrag hvis dette er majoriteten av meningene til kvinner. 

 

Her er man på lag frem til man gjør noe som ikke passer damen. Da er man fucked. Haha. Utrolig. 

 

Anonymkode: 34be7...d27

  • Liker 20
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, dette var åpenbart ikke et innlegg om hvor mye du setter pris på barna dine, det er helt klart.

Slik er livet. Man kan forandre mening, og det er heldigvis ikke mulig å tvinge mor til abort. Det er synd for deg at du var i et forhold med en person som kanskje ikke var så sikker på barnløs tilværelse likevel, men å bli gravid kan endre en person totalt. 

Sterilisering er nok veien å gå :) Da slipper du å havne i en slik situasjon igjen. Lykke til!

Anonymkode: 5eedf...6ad

Jeg skulle likt å sett deg i samme situasjon, og at du var like kvass og reflektert over egne valg da. 

 

Lett å sitte med pekefingeren når det ikke er deg. Jada, jeg har sterilisert meg. Så jeg kommer ikke i samme situasjon. Ser jo ut i fra svarene her at det er jaggu meg lett å komme i den situasjonen her. 

Anonymkode: 34be7...d27

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som barn er faktum, må man gjøre beste ut av det. Det er muligheter å fraskrive foreldreansvar helt? Utover det når man begynner å ha sex igjen, benytt kondom og evt se på sterilisering. Det er ikke gøy at livet ble ikke som man håpet på. 

Anonymkode: da061...0d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor lang tid har du brukt på å skrive ned alt dette før du oppretter en bullshittråd her for å provosere,troll?

Anonymkode: a2a02...b81

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg syns det er urimelig å bare "endre mening" og endre livet til et annet menneske så drastisk uten noe form for diskusjon eller dialog rundt det. Men men. Jeg ser jo her at det eneste rette hadde vært å sterilisert meg for mange år siden. Eller brukt kondom hele tiden. Tar absolutt det til meg - jeg trodde vel bedre om henne. Men som dere sier, hun har jo lov å forandre mening. 

Anonymkode: 34be7...d27

Du synes… ok. Men du vet hvordan lovene og reglene er her til lands, du burde hvert fall vite de. 

For mange er abort en utenkelig ting å gjøre, spesielt når man plutselig står der med en positiv test. 

Alle som absolutt ikke ønsker barn, må ta sine egne forhåndsregler! Du kan ikke komme mer argumentet ‘jamen hun sa’

Anonymkode: 1b1aa...513

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha, gud hjelpes for et svar. Vi var sammen i MANGE år. Hvor vi var ENIG OM ALT ANG BARN. Jeg gir meg. Jeg skjønner jo at jeg egentlig bare burde sterilisert meg når jeg var 18. Så mye for å være to om ting, være ærlig og åpen. 

Jeg skjønner faktisk godt hvorfor det er så mye krig rundt barn og bidrag hvis dette er majoriteten av meningene til kvinner. 

 

Her er man på lag frem til man gjør noe som ikke passer damen. Da er man fucked. Haha. Utrolig. 

 

Anonymkode: 34be7...d27

Jeg skjønner du er skuffet over hvordan du blir svart. Og at dette gjerne også handler om at du er preget av din relasjon til barnemor i dag, og konfliktnivået. 
 

Men det er ikke noen grunn til å anta at hun har blitt gravid med vilje ut fra det du skriver. Og å ikke ønske ett eller i deres tilfelle flere potensielle barn er ikke det samme som å ikke ønske faktiske barn. 

Anonymkode: 26bd3...023

  • Liker 17
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skulle likt å sett deg i samme situasjon, og at du var like kvass og reflektert over egne valg da. 

 

Lett å sitte med pekefingeren når det ikke er deg. Jada, jeg har sterilisert meg. Så jeg kommer ikke i samme situasjon. Ser jo ut i fra svarene her at det er jaggu meg lett å komme i den situasjonen her. 

Anonymkode: 34be7...d27

Jeg forstår at du er opprørt, men jeg ser ikke helt hva det er ved svaret mitt som er kvasst. Kan du opplyse meg? Synes også det er leit å høre at du skulle likt å se andre være i en situasjon de ikke ønsker å være i. Du synes ikke at det er litt empatiløst? 

Anonymkode: 5eedf...6ad

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...